Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

Mja.. ik had ook wel (weer) een knipoog vandaag..

'k Zat met een paar vrienden bij de computers op school en een beetje over m'n vakantie te vertellen enzo.. en ze begrepen niet waarom ik een keuze maakte die ik gemaakt heb. Dus ik ze dat helemaal uitleggen. En net toen ik op het punt stond om te gaan huilen kwam er heel veel warmte in me.. en kon ik precies zeggen wat ik wilde zeggen en ze zaten me echt met open mond aan te kijken dat ik dat soort dingen (waarom ik geloofde, waarom ik die keuze had gemaakt enz. enz.) gewoon zo zat te vertellen terwijl het toch best gevoelig lag. En het was zo mooi crysmile.gif

(Diejaan, gefeliciteerd!!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heb vandaag tijdens de wekelijkse vergadering waar ik werk (en ook woon verbaasd.gif) verteld over dat ik voortaan ook "nee" ga zeggen. Heb namelijk drie jaar een tropische ziekte in mijn lichaam gehad (lees: wormen die mijn blaas kapot maakten nooo.gif) en ben daar nogal moe van geworden, heb vaak niet meer de energie van vroeger en mijn gezondheid is nogal zwak geworden. Goed, de knipoog: Vanavond vroeg een medewerkster of ik met haar een voedselpakket (20 kilo of zo) bij een familie in de favela wilde brengen... Nou, ik kon natuurlijk weer geen "nee" zeggen dus ik sjouwen. Kwamen we bij de poort van ons gebouw, stond daar een jongen om het pakket op te halen en naar die familie te brengen!!! Thank you Jesus! worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de week in Lecco (bij Milaan) een mooie knipoog:

We liepen vanaf de mooie boulevard langs het Como-meer terug naar de busjes en we hadden het over het Italiaans en dat ik daar helemaal niks van begreep. Lopen we langs een kledingcontainer met daarop het woord 'caritas' en gaan ze me vragen of ik daar wat van kan maken. Daarbij zei een van de jongens: "Ubi caritas et amor" En die zin is de eerst zin van een van de liedjes in Taizé die me erg hadden geraakt. Hij had het vast niet zo bedoeld, ik vermoed dat het gewoon een standaardzin in het Latijn is, maar ik dacht meteen even terug aan de rust die ik daar vond. En dat na aanleiding van een kledingcontainer knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar waar liefde is en vrede, daar is God bij ons...

He Erna, fijn dat er nu nog iemand is die mijn Taize-gekte begrijpt!

Na gisteravond iets heel ergs te hebben meegemaakt doet het me goed om vanavond lekker met relaxt weer en een goed boek en een lekkere bak ijs op de bank te zitten en gewoon helemaal niks meer te moeten...

Tis misschien niet precies een knipoog maar wel een heerlijk gevoel

Link naar bericht
Deel via andere websites

heej mensjes,

ik heb dat altijd als ik naar de hemel kijk en de sterren zie...soms staat er nog maar 1 ster aan de hemel en dan heb ik vaak zoiets van : wauw...dit moet een knipoog van God zijn smile.gif

en dan meteen melden aan iedereen(als er christenen bij me zitten dan) en zeggen : kijk,kijk...een knipoog van God! coewl hé big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een knipoog van God kan je zien als een mooi moment waar je van geniet en je je dus heel gelukkig voelt en dankbaar naar God.

Ik zelf zie een knipoog van God ook als een moment waardoor je aan het denken wordt gezet. Iets wat gebeurd/gezegd wordt wat misschien niet helemaal zomaar is en misschien wel een seintje van God waardoor je aan het denken wordt gezet.

Een voorbeeld:

Mijn vader heb ik de afgelopen jaren weinig 'echt' gesproken, dus weinig echt goeie gesprekken mee gehad. Ik dacht dat hij de laaste jaren dus ook niet veel van mijn ontwikkeling mee heeft gekregen en vooral mijn ontwikkeling in mijn geloof niet.

Tot dat hij afgelopen weekend bij mij was voor een serieus gesprek (zie topic hertrouwen) en het dus ook over geloof ging:

Hij zei tegen mij: Marieke, als je 100 jaar eerder was geboren zou je het klooster in zijn gegaan en een geweldige non geworden! Nu staat het klooster te ver van de maatschappij om je er echt thuis in te voelen. Maar zoals jij met God bezig bent in heel je leven, denk ik dat jij een weg gaat vinden om op een andere manier je leven te wijden aan God.

Nou werkelijk waar, mijn mond viel open! In eerste instantie had ik zoiets van: Ik in een klooster??? Ik ben nou al een hele week daarover aan het nadenken en hij heeft gelijk! Maar wat, o wat, is die weg??? Als ik dat nou eens wist....

Maar het feit dat juist mijn vader op dat moment die opmerking plaatst en mij vervolgens aan het denken zet, vind ik absoluut ook een knipoog van God!

Het feit dat je soms dingen niet weet in het geloof en door het drukke dagelijkse leven de tijd niet neemt om daarover na te denken en door hele kleine dingetjes je weer met je neus op de feiten wordt gedrukt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is idd een mooie knipoog Marieke - maar een knipoog met een vervolg denk ik knipoog_dicht.gif

Vandaag had ik ook een knipoog: er was vandaag een communieviering bij ons in de Kerk (waarbij de kinderen van groep 4 voor de eerste keer deel mogen nemen aan de eucharistie (zie het stromingen topic voor meer uitleg hierover)). Ik -als 'misdienaar' (ben weg, maar vanaf deze maand weer extreem actief...)- mocht meegaan de kinderen van school halen, en hen met de schutterij/harmonie voorop, naar de kerk te brengen. Het was zo leuk, liep net voor de kinderen, en heb me vaak omgedraaid en met zo'n grapjes/opmerkingen zoals: willen jullie me alweer inhalen? Moet ik soms op de foto of jullie? wist ik die kinderen wel te lokken. Het laatste gedeelte van de tocht (zo'n 10min. lopen, valt dus mee hoor) hebben we liedjes gezongen...de kinderen deden wat ik zei, en waren rustig...echt een goede knipoog van God! Weer een bevestiging dat mijn taak, iets met de kinderen is...

Dank U Heer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid