Spring naar bijdragen

Het Marokkanenprobleem


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
In weze kun je die vraag bij iedereen wel stellen. In hoeverre is gedrag genetisch gepredispositioneerd en in hoeverre is het al 'verprutst' door invloeden uit de omgeving sinds dag 1. Dat er wellicht voor de ene eigenschap een genetische invloed wordt gevonden wil niet zeggen dat deze er voor een andere eigenschap niet is (wel of niet in wisselwerking met omgevingsinvloeden), of dat deze niet via ingrijpen achteraf in het gedrag nog veranderd kan worden.

Dat moge dan zo zijn, maar dat zijn dan toch eerder argumenten om het juist wel te 'vergoeilijken'?

- Genetisch bepaald

- Omgevingsfactoren

Zijn in elk geval geen dingen waar die persoon an sich heel veel aan heeft kunnen veranderen. Ja ik hang nu even de (fatalistisch) monistische materialist uit knipoog_dicht.gif

Quote:
Prima als blijkt dat groepen Marokkanen een genetische predispositie hebben die een wisselwerking aangaat met bepaalde invloeden in onze samenleving; maar als je in dit hypothetische geval die genetische invloeden aan kunt wijzen dan kunnen we hypothetisch ook wachten op de andere kant van het verhaal (wat precies die trigger is).

Dat klopt, het is alleen de vraag of je daar überhaupt uit kunt komen.. Zo ja, waarom dan de persoon straffen die eigenlijk niets meer is dan het gevolg, niet de oorzaak. Zo nee, waarom mensen straffen als we ten diepste niet weten hoe het ontstaat? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Cornelius van Wijck

lDe enige ("moslim")groep waarbij ik in mijn werk gemerkt heb dat lidmaatschap van de groep voorspellende waarde heeft voor problemen, is de groep jonge, laaggeschoolde, mannen met een Marokaanse achtergrond.

Ik denk dat het geheel juist is om dat 'moslim' tussen aanhalingstekentjes zet. Ik denk dat voornamelijk te maken heeft met dat 'jonge, laaggeschoolde en mannelijke'. Mijn innigzeergeliefde hiphopluisterende, nietschoolafmakende, achtigtienjarige, poepenpiesrappende, blowende en straathangende huisgenoot is oernederlands. Hij is echter niet het figuur dat supermarkten overvalt, busbestuurders neersteekt en dergelijke. Voor de rest misschien alle overeenkomsten, maar niet het 'agressieve'. Heb jij enig vermoeden waardoor dat ontstaat? Patriarchale Marrokaanse samenleving? Geweld als Flirtmiddel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik denk dat we het ongeveer wel eens zijn. Het wachten is op de komst van een wilderiaan ofzo.

Ja, waar zijn ze nou als je ze nodig hebt.

Quote:
Maar dat een argument gebruikt wordt door mensen die de zaak vergoelijken, wil nog niet zeggen dat het argument onjuist is. Als uit onderzoek blijkt dat er genetische en omgevingsfactoren zijn waar het crimineeltje zelf niks aan kan doen, misschien moeten we onze opinie dan wel meer bewegen in de richting van de fuzzy linkse mensen, hoe groot onze weerzin ook is tegen die lui.

Persoonlijk zou ik echt een broertje dood hebben aan de genetische feitelijkheden (en misschien ook deels aan de omgevingsfactoren). Volgens mij was het een stelling van David Hume dat je niet (zomaar) uit de feiten kunt afleiden hoe wij moeten handelen.

Je kunt nou eenmaal niet (imho uiteraard) voor de rechter staan en zeggen: 'wel nee, ik wilde helemaal niet iemand doden, ik heb alleen maar iemand gedood en dat kwam slechts doordat er wat neuronen naar elkaar vuurden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dit moment op radio een programma over de kwestie Gouda,Wilders wordt steeds meer in het gelijk gesteld,en terecht.De roep gaat steeds luider klinken zo ook door Kamp tweede kamerlid, het marokkaanse tuig terug naar het land van herkomst.

Sturen we jou mee als 'bruto del campo'


Samengevoegd:

Overigens Henk Kamp's mening is wel iets genuanceerder..

Quote:
De VVD vindt de aanpak van criminelen met een tijdelijke verblijfsvergunning nu te 'soft'. Of veroordeelde vreemdelingen moeten vertrekken, hangt af van de vraag hoe lang zij hier al zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat sommige mensen hier nog 'durven' reageren en niet van verdomd veel schaamte in een hoekje zitten, begrijp ik absoluut niet. Mensen, ik overdrijf dit een beetje, maar diegene snappen precies wat ik bedoel.

Ik woon in Antwerpen en ik heb hele goede ervaringen met Marokkanen. In ieder land zijn wel lastschoppers, maar die zijn minstens net zo veel van het 'eigen land', dan die van andere landen.

En is dat nou iets wat bepaalde mensen vetgedrukt willen zetten. Is dat nou voor hun het belangrijkst?

Hoe komt iets tot stand? Hoe benader je mensen? Benader je iemand positief en probeer je hem/haar echt te begrijpen, dan is het in de meeste gevallen zo dat je een positieve reactie terug krijgt.

Maar mensen die dat niet doen of niet willen doen. Die zich dus gewoon vervelen en maar een uitweg zoeken om 'iets' te gaan doen, tsja....

Ik ben zowel een Zeeuw ( ja, die behoren ook toe tot de Nederlanders Febe widegrin.gif ) als een Nederlander als een Wereldburger. worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh sorry. Ik zal niets meer zeggen.
bloos.gif

Hehe. Nee joh. Ik zei het iets TE. Maar ik ga altijd van het goede uit. Dus als iets niet lekker loopt, ( Of dat nu tussen mij en een belg of tussen mij en een albanees of een marokkaan is, doet er voor mij niet veel toe. ) dan ga ik eerst kijken naar hoe ik gereageerd hebt en daarna 'constateren' dat het wel eens mijn fout zou kunnen zijn.

Als dat niet zo is, soit, dan probeer ik te begrijpen wat diegene wil zeggen en waarom op dat moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat sommige mensen hier nog 'durven' reageren en niet van verdomd veel schaamte in een hoekje zitten, begrijp ik absoluut niet. Mensen, ik overdrijf dit een beetje, maar diegene snappen precies wat ik bedoel.

Als ze dat zouden snappen zouden ze niet reageren..

Quote:
Ik woon in Antwerpen en ik heb hele goede ervaringen met Marokkanen. In ieder land zijn wel lastschoppers, maar die zijn minstens net zo veel van het 'eigen land', dan die van andere landen.

Volgens mij is er uit onderzoek gebleken dat er een opvallend grote groep van de 'jeugddelinquenten' van Marokkaanse komaf/ethniciteit is. Dat is ook iets wat je gewoon niet kunt negeren.

Quote:
Hoe komt iets tot stand? Hoe benader je mensen? Benader je iemand positief en probeer je hem/haar echt te begrijpen, dan is het in de meeste gevallen zo dat je een positieve reactie terug krijgt.

Nou dat kan ik je vertellen. Je hebt hier in het schone Overvecht de Gagelhof dat is een winkelcentrum waar je tot voor kort écht 's avonds tussen de hangende jongeren door moet slalommmen op je fiets op weg naar de Albert Heijn. Als je dan belt, of vriendelijk vraagt (maakt geen bal uit) zullen er heel wat termen naar je hoofd gegooid worden. Twee weken terug betrapte ik wat mensen van een bepaalde 'origine' in het trappenhuis van onze flat die daar gezellig stonden te urineren. Toen ik daar wat van zei was ik natuurlijk de pisang, ik reageerde daar misschien wat dom op (in termen als: 'oprotten, doe je thuis maar') niet veel later stonden er pakweg 10 mensen van dezelde pluimage voor onze flat. Afgelopen woensdagavond in Hoog Caterijne, het viel mij op dat er wel heel erg veel mensen van 'die bepaalde origine' waren. Tegen acht uur gingen wij naar de bios, waar we eer tussen de luid schreeuwende mensen door moesten slalommen. Er werd gebakkeleid over waarom ze niet naar binnen mochten zonder kaartje (om met vrienden te praten), waarom 5 jochies van 14 (zonder ID-papieren) niet naar een +16 film mochten. In de Bios zaten een aantal vervelend luidruchtige mensen van diezelfde origine. Tijdens de pauze werd er wat van gezegt, of ze misschien rustig konden zijn.. Twee bezoekers werden toen voor racist uit gemaakt.

Bij de uitgang was de groep nog een stuk groter geworden, mensen met kaartje mochten naar buiten om even wat eten te halen (e.d), de boot was helemaal aan toen de luidruchtige personen in de bios niet meer naar binnen mochten. Een van de bewakers (ook van die origine) werd uitgemaakt voor 'nep-Marokkaan en Nederlandervriendje'.

Terug in de zaal, bood een van de weinige Marokkanen (was een jongen met zijn vriendin van een jaar of 23) excuses aan voor de overlast, waar hij zelf niet eens deel aan had genomen nosmile.gif Daarna nog een fijn gesprek gehad met hem en zijn vriendin. Je kunt van mij dus hoog of laag springen, Marokkanen zorgen (in Utrecht (Overvecht)) procentueel voor veel meer overlast dan een andere bevolkingsgroep. Zit je met Surinamers in de bus, dan hoef je niet bang te zijn voor allerhande opmerkingen over lekkere kontjes en vervelende 'Arabische' jengelmuziek.

Ik heb een aantal Marokkaanse vrienden waar ik best goed mee kan opschieten, dat zegt alleen niets over de mensen waar wij het hier over hebben. Het gaat er niet om dat ze Marokkaans zijn van origine, maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze het zijn, dat ze laagopgeleid zijn, dat ze voor procentueel veel overlast zorgen en dat ze op straat hangen.


Samengevoegd:

Quote:
Maar ik ga altijd van het goede uit. Dus als iets niet lekker loopt, ( Of dat nu tussen mij en een belg of tussen mij en een albanees of een marokkaan is, doet er voor mij niet veel toe. ) dan ga ik eerst kijken naar hoe ik gereageerd hebt en daarna 'constateren' dat het wel eens mijn fout zou kunnen zijn.

Als dat niet zo is, soit, dan probeer ik te begrijpen wat diegene wil zeggen en waarom op dat moment.

Dat is dus een specifieke situatie, die één-op-één is tussen jou en een persoon van een andere nationaliteit. We hebben het hier over een wel heel opvallend fenomeen van een behoorlijke grote groep mensen binnen een nog grotere groep mensen.

Ik wens je heel veel succes met 'van het beste uitgaan' en 'jezelf vragen stellen wat je fout doet' bij al die individuele personen die samen een groep vormen die voor overlast zorgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Raido. Mij moet je dat niet te vertellen. Leuk dat je het doet, maar in Antwerpen ben ik heel wat gewend, maar ik ga altijd van het positieve uit. Sommige mensen hebben van te voren al een oordeel geveld, maar volgens mij is dat niet echt de bedoeling. Dat stook je pas een vuurtje op.

Maar je moet goed weten dat ik je snap en ik weet ook dat er hangjongeren zijn. En dat dat regelmatig Marokkaanse jongeren zijn, weet ik. Dat daar ook gewoon Nederlandse jongeren tussen zitten, ( en in mijn geval ook belgische jongeren ) weet ik ook.

Hangjongeren komt vaak doordat men niet zo'n goede opvoeding heeft gehad of doordat mensen zijn weggelopen van huis. Er zijn nog wel tig redenen te bedenken.

Maar ik gun iedereen een kans. Feitelijk is niemand 'beter' dan iemand anders.

Ik denk dat je heel goed begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk denk ik dat niet, maar ben ik daar heel zeker van. worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat je hangt is één, maar dat je dan mensen gaat lastig vallen, mensen beroofd, bushokjes sloopt dat kán (en wil) ik niet begrijpen en daar is een positieve benadering niet voor nodig, dat moet je zelfs niet willen. Verder begrijp ik je goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat je hangt is één, maar dat je dan mensen gaat lastig vallen, mensen beroofd, bushokjes sloopt dat kán (en wil) ik niet begrijpen en daar is een positieve benadering niet voor nodig, dat moet je zelfs niet willen. Verder begrijp ik je goed.

Mensen lastig vallen doen ook anderen natuurlijk, maar je bedoelt meer dat marokkanen dat dan vaker met een groepje doen? Mwha, ook dat valt wel mee. Maar dat gebeurd idd. mensen beroven idem. Bushokjes slopen. Daar zullen we het aantal Nederlanders bij oud en nieuw maar niet tellen, want dan raken we de tel kwijt. Ik weet het, ik noem nu alleen maar oud en nieuw, maar het is meer om maar een voorbeeld te noemen.

Maar idd, bushokjes slopen is vrij zinloos. Maar ook daar doen Nederlandse hangjongeren ( en hier de belgen ) net zo goed aan mee.

Dat ze uit een ander land komen, is voor sommigen mensen reden genoeg om maar te vitten op die gasten en dat alle ellende van hun afkomt.

Voel je niet aangesproken, want ik doel zeker niet op jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat snap ik, maar het gaat over de algemeenheid van dat soort pure zinloosheid. Of het nou Mocro's of tukkers zijn, daar hoor je niet positief over te zijn en daar hoef je geen begrip voor te hebben.

Dan denk ik dat we op één lijn zitten. worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zullen wel met z'n allen royaal de portemonee moeten trekken om deze marokaanse schoffies weer in het gareel te krijgen, we worden dan dubbel genaaid!

Als deze marokaanse 'medelanders' ons land niks vind, en men door hun daden laat zien dat men spuugt op Nederland, tsja waarom blijft dat uitschot dan hier? Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik dat tuig van de richel liever zie gaan dan komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als deze marokaanse 'medelanders' ons land niks vind, en men door hun daden laat zien dat men spuugt op Nederland

Ah en hiphoppende blanke-'Nederlanders' waar sturen we die dan naar terug? Naar moeders pappot of naar de Amerikaanse getto's? Of zijn blanken dan anders en betonen zijn niet hun walging van Nederland als ze hangen, slopen, overlast veroorzaken en blowen?

Quote:
tsja waarom blijft dat uitschot dan hier?

Ik vraag mij stellig af of het überhaupt zo is dat die mensen dat doen om te laten zien hoe ze walgen en spugen van en op Nederland.

Quote:
Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik dat tuig van de richel liever zie gaan dan komen!

D0h! Welke weldenkende Nederlander zit tuig uit de richel graag komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We zullen wel met z'n allen royaal de portemonee moeten trekken om deze marokaanse schoffies weer in het gareel te krijgen, we worden dan dubbel genaaid!

Als deze marokaanse 'medelanders' ons land niks vind, en men door hun daden laat zien dat men spuugt op Nederland, tsja waarom blijft dat uitschot dan hier? Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik dat tuig van de richel liever zie gaan dan komen!

Omdat ze zich ook in Marokko niet thuisvoelen en het goedkoper is om hier te rellen in plaats van eerst naar Marokko te gaan om daar te rellen.

Leuk overigens dat je weer terug bent op het forum!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met een ochtendhumeur met onpopulaire rechtse meningen de knuppel in het hoederhok donderen is altijd goed voor de discussie. En nu ik na een dag hard werken tevreden achter een pot bier zit, denk ik nog steeds dat NL een stuk beter af is zonder de zogenaamde kutmarrokaantjes. En hoe handig, ze hebben een dubbele nationaliteit. En verder denk ik ook dat er geen plaats meer zou moeten zijn voor mensen die enkel nog met hun koran denken, en dat aan anderen willen opdringen. Nogmaals, ik ga niet op Wilders stemmen, maar reken maar dat mijn stem niet gaat naar de linkse Moslimknuffelaars die met liefde onze tolerante samenleving bij het grofvuil zoudenzetten voor een goedkeurend woord van de baarden die die zelfde links knuffelaars zien als dieren.

En de moslims die wel in onze maatschappij passen? Die mogen gewoon blijfen wat mij betreft. Ik denk dat het er verrassend weinig zijn, dat dan weer wel. Ergens tussen de 50 en 90% Een meerderheid, dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid