Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zal zelf als eerste een 'knipoog' noemen:

Vanmiddag was ik een stuk aan het fietsen en dacht ik nogal diep over een aantal dingen na. Toen zag ik een veld met mooie bloemen, lammetjes en de eerste kleine eendjesbig-smile.gif

Daar werd ik erg blij van en zag het als een knipoog van Godbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag vanmiddag drie herten in het Zuigerplasbos toen ik aan het mountainbiken was. Ik wist niet eens dat er wild zat! Het deed me wel weer heel erg aan 'thuis' (Veluwe bij Apeldoorn waar ik lang gewoond heb) denken waar ik heel vaak dieren in het bos tegen kwam. Het was erg mooi!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 17 april 2004 21:31:47 schreef Pieterke het volgende:

Waar bevindt zich het Zuigerplasbos? Ja sorry, ben altijd nieuwsgierig naar topografische feitjes
bloos.gif

Ben eigenlijk ook wel benieuw wie die naam heeft bedacht. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorige week zondag, toen ik na een super Paasontbijt en een goede dienst naar het station liep om de trein naar m'n ouders te nemen, liep ik bijna te fluiten/zingen/neuriën omdat het zo'n geweldige dag was. God had me weer laten zien hoe mooi het leven kan zijn. Het lekkere zonnetje maakte het helemaal compleet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend in de kerk kreeg ik een knipoog. De voorganger was zó enthousiast (ik was naar een andere gemeente) en alles spatte eraf. Daarnaast had hij het ook nog over een onderwerp wat wel op een goed moment kwam en het was gewoon zó geweldig, dat die regen waar ik daarna weer door naar huis moest fietsen me echt helemaal niks meer deed. Zo een ultiem geweldig vrolijk gevoel. Ik kan wel dansen, zingen, springen... worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zuigerplasbos ligt net ten noorden van Lelystad. Is voorzien rond de Zuigerplas. Ik denk dat ze aan die naam zijn gekomen omdat daar zo'n slobhopperzuiger (of hoe die baggerboten van tegenwoordig ook mogen heten) daar een gat heeft gezogen en dat is nu een soort van recreatieplas geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ... als ik noodgedwongen in de file sta dan zit ik zo wel eens om me heen te kijken. En iedere keer verwonder ik me weer over hetgeen wat bij ons lucht/hemel genoemd wordt. Je moet er maar eens op letten .. ziet er iedere keer weer anders uit met andere kleuren en vormen enzo smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gevoel had ik 13 september 2002 smile.gif

Een aparte dag (overlijden van paps + doop van mij op exact hetzelfde moment (20:35)) maar een ongelofelijk strakblauwe hemel en zeker dik 20-25 graden smile.gif

Dat vond ik pas ongelofelijkyes.gif Really... Net alsof God die dag overal was big-smile.gifsmile.gif

Alleen ben ik vanaf die dag nogal "emotieloos" wat tranen betreft nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mezelf te spreken, ik wil er aan toegeven, ik probeer ook maar het lukt niet.

Ook ik ben over het algemeen qua tranen emotieloos. Ik voel alles, ik voel zelfs inwendig de tranen, maar uitwendig? Dan kan het lijken alsof ik zit te lachen en innerlijk doodga.

Maar daarmee heeft God me zo'n maand geleden wel ff laten schrikken. Ik zou voor zo'n 3mnd in een klooster verbrengen in Duitsland. En meteen de eerste avond was het raak: ik raakte in een huilbui, en kon het niet meer stoppen.

De rest van de week heb ik nog een paar keer gehuild, en zag dat echt als een genade van God. Aan het eind van de week kwam weer de stop: als ik het gevoel had dat ik moest huilen, kwam er een krop in mijn keel die me deed stikken (kon niet meer spreken, bijna niet meer ademen) en een flinke keelpijn erbij...maar de tranen? Die vloeiden alleen van binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat ik wel vaker een knipoog van onze HEER krijg, altijd als er iets mis dreigt tegaan komt er op het laaste moment een oplossing, en voel ik dat er iemand meekijkt en een beetje op me past

En John dat over die emoties daar herken ik mezelf heel goed in.

Mvg Klaas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat dit inderdaad ook meer bij jongens/ mannen zo is...

Toch zijn er ook wel vrouwen die dat hebben... nu kan ik wel huilen maar voor ik dat kon ging er een tijd overheen en het lucht tot nu toe altijd opbig-smile.gif

Tof dat je het forum leuk vindt, Bas!

greetzzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid