Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Dat klopt. Die persoon zag dat op dat moment en ervoer dat als een steuntje in de rug van God. Katholieken hebben dat ook soms, als een man in een jurk met een gouden stok met wierrook loop te wapperen (en dergelijken)..

Dat is het onderscheid dat je idd moet maken, denk ik. Natuurlijk kan een natuurkundig verschijnsel je aan God doen denken, en kan God je op die manier steunen.

Maar wat hier aan de gang was, was volgens mij de gedachte dat een regenboog zonder dat het regent niet te verklaren is en dus van God komt, en daar mag Thorgrem best wat van zeggen. Graag zelfs! Sinds wanneer ben je een zuurpruim, als je iemand erop wijst dat hij/ zij redeneert vanuit een gebrek aan kennis?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Knipoog van God, maybe. Vandaag is mijn stage begonnen, met een mis, waar ik een beetje een wat vage rol had widegrin.gif, maar iig de communie heb mogen uitreiken (eerste keer van mijn leven, bijzonder bijzondere ervaring!).

Maar de preek, geheel gefundeerd op de lezingen van vandaag natuurlijk, léék een donderpreek te worden tegen de Nederlandse Dominicanen en abt Baeten, maar werd een briljante Christelijke visie op de werkelijke oecumene. Er vielen mij schellen van de ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar de preek, geheel gefundeerd op de lezingen van vandaag natuurlijk, léék een donderpreek te worden tegen de Nederlandse Dominicanen en abt Baeten, maar werd een briljante Christelijke visie op de werkelijke oecumene. Er vielen mij schellen van de ogen.

Vergeef deze sterveling z'n vermogen om slecht te lezen, maar bedoel je nu te zeggen dat je ook de preek mocht houden als stagiare? clown.gif

Nee, maar ik ben best benieuwd naar die insteek ervan eigenlijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vergeef deze sterveling z'n vermogen om slecht te lezen, maar bedoel je nu te zeggen dat je ook de preek mocht houden als stagiare?
clown.gif

Natuurlijk zal ik ook moeten preken, een stage heeft verrekt weinig zin als er niks geoefend kan worden he puh2.gif

Maar nee, niet als ik er voor het eerst ben. Je leest idd gewoon slecht widegrin.gif

Quote:
Nee, maar ik ben best benieuwd naar die insteek ervan eigenlijk.
smile.gif

Alles samengevat in een halve zin: hij besprak de al te menselijke neiging om te zeggen "jongens, begin dan lekker je eigen kerk!" en wat daar mis mee is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heel fijn Joos
smile.gif

En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan Diana.
smile.gif

Dankjesmile.gif

Ja, het klinkt misschien wel heel stom, maar ik had gewoon allemaal dingen tegelijk; een nieuwe catechisatie in een andere kerk, een jongerenbijbel van mijn ouders gekregen, concert van Hillsong en goede gesprekken. Dat doet een hoop goed smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Vanochtend liep ik mijn wijkje met een slaperig en niet zo vrolijk hoofd. De avond ervoor was ik op tijd naar bed gegaan omdat ik moe was, en ik wilde slapen. Ik vertelde mijn hoofd dat 'ie niet moest gaan piekeren omdat ik de slaap hard nodig had. Maargoed, jullie hebben ook allemaal een hoofd en weten wat dat doet wanneer je niet moet gaan piekeren:...

Juist.

Ik had dus niet al te best geslapen én te veel nagedacht. Kort gezegd: ik kon wel een knuffel gebruiken.

Geen mens op straat te vinden om 6.00, maar terwijl ik ongeveer halverwege m'n wijk was hoorde ik gemauw achter me. Ik draaide me om en zag een kat me verwonderend aankijken en op me aflopen. Ik glimlachte en ging op m'n hurken zitten, waarna het katje op me af liep en me kopjes gaf, overal om me heen.

De knuffel die ik zo goed kon gebruiken smile.gif En een iets beter begin van de dag.

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Of het nou wel of niet Gods hand was, toeval of zo bedoeld...

Ik kom net terug uit het café waar ik een gesprek had met twee goede vrienden van mij. We hadden het over de essentie van wat ik geloof en hoe zich dat in mijn leven openbaart.

En ik kom al járen in dat café. Een cafe waar veelal rock en dergelijke gedraait wordt, veel mensen komen met pentagrammen e.d. Jullie kennen het wel. Ik kom er al zolang dat ik echt wel weet welke muziek er wel of niet gedraait word.

En opeens, tijdens dat gesrpek hoorde ik opeens een nummer van DC Talk, 'Jesus is just alright with me, Jesus is just alright oh yeah' Enz.

En ik moest lachen. Juist, tijdens zo'n gesprek, komt er een nummer op van een genre dat nooit gedraait wordt daar en juist met zo'n boodschap. Ik heb er echt wel even lol om gehad smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook mooi is dat als je met je ouders aan het praten bent over God en de Heilige Geest begint ineens te stromen!

Dan denk je ineens WOW? ben ik dit of hahaha echt heel erg cool.

De heilige geest begint te stromen? verbaasd.gif Wat is er "cool" aan het werk van de Heilige Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies KarinW

Wandelen met God is gewoon het mooiste en heerlijkste wat er is en meegaan in de stroom van de Heilige Geest is zo gaaf!

Johannes 3 vers 8

De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat; zó is een ieder, die uit de Geest geboren is.

Get in the Flow by faith! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al een oude, maar echt geniáál XD

Toen ik een jaar of 2, 3 was, reden wij eens met de auto over de snelweg. Alleen, er ging iets kapot (ik weet niet meer wat) dus wij naar de vluchtstrook, kijken naar het deel wat kapot was, en dat kon zo weer gemaakt worden, als mijn vader maar de schroefsleutel nummer (ik zeg maar wat..) 23 nodig had, en die had hij natuurlijk niet mee. Hoort hij ineens achter zich iets vallen, en raad eens..

Daar lag de schroefsleutel nr. 23, vanuit het niets uit de lucht gevallen knipoog_dicht.gif

========

Nog een andere leuke:

Mijn vader zat eens in de kerk, te luisteren naar een preek. Tijdens die preek kreeg hij ineens een 'stem' in zijn hoofd die zei: Wil jij Mij later nog een zoon grootbrengen?

(Even wat informatie: mijn ouders wilden toen geen kinderen meer omdat ze al ouder waren en het al twee keer echt goed fout is gegaan.)

En ongv. een jaar later, op mijn paps verjaardagknipoog_dicht.gif, werd mijn broertje geboren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nooit geweten dat dit topic bestond... Ik heb wel een paar dingetjes:

- In oktober vorig jaar ben ik naar TRIN in harderwijk geweest. Toen de dienst afgelopen was, zat ik te wachten tot de persoon die met me mee terug ging, klaar was met haar taken daar. Mijn verstand stond zegmaar op 'uit'. Ik zie wazig hoe er een vrouw langs me loopt, en besteed er geen aandacht aan. Totdat ze terugkomt, en op me afloopt, en ze zegt het volgende:

'Ik heb een Woord voor je van God. Ik moest van hem het volgende tegen je zeggen:

Je mag er zijn.'

Nadat we nog even over huis, tuin en keukendingetjes hebben gepraat, ging ze weer weg. Dit was de eerste keer dat er zoeits gebeurde bij mij, en het kwam totaal onverwacht. Maar er is nog meer:

Die periode die volgde, begon ik me een beetje miderwaardig te voelen. Ik had een beetje het idee dat ik in mijn oude patroon terug viel. Na een poosje moest ik weer denken aan dat woord van god wat die vrouw zei: 'Je mag er zijn!'

- Ik heb een paar jaar rondgelopen alsof ik depressief was. In de zomervakantie vorig jaar heb ik tegen mezelf gezegt dat ik positever in het leven wil staan. Toen ik weer naar school ging, begon ik alles anders aan te pakken. En geloof het of niet, het hielp! Ik sta nu zelfs bekend bij mijn vrienden en klasgenoten als iemand die alles van de positieve kant bekijkt!

- Als laatste wil ik zeggen dat ik steeds meer dingen van mezelf begin te zien. Waar ik me bijv. een hele poos voor schaamde, is dat ik me soms een cowboy voelde. Ik probeerde het zo veel mogelijk weg te stoppen, maar sinds een maand of 4 is het er uit gekomen(...) Nog steeds ontdek ik steeds meer van mezelf, als ik die dingen zie zal ik er over vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid