Spring naar bijdragen

Het Kerkelijk Jaar


Aanbevolen berichten

speciaal voor Sacerdos engel.gif

Post in dit topic alles over de grote kerkelijke feesten. Hoe zit het katholieke liturgische jaar in elkaar, hoe beleven protestanten het kerkelijk jaar? Welke feesten worden door alle kerken gevierd en welke juist niet. Kortom het centrale topic om alles in te posten over kerkelijke hoogtijdagen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

speciaal voor Sacerdos
engel.gif

Post in dit topic alles over de grote kerkelijke feesten. Hoe zit het katholieke liturgische jaar in elkaar, hoe beleven protestanten het kerkelijk jaar? Welke feesten worden door alle kerken gevierd en welke juist niet. Kortom het centrale topic om alles in te posten over kerkelijke hoogtijdagen.....

Hartelijk dank.


Samengevoegd:

Door Sacerdos op donderdag 02-10-2008 17:06:20

4 october is het Sint Franciscus dag de ordestichter en de vrolijk sober levende broeder.

Ook de man die de kerststal uitgevonden heeft.

Een aanrader is te lezen /// De bloemtjes van Franciscus/// prachtige wonderbaarlijke mystiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog één nachtje slapen, en ik heb mijn tweede naamdag... En dan weer op 11 november, en als koordirigent en musicus vier ik nog feest op 22 november. Belangrijke regels voor een goed kerkelijk jaar zijn;

1; vier ieder feest zoals het valt.

2; als er geen feest valt, dan verzin je maar een feest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog één nachtje slapen, en ik heb mijn tweede naamdag... En dan weer op 11 november, en als koordirigent en musicus vier ik nog feest op 22 november. Belangrijke regels voor een goed kerkelijk jaar zijn;

1; vier ieder feest zoals het valt.

2; als er geen feest valt, dan verzin je maar een feest!

Inderdaad nooit het feest verschuiven maar altijd op de dag vieren .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen rooms kerkelijk jaar er is een Katholiek kerkelijk jaar van november tot november Advent tot Advent,en dat is voor alle kerken staande in de Apostolische Successie het zelfde.

Bij de Romana zijn er wat meer feesten door de afgekondigde dogma,s die de Moeder Gods Maria betreft.

Het Orthodox kerkelijk jaar loopt van september tot september.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het staat alleen wat potsierlijk met je eeuwige geleuter over hoe alles hetzelfde blijft in de kerken met Apostolische Succesie.

Ja... Als de Heilige Geest écht in de Apostolische Successie aanwezig zou zijn, dan zouden die kerken toch echt wel de Hervormingsdag uitbundig vieren worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Persoonlijk vier ik Hervormingsdag altijd uitbundig!

Ik ook, dan vier ik dat het bijna 1 november is ... Allerheiligen, de verjaardag van mijn vader én de verjaardag van mijn bekering/godservaring, wat wil je nog meer! Dus dat begint al op de vooravond puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat het voor jullie niets met het kerkelijk jaar te maken heeft, betekent niet dat dat voor ons ook zo is.

Israël is het volk van God, waarom is het zo incorrect om daar een zondag aan te wijden?

Heeft het betrekking op de staat Israël of op het joodse volk? In het laatste geval is het niet zo gek: we hebben in de Kerk ook een "dag van het jodendom". Als het over de staat Israël gaat sluit ik me toch bij Sacerdos aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid