Spring naar bijdragen

Ik drink......  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ik drink......

    • Nooit
      9
    • Soms
      17
    • Regelmatig
      19
    • Vaak
      7
    • Heel erg vaak
      3
    • Ik ben een Probleemdrinker
      2
    • Ik ben een alcoholist.
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Regelmatig 's avonds één alcoholische consumptie. Bier, wijn of sterke drank. Maar kan ook zo weken zonder. Drink puur voor de smaak

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik drink met enige regelmaat periodes te vaak en te veel. Niets schokkends oid, maar het blijft te vaak en te veel hoe je het ook wend of keert. Maar ik stop ook vaak voor maanden..... Ik drink vaak voor het effect, dronken vind ik echt niet fijn maar aangeschoten best wel prettig.


Samengevoegd:

OH kom op en ik het paddotopic bleef het maar doorgaan over alcohol......

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik dronk eerder regelmatig.

het waren er eerst 2 a3 op een avond en daar hield ik me meestal wel aan, (aantal jaar).

tot dat ik in een scheiding terecht kwam boosrood.gif

onbewust begon ik meer te drinken van kwaad tot erger,

op een gegeven moment dronk ik iedere dag 7 tot 10 bier en ging iedere avond zat naar bed.

dit heb ik 5 maanden vol gehouden tot op een avond ik een christelijk boek aan het lezen was en daar werd er in een bepaald hoofdstuk ook alcohol gebruik aan gesneden.

dat was iets wat ik niet echt kon accepteren, ik wilde niet toegeven dat ik teveel dronk en heb het boek aan de kant gelegd.

een paar dagen daarna kwam mijn broertje langs en die kwam zomaar uit het niets met het idee om tegaan minderen door alcohol vrij tegaan drinken en vroeg of ik mee deed.

ik ben dat gaan doen en heb dit ook bij God gebracht.

binnen een paar dagen was ik van de alcohol af party.gif

nu drink ik alleen maar malt bier en heel af en toe eens een gewone dr bij tussen door.

ik ben erg blij dat ik er vanaf ben party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik drink vrij regelmatig, de dagen maken me niet uit (ik maak geen onderscheid tussen gewone weekdagen en het weekeinde). Ik drink als ik er zin in heb en het in huis heb en als ik ga stappen of gewoon lekker een paar biertjes met vrienden in de stad ga drinken (niet echt stappen) vaak meer dan een paar biertjes.

Verder houd ik enorm van een goed glas whisky, maar de smerige rotzooi die ze in de kroeg verkopen en die ze ook nog whisky durven noemen... (Enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd... je hoort het goed, er zijn kroegen die goede whiskey schenken.) Een goed glas cognac (in een verwarmd glas uiteraard) gaat er af en toe ook wel in. Witte wijn vind ik ook lekker.

Ik heb ingevuld dat ik vaak drink, maar daar moet de kanttekening bij geplaatst worden dat ik een periodieke drinker ben. Ik drink soms weken geen alcohol en dan opeens een week elke dag heel veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer ook geen onderscheid tussen de dagen te maken, omdat ik geloof dat God dat waardeert.

Gal 4

10 Gij onderhoudt dagen, en maanden, en tijden, en jaren.

11 Ik vrees voor u, dat ik enigszins tevergeefs aan u gearbeid heb.

Ondertussen heb ik mijn 2e biertje al achter de kiezen, ja Belgisch bier smaakt naar meer, de meeste Nederlandse merken heb ik het niet zo op, jullie wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik drink vrij regelmatig, de dagen maken me niet uit (ik maak geen onderscheid tussen gewone weekdagen en het weekeinde). Ik drink als ik er zin in heb en het in huis heb en als ik ga stappen of gewoon lekker een paar biertjes met vrienden in de stad ga drinken (niet echt stappen) vaak meer dan een paar biertjes.

Verder houd ik enorm van een goed glas whisky, maar de smerige rotzooi die ze in de kroeg verkopen en die ze ook nog whisky durven noemen... (Enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd... je hoort het goed, er zijn kroegen die goede whiskey schenken.) Een goed glas cognac (in een verwarmd glas uiteraard) gaat er af en toe ook wel in. Witte wijn vind ik ook lekker.

Ik heb ingevuld dat ik vaak drink, maar daar moet de kanttekening bij geplaatst worden dat ik een periodieke drinker ben. Ik drink soms weken geen alcohol en dan opeens een week elke dag heel veel.

Gelukkig zijn er ook nog normale gebruikers hier die gewoon over drank doen ook HULDE.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Af en toe, de meeste alcohol vind ik eigenlijk niet lekker, en als ik uitga dans ik vooral veel en dat doe ik liever op water en fruitsap, dat giet je tenminste snel binnen tussen twee leuke liedjes door.

Maar het is juist cool, drinken tijdens het dansen puh2.gif

Heb je tenminste wat om handen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er bestaat al een biertopic, dit gaat over drank in het algemeen... Dat betekent dus dat ik jullie wel mag vragen welke whisky/whiskey jullie graag drinken...
smile.gif
Bij dezen.

Iers: Jameson (m'n favoriete whiskey merk)

Schots: doorgaans Johnny walker, maar ik heb ook the famous grouse ontdekt.

Maar zo enorm veel whiskey drink ik dan ook weer niet dat ik mijn schotse merk gevonden heb.

Speciale varianten (12 year, black label, etc.) zijn me doorgaans te duur.

Oja, Grant's, maar dat komt omdat het goedkoop is, maar nog best goed te drinken is.

Ik drink geen Amerikaans spul (jack daniels bijv.). Maar als iemand het me aanbied dan lus ik het stiekem best wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid