Spring naar bijdragen

Tijdens je vakantie naar de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:

In vakanties bezoek ik vaak ook mooie kerken (meestal katholiek, weet ook niet wat het is
knipoog_dicht.gif
), maar dit niet om een mis mij te wonen. Waarschijnlijk omdat ik er niet mee opgegroeid ben en ik vanwege het hoge saaiheidsgehalte in 10min is slaap val, maar das een ander verhaal
knipoog_dicht.gif

Ik ga er heen omdat ik dan toch weet hoe andere gelovigen hun geloof beleven, vind ik toch wel interessant
smile.gif

Schrik soms wel van het aantal 'heilige' beeldjes in zulke kerken

Volg je dan niet een dienst/ mis als je in het buitenland bent, je bezoekt dan alleen een kerkgebouw vanwege de kunst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Volg je dan niet een dienst/ mis als je in het buitenland bent, je bezoekt dan alleen een kerkgebouw vanwege de kunst?

Nee ik bezoek het gebouw omdat ik dan ook kan zien hoe de gewoontes zijn in andere kerken. Aan gezien ik de evangelische kerk gewend ben is het ook wel eens interessant om een andere kerk van binnen te zien. Alleen woon ik er geen mis/dienst bij

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet verplicht is om in de vakantie naar de kerk te gaan maar als het kan is het natuurlijk mooi meegenomen. En moet je het zeker doen.

Zelf ga ik altijd met degene met wie ik op vakantie ben. Langs een riviertje zitten ofzo. en dan een preek lezen, zingen en bidden, of een bijbelstudie houden.

We bij kwamen zitten,omdat ze het interresant vonden of ook geloofde.

En dat is toch wel weer leuk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er bestaat niet zoiets als een plicht om naar de kerk te gaan, dat verzinnen mensen alleen zelf. Je hoeft helemaal niet te gaan als je niet wilt, of dat nou op vakantie is of niet.

Heb je daar ook nog enige onderbouwing voor? Die zouden we namelijk graag weten, het liefst met een citaat uit de Bijbel. Bij voorbaat dank. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb je daar ook nog enige onderbouwing voor? Die zouden we namelijk graag weten, het liefst met een citaat uit de Bijbel. Bij voorbaat dank.
smile.gif

Onderbouwing? Waarom zou ik moeten gaan uitleggen waarom iets NIET bestaat? Geef maar eens één goede reden waarom je wél verplicht naar de kerk zou moeten gaan.

En ik zie niet in wat bijbelcitaten voor bewijswaarde hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er bestaat niet zoiets als een plicht om naar de kerk te gaan, dat verzinnen mensen alleen zelf. Je hoeft helemaal niet te gaan als je niet wilt, of dat nou op vakantie is of niet.

Of men nou in het buitenland is of waar dan ook men kan dat vacantie noemen; hen die daadwerkelijke hun Heer en Zaligmaker kennen ,is het geen plicht om te gaan naar Zijn Heilige Huis,ze willen niets anders als in Zijn Heilige Huis zijn,indachtig de oude Anna die dag en nacht in de Tempel was ter aanbidding van haar Heer;God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Onderbouwing? Waarom zou ik moeten gaan uitleggen waarom iets NIET bestaat? Geef maar eens één goede reden waarom je wél verplicht naar de kerk zou moeten gaan.

En ik zie niet in wat bijbelcitaten voor bewijswaarde hebben.

De goede reden is hier al in dit topic gegeven, er zijn overigens meer goede redenen te bedenken. Maar absoluut verplichten kan niemand, dat zou ook niet wenselijk zijn. Neemt niet weg dat je je uitspraak wel eens zou mogen onderbouwen. En als je geen waarde hecht aan de Bijbel, en niet wenst te onderbouwen dan lijkt het me sowieso dat je hier in dit topic weinig te zoeken hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verplichten kan niemand nee, dat is ook het enige wat ik zei.

Alleen de ongelovige en die vijandig tegenover de Kerk staan hebben het altijd over verplichten,een acte van onvermogen om nou is te onderzoeken hoe het echt zit.Verplichting is niet aan de orde , wel dat men niets anders wil geheel vrijwillig om in Zijn Heilige Huis te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Verplichten wel, afdwingen niet.
smile.gif

Natuurlijk niet... De eerste overheid die mensen gaat verplichten naar de kerk te gaan, is echt helemaal doorgedraaid.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Alleen de ongelovige en die vijandig tegenover de Kerk staan hebben het altijd over verplichten,een acte van onvermogen om nou is te onderzoeken hoe het echt zit.Verplichting is niet aan de orde , wel dat men niets anders wil geheel vrijwillig om in Zijn Heilige Huis te zijn.

In de beginpost van deze topic gaat het anders toch echt over zondagsplicht.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Natuurlijk niet... De eerste overheid die mensen gaat
verplichten
naar de kerk te gaan, is echt helemaal doorgedraaid.


Samengevoegd:

[...]

In de beginpost van deze topic gaat het anders toch echt over zondags
plicht
. Christenen zijn de enigen die het daarover hebben, want natuurlijk zien anderen in dat zoiets niet verplicht kan zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Natuurlijk niet... De eerste overheid die mensen gaat
verplichten
naar de kerk te gaan, is echt helemaal doorgedraaid.


Samengevoegd:

[...]

In de beginpost van deze topic gaat het anders toch echt over zondags
plicht
. Christenen zijn de enigen die het hierover hebben, anderen zien toch echt wel in dat je zoiets niet kan verplichten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Natuurlijk niet... De eerste overheid die mensen gaat
verplichten
naar de kerk te gaan, is echt helemaal doorgedraaid.


Samengevoegd:

[...]

In de beginpost van deze topic gaat het anders toch echt over zondags
plicht
.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Altijd leuk, christenen die anderen gaan verwijten dat ze zichzelf belachelijk maken. Leg maar uit dan wat plicht anders is dan plicht.

Zoek het zelf maar op, daar leer je veel meer van. Er heeft zich inmiddels als het goed is een cognitief conflict afgespeeld in je bovenkamer, logisch vervolg is dat je zelf op zoek gaat. Dat is geen onwil of onkunde aan mijn kant, maar zo leer je nou eenmaal beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik vroeg me af hoe je ook op vakantie aan je zondagsplicht kon voldoen? Op vakantie lijkt mij het persoonlijk nogal moeilijk om hieraan te voldoen. Wat denken jullie ervan? Alvast bedankt!

gr. mackie

Mackie jij hebt echt een partij goede vragen hier, mijn dank. Je eerste vraag "mag ik aan een vrouw denken" heb ik helaas (voor jou) negatief moeten beantwoorden, dat mag helaas niet, dat is overspel, helaas pindakaas. En op vakantie aan je zondagsplicht voldoen hoort er natuurlijk bij. Gewoon vroeg naar bed op zaterdag en dan komt het allemaal goed met je jongen! Succes


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Zoek het zelf maar op, daar leer je veel meer van. Er heeft zich inmiddels als het goed is een cognitief conflict afgespeeld in je bovenkamer, logisch vervolg is dat je zelf op zoek gaat. Dat is geen onwil of onkunde aan mijn kant, maar zo leer je nou eenmaal beter.

Thorgrem even vraagje. Ik vraag me al een tijdje af wat er op dat plaatje van je staat. Toch niet stiekem het vrouwelijk geslacht he?! Dat kan echt niet hier hoor....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mackie jij hebt echt een partij goede vragen hier, mijn dank. Je eerste vraag "mag ik aan een vrouw denken" heb ik helaas (voor jou) negatief moeten beantwoorden, dat mag helaas niet, dat is overspel, helaas pindakaas. En op vakantie aan je zondagsplicht voldoen hoort er natuurlijk bij. Gewoon vroeg naar bed op zaterdag en dan komt het allemaal goed met je jongen! Succes

Toont wel een beetje aan dat je a niet de moeite hebt genomen om eens wat reacties door te lezen en b je geen drol begrijpt van wat anderen geloven.

Quote:


Samengevoegd:

[...]

Thorgrem even vraagje. Ik vraag me al een tijdje af wat er op dat plaatje van je staat. Toch niet stiekem het vrouwelijk geslacht he?! Dat kan echt niet hier hoor....

Dat lijkt me eerder een vraag voor in mijn profiel. Maar het is het oog van Sauron uit de Lord of the Rings.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid