Spring naar bijdragen

Knipoog van God


Aanbevolen berichten

pas fietste ik in de regen en ik zag het helemaal niet meer zitten. mn beste vriendin had me ingeruild voor iemand anders en voelde de druk van alle dingen die ik nog moest doen op mn schouders. ik vond niks wat me energie gaf om de dingen te doen met goede moed of zelfs plezier. ik bad tot God of hij me iets van Zijn aanwezigheid wilde laten zien zodat ik wist dat er in ieder geval Iemand om mij gaf. en terstond braken de wolken open en omdat het nog niet gestopt was met regenen was er een volledige regenboog te zien. en dat maakte mijn dag weer goed en kon ik weer even vooruitsmile.gif alles wat ik daarna gedaan heb, heb ik met meer rust kunnen doen. alles leek weer een beetje onder controle te zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 559
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

we waren aan t gymen op t buitenterrein met mn klas.

t was vroeg in de ochtend, de zon begon op te komen, lekker temperatuurtje.

de hemel was ZO mooi. ik bleef er echt heel lang naar staren en genieten! ik voelde echt dat God knipoogde inderdaad! zo van, er is hoop, blijf zo doorgaan!

helaas werd de gymleraar boos op me en moest ik snel weer doorgaan met t VOETballen !

grr.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend in de Mis - op een overigens bewolkte ochtend - brak precies op het moment van de Consecratie de zon door. In die kerk, die niet op het oosten is georienteerd en heel erg gebouwd is op de mooie lichtval in de ochtend, gaf dat een extra bijzonder effect. Dit voorjaar maakte ik al eens iets dergelijks mee met de doop van mijn nichtje, waarbij de enige zonnestralen op die (verder zwaarbewolkte) ochtend precies op het moment kwamen waarop zij gedoopt werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Mijn broers werden 10 juni gedoopt, samen met mn oma en m'n tante.. en toen de voorganger aan t preken was; " Zie, het water! Wat houd je tegen?" vroeg hij.

En toen begon ineens het water veel hoger te staan en dichterbij te komen... iedereen was het er over eens dat dat een knipoog was smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was supergaaf, een paar weken geleden lag ik op de kop in de speeltuin en toen zag ik gewoon een hele zwak-gekleurde (maar toch wel zichtbare) regenboog, terwijl het niet eens regende en de zon samen scheen. Zo blijkt maar weer dat het niet alleen een natuurverschijnsel is maar (Genesis 9:13-17) een teken van Gods verbond met alle mensen die Hij gedenkt als die boog in de wolken zichtbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Was supergaaf, een paar weken geleden lag ik op de kop in de speeltuin en toen zag ik gewoon een hele zwak-gekleurde (maar toch wel zichtbare) regenboog, terwijl het niet eens regende en de zon samen scheen. Zo blijkt maar weer dat het niet alleen een natuurverschijnsel is maar (Genesis 9:13-17) een teken van Gods verbond met alle mensen die Hij gedenkt als die boog in de wolken zichtbaar is.

En je weet absoluut zeker dat het nergens regende (ook niet op grote afstand) of dat de luchtvochtigheid niet meer dan normaal was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En je weet absoluut zeker dat het nergens regende (ook niet op grote afstand) of dat de luchtvochtigheid niet meer dan normaal was?

Nou ik heb de luchtvochtigheid niet gemeten, en ik weet ook niet of het regende op grote afstand... Maar ik geloof wel dat dat een knipoog van God was. Jij niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou ik heb de luchtvochtigheid niet gemeten, en ik weet ook niet of het regende op grote afstand... Maar ik geloof wel dat dat een knipoog van God was. Jij niet?

Zou best kunnen. Maar laten we eerst van uit gaan dat het natuurkundig heel makkelijk te verklaren is, misschien met wat hulp van God. Mooi natuurlijk dat het op dat waarschijnlijk zeer bijzondere moment gebeurde.

Zo gebeurde dat ook toen paus Benedictus naar het concentratie kamp ging om schuld te belijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zou best kunnen. Maar laten we eerst van uit gaan dat het natuurkundig heel makkelijk te verklaren is, misschien met wat hulp van God. Mooi natuurlijk dat het op dat waarschijnlijk zeer bijzondere moment gebeurde.

Zo gebeurde dat ook toen paus Benedictus naar het concentratie kamp ging om schuld te belijden.

Je hebt mijn aandacht, vertel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

... enkele indrukken

Toen de paus naar Auschwitz kwam ...

Geplaatst door Eric Masseus op

ma 29 mei '06 om 22:41u (Bron: Radio Vaticaan)

AUSCHWITZ (RKnieuws.net) – In de verte luiden klokken, verder heerst stilte, toen de paus de poort van het concentratiekamp Auschwitz passeerde met het absurde opschrift “Arbeit macht frei.†Benedictus hield de handen gevouwen, zijn gezicht is star, alleen de ogen gaan onrustig van links naar rechts. Achter hem lopen kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders het kamp binnen, vele veiligheidsfunctionarissen links en rechts. Hieronder volgt een bericht en enkele indrukken van het bezoek van paus Benedictus XVI aan Auschwitz.

Voor de zogenaamde muur des doods wacht de president van Polen op de paus, tezamen met enkele overlevende gevangenen, die de paus de handen drukt, bijzonder hartelijk bij de voormalige Poolse minister voor buitenlandse zaken Wladislaw Bartoszewski, een oude pionier van de Pools-Duitse verzoening.

Staand en met gevouwen handen bidt Benedictus XVI voor de muur des doods, aan welke steeds weer willekeurige executies plaatsvonden. Hij neemt zijn kalotje af, buigt zich voor de muur – het zijn beelden die aan Johannes Paulus II voor de Klaagmuur in Jeruzalem herinneren. Dan plaatst de paus een witte kaars voor de muur.

En opnieuw groet hij, onder een voortdurend zwijgen van de omstanders, overlevenden, oude mensen van wie velen zeer ontroerd zijn. Enkelen kussen de ring van de paus, iemand kust de paus op beide wangen, een vrouw bij de tranen opwellen, strijkt hij over het haar. De overlevenden dragen merendeels blauw-wit-gestreepte halsdoeken, die herinneren aan de vroegere kleding van de gevangenen.

Daarna een paar treden naar beneden in de onderaardse dodencel, waarin onder andere de heilige Maximilian Kolbe stierf. Opnieuw bidt paus Benedictus staande. De cel is donker, slechts een kaars geeft wat zwak licht. Na het gebed slaat de paus een kruisteken, en dan, weer buiten, schrijft hij aan een tafel, die men op het grint voor blok 11 gezet heeft, iets in het Gouden Boek van het museum.

President Kascinsky schudt de paus nogmaals de hand, daarna brengt een auto hem naar het nabijgelegen gebeds- en dialoogcentum van de kerk, net buiten het prikkeldraad. Hier houdt kardinaal Dziwisz van Krakau een korte toespraak: “In Auschwitz is de mens vernederd – en daarmee God, die de mensen naar Zijn beeld geschapen heeft.†Jongeren overhandigen de paus een vredesboodschap, medewerkers van het centrum overhandigen hem een “Auschwitz aandenken†en kinderen een bos bloemen. Benedictus geeft in het Latijn zijn zegen.

Een lichte motregen daalt neer als Benedictus per auto het vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau binnenrijdt. Het strijkorkest van Krakau speelt gepaste muziek en een regenboog toont zich aan de hemel op het moment dat de paus bij het Auschwitz-monument in de onmiddellijke nabijheid van de crematoria en de gedenkstenen in verschillende talen bidt.

Jongeren uit alle delen van Europa plaatsen kaarsen, fragmenten van de Psalmen worden gezongen. Romani Rose, van de Centrale Raad van de Roma in Duitsland leest een voorbede voor de vermoorde Roma. Andere voorbeden in andere talen, waaronder Hebreeuws, volgen. Vervolgens spreekt paus Benedictus XVI in het Duits een gebed.

De Kaddisj, het joodse gebed voor de doden, klinkt over het kampterrein, niet ver van het perron waar de Nazi’s hun slachtoffers selecteerden. Daarna begint de paus met zijn toespraak – in het Italiaans, niet in het Duits. (em)

fotocrop_05-28-2006__62236d.jpg

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat was bij mij niet het geval, en uit jou vergelijking haal ik dat je bedoelt dat het verschijnen van de regenboog bij zowel de paus als bij mij op een goed moment kwam, maar bij mij regende het niet.

Wellicht regende het niet op de plek waar jij stond. Maar voor een regenboog heb je nou eenmaal regen/nevel nodig. Das simpel.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goed, regen/nevel/luchtvochtigheid/bui-ergens-in-de-lucht-die-je-nie t-voelt/God-zelf....

De regenboog toont God's glorie en grootheid en Zijn belofte en daar mogen we bij stil staan, das ook simpel
knipoog_dicht.gif

Maar wel een geheel natuurkundig verklaarbaar verschijnsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat dus ook een wonder van God is
flower.gif

Dat is inderdaad wel goed om bij te blijven stilstaan, anders dan krijg je inderdaad een 'God of the gaps'. Een gedeelte van Gods werking onttrekst zich niet aan de ratio, en de ratio neemt zelfs een heel belangrijke plaats in in het Christendom, maar tegelijkertijd moet je haar nooit loskoppelen van het geloof, en andersom. Sola ratio vernietigt zichzelf, zoveel heeft 'de' filosofie wel bewezen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarom zou God geen natuurkundig verklaarbare verschijnselen gebruiken
knipoog_dicht.gif

Dat heb ik al door laten schemeren dat dat een mogelijkheid zal kunnen zijn. knipoog_dicht.gif Maar dan nog zullen de ingredienten aanwezig moeten zijn.

Maar om nou te stellen dat God een knipoog gaf met een regenboog, en het regende helemaal niet is wat mij betreft je kop in het zand steken, en van je religie een leuk sprookje maken. Ik ben daar te nuchter voor, sorry.

Nu ben ik zeker weer de zuurpruim die een wonder weer teniet doet... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu ben ik zeker weer de zuurpruim die een wonder weer teniet doet...
nosmile.gif

Dat zie ik je nogal vaak doen ja smile.gif Ik snap het wel, maar om nou elke keer alles op toeval te gooien of dat het alleen aan de natuur ligt.... Als diegene het nou als een knipoog van God ervaart, dan vind ik dat je ook zo moet laten flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb ik al door laten schemeren dat dat een mogelijkheid zal kunnen zijn.
knipoog_dicht.gif
Maar dan nog zullen de ingredienten aanwezig moeten zijn.

Maar om nou te stellen dat God een knipoog gaf met een regenboog, en het regende helemaal niet is wat mij betreft je kop in het zand steken, en van je religie een leuk sprookje maken. Ik ben daar te nuchter voor, sorry.

Nu ben ik zeker weer de zuurpruim die een wonder weer teniet doet...
nosmile.gif

Dat klopt. Die persoon zag dat op dat moment en ervoer dat als een steuntje in de rug van God. Katholieken hebben dat ook soms, als een man in een jurk met een gouden stok met wierrook loop te wapperen (en dergelijken)..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid