Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bijna elke dag wel,

Ik verwonder mezelf vaak hoe perfect de schepping eigenlijk is. Misschien dat het helpt dat ik elke dag op de fiets (15km) naar mijn werk moet gaan, maar het maakt wel een besef los dat de natuur echt mooi is.

De regen geeft mij een gevoel dat ik ECHT leef. De kracht van wind en water maakt een mens klein. Het is jammer dat maar weinig mensen beseffen hoe rijk we zijn. Het kan zoveel erger.

(ben 14jr Marinier geweest en heb de ellende van Irak '91, Cambodja '92, Bosnie en Kosovo mogen meemaken.....geloof me, wij zijn rijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren zat ik in de trein en ik zag van die schitterende wolkenluchten. Drie van de enorme spierwitte bloemkoolwolken zag ik in de lucht hangen en die kwamen steeds dichterbij. Hoe dichterbij die 3 wolken kwamen hoe meer ze in elkaar overliepen. Ik dacht meteen aan de Drie-eenheid! Of misschien is dat wel vergezocht... Maar het houdt voor mij in dat God mijn tenminste niet vergeet smile.gif

Dus een echte... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net als veel mensen zie ik heel soms weleens een regenboog. En hoe gewoon zo'n ding ook mag zijn, toch is dat voor mij iedere keer weer een knipoog, een bijzonder teken van God.

Met een regenboog laat God in ieder geval zien dat Hij Zijn belofte houdt en nooit los zal laten wat Hij eens begonnen is. Een regenboog heeft voor mij dus nog steeds werkelijk die betekenis.

Ik heb dit verhaal weleens elders verteld, maar hier past het ook: ooit heeft de paus gezegd dat God niets meer met de wereld te maken zou willen hebben (weet niet meer wanneer).

Enkele dagen daarna zag ik echter een regenboog. Ik moest toen even glimlachen: als dat geen weerlegging is van de Paus zijn theorie, dan weet ik het ook niet meer... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hey refo's!!!!!!

Admod note: Dit is geheel verkeerd geplaatst! On topic en niet met losse woorden strooien die naar mijn idee 'vernederend' gebruitk worden in dit geval!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele dag van gister was gewoon een grote knipoog, hoewel ik dat pas 's avonds inzag bloos.gif

Opeens zag ik dat ik een aantal keer die dag verschillende mensen met kleine dingen had kunnen helpen. En dat een dag nadat ik me hier had afgevraagd hoe je God kan eren in de dingen die je doet. Candylipz maakte me duidelijk dat het in de kleine dingen ligt en de dingen die ik gisteren kon doen bevestigden dat.

En ook het weer was de hele dag al zo vreemd. 's Ochtends toen ik nadat ik naar de tandarts was geweest even groente en fruit ging halen op de markt was het schitterend, toen ik mijn postwijkje in de flatjes liep was het regen en onweer en precies toen ik klaar was met de flatjes en nog een loopstukje moest begon de zon weer te schijnen. En twee tellen nadat ik thuis mijn fiets in het schuurtje zette, begon het te stortregenen, alsof het zo had moeten zijn. Heel apart (als het je opvalt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 12:09:57 schreef John het volgende:

Doet God tegenwoordig ook mee met de aanbiedingen?
knipoog_dicht.gif

Wanneer is Gods Liefde in de aanbieding?

Wahaha oke die is leuk! Nee een aanbieding is misschien geen ding waar God aan mee doet maar het is wel gaaf als je iets leuks vind in de aanbieding. Aangezien mijn maat meestal al weg is!knipoog_dicht.gif Ik zie het als iets leukssmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een veelgevraagde maat dus knipoog_dicht.gif Laten we maar stoppen, anders loopt dit topic nog fout af smile.gif

Knipoog van God: tot 2.30 uur vannacht zitten chatten met een meisje over haar verliefdheid (en dat meisje moest mij eerst niet smile.gif BTW: ze is niet verliefd op mij maar op een jongen waarmee ze vanmiddag gaat stadten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

tjonge, om even wat grote knip ogen op te noemen (bijna zo groot dat je er beide ogen voor nodig hebt): sinds kort een bidstond opgestart die goed loop, hebben een bar gekregen met wat vrienden van een vrouw, om stille tijd en bidstonden te houden en zo, een meisje waar ik heel verlieft op ben, een interkerkelijke jeugdgroep in de buurt (echt super), een zonnestraal die onlangs door de wolken brak, en zo nog wel veel meer

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Guardian ziet de hele dag 'knipogen' van God

Soms heb ik van die dagen dat ik me stierlijk verveel (net als vandaag trouwens) .. maar toch wordt ik dan weer happy door bepaalde dingen. Bijvoorbeeld doordat vanmiddag toch opeens de zon doorbreekt (GEWELDIG) ... en van morgen zag ik het meisje wat ik wel heel errûg leuk vind weer eens widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

* MikeDJ laat voorlopig het BMW topic voor wat het is, zolang er maar niet teveel offtopic in gereageerd wordt devil.gifpuh2.gif

Zojuist had ik ook weer een mooie knipoog. Een goed gesprek, waarna ik zei kijk eens in mijn spreukenboek voor de dag van vandaag. De tekst die daar stond sloot precies aan op ons gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een knipoog:

Je een tijd afvragen waar jij God nou kan in eren, wat jouw 'talenten' zijn om goed te doen op deze wereld. En dan dit weekend te bemerken dat er mensen zijn die zich vrij voelen je s nachts je bed uit te bellen omdat ze zich rot voelen. Graag even een middagje langkomen om alles van zich af te praten en je vervolgens dankbaar zijn omdat je voor ze klaar staat. Niet bedoeld om mezelf op te hemelen ofzo, maar gewoon fijn om te bemerken dat ik klaar kan staan voor mensen die dat nodig hebben en ervaren dat dit een van de 'talenten' is die ik van God ontvangen heb. Hij geeft mij de kracht om te zijn wie ik ben en en er daarin te zijn voor de mensen in mijn omgeving. En ik vind het fijn dat ik dat mag doen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid