audacity 0 Geplaatst 2 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2008 speciaal voor Sacerdos Post in dit topic alles over de grote kerkelijke feesten. Hoe zit het katholieke liturgische jaar in elkaar, hoe beleven protestanten het kerkelijk jaar? Welke feesten worden door alle kerken gevierd en welke juist niet. Kortom het centrale topic om alles in te posten over kerkelijke hoogtijdagen..... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2008 Quote: Op donderdag 02 oktober 2008 23:52:46 schreef Marlies het volgende: speciaal voor Sacerdos Post in dit topic alles over de grote kerkelijke feesten. Hoe zit het katholieke liturgische jaar in elkaar, hoe beleven protestanten het kerkelijk jaar? Welke feesten worden door alle kerken gevierd en welke juist niet. Kortom het centrale topic om alles in te posten over kerkelijke hoogtijdagen..... Hartelijk dank. Samengevoegd: Door Sacerdos op donderdag 02-10-2008 17:06:20 4 october is het Sint Franciscus dag de ordestichter en de vrolijk sober levende broeder. Ook de man die de kerststal uitgevonden heeft. Een aanrader is te lezen /// De bloemtjes van Franciscus/// prachtige wonderbaarlijke mystiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Vandaag: gedachtenis van de Heilige Engelbewaarders... nou ja, technisch gisteren, maar nou ja. Dat dus. Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Nog één nachtje slapen, en ik heb mijn tweede naamdag... En dan weer op 11 november, en als koordirigent en musicus vier ik nog feest op 22 november. Belangrijke regels voor een goed kerkelijk jaar zijn; 1; vier ieder feest zoals het valt. 2; als er geen feest valt, dan verzin je maar een feest! Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Nee, dat zijn de belangrijke regels voor een ROOMS KATHOLIEK kerkelijk jaar Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 09:48:23 schreef de vegaloog het volgende: 2; als er geen feest valt, dan verzin je maar een feest! Jaah! Feest... De Ierse Pub! Maar dan woon je in Groningen en dan wil niemand na de zondagse Mis mee naar de pub... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 09:48:23 schreef de vegaloog het volgende: Nog één nachtje slapen, en ik heb mijn tweede naamdag... En dan weer op 11 november, en als koordirigent en musicus vier ik nog feest op 22 november. Belangrijke regels voor een goed kerkelijk jaar zijn; 1; vier ieder feest zoals het valt. 2; als er geen feest valt, dan verzin je maar een feest! Inderdaad nooit het feest verschuiven maar altijd op de dag vieren . Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 09:58:04 schreef JoostG het volgende: Nee, dat zijn de belangrijke regels voor een ROOMS KATHOLIEK kerkelijk jaar Is er dan een ander kerkelijk jaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Er is geen rooms kerkelijk jaar er is een Katholiek kerkelijk jaar van november tot november Advent tot Advent,en dat is voor alle kerken staande in de Apostolische Successie het zelfde. Bij de Romana zijn er wat meer feesten door de afgekondigde dogma,s die de Moeder Gods Maria betreft. Het Orthodox kerkelijk jaar loopt van september tot september. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 12:56:22 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Dat klopt volgens mij niet helemaal. Sinds Vaticanum II is, volgens mij, de kalender in de RKK toch wat aangepast? ja dat klopt,maar dit was even in het algemeen he. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Het staat alleen wat potsierlijk met je eeuwige geleuter over hoe alles hetzelfde blijft in de kerken met Apostolische Succesie. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:12:17 schreef Machiavelli het volgende: Het staat alleen wat potsierlijk met je eeuwige geleuter over hoe alles hetzelfde blijft in de kerken met Apostolische Succesie. Ja... Als de Heilige Geest écht in de Apostolische Successie aanwezig zou zijn, dan zouden die kerken toch echt wel de Hervormingsdag uitbundig vieren Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 * Raido verzucht 'Och ze zijn er gelukkig nog, zij die staan in de Waerheid' Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:42:03 schreef Cornelius van Wijck het volgende: * Cornelius van Wijck helpt Raido uit de droom en vertelt dat hij jarig is op die dag * Raido geloofd spontaan in reïncarnatie.. Luther Incarnated Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:42:03 schreef Cornelius van Wijck het volgende: * Cornelius van Wijck helpt Raido uit de droom en vertelt dat hij jarig is op die dag Heb je wel eens het gevoel had dat je roeping toch eigelijk het worden van een Augustijner monnik is? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Quote: Op vrijdag 03 oktober 2008 14:29:44 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Persoonlijk vier ik Hervormingsdag altijd uitbundig! Ik ook, dan vier ik dat het bijna 1 november is ... Allerheiligen, de verjaardag van mijn vader én de verjaardag van mijn bekering/godservaring, wat wil je nog meer! Dus dat begint al op de vooravond Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 3 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2008 Admod note: lieve mensen dit is geen koffiebartopic. Laten we wat serieuzere posts gaan maken en wees vooral respectvol voor elkaar Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Gisteren was het Israëlzondag. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat algemeen Christelijk is, wel dat er binnen de protestantse kerken aandacht aan wordt besteed. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Neen Israelzondag heeft niets met het kerkelijk jaar te maken.En is een verzinsel van de toen NHK nu PKN.Deze Zondag heeft geen Liturgische en theologische basis,integendeel. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Dat het voor jullie niets met het kerkelijk jaar te maken heeft, betekent niet dat dat voor ons ook zo is. Israël is het volk van God, waarom is het zo incorrect om daar een zondag aan te wijden? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Quote: Op maandag 06 oktober 2008 10:21:06 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Dat het voor jullie niets met het kerkelijk jaar te maken heeft, betekent niet dat dat voor ons ook zo is. Israël is het volk van God, waarom is het zo incorrect om daar een zondag aan te wijden? Heeft het betrekking op de staat Israël of op het joodse volk? In het laatste geval is het niet zo gek: we hebben in de Kerk ook een "dag van het jodendom". Als het over de staat Israël gaat sluit ik me toch bij Sacerdos aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten