Spring naar bijdragen

God verliest van Jakob?


Aanbevolen berichten

Quote:

Kijk beste christenen,

Kijk beste moslim,

Quote:
jullie geloven in het Schrift (de

Bijbel dus)

Wij geloven in Christus.

Quote:
dus jullie geloven wat er in staat.

Dat klopt, maar niet in jouw lezing daarvan.

Quote:
De opgegeven tekst is wel letterlijk te nemen aangezien het om een gevecht gaat, en de heup van Jakob verwrongen was door aanraking.

En omdat het om een gevecht gaat moet het wel letterlijk zijn. hamer.gif Wat een beredenering. Wie heeft het licht uitgedaan?

Quote:
Dus jullie 'spirituele uitleg' is hier zeker niet van toepassing.

Omdat jij het zegt? Wat voor autoriteit heb jij nou eigenlijk helemaal? Laat ik het je zeggen, misschien dat het wat hard overkomt maar vergeef het me; helemaal niets.

Quote:
Probeer realistich te zijn in jullie argumenten,

Wanneer begin jij met realistisch zijn? Realistisch dat je zoveelste poging compleet vruchteloos is. Wij zijn overigens naar mijn mening redelijk realistisch.

Quote:
waar jullie in geloven daar zal jullie ziel ook eindigen.

Dus eigenlijk is het voor jullie eigen belang dat jullie goed moeten weten en beseffen waar jullie in geloven.. (dat was even terzijde )

Maak je over onze zieleheil maar geen zorgen, dat is onze zaak. Ik zou als ik jou was eerder aan mijzelf denken. bye.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

muur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gifmuur.gif

?? dit lijkt me geen humor anders had er zeker en vast een dom tekentje bijgestaan, jij was hier echt van overtuigd dat ik aan het zeveren was ok?

Sarcasme heb je zeker nog nooit van gehoord? Het niet begrijpen van dat soort humor is overigens ook typisch NT-2. Evenals het niet begrijpen (en dus letterlijk nemen) van uitdrukkingen en gezegden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

wat is dat toch met jullie, waarom beginnen jullie altijd over moslim of islam? Ik heb er geen woord over gerept in de opening. Dus waarom jullie wel?

Het is blijkbaar een soort onverdraagzaamheid want als ik andere topics lees waarin christenen ook zulke vragen stellen dan word er openhartig gepraat en toegegeven dat het niet allemaal Gods' woorden zijn.

Nifaly, zal ik eens wat tips geven dan om wat meer geïnteresseer over te komen?

Toon zetting: hoe stel ik een vraag, ga ik uit van mijn gelijk of ben ik echt benieuwd naar wat de ander te zeggen heeft.

Op welke manier reageer ik op hetgeen er geantwoord is, wijs ik dat per definitie af, want ik heb de wijsheid in pacht of sta ik open voor een andere visie.

Wil ik duidelijk maken dat al die Christenen op Credible er niets van snappen, of ben ik geïnteresseerd in hun verhaal?

Hoe reageeer ik op reacties, kom ik met lossen bijbelteksten aan of haal ik andere onderwerpen naar voren, of steek ik andersinds een standaard islam antwoord af?

Stel jezelf die vragen, lees je verschillende topics en manier van posten eens na en dan zal je misschien duidelijk worden waarom er stekeliger gereageerd wordt op jou vragen dan die van anderen. Daarnaast heb je al eens aangeduid wat je intentie is op Credible en dat spreekt niet in je voordeel.

Dus doe hier je voordeel mee. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Ik begrijp niet dat een mens zomaar God zou kunnen overwinnen? Iemand van jullie wel?

We lezen in Exodus 20:

"Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is en Hij rustte op de zevende dag."

Een God dat zijn rust nodig heeft kan wel eens verliezen van een mens puh2.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de Bijbel heeft jullie God verloren en daarmee uit , het staat er en jullie kunnen draaien en keren hoe jullie willen. Wat er staat telt.

Volgens de Koraan is onze God ook jouw God, het staat er en dan kan je draaien en keren hoe je wil. Wat er staat telt. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

We lezen in Exodus 20:

"Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is
en Hij rustte op de zevende dag
."

Een God dat zijn rust nodig heeft kan wel eens verliezen van een mens
puh2.gif

Mvg

Je zou ook beter kunnen lezen of nagaan hoe je dat nu juiist te interpreteren. Alsook zal je op moeten letten over wat je zegt. Je nadert wel randje godslastering en daarmee ook Allah lastering. Wat zou zwaarder wegen denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de Bijbel heeft jullie God verloren en daarmee uit , het staat er en jullie kunnen draaien en keren hoe jullie willen. Wat er staat telt.

En nu? Nu heb je het antwoord gegeven op de vraag die je zelf stelde. Ben je er nu een gelukkiger mens door?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de Bijbel heeft jullie God verloren en daarmee uit , het staat er en jullie kunnen draaien en keren hoe jullie willen. Wat er staat telt.

Als je dit al die tijd al wist, waarom ons dan er mee lastig vallen?

En daarnaast zoals al is aangegeven. onze God is ook jouw God. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je dit al die tijd al wist, waarom ons dan er mee lastig vallen?

En daarnaast zoals al is aangegeven. onze God is ook jouw God.
rofl.gif

Ben je nu al jouw openbaring in de eerste post vergeten. Dit is een van die gedeeltes die, al naar gelang van de noodzaak, tot vervalsing aangemerkt kunnen worden.

En dan nog zijn er sommigen die beweren dat moslims dom zijn. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ben je nu al jouw openbaring in de eerste post vergeten. Dit is een van die gedeeltes die, al naar gelang van de noodzaak, tot vervalsing aangemerkt kunnen worden.

En dan nog zijn er sommigen die beweren dat moslims dom zijn.
rofl.gif

Nee, maar dat soort sarcasme was nog te subtiel voor onze beste topic starter (alhoewel ik het er persoonlijk er nogal bovenop vond liggen). Dus daar ben ik toen maar van afgestapt.

Maar was het dan naast een sarcastische opmerking van mij ook de Heilige geest in mij die een openbaring gaf in het onderbewustzijn? Wie weet, ik denk dat we dat wel zo gaan horen. Mooi verhaal kan dat worden overigens, die vervloekte christenen in het jaar ..( ergens vroeg na het wederopstanding) die sluw in het diepst van de nacht bijeen kwamen om de teksten van de Bijbel te vervalsen. Of zou er een Romeinse keizer in het verhaal worden gewerkt. Wie weet, altijd weer spannend. Of althans ze zouden het spannend kunnen maken, net als Dan Brown. Maar helaas is de literaire kunst in de islamitische wereld vrij onder ontwikkeld en zal het wel weer pulp worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ah ja en waar staat dat dan?

ach, waar staat bv. in de koran dat de eerste soera bij de koran hoort? Staat er ook niet he?

Of waar in de koran staat precies welke stukken je nu wel of niet van de bijbel moet geloven? Staat er ook niet he?

Of waar legt Allah in de koran uit, dat Alexander de grote toch echt niet de zon zag ondergaan in een modderpoel, maar dat dat beelspraak was. Staat er ook niet he?

En zo kan de lijst nog wel langer gemaakt worden, maar daar heb ik nu geen zin in. Punt is, dat er in beide boeken "obscure" teksten staan zonder veel uitleg. Op zeurderige toon ("ach ja, ...&quotknipoog_dicht.gif vragen waar dan de uitleg staat, zal je niet veel helpen, want op precies dezelfde toon kan ik voor talloze passages in de koran vragen waar de door jou en je broeders gegeven uitleg dan staat.


Samengevoegd:

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

We lezen in Exodus 20:

"Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is
en Hij rustte op de zevende dag
."

Een God dat zijn rust nodig heeft kan wel eens verliezen van een mens
puh2.gif

Mvg

er staat niet dat Hij rust nodig had, maar dat Hij rustte, dus ophield met scheppen. Is maar een detail, maar door dat detail klopt je karikatuur niet meer zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach Nifaly, waarom open je uberhaupt topics als je toch niet geïnteresseerd bent in hetgeen wij te zeggen hebben. Je hebt op voorhand elke uitleg afgewezen en alleen je eigen (moslim)idee is juist. Prima, maar val ons dan niet lastig daarmee, want je ontneemt gebruikers alle zin en lust om te reageren.

Tja klopt,maar een raadsel is dat veel forum genoten nog steeds reageren niet doen totaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat is dat toch met jullie, waarom beginnen jullie altijd over moslim of islam? Ik heb er geen woord over gerept in de opening. Dus waarom jullie wel?

Het is blijkbaar een soort onverdraagzaamheid want als ik andere topics lees waarin christenen ook zulke vragen stellen dan word er openhartig gepraat en toegegeven dat het niet allemaal Gods' woorden zijn.

Hier heb je best een punt vind ik. Het probleem is vooral dat we je kennen, Nifaly, als iemand die graag dit soort topics opent om de "onzin" van het christendom bloot te leggen. Dat alles ten faveure van de islam natuurlijk. Maar zoals Nunc al zegt: de islam stelt de moslims vaak voor soortgelijke problemen. Dan kom jij vermoedelijk met een of ander wollig verhaal over waarom er helemaal geen sprake is van een dilemma of tegenspraak. Dus als jij nu eens bedenkt hoe jij zou reageren als men de islam op deze manier bekritiseert, dan zou het zomaar kunnen dat je de reacties in dit topic wat beter gaat begrijpen, dat je anders reageert, en zowaar, dat mensen ook anders op jou gaan reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich kan ik wel lachen om het topic, omdat je in feite hetzelfde ziet gebeuren als wat vaak gebeurt in een discussie tussen katholieken en protestanten. Protestanten willen 'alleen maar citeren' en wat er nog aan uitleg bijkomt door een katholiek zou 'onbijbels' zijn. Nu is er een moslim die alleen maar citeert, en als protestanten gaan uitleggen krijgen ze het verwijt dat dat er niet letterlijk staat. Wel amusant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor alle duidelijkheid, mijn God heeft ook jullie oorspronkelijk Schrift geschreven , dat klopt. daarom zeggen wij , dat we dezelfde god hebben MAAR dit wil niet zeggen dat wij de drie-eenheid erkennen, dit staat ook duidelijk in de Koraan geschreven. Dus als jullie 'die vechtende man' die als God wordt bestempeld in het Schrift, willen afdoen als engel , ja dan zeg ik : 'jullie god' want mijn god is geen engel!! Dus laat die vechtende man dan maar in jullie hoofd , jullie god zijn!!

mijn eindconclusie is dat God niet kan verliezen (een engel wel dan volgens jullie?)

Bijgevolg klopt dit verhaal gewoon niet.

Ik zal er inshallah nog wel enkele plaatsen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor alle duidelijkheid, mijn God heeft ook jullie oorspronkelijk Schrift geschreven , dat klopt.

Neen, dat klopt niet. Er is niemand die dergelijk iets beweerd heeft. Toch bijzonder spijtig he dat het schijnbaar al naar 1 zin misgaat.

De diepe zucht

een compleet gesprek zonder vrucht

bidden voor inzicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de Bijbel heeft jullie God verloren en daarmee uit , het staat er en jullie kunnen draaien en keren hoe jullie willen. Wat er staat telt.

Staat er ook niet letterlijk in de Koran dat de troon van Allah rust op pilaren in de zee? worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

als jij het zegt, dan kan ik het misschien controleren aan de hand van een BRON? maar ik zou op het eerste zich zeggen van niet omdat ik dit nog nooit heb gelezen. Tenslotte kunnen wij ons god niet voorstellen, (off-topic)


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Neen, dat klopt niet. Er is niemand die dergelijk iets beweerd heeft. Toch bijzonder spijtig he dat het schijnbaar al naar 1 zin misgaat.

De diepe zucht

een compleet gesprek zonder vrucht

bidden voor inzicht.

Er is toch wel iemand hoor, jouw zicht reikt niet zo heel ver blijkbaar , zucht.

3.3 Koraan

Hij heeft aan jouw het Boek met de Waarheid neergezonden, bevestigend wat daaraan voorafgegaan was, en Hij zonde de Taurat en de Indjil neer (Tora en Bijbel dus)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is toch wel iemand hoor, jouw zicht reikt niet zo heel ver blijkbaar , zucht.

3.3 Koraan

Hij heeft aan jouw het Boek met de Waarheid neergezonden, bevestigend wat daaraan voorafgegaan was, en Hij zonde de Taurat en de Indjil neer (Tora en Bijbel dus)

De koran ie niet een persoon dus is niet iemand. Zucht. Tevens komt de aap nu uit de mouw, dat is dan wel weer leuk om te zien. Ik heb profetische gaven besef ik nu net.

Je zin eindigde met 'dat klopt' daarmee gaf je aan dat iemand met jouw instemde, dat is niet zo. Begrijpend lezen is niet je sterkste kant zo te zien, ook een kenmerk van NT-2 mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Genesis 32 vanaf 24 tot en met 31 vecht Jocab met een man, die later God bleek te zijn. Hierin wordt verteld dat God de strijd verliest??

Hij noemt dan sinds die dag Israel...

Ik begrijp niet dat een mens zomaar God zou kunnen overwinnen? Iemand van jullie wel?

Nee, ik begrijp het ook niet.smile.gif

Het feit dat hij met mensen gestreden heeft valt wel te verklaren denk ik. Mensen in de persoon van Esau, Laban enzo. Dat hij met God gestreden heeft weet ik niet, al doet het soms wonderen een andere vertaling te gebruiken, in dit geval de Statenvertaling van 1977. Daar staat niet dat hij met God gevochten heeft, noch dat hij van God gewonnen heeft.

Quote:
4 Doch Jakob bleef alleen over; en een man worstelde met hem, totdat de dageraad opging.

25 En toen Hij zag, dat Hij hem niet overmocht, roerde Hij het gewricht van zijn heup aan, zodat het gewricht van Jakobs heup verwrongen werd, toen Hij met hem worstelde.

26 [32] Hos 12:4.En Hij zeide: Laat Mij gaan, want de dageraad is opgegaan. Maar hij zeide: Ik zal U niet laten gaan, tenzij dat Gij mij zegent.

27 En Hij zeide tot hem: Hoe is uw naam? En hij zeide: Jakob.

28 Toen zeide Hij: [32] Gen 35:10.Uw naam zal voortaan niet Jakob heten, maar Israël; want gij hebt u vorstelijk gedragen met God en met de mensen, en hebt overmocht.

29 En Jakob vroeg, en zeide: Geef toch Uw naam te kennen. En Hij zeide: Waarom is het, dat gij naar Mijn naam vraagt? En Hij zegende hem aldaar.

30 En Jakob noemde de naam van die plaats Pniël: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

31 En de zon rees hem op, toen hij door Pnuël gegaan was; en hij was hinkende aan zijn heup.

In de groot nieuwsbijbel staat het weer iets anders:

Quote:
29 En de man zei: ‘Voortaan zul je niet meer Jakob heten, maar Israël: Strijder met God, want je hebt met God en met mensen gestreden en je hebt gewonnen.’

Nu je hier de naam Israël verklaard ziet, kan je ook zeggen dat Jakob mét God, als in samen met God, heeft gestreden.

Nu is het nog steeds vaag natuurlijk, maar m.i. kan je nog steeds niet zeggen dat Jakob tegen God gestreden heeft, en van God gewonnen heeft. Nergens staat namelijk vermeld dat hij met God gevochten heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

jij maakt me echt moe , moet ik dan alles deel per deel echt uitleggen? met dat klopt , is de klemtoon bedoelt op DAT klopt hetgeen dat ik schrijf niet hetgeen jullie beweren . duidelijk meester Thorgrem?

En wat bedoel je met 2nt mensen of zoiets?

Met NT-2 wordt bedoeld; Nederlands als tweede taal. Door observaties van jou de afgelopen tijd kan ik enkel concluderen dat je Nederlands net zo ontwikkeld is als bij immigrant kinderen die thuis Turks of Marokkaans (of een andere taal) praten en op school pas Nederlands geleerd hebben. Deze kinderen zullen altijd een taalachterstand behouden en typische fouten maken. Fouten die jij ook keer op keer maakt. En ja dat brengt verwarring met zich mee, en ja daarom mag je wel eens gaan letten op hoe je schrijft en hoe mensen dat op zullen vatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste kom ik uit België en hahahahahaah dan ben je toch niet echt een mensenkenner want ik ben op en top belg hahahahaahah

die foutjes die jij ervaart zullen te wijten zijn aan mijn klavier die soms flipt en blijft hangen ..

en dan nog moest het zo zijn wat jij suggereert, dan ligt het niet aan jouw om mij daarop aan te spreken want dat wijst op een grote onverdraagzaamheid, en dat is niet bepaald christelijk, beste Thorgrem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid