Spring naar bijdragen

Ik drink......  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ik drink......

    • Nooit
      9
    • Soms
      17
    • Regelmatig
      19
    • Vaak
      7
    • Heel erg vaak
      3
    • Ik ben een Probleemdrinker
      2
    • Ik ben een alcoholist.
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind bourbon zo fake, zo niet-whisky. puh2.gif (Maar dat komt vooral omdat ik ooit erg ziek ben geworden van een paar glaasjes Four Roses.)

Geef mij maar Schotse whisky, Islay bij voorkeur. Ik heb nu Lagavulin, en dan de zestien jaar oude. Je betaalt er iets voor, maar dan heb je ook iets. (En eigenlijk is 80 euro voor een fles goede whisky nog niet eens veel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er bestaat al een biertopic, dit gaat over drank in het algemeen... Dat betekent dus dat ik jullie wel mag vragen welke whisky/whiskey jullie graag drinken...
smile.gif
Bij dezen.

Whiskey en whisky drink ik beide..graag!

Maar welke.. pfff, ik probeer juist steeds een ander merk,

alhoewel ik Chivas Regal (18) Johnnie Walker Gold (18) wel hele goeie vind.

En tsja, wat heb ik dan zo al gehad... ff kijken:

Chivas Regal (12 en 18 jr - Schots)

Glenfiddich (12 en 18 jr - Schots)

Dimple (15 jr - Schots)

Old Smuggler (Schots)

The Balvenie (Schots)

Famous Grouse (Schots)

Ballantines (Schots)

Cardhu (Schots)

J&B (Schots)

Johnnie Walker Red, Black, Green en Gold (Blue is me toch ff te duur puh2.gif ) (Schots)

Bushmills (10 jr - Iers)

Jameson (Iers)

Four Roses (USA Kentucky)

Jim Beam (USA Kentucky)

Jack Daniels (USA Tennessee)

en nog meer, maar daar heb ik geen fles van... widegrin.gif

En een Cognacje gaat er ook altijd wel in. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind bourbon zo fake, zo niet-whisky.
puh2.gif
(Maar dat komt vooral omdat ik ooit erg ziek ben geworden van een paar glaasjes Four Roses.)

Geef mij maar Schotse whisky, Islay bij voorkeur. Ik heb nu Lagavulin, en dan de zestien jaar oude. Je betaalt er iets voor, maar dan heb je ook iets. (En eigenlijk is 80 euro voor een fles goede whisky nog niet eens veel.)

Ik ben absoluut geen whisky kenner, maar ben wel benieuwd, waaruit blijkt het grote verschil in kwaliteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er blijven altijd barbaren bestaan. Van die mensen die er ijs in willen. Hoewel ik uitzonderlijk kan genieten van onwetende bar jongens en meisjes die ietwat verbaasd naar het glas kijken en van mening zijn dat het toch niet kan kloppen dat er zo weinig in zit en me voor de prijs van een normale een dubbele of soms zelfs een driedubbele inschenken (met ijs gebeurt dat nooit, het ijs is een mooie vulling puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
widegrin.gif Herkenbaar. Van die kereltjes die de begrenzer eraf slopen omdat er te weinig uitkomt (heb ik serieus een keer meegemaakt). Sowieso is het drinken van whisky met ijs een doodzonde, die je slechts mag begaan met gore (en goedkope) whisky als Johnny Walker Red Label.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet nog een leuke anekdote.

Situatie: Familielid gaat met pensioen. Was gewaardeerd persoon met hoge positie in iets, kreeg dus toespraken, en weet ik niet wat nog meer op zo'n geleerde heren feest. Niet echt leuk voor tieners (wij) Daarna nog borrel huis., sigaren en drank etc. Tieners: Mogen wij ook wat wijn? Ja hoor, voor deze keer wel. Wat maken ze open? Niet de keurige, maar prima wijn van 10 gulden waar dozen vol van staan. Nee de eerste de beste fles die er ook stond.

Laat dat nu net de 30 jaar oude Chateau Blah Blah Saint Émilion Grand Cru van 250,- zijn die het feestvarken gekregen had van zijn zakenrelaties.

Gelukkig hadden de volwassenen al wat op en konden ze er om lachen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet nog een leuke anekdote.

Situatie: Familielid gaat met pensioen. Was gewaardeerd persoon met hoge positie in iets, kreeg dus toespraken, en weet ik niet wat nog meer op zo'n geleerde heren feest. Niet echt leuk voor tieners (wij) Daarna nog borrel huis., sigaren en drank etc. Tieners: Mogen wij ook wat wijn? Ja hoor, voor deze keer wel. Wat maken ze open? Niet de keurige, maar prima wijn van 10 gulden waar dozen vol van staan. Nee de eerste de beste fles die er ook stond.

Laat dat nu net de 30 jaar oude Chateau Blah Blah Saint Émilion Grand Cru van 250,- zijn die het feestvarken gekregen had van zijn zakenrelaties.

Gelukkig hadden de volwassenen al wat op en konden ze er om lachen..

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb vooralsnog alleen maar whisky geproefd met grote blokken ijs wat smaakte naar parfum met water. Hierdoor ben ik mijn interesse in de drank totaal verloren, want dure whisky wordt mij niet voorgezet en groot kan het verschil niet zijn!

Natuurlijk smaakt het dan zo. Dat is nou juist het erge van dat hele ijs.

Je hebt al zo'n zielig bodempje whiskey en dan doe je er ook nog eens een hoop bevroren water erbij. Dan vraag je er om. knipoog_dicht.gif

Daarom moet je ook nooit ijs in je whiskey drinken.

Daarom vraag ik ook altijd 'whiskey zonder ijs, om te voorkomen dat je daarna weer dat ijs uit je glas kunt pielen. nosmile.gif

Trouwens belachelijke prijzen, als je ziet hoe duur die whiskey in een café is. Voor zo'n 5 glazen met bodempjes heb je van het zelfde merk een fles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Natuurlijk smaakt het dan zo. Dat is nou juist het erge van dat hele ijs.

Je hebt al zo'n zielig bodempje whiskey en dan doe je er ook nog eens een hoop bevroren water erbij. Dan vraag je er om.
knipoog_dicht.gif

widegrin.gif

Quote:

Daarom moet je ook nooit ijs in je whiskey drinken.

Daarom vraag ik ook altijd 'whiskey zonder ijs, om te voorkomen dat je daarna weer dat ijs uit je glas kunt pielen.
nosmile.gif

Trouwens belachelijke prijzen, als je ziet hoe duur die whiskey in een café is. Voor zo'n 5 glazen met bodempjes heb je van het zelfde merk een fles.

Ik zal het nog eens proberen zonder ijs dan. Misschien is dat inderdaad het hele whiskydrinken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: offtopic posts verwijderd


Dames en heren, voor bier en het vergelijken daarvan wil ik jullie graag naar het daarvoor bestemde topic doorverwijzen. hier gaat het vooral over het drugsaspect van alcohol. Zorg ervoor dat het geen "ik drink meer dan jij en dit is beter dan dat" topic gaat worden. (al zie ik jullie daar niet voor aan) smile.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhh dat gezeik over whiskey zonder ijs dat is ook wat,k vind wiskey met ijs wel lekker,het maakt het wat kouder.

Onzin om te zeggen dat je whiskey zonder ijs moet drinken.

Wat maakt het uit hoe ik mijn whiskey drink voor een ander.

Er zijn echt mensen die zitten te patseren in cafés met hun whiskey zonder ijs als ik met ijs bestel, te triest voor woorden hamer.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich heb je gelijk daarin, ik vind zonder ijs whiskey ook wel lekker.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen hier over klagen als je wiskey met ijs besteld in een cafe.

Ik denk ook serieus dat er mensen zijn die whiskey zonder ijs bestellen om daarna zich intellectueler te voelen als mij met mijn ijsklontjes, en dat dus gaan uitdragen op mij.

Ik weet het, het zijn details maar ik erger me hier dus echt aan bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid