Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wat ik me afvraag, en waar ik niet meteen een antwoord op heb, zou er een verband zijn tussen hoe mensen met dieren en met andere mensen omgaan?

Ik heb wel eens gehoord dat psychopatische moordenaars vaak eerst begonnen met wreedheden tegen dieren.

Andersom heb je dan ook weer van die vreemde dinge zoals een Hitler en veel extreme dierenactivisten, die helmaal dol zijn op dieren, maar met evenveel gemak mensen ombrengen.

Uit persoonlijke ervaring maak ik ook vaak mee dat mensen die als een stel consumenten met hun huisdieren omgaan, vaak ook zo tegenover mensen staan.

Maar wat is hier aan onderzoeken over bekend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja er zijn hier onderzoeken naar gedaan.. al heb ik zo geen links

ik weet wel dat als jongeren dieren mishandelen de kans groot is dat ze later overgaan op mensen..

en idd mijn persoonlijke ervaring is ook dat manier waarop mensen met huisdieren/planten omgaan heel veel over die persoon zegt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind sowieso dat straffen voor dierenmishandelaars veel en veel te laag zijn.

Als je in staat bent om een paard te verkrachten en vervolgens met 23 messteken om het leven te brengen, dan ben zit er vast wel meer bij je wat 'losjes'. Ik weet niet of er causale/correlatieve verbanden zijn, maar gewoonweg alleen al om het feit dat het soms om zeer sadistische of bloederige acties gaat.. daar moet verplichte therapie voor komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een recent onderzoek heeft aangetoond dat mishandeling van huisdieren een teken kan zijn dat er onder hetzelfde dak ook kindermishandeling plaatsvindt, zo bericht het Amerikaanse tijdschrift Parents.

Van 57 gezinnen waarin kindermishandeling voorkwam, mishandelde zo’n 88 procent ook hun dieren.

Gewoonlijk was het een ouder die een huisdier mishandelde, maar ook mishandelde kinderen kunnen zich op dieren afreageren.

De organisatie die het onderzoek verrichtte, drong er bij ouders, onderwijzers en anderen op aan kinderen serieus te nemen wanneer deze met verhalen komen van mishandelde dieren thuis. Het artikel suggereerde: „Leer kinderen dat mishandeling van welke aard ook verkeerd is.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat het niet zo hoeft te zijn

Ik heb het niet op huisdieren

en plantjes moeten met 100en of eigenlijk veel meer samen zijn voordat ze interessant zijn, eentje op mijn kamer gaat dood

maar met mensen gaat het redelijk

Dat lijkt me toch wat anders. smile.gif Ik bedoel, jij neemt dan toch ook geen huisdieren, en als je er al mee in aanraking komt, dan ga je er toch gewoon goed mee om?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik me afvraag, en waar ik niet meteen een antwoord op heb, zou er een verband zijn tussen hoe mensen met dieren en met andere mensen omgaan?

Ik heb wel eens gehoord dat psychopatische moordenaars vaak eerst begonnen met wreedheden tegen dieren.

Andersom heb je dan ook weer van die vreemde dinge zoals een Hitler en veel extreme dierenactivisten, die helmaal dol zijn op dieren, maar met evenveel gemak mensen ombrengen.

Uit persoonlijke ervaring maak ik ook vaak mee dat mensen die als een stel consumenten met hun huisdieren omgaan, vaak ook zo tegenover mensen staan.

Maar wat is hier aan onderzoeken over bekend?

De link tussen het mishandelen van dieren en psychopathie (in feite gewetenloosheid) is overduidelijk. Iemand die willens en wetens een dier mishandeld om het mishandelen daar is iets heel erg mis mee.

Verder speelt bij dierenactivisten een ander psychologisch fenomeen. Mensen zijn heel slecht in staat om anderen te doden, maar dat word vaak opgelost door de vijand te dehumaniseren. Een heel bekend voorbeeld zie je in de film "De eeuwige Jood" waar een redelijk neutraal stukje tekst(voor iemand die reclame maakte voor de holocaust dan) word begeleid met beelden van een krioelende massa ratten. Verder is ons wapentuig ook steeds geschikter om de vijand gezichtloos te houden.

Ik vraag me af of de kapers van 911 nog steeds hun vliegtuigen in de torens hadden geparkeerd als ze een paar mensen in de torens van gezict hadden gekend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik me afvraag, en waar ik niet meteen een antwoord op heb, zou er een verband zijn tussen hoe mensen met dieren en met andere mensen omgaan?

Maar wat is hier aan onderzoeken over bekend?

Ik denk het wel.

Ik wilde eens een keer een kat bewust kwelen en dat heb ik ook gedaan. Ik wilde hem echt niet dood maken, maar toen ik tijdens het kwelen tot bezinning kwam leek het me beter om het dier af te maken, omdat ik het niet met die kennis verder wilde laten leven.

Ik weet bijna zeker dat dat onder mensen ook zo werkt. Als een masogist iemand eenmaal begint te martelen, dan zal die masogist die martelaar er echt niet levend mee weg laten komen. Die masogist is te bang dat die martelaar zijn ervaringen aan derden zal overbrengen.

Maar je vraag of dierenmishandelaars ook mensenmishandelaars kunnen zijn, weet ik geen antwoord op. Ik begrijp wel dat bijv. een verkrachter zijn slachtoffer na afloop zou vermoorden, vanwege mijn ervaring met die kat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Merkwaardig ja, de kat had natuurlijk in therapie gemoeten.

Als er een verband bestaat, aantoonbaar, dat dierenbeulen ook de neiging hebben mensenbeulen te zijn of worden, dan is dat een goede reden om het strafbaar te stellen. In een paard verkrachten zie ik op zich geen kwaad, dwz, "verkrachten" is vanuit de mens bezien verschrikkelijk, maar waarschijnlijk boeit het dat paard totaal niet wat er gebeurt. Het wordt pas mishandeling als er geweld, fysieke schade of emotionele schade (bv een pitbull zo africhten dat hij gewelddadig wordt) is. Dat lijkt me een goed criterium. Dieren behandelen alsof ze mensen-emoties hebben lijkt me daarentegen weinig zinvol. Tenzij er aanwijzingen zijn dat paardenverkrachters later mensenverkrachters worden. Dan zou ik zeggen: keihard aanpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gehoord dat 't verband er idd is. Dat van die knakkers die dieren lopen te verminken als mogelijke serie moordenaars gezien worden. (dierenmishandelen als in een dier opzoeken en het kapot maken en dat een andere keer weer op een dergelijke wijze bij een ander dier weer toepassen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Andere voortekens zijn klamme handen en bedplassen. Zijn er al mensen die zich zorgen gaan maken?
puh2.gif

Jup dat is ongeveer op dezelfde manier dat koorts en spierpijn symptomen zijn van ebola, maar dat het pas verontrustend word als je uit iedere lichaamsopening begint te bloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij het martelen van dieren kunnen ze behoorlijk spierpijn krijgen dat is ook bij mensen het geval,en de beulen houden daar geen rekening mee.Ze willen die beulswerk tegen dier en mens goed doen ,tot zij zelf aan de beurt zijn.De 100 zweepslagen voor het paard min 1 is nog steeds de normale praktijk in landen zonder dieren besef.Dieren en mensen zij allen overleven door het eten en gegeten worden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik denk het wel.

Ik wilde eens een keer een kat bewust kwelen en dat heb ik ook gedaan. Ik wilde hem echt niet dood maken, maar toen ik tijdens het kwelen tot bezinning kwam leek het me beter om het dier af te maken, omdat ik het niet met die kennis verder wilde laten leven.

En waar kwam die drang tot 'kwelen' vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid