Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

IK vraag me af of er meer jazz liefhebbers zijn...nou ben ik nog maar een beginneling, heb intussen cd's van John Coltrane, Weather Report, New Cool Collective en Herbie Hancock.....ik vind het prachtig...ik kan er bij wegdromen....

mijn vader heeft me de liefde voor jazz en blues bijgebracht....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ken niet veel jazz, ik heb een paar cd's van Miles Davis, John Coltrane en Dave Brubeck. Die zijn allemaal goed tot fantastisch. Net helemaal jazz, maar wel met jazzinvloeden is Paco de Lucia, ben ik ook grote fan van.

Quote:

Ik moet nog altijd iets van Miles Davis hebben...Bitchin Brew lijkt mij interresant, een van de eerste fusionplaten...

Moeilijke plaat die pas na veel luisteren zijn geheimen prijs geeft. Maar zodra dat eenmaal gebeurd is, is het een killer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wat dat betrefd nog beginnender denk ik. Ik heb na twee weken top 40, pop en metal wat behoefte aan wat anders, dus nu staat bij mij de radio op jazz fm. Ik vind het echt mooi, ik wordt er best relaxed van i.t.t. sommige ander genres.^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazz, hedendaags een kunstmatig in leven gehouden muziekstroming door 'intellectuele' muzikanten, conservatorium studenten die moeten leren improviseren. Een muziekstroming die in het drummen geen dogma's maar cliche's kent, zoals de oerlelijke bassdrum, de antieke snaredrum, twee toms en twee rides. Arrogante instrumentenmasturbatie van verwende muzikanten die een dwangneurose die partituur en techniek boven gevoel en sfeer van muziek stellen.

Ik heb alleen Naked City ooit geluisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet te weinig van jazz. Het is bijzondere muziek maar heb me er onvoldoende in verdiept.

En blues is natuurlijk de founding father van de rock 'n' roll en daarmee ook de punk, hardcore, metal en al het andere wat rock is. Dus hulde voor de blues.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jazz, hedendaags een kunstmatig in leven gehouden muziekstroming door 'intellectuele' muzikanten, conservatorium studenten die moeten leren improviseren. Een muziekstroming die in het drummen geen dogma's maar cliche's kent, zoals de oerlelijke bassdrum, de antieke snaredrum, twee toms en twee rides. Arrogante instrumentenmasturbatie van verwende muzikanten die een dwangneurose die partituur en techniek boven gevoel en sfeer van muziek stellen.

En Rock doet dat niet wilde je zeggen? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jazz, hedendaags een kunstmatig in leven gehouden muziekstroming door 'intellectuele' muzikanten, conservatorium studenten die moeten leren improviseren. Een muziekstroming die in het drummen geen dogma's maar cliche's kent, zoals de oerlelijke bassdrum, de antieke snaredrum, twee toms en twee rides. Arrogante instrumentenmasturbatie van verwende muzikanten die een dwangneurose die partituur en techniek boven gevoel en sfeer van muziek stellen.

Ik heb alleen Naked City ooit geluisterd.

Je hebt het over metal? (Wat betreft die clichés, de arrogante instrumentenmasturbatie van verwende muzikanten e.d.?)

Verdiep je eerst maar eens echt in jazz voordat je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet over een stijl die je niet kent. knipoog_dicht.gif

Ja! Jazz is vet - niet alles, en er bestaat wel een intellectualistisch fakesfeertje in sommige subgenres en bepaalde zogenaamd intellectuele omgevingen, maar er is genoeg erg goede jazz (en fusion en blues en en en en) te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het niet leuk. Ik moest met m'n dwarsfluit ook eens een jazzstuk spelen. Vrésélijk. Simpel notenbeeld, het duurde eeuwen voordat het enigszins als muziek klonk. Pfff. Doe mij maar een leuk klassiek stuk. (en misschien is dwarsfluit ook niet het meest geschikte jazzinstrument engel.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jazz is Jazz en de muziekliefhebber (ster) wil alleen maar Jazz.Jazz het goede van de wereld,dictator wegjagend en de mens gelukkig makend ,Jazz is Jazz en Jazz is echt muziek.

Ik vind je zo schattig als je zulke dingen zegt. widegrin.gif

Ik ken trouwens zo goed als niks van jazz, da's vrees ik een van de talrijke gaten in mijn cultuur. Ik vind het wel grappig dat mensen hier melding maken van zo'n intellectueel sfeertje enzovoort enzovoort. Ik deel een huis met studenten die aan de muziekhogeschool zitten, allemaal klassiek, en zij spreken net altijd neerbuigend over de mensen van de jazz-afdeling, zo'n losbollen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind je zo schattig als je zulke dingen zegt.
widegrin.gif

Ik ken trouwens zo goed als niks van jazz, da's vrees ik een van de talrijke gaten in mijn cultuur. Ik vind het wel grappig dat mensen hier melding maken van zo'n intellectueel sfeertje enzovoort enzovoort. Ik deel een huis met studenten die aan de muziekhogeschool zitten, allemaal klassiek, en zij spreken net altijd neerbuigend over de mensen van de jazz-afdeling, zo'n losbollen.
widegrin.gif

DANK knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt het over metal? (Wat betreft die clichés, de arrogante instrumentenmasturbatie van verwende muzikanten e.d.?)

Dwaas, vergelijk jij eens kits tussen metal drummers en tussen jazzdrummers. Bij jazzdrummers zul je zien dat alleen de kleur van het drumstel varieert. Het gros van de muzikanten kan alleen de eigen partijen spelen, en dan ook nog eens partijen die lekker klinken, die niet doelbewust moeilijk zijn om te spelen. Dat metal een verzameling cliche's is loop ik tijden te verkondigen, maar deze vallen in het niet bij de cliche's van de jazz die niet eens muzikaal.

Quote:
Verdiep je eerst maar eens echt in jazz voordat je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet over een stijl die je niet kent.
knipoog_dicht.gif

Ik ken meer van jazz dan me lief is. Ik doe geen uitspraken over dingen die ik niet ken.

Quote:
Ja! Jazz is vet - niet alles, en er bestaat wel een intellectualistisch fakesfeertje in sommige subgenres en bepaalde zogenaamd intellectuele omgevingen, maar er is genoeg erg goede jazz (en fusion en blues en en en en) te vinden.

O.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dwaas, vergelijk jij eens kits tussen metal drummers en tussen jazzdrummers. Bij jazzdrummers zul je zien dat alleen de kleur van het drumstel varieert. Het gros van de muzikanten kan alleen de eigen partijen spelen, en dan ook nog eens partijen die lekker klinken, die niet doelbewust moeilijk zijn om te spelen. Dat metal een verzameling cliche's is loop ik tijden te verkondigen, maar deze vallen in het niet bij de cliche's van de jazz die niet eens muzikaal.

Nee, die vallen helemaal niet in het niets. En instrumentenfetisjisme is niet aan jazzmusici voorbehouden, integendeel. Overigens: als je kúnt spelen, waarom zou je dat dan niet mogen doen? Ik vind een bepaalde vorm van instrumentenmasturbatie helemaal zo erg nog niet. Daarbij is jazz minstens zo breed als metal, dus bestaan er nogal wat verschillen tussen, eh, jazz en jazz.

Quote:
Ik ken meer van jazz dan me lief is. Ik doe geen uitspraken over dingen die ik niet ken.

In welke richting? Welke jazz ken je? De oude bigbands of meer richting Miles Davis? Of richting de wat elektronischere jazz? Of?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, die vallen helemaal niet in het niets. En instrumentenfetisjisme is niet aan jazzmusici voorbehouden, integendeel. Overigens: als je kúnt spelen, waarom zou je dat dan niet mogen doen? Ik vind een bepaalde vorm van instrumentenmasturbatie helemaal zo erg nog niet. Daarbij is jazz minstens zo breed als metal, dus bestaan er nogal wat verschillen tussen, eh, jazz en jazz.

Kan wel, weet ik niet, boeit me ook niet.

Quote:
[...]

In welke richting? Welke jazz ken je? De oude bigbands of meer richting Miles Davis? Of richting de wat elektronischere jazz? Of?

Ik ben getekend vor het leven bij een finale van een pop/jazz wedstrijd waar conservatoria studenten hun dubbelgevouwen flik flak akkoorden mochten proppen in instrumentale nummers van ruim 20 minuten. Gebruikelijke line up was piano/bas/drums/gitaar. De hoofdprijs was 5000 pleuro en werd uitgerijkt door een polkadotjurk met een kapsel uit de jaren dertig/veertig.

Gruwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben getekend vor het leven bij een finale van een pop/jazz wedstrijd waar conservatoria studenten hun dubbelgevouwen flik flak akkoorden mochten proppen in instrumentale nummers van ruim 20 minuten. Gebruikelijke line up was piano/bas/drums/gitaar. De hoofdprijs was 5000 pleuro en werd uitgerijkt door een polkadotjurk met een kapsel uit de jaren dertig/veertig.

Gruwelijk.

Maar daarmee beantwoord je niet de vraag van Kurt. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

widegrin.gif
Dan heb je ook wel net het verkeerde te pakken. Maar welaan, het is verder ook geen interessante discussie. Ik vind jazz vet, jij niet.

Mjah, ik heb te weinig tijd en geduld om wat meer te oriënteren in de brede wereld van jazz, ik vind jazz dus bvoor het gemak niet vet. smile.gif

Had je trouwens al Sleep Terror eens uitgecheckt? Daar schijnt ook jazz in te zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid