Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

Gisteravond een ontzettend goede theaterkerkdienst. Hoewel ik overwoog niet te gaan, omdat ik redelijk verkouden was, kon ik meerijden en ging ik toch.

Het onderwerp was 'de koning' met als rode draad psalm 72. Mooie nadenkertje meegekregen die ik jullie niet wil onthouden:

- Neem de tijd, ren niet altijd door

- Alleen door mensen aan te kijken vind je geluk

- Ieder mens is een koning

- Vriendschap is geen geven en nemen, maar geven en ontvangen

- Als je je brood al niet kunt delen, hoe kun je de liefde delen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Een hele dag lopen stressen omdat je nog vanalles moet doen. Ondertussen ergens het gevoel hebben dat je juist even rustig aan moet doen en tijd nemen. Maar ja, sommige dingen moeten gewoon af en dat doe je dan ook maar. Wel lijkt het allemaal wat makkelijker te gaan dan wel es en je schiet lekker op.

Om middernacht je pc uitzetten en nog even de Bijbel pakken. De eerste hoofdstukken van Nehemia lezen en daarin het belang van gebed zien. Ontdekken dat dat was wat je nodig had. Bedenken dat je daar mee bezig wilt zijn de komende tijd. Veel te laat in slaap vallen, maar wel helemaal relaxed big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag was ik mijn badkamer aan het soppen, toen ik ineens een stem hoorde. Er zit geen raam in de badkamer, dus ik zocht naar de bron van de stem. Het duurde even voordat ik doorhad, dat het uit mijn mobiel kwam. De toetsen waren niet vergrendeld en ik had zonder dat ik het zelf wist een goede vriendin gebeld. Ze hing net op toen ik dit ontdekte. Ik heb mijn spullen neergelegd en in een drukke week heel gezellig gekletst! Af en toe heb je dat even nodig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben met onze catechisatie groep een kerstpaketten actie georganiseerd. We hebben alle gemeente leden gevraagd om iets lekkers mee te nemen. Daarvan zouden we kerstpakketten gaan maken voor daklozen in Utrecht. De gemeente leden konden 1 keer iets inleveren, een week nadat we het verzoek hadden uitgedeeld. We stonden versteld van de hoeveelheid, we hadden verwacht dat het veel minder zou zijn. Dat is knipoog nummer 1.

Nu vandaag, weer een week later hebben we alles gesorteerd en er pakketten van gemaakt. Aan de hand van het aantal flessen drinken besloten we om 22 pakketten te maken. De rest hadden we nog niet geteld. Toen begonnen we de rest te tellen. Telkens hadden we bijv. 22 dingen van dit, 22 dingen wvan dat, of iets meer. Uiteindelijk hadden we telkens ongeveer 22 van elke categorie dingen (snoep, chocola, koek etc.). Ook zit er in elk pakket iets gezonds als een blik soep oid. Het was voor ons zo´n enorme bevestiging. We kwamen precies uit. Ook hebben we voor de straatpastors een kerstpakket kunnen maken. Heeeel grote knipoog!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Een beeldschone en gezonde achternicht erbij krijgen is ook een knipoog van God big-smile.gifworshippy.gif

En het leukste is: volgende maand weer een achterneef/nicht erbij party.gif

Quote:
Op zaterdag 27 november 2004 10:04:23 schreef Diana het volgende:

Tante worden voor de eerste keer van een prachtig meisje
big-smile.gif

Een lief gezichtje en nog zo klein
big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

Echt een wonder van God...

Nog gefeliciteerd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Knipoogjes:

* broer in nederland die je weer eens lekker kan plagen!...engel.gif

* Een visum ontvangen voor een jaar buitenland

* Op je werk een jaar met onbetaald verlof kunnen en bij terug komst gewoon weer aan het werk kunnensmile.gif

* Super blij met mijn vriendsmile.gifbloos.gif

* Weten dat God er altijd is ondanks dat ik dat nogal eens vergeet...

* Soms alles alleen doen en niet delen en er dan opnieuw achter komen dat er mensen zijn die je kan delen in je verdriet en vreugde!

diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een ervaring die ik eind 2004 had en plaatste op een forum in Amerika.

I have just finished an introduction course about how to practice zen meditation. I learned a lot and meditated a few months before taking the course. Twice during the times I meditated at home I had an out of the box experience. I was observing how my breath came and went and I noticed something which is best described as: eternal awareness. And outside this eternal awareness everything went on and did its thing. The birds singing their song, cars moving by…

As I was reading into Ben Gilberti's document about guidance I read something Raj said in a gathering:

'...This is the way you begin to discover, that you are not a body. You are not a personality. But you are that pure conscious awareness, in which everything is embraced. And in which your security and stability and your invulnerability, is present for you to experience. This is the beginning.'

I felt I experienced this. Has anyone of you similar experiences you would like to share here so I can know more about the significance of this?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Vandaag na een drukke dag even op de bank voor de televisie om daarna nog een paar uur door te kunnen. Ik wilde de televisie bijna uitzetten toen het hele huis in een keer helemaal donker werd.

Stroomstoring!boosrood.gif

Omdat buiten de lantaarnpalen ook uit waren gegaan, kon ik geen hand voor ogen zien. Op de tast gezocht naar een aansteker en een kaars, om zo de hele kamer vol met kaarsjes te zetten. Ondertussen heb ik dit lied gezongen:

Als alles duister is, ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft, een vuur dat nooit meer dooft.

Ik heb vanavond niets meer aan mijn werk gedaan, maar in plaats daarvan heb ik tenvolle het begrip duisternis en het begrip licht leren ervaren. Een avond die ik niet had willen missen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Jesusfreak,

Er zijn een paar uitzonderingen (je verkering kan ook aanblijven natuurlijk); maar ik heb het liever over iets goeds dat voortkomt uit iets (ogenschijnlijk) slechts.

Een goeie vriend van me bijvoorbeeld is tot geloof gekomen nadat het uit was met z'n vriendin.

Die instelling maakt het leven wat vrolijker, naar mijn mening.

Knipogen... ik heb er ongelooflijk veel gehad. Als ik niet beter zou weten, zou je bijna denken dat God constant met een oog dicht zit, zoveel hij van zich laat merken.

Voorbeeld: Ik zat een beetje in de feces, en vroeg aan God of hij wilde laten zien dat hij luisterde naar mijn gebed. Ik zei nog geen 'amen' of er kwam een reiger op 10cm boven mijn hoofd overvliegen (iets wat mij ook niet elke dag gebeurt... dat 'woesh' geluid is echt briljant).

Ook kleine vogeltjes, die me achterna liepen, en op mijn handen kwamen zitten toen ik een beetje depri was.

Goeie gesprekken met mensen, nadat ik had gevraagd om een opening voor een gesprek.

Mensen die spontaan naar je toekomen om te zeggen dat vereniging zo leuk is (ik ben 'leider'), nadat je twijfelt over je kwaliteit als 'leider'.

Pffff.... en ik kan nog wel uren doorgaan.

Wat dat aangaat lijk ik wel een beetje op het volk Israel: God laat zich duidelijk zien in mijn leven, maar ik presteer het nog steeds om af en toe te twijfelen aan de waarheid van het christendom.

Dat in acht genomen, is het wel goed dat ik nu even wordt stilgezet bij alles waarin God zich aan mij heeft laten zien.

Grappig detail: ik noem het ook altijd 'knipoogjes'.

Vrede,

Rick

[edit]Hmm.. MS Word ligt eruit, en ik ben een beetje te lui om alles langs te lopen... spel- en grammaticafouten voorbehouden dan maar.[/edit]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha leuk rick!

Zondag 's ochtends nadenken over het levende water. Dan maar het onderwerp even neerleggen omdat de kerk roept. Vervolgens een preek krijgen over levend water.

Ongeinteresseerd in de kerk zitten. Beetje bladeren en lezen in de bijbel. En er dan opeens achterkomen dat de dominee het over precies hetzelfde heeft.

'Snachts diep nadenken over hoe ik iets goed kan uitleggen aan iemand die ernaar zou kunnen vragen. Volgende dag krijg ik de vraag. Heb ik heel vaak al is het niet steeds meteen de volgende dag. Er schieten ook wel eens voorbeelden in mn hoofd die ik later kan gebruiken om iemand iets uit te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid