Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

Hallo mensen

kheb mr weinig van dit topic gelesen, maar misschien dat ik toch wat kan/mag toevoegen

ook ik ken iemand die van god was afgekeerd, en die toch wir trugkwam kort geleje, en zoals jullie dus noeme: een knipoog van god.

Ook speelde iik vroeger trompet, en pas hoorde ik datk een keertje zoek eerst het koninkrijkn van God had gespeeld, en dat er voor mn huis een vrouw had gezete die kort gelede bevallen was van een gehandicapt kindje en niet meer wist wat ze er mee aanmoest, ze geloofde wel, maar nu ging ze erg twijfelen. Ik hoorde dus later dat dit een bemoediging voor haar heb moge sijn, dus was ook die korte tijd datk musiek heb gespeeld nmog erges oed vor! Heb God mij toch ook no erges voor willen gebruiken.

Dat was een knipoogie voor me!

Doej

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 15 november 2005 06:02:56 schreef Michiel het volgende:

Meerdere knipogen hier in Canada:

Goede gezondheid;

Snel vinden van een appartement;

Voor heel weinig geld goede spullen kunnen kopen voor de inrichting;

Nu even een meelift op internet
knipoog_dicht.gif
;

Starbucks op de hoek van de straat (en ook eerder);

Vandaag een stralende zonnige dag;

Vol goede moed voor werk...

Ooh, dat had ik nog helemaal niet gelezen! Wat fijn voor jullie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 december 2005 15:40:47 schreef Brains het volgende:

Echt, ik blijf dit topic toch het toppunt van asocialiteit vinden. Hoe kan je nou 'een gratis broodje' of zoiets pointless een gift van god vinden als er elke 3 seconden iemand met Aids bij komt. Als God wel tijd vrij maakt voor het uitdelen van gratis saucijzenbroodjes en het oprichten van starbucksvestigingen maar niet overdreven geboeid lijkt door het schrijnende leed in bijvoorbeeld pakistan,nigeria,kongo en ga zo maar door vraag ik me toch serieus af waar hij nou helemaal mee bezig is. Ik snap niet dat je als gelovige wel zonder blikken of blozen de hand van god in je eigen woningnood kunt zien en het even negeert dat God Afrika onderaan het 'to do lijstje' heeft gezet.

Maar goed, neuzel gerust verder over gratis ijsjes en al dat soort moooie dingen.

Trouwens, zou God misschien voor hem
ook een saucijzenbroodje kunnen regelen? Of is dat alleen voor welgestelde, goed gevoede rijke westerse mensen?

Ik vind het juist erg gaaf dat er op een forum als dit (met een hele afdeling 'persoonlijke prolemen') een topic is over het goede wat God geeft. En buiten dit topic is er genoeg, soms te veel realiteit. Niemand ontkomt daaraan, en ik vind het naief om te denken dat de personen die hier posten geen ellende en verdriet meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Copy pasted van m'n blog:

Gods stem verstaan?

Intimiteit met God is het meest geweldige wat ik me maar kan bedenken. Afgelopen jaar is het pas echt tot me doorgedrongen dat Hij de meest intieme relatie met mij wil aangaan. Ondanks mijn vele beperkingen, al mijn vele minpunten wil Hij een relatie hebben met me. Vanuit die relatie maak je ook hele mooie dingen mee. Dingen die een mens of omgeving compleet doen veranderen. Afgelopen zondag had ik zo'n moment en wil dat graag delen.

Ik fietste vanuit de jeugdkerk naar huis en luister altijd muziek onderweg. Ik zing dan lekker mee en het kan me niets schelen of men het mooi vind of niet. Ik fiets altijd wel op de voor mij bekende routes en dit keer was dat niet anders. Ik was lekker aan het aanbidden op de fiets en reed langs een vrouw die haar hond aan het uitlaten was. Niets bijzonders, iedereen laat daar z'n hond uit. Maar ineens begon God tot mij te spreken, niet dat ik een letterlijke stem hoorde. Maar er was wel degelijk Iemand die wat tegen me zei. Het was ook maar heel kort, geen heel verhaal.

Mensen die mij kennen weten dat ik koppig ben en me niet alles maar laat zeggen zonder het allemaal eerst even te onderzoeken en er goed over na te denken. Ik fietste dus gewoon door en negeerde de stem. Ik dacht, het is wel heel leuk en aardig dit maar het zal vast wel weer mijn rijke fantasie zijn. Ik ben steeds minder verlegen maar dit ging me toch wel te ver eerlijk gezegd. Toch bleef God praten tegen me, Hij vroeg me of ik tegen haar wou zeggen dat God van haar houdt. Het liet me gewoon niet los en ben teruggefietst.

Ik zei tegen die vrouw, ik wil niet raar overkomen maar ik geloof dat God tegen me zegt dat ik tegen u moet zeggen dat Hij van u houdt. Er viel een korte stilte van een paar seconden, daarna verscheen er een lach op d'r gezicht en bedankte ze me. Ik vroeg of ze God kende waarop ze antwoordde: nou niet in de zin van naar de kerk gaan en Bijbel lezen. Ze geloofde in God maar zag toch een erg grote afstand. Ik was weer teveel met mezelf bezig op dat moment. Ik wou zo graag dat gesprek aan gaan terwijl God alleen zei dat ik moest zeggen dat God van haar houdt. Gelukkig had ze geen tijd en liep ze verder, God greep dus zelf in.

Dit zijn dingen waar ik heel veel van leer, God vraagt ons om iets kleins maar zelf willen we vaak zelf er met de eer van doorgaan, van kijk eens wat ik heb gedaan. God werkt echter zo anders, Hij wil intimiteit, en van daaruit kan Hij het werk in en door ons doen.

Het heeft ook weer alles te maken met loslaten, het overgeven aan de Vader. Hij begint eenmaal en maakt het ook af, dat is gewoon een belofte.

Toch is het super om door Hem gebruikt te worden en daarin ook dingen te zien die tot een verandering leiden. Die lach zei me al genoeg en geloof dat God verder gaat. Heerlijk is het om juist ook dat los te laten. Ik hoef me geen zorgen te maken om haar, God gaat door, ten alle tijde.

Blessings

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Even een leuke anekdote: Zo'n vermeende knipoog kan ook bedacht worden door de persoon zelf :-)

Ik heb vorig jaar juli een andere Credibler om het maar even anoniem te houden, anders blijft het hem achtervolgen, echt zwaar beetgenomen. Om een lang verhaal kort te maken: Hij werkte in een beddenzaak en ik ging samen met een vriend en een vriendin hem in de maling nemen op zijn laatste werkdag. Ik ging volledig in Burka getooid, die vriend als Marokaanse man (is hij ook, maar hij buitte het ff uit) en zijn vrouw deed dienst als de maatschappelijk werkster. Goed, wij dus een bed kopen zogenaamd. Ik had het echt snikheet onder die burka en bescheurde het echt van het lachen, maar hij had niets door. Enfin, uiteindelijk zijn we ruziend de zaak uitgegaan en hebben we hem een beetje sprakeloos achtergelaten. Hij wist nog steeds niet wie wij waren. Twee weken daarna zou hij naar een land vertrekken waar hij regelmatig met dit soort mensen te maken zou kunnen krijgen, dus hij had tegen zijn moeder iets gezegd van: Nou mam, is echt een knipoog van God, dat ik zo mijn laatste werkdag af kon sluiten, juist om dat soort mensen te helpen. Nu kan ik gaan! Ik ben er klaar voor. Haha, was dus wel een bak toen hij er de volgende dag achter kwam toen we hem op stonden te wachten dat het dik in scene was gezet.

Soms zijn de vermeende knipogen van God dus ook gewoon wishful thinking....of de Here God heeft mij in die candidcamerastunt gebruikt om toch daar doorheen die knipoog te geven ;-)

Truste iedereen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:57:01 schreef Marloesje Snoesje het volgende:

Soms zijn de vermeende knipogen van God dus ook gewoon wishful thinking....of de Here God heeft mij in die candidcamerastunt gebruikt om toch daar doorheen die knipoog te geven
;-)

Natuurlijk kan je zeggen dat het wishful thinking is, maar weet jij op welke manier God werkt of op welke manier God knipogen uitdeelt. Misschien was de scene Zijn idee en waren jullie het medium om die knipoog te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 07:12:51 schreef Michiel het volgende:

[...]Natuurlijk kan je zeggen dat het wishful thinking is, maar weet jij op welke manier God werkt of op welke manier God knipogen uitdeelt. Misschien was de scene Zijn idee en waren jullie het medium om die knipoog te geven.

Dat zeg ik yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:39:40 schreef JesusisLord het volgende:

Heel vaak, als ik naar huis fiets en het overal regent...

begin ik te bidden. En wat gebeurd er... overal om me heen regent het, behalve boven mijn hoofd.

Ben ik God dankbaar voor!

gr.. heb ik nou nooit mondhouden.gif

puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:39:40 schreef JesusisLord het volgende:

Heel vaak, als ik naar huis fiets en het overal regent...

begin ik te bidden. En wat gebeurd er... overal om me heen regent het, behalve boven mijn hoofd.

Ben ik God dankbaar voor!

Hmm, weet niet zo goed wat ik hier dan weer van moet denken... Waarom zou God willen dat je niet nat zou worden. Volgens mij is het best wel normaal om gewoon met de natuur om te leren gaan. En ik heb nou niet het idee dat God een soort van Sinterklaas is die ons mooi weer geeft als wij dat zo graag willen, omdat wel anders nat dreigen te worden.

Een knipoogje de andere kant op. Me bij twee verschillende studies achter elkaar de mist in laten gaan, om zo toch bij de studie uit te mogen komen die bij me past.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik moest even nadenken of ik dit wel moest posten. toch maar...

een jaar geleden ben ik behoorlijk ziek geweest. hiervan ben ik nog herstellende. zit dus al een jaar thuis. geen werk, geen studie... dan heb je veel tijd om na te denken en te piekeren over de toekomst. op een gegeven moment las ik toen in de bijbel: (uit mijn hoofd) 'kijk naar de raven (andere vertaling: kraaien) zij zaaien niet, zij maaien niet en hebben geen voorraadschuren...... hoeveel te meer zal Hij voor jullie zorgen'. En nu regelmatig lijken er op de 'meest nodige momenten' groepen kraaien voorbij te vliegen. en dan niet voorbij, maar echt op mij af over het huis heen. steeds lijkt het dan dat de Here zegt :'je moet je niet zoveel zorgen maken, jouw leven is in Mijn hand'!

voor mij is dit echt een geweldig stimulerende knipoog..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:41:57 schreef Michiel het volgende:

Een e-mail met daarin woorden van waardering uit onverwachte hoek...

Heb ik ook wel eens ontvangen knipoog_dicht.gif

Dat kan een mens ontzettend goed doen, wanneer het lijkt alsof je ergens helemaal alleen voor staat.

Ciao,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Mijn vader is al z'n hele leven lang jazzliefhebber. Hij gaat dan ook elk jaar naar het Jazzfestival in Enkhuizen. Nu hij half verlamd is werd dit natuurlijk moeilijker dus we hebben zaterdag een rolstoelauto gehuurd en zijn in de stromende regen richting Enkhuizen gereden. 's Morgens natuurlijk gebeden dat m'n vader een leuke dag zou hebben maar in Lelystad en zelfs op de Markerwaarddijk regende het nog de welbekende pijpestelen.

Plots werd de lucht blauw en doemde er een zonverlicht Enhuizen voor ons op. Vader werd hier zo gelukkig door dat hij spontaan begon te huilen.

De rest van de middag is het zonnig en lekker weer geweest. Pas toen we richting huis vertrokken begon het weer te regenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doet me denken aan de doop van een vriend van me. Het was super saai grauw weer. Het is dat iemand gedoopt werd anders had ik het geen feest gevonden. Die gozer ging onder water en op t moment dat hij boven kwam ging de zon super fel schijnen. Door mijn hoofd ging ineens: HIER IS GOD. HIER IS GOD. Wat een moment was dat zeg... big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:14:47 schreef Dboor het volgende:

Als ik echt met een vraag zit, is het heel vaak zo dat dat onderwerp dan die week erop 'toevallig' gepreekt wordt, of besproken op jv/ catechesatie.

geweldig
smile.gif

yes.gif Heel herkenbaar. En ik heb er eens over nagedacht, is het dan God die een spreker verteld wat hij moet vertellen of is het God die mij verteld wat ik me moet afvragen. Of allebei puh2.gif

Of een keer dat ik ( het was een beetje schemerig) God vroeg of Hij een vogel voor mijn raam wilde laten verschijnen. Nu had ik al naar buiten gekeken naar de boom voor mijn raam maar ik had toch echt geen vogel gezien. Nadat ik dit had gebeden (God, als U geen vogel laat verschijnen weet ik niet meer wat ik aanmoet met dit en dat) keek ik (zonder vertrouwen dat God zou antwoorden op dit gebed) uit mijn raam en er kwam maar geen vogel. Ineens zag ik van die oogjes en toen zag ik dat er al die tijd al een dikke duif naar me zat te staren in die boom. Ik schrok me te pletter puh2.gif. Zo onzichtbaar was die duif nou ook weer niet dat ik hem had kunnen missen, maar goed. Toen dacht ik ook: Zat die duif er nou al die tijd al en zorgde God ervoor dat ik hem niet zag en erom ging vragen.

Dat heb ik echt vaak, dat ik bid dat dingen gebeuren en dat ik achteraf erachter kom dat die dingen al bezig waren te gebeuren.

Dan bid je niet voor pietsnot hoor, want dan zie je des te beter dat God tot je spreekt en dat Hij HEER is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit al een tijdje te kijken naar het pausbezoek in Auschwitz. Toen hij aankwam was het druilerig, nat weer. Op een gegeven moment tijdens de dienst zegt hij een gebed op, en ineens is er een regenboog boven het kamp te zien, die wel zo'n 10 minunten lang blijft hangen. Daarna is het alleen nog maar prachtig weer geweest tijdens het bezoek. Knipoog of toeval? In ieder geval erg indrukwekkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid