Spring naar bijdragen

pseudo christenen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

zijn er ook mensen die kunnen dopen zonder dat ze verbonden zijn aan een kerk?

Ik denk het wel. Er zijn denk ik wel mensen die verbonden zijn aan de Kerk van Jezus Christus, maar bijvoorbeeld rondreizen. Buiten een gewone kerkdienst kan iemand dus worden gedoopt.

Hand. 8

36 En terwijl zij onderweg waren, kwamen zij bij een water, en de kamerling zeide: Zie, daar is water; wat is ertegen, dat ik gedoopt word? 37 [En hij zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is.] 38 En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Filippus als de kamerling, en hij doopte hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kan dat ook een vrijmetselaar zijn?

Nee.

Quote:

[...]

Gewoon nieuwsgierigheid: denk jij dat een doop zonder geloof "werkt"?

Nee, dat denk ik niet.

Mar 16,16

Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Graag jouw onderbouwing waarom ze het wel zouden zijn.

Alleen conservatieve christenen durven nog vol te houden dat de schrijvers in het NT Jezus persoonlijk gekend zouden hebben.
yes.gifyes.gif

Bonaventura was mij voor. Je kunt ook een gemiddeld boek over kerkgeschiedenis naslaan voor referentie dat het NT ontstaan is in de kring rond Jezus. Lees bijvoorbeeld Alister McGrath of de werken van de vroege Ante-Niceaanse kerkvaders (tussen 150-450 AD). link

Dat zijn bronnen om mijn verhaal te ondersteunen, en wat zijn de jouwe?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid