Spring naar bijdragen

Kernenergie en genetisch gemanip.


Aanbevolen berichten

Ben laatst naar een toerustingsavond geweest voor de Michacursus en heb rond die tijd weer eens serieus nagedacht over wat problematiek die daar ter sprake komt.

Er is in deze wereld meer energie en meer voedsel nodig, maar het is moeiijk om die problemen op te lossen. Kerncentrales en genetisch gemanipuleerd voedsel (met hogere opbrengsten of groeimogelijkheden op schrale grond tot gevolg) kunnen bijdragen aan een oplossing, maar zijn vooralsnog politiek incorrect en niet serieus bespreekbaar. Hoe denken jullie hierover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben voor het ''groene oogpunt'' we kunnen proberen eerst zoveel energie te leveren via wind en zonnergie. is het te weinig, kan de kerncentrale altijd nog bijspringen, maar het nadeel daar weer van is dat het gevaarlijk zijn in deze tijd, met al het terrorisme. Gemanipuleerd eten zal daarna vanzelf wel komen denk ik. dat is iets wat we niet kunnen vermijden, of dat nu over 10 of 25 jaar is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben voor het ''groene oogpunt'' we kunnen proberen eerst zoveel energie te leveren via wind en zonnergie. is het te weinig, kan de kerncentrale altijd nog bijspringen,

Dat zal dan wel moeten ook. Wind en zonne-energie leveren simpelweg te weinig op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kernenergie liever vandaag dan morgen en volgens mij is het ook iets dat langzamerhand weer serieus bespreekbaar is.

Kernsplitsing is niet echt een optie. Daar ben je voor het einde van de eeuw wel doorheen, zoveel uranium ed is er gewoon niet. De enige optie is eigenlijk kernfusie.... Dan kunnen we voorlopig weer vooruit. en het is nog schoon ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik had begrepen heb je met een centrale voor kernfusie een soort minizon op aarde. Dus in feite heb je dan ook zonne-energie, maar dan een klein stukje mobieler. widegrin.gif Ik denk ook dat de toekomst daar wel ligt en dat de voordelen wellicht toch meer (gaan) opwegen tegen de nadelen. Bovendien zijn we dan niet meer afhankelijk van instabiele landen, zoals bij olie het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik had begrepen heb je met een centrale voor kernfusie een soort minizon op aarde.

Niet helemaal. In de zon vindt kernfusie plaats. Dat wilt niet automatisch zeggen dat kernfusie een mini zon is. knipoog_dicht.gif

Bij kernfusie zullen ze vermoed ik ook niet de fotonen (lichtdeeltjes) gebruiken om energie op te wekken, maar gebruik maken van de hitte die het oplevert. smile.gif

Het zal vermoed ik redelijk het zelfde werken als kernsplitsing, alleen heb je dan geen radio actief afval (zoals uranium), maar heb je helium als afval stof. En je gebruikt geen stof als bijvoorbeeld Uranium, maar je gebruikt deuterium (waterstof met maar 1 neutron, een meer geschiktere vorm voor de fusie zeg maar).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mij betreft gewoon aan de geothermische energie. Want de warmte van de aarde is constant, in tegenstelling tot zonnepanelen die alleen als het licht is overdag, en dan met voldoende licht, functioneren, en windmolens die ook niet altijd kunnen draaien. Plus dat deze dingen horizonvervuiling meebrengen. Wat ook de grootste zwakte is van geothermische energie, je ziet het niet, dus voor de meeste mensen sust het hun gemoed niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voedsel kan je oplossen door van heel Zuid Amerika alleen maar akkergrond te maken volgens mij, kost je wel een oerwoud, maar die schijn je ook niet echt nodig te hebben.

Het kan allemaal wel, maar dan moeten de meeste mensen gewoon heel erg slikken, alles waarvan ze dachten dat hielp moet weg en er moeten prioriteiten gesteld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid