Spring naar bijdragen

God verliest van Jakob?


Aanbevolen berichten

@anzzie

seg maar dan klopt het dat er verschillende versies zijn van de bijbel eigenlijk? vind jij dat kunnen , wat zoals nu ,weten we niet wat te geloven e? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven? dat er gevochten is maar niet overwonnen , dat er niet gevochten is of juist wel? er zijn verschillende mogelijkheden e? of was het toch een engel of misschien de duivel in het orgineel Boek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ten eerste kom ik uit België en hahahahahaah dan ben je toch niet echt een mensenkenner want ik ben op en top belg hahahahaahah

die foutjes die jij ervaart zullen te wijten zijn aan mijn klavier die soms flipt en blijft hangen ..

en dan nog moest het zo zijn wat jij suggereert, dan ligt het niet aan jouw om mij daarop aan te spreken want dat wijst op een grote onverdraagzaamheid, en dat is niet bepaald christelijk, beste Thorgrem.

Geen onverdraagzaamheid, slechts een constatering. Die fouten zijn niet te wijten aan het Vlaams. Mensen uit Vlaanderen schrijven over het algemeen correcter Nederlands dan de Nederlanders zelf, en hebben zeker geen moeite met diengen als 'die forum'.

En het is zeker mijn taak om mijn mede users te behoeden voor bedrog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@anzzie

seg maar dan klopt het dat er verschillende versies zijn van de bijbel eigenlijk? vind jij dat kunnen , wat zoals nu ,weten we niet wat te geloven e? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven? dat er gevochten is maar niet overwonnen , dat er niet gevochten is of juist wel? er zijn verschillende mogelijkheden e? of was het toch een engel of misschien de duivel in het orgineel Boek?

Er is maar één versie in de grondtaal.

Helaas is het overgrote deel van de bevolking niet geweldig in Hebreeuws, Aramees en Grieks, dus hebben mensen met veel verstand van de cultuur in die tijd én de taal het gehele werk voor ons vertaald.

... en dat dan een keer of wat. En aangezien vertalen wat anders is dan het letterlijk een op een overzetten van woordjes, en altijd aan interpretatie onderhevig is, zijn daar verschillende versies uitgekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@anzzie

seg maar dan klopt het dat er verschillende versies zijn van de bijbel eigenlijk? vind jij dat kunnen , wat zoals nu ,weten we niet wat te geloven e? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven? dat er gevochten is maar niet overwonnen , dat er niet gevochten is of juist wel? er zijn verschillende mogelijkheden e? of was het toch een engel of misschien de duivel in het orgineel Boek?

Wat een onzin.

Uit bijbelonderzoek blijkt dat de grondtekst die we van de Hebreeuwse bijbel hebben zeer authentiek is. Alle vertalingen die in de loop van de geschiedenis zijn gemaakt zijn geen nieuwe bijbels maar pogingen om de originele tekst naar de eigen taal om te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar Anzzie geeft toch duidelijk een andere Bijbel op die van 1977? en daar staa


Samengevoegd:

oeps mijn dochter ..

dus daar staat niks over winnen in. Dus hoe verklaar je dat dan?

Zal ik de linkjes geven dan? Kan je zelf zien dat ik niet met de teksten gerommeld heb.knipoog_dicht.gif

* annzie is nu eten, dus niet actief

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geen onverdraagzaamheid, slechts een constatering. Die fouten zijn niet te wijten aan het Vlaams. Mensen uit Vlaanderen schrijven over het algemeen correcter Nederlands dan de Nederlanders zelf, en hebben zeker geen moeite met diengen als 'die forum'.

En het is zeker mijn taak om mijn mede users te behoeden voor bedrog.

kijk e jongen ga gewoon naar google en zoek achter de stamboom van Segers , ongelovige Tomas.

je hoeft me trouwens ook niet te beoordelen ofzo want dat ligt niet in jouw handen.

(zoveel fouten schrijf ik trouwens niet hoor)


Samengevoegd:

Quote:

[...]Een andere vertaling. De bijbel is wel ouder dan 1977. Dat zul je zelf ook wel snappen mag ik hopen.

nee eigenlijk begrijp ik dat niet?

wat volgen jullie dan de dag van vandaag , een boek van 2008 jaar oud dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

kijk
Zinnen begin je over het algemeen met een hoofdletter.
e
Wat wil je met die letter zeggen?
jongen ga gewoon naar google
Google is een naam en mag daar met een hoofdletter geschreven worden.
en zoek achter
Je bedoelt in? Achter iets zoeken op Google lijkt niet erg logisch.
de stamboom van Segers ,
Voor een komma hoeft geen spatie, erna wel.
ongelovige Tomas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee eigenlijk begrijp ik dat niet?

wat volgen jullie dan de dag van vandaag , een boek van 2008 jaar oud dan?

Het grootste deel is nog een heel stuk ouder. Logisch. Alle zogenaamde "nieuwe bijbels" zijn gewoon vertalingen van dezelfde tekst naar het Nederlands. De authentieke grondtekst blijft hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@anzzie

seg maar dan klopt het dat er verschillende versies zijn van de bijbel eigenlijk? vind jij dat kunnen , wat zoals nu ,weten we niet wat te geloven e? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven? dat er gevochten is maar niet overwonnen , dat er niet gevochten is of juist wel? er zijn verschillende mogelijkheden e? of was het toch een engel of misschien de duivel in het orgineel Boek?

Zeg Nifaly, maar dan klopt het dat er verschillende versies van de Koran zijn eigenlijk? Vind jij dat kunnen, want zoals nu weten we niet wat te geloven he? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geschriften kunnen gereprodueerd worden.

Nee jho. Mohammed de analfabeet heeft eigenhandig alle verschijnen, vertalingen en exemplaren van de koran geschreven. Die liggen ergens in het Midden-Oosten opgeslagen. Te wachten op een nieuwe eigenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Zeg Nifaly, maar dan klopt het dat er verschillende versies van de Koran zijn eigenlijk? Vind jij dat kunnen, want zoals nu weten we niet wat te geloven he? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven?

wat is dat nu voor praat? geef me dan minstens een tweede versie op, leugenaar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Zeg Nifaly, maar dan klopt het dat er verschillende versies van de Koran zijn eigenlijk? Vind jij dat kunnen, want zoals nu weten we niet wat te geloven he? welke versie ga jij nu eigenlijk geloven?

Er zijn inderdaad verschillende versie,s oei oei als mensen dat zeggen worden ze boos,zo zie je maar wat een nep die koran is.Als je de versie,s leest ze zijn allen geweldadig en vol haat.God won van Jakob God verliest nooit,maar God is een rechtvaardig en barmhartig God die Jakob een teken gaf,meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geef er dan 1andere op zeveraar!

Doe maar rustig hoor. Normaliter reageren mensen veel sneller als je het gewoon even netjes en begripvol vraagt.

Quote:
En als je niet weet wat je leest, spreek er dan niet over.

Deze houden we er in.

Quote:
Trouwens de Bijbel is nochtans ook niet zo mild hoor, ik kan er zo enkele delen van opnoemen als je er dan toch op in wil gaan

Tot nu toe heb je geen gelegenheid ongemoeid gelaten, vanwaar die terughoudendheid nu. Kom op, gooi het allemaal maar op tafel hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wat is dat nu voor praat? geef me dan minstens een tweede versie op, leugenaar!

Er zijn toch tenminste 7 versies gemaakt door Gabriël? OF was het toch Mohammed? Of Allah? Want daar komen van verschillende moslims nog wel eens verschillende antwoorden op. Maar goed, ondertussen zijn er wel wat meer dan 7 vertalingen. Heb je deze al eens goed naast elkaar gelegd? Zijn deze letterlijk hetzelfde?

Jullie afkraken van de Bijbel (wat wij niet zien als gedicteerd woord door God, zoals je in bijvoorbeeld het topic over de opstanding wel veronderstelt) moeten wij maar accepteren. Maar zodra wij iets opmerken over de Koran of Mohammed, dan hebben wij een misdrijf begaan. Dat heet volgens mij meten met twee maten, Nifaly!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat merken jullie dan op over de Koraan? Dat je zelf het verscil niet goed kent tussen 7versies of 7vertallingen? Trouwens het waren 7vertalingen en geen versies zoals de bijbel de dag van vandaag wel kent.

En Thorgrem ik wacht nog steeds op een andere versie hoor..

Awel en over onmilde delen hier komen er enkele:

Leviticus 20.10-13 over doodstraffen bij overspel van mannen en vrouwen en mannen met mannen (ik moet wel zeggen dat deze men in de Koraan ook zulke straffen tegenkomt)

Leviticus 20.17 over incest (wat ook absoluut niet kan in Islam)

nu komen er echt overdreven dingen vind ik:

Leviticus 25.44: Slavernij is geen probleem zolang de slaven bij andere volkeren gehaald worden.

Exodus 21.20-21Afranselen is geoorloofd zolang er geen doden bij vallen.

Exodus 21.2-5 Mannelijke Hebreeuwse slaven kunnen na 7jaar dienst vrijkomen maar moeten daarbij een gruwelijke keuze maken tussen gezin en vrijheid...??

Exodus 21.6 Kiest de slaaf voor zijn gezin dan wordt hij met zijn oor aan de deurpost gespijkerd om voor eens en voor altijd duidelijk te maken wie zijn meester is.

OOk Jezus en de schrijvers van het N.T. komen niet in opstand tegen het onrecht van de slavernij. Is dit liefde?

Matt.25.14-30In Mattheus presenteert Jezus een wereldbeeld waarin de meester absolute zeggenschap heeft over zijn ondergeschikten en hij kan handelen zoals hi jwil.

Lukas 12.47 Hier schijnt Jezus geen probleem te hebben met lijfstraffen

1Timot.6.1 slaven moeten , in naam van God en de leer , gehoorzamen aan hun meesters

titus 2.9-10 Slaven moeten hun meesters gehoorzamen, ter meerdere glorie van God.

1Petrus 2.18-19 Zelfs als ze onrechtvaardig worden behandelt moet een slaaf zich neerleggen bij de grillen van zijn meester.

conclusie: Wij moslims geloven niet dat dit de ware visie van de Bijbel kan zijn. Wij geloven ook niet dat Jezus zulke uitspraken heeft gedaan, de uitspraken die wij in het nieuwe Testament tegenkomen.

Misschien moeten we hierover een nieuw topic openen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Begin jaren tachtig is er in een moskee te Jemen een versie gevonden die passages bevat die ontbreken in de huidige koran. Tevens blijkt dat er in deze oude versie verzen te ontbreken die wel in de huidige koran staan.

Tevens stelt de islam zelf dat Mohammed zelf ooit valse en door de duivel geïnspireerde verzen in de koran heeft opgenomen en dat correctie later nodig was.

Tevens treffen we nu vandaag de dag minimaal zeven verschillende versies aan waarvan er vier in algemeen gebruik zijn. Te weten:

De Abu Bakr `Asim-versie, deze versie is het meest verspreid in de Moslim-wereld in het algemeen. Deze zul jij dus ongetwijfeld in je bezit hebben. Maar we hebben ook nog de Abu `Amr al-'Ala'-versie, deze versie is in gebruik in gedeelten van Soedan en in West-Afrika.

Of wat dacht je van de Ibn `Amir-versie, deze versie treffen we voornamelijk aan in Jemen. En als laatste in algemeen gebruik, de Nafi`-versie, dit is de versie die wordt gebruikt in Libië, Tunesië en in Qatar.

Bijzonder leuk weetje om te weten. big-smile.gif

Conclusie, de onzin waarmee jij ons mee om de oren pocht te slaan is direct terug te koppelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vertaling leidt heel makkelijk tot andere versies. Immers jullie opmerkingen over de Bijbel zijn ook gebaseerd op het verkeerd VERTALEN. Beetje consequent zijn dus knipoog_dicht.gif Verder sluit ik me aan bij Thorgrem, waarbij je ook gerust Wikipedia kunt raadplegen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Bijzonder leuk weetje om te weten.
big-smile.gif

Conclusie, de onzin waarmee jij ons mee om de oren pocht te slaan is direct terug te koppelen.

Thorgrem, bijzonder leuk om te weten is dat jij je schuldig maakt aan plagiaat. link

De onzin waarmee jij ons mee om de oren pocht te slaan is evenwel direct terug te koppelen. Zie: link

Bijzonder leuk weetje om te weten. knipoog_dicht.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid