EulogÃa 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Ja, geestelijk is het goed op deze slang te jagen. Op 12,9 En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem. Ja, deze slang is de oorzaak van zonde, ziekte, armoede, dood, hel, verslaving, honger, oorlog enz., dus het lijkt me een goede reden om deze slang een doodschop te geven. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Mjah, heb je vijanden lief enzo... Andere wang toekeren... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Het is al vrij bizar dat het kwaad gelijk word gesteld aan een nuttig zij het gevaarlijk dier. Dat zegt iets over de primitieve oorsprong van de tekst vermoed ik. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 Quote: Op donderdag 29 mei 2008 14:10:04 schreef MarinusCopy het volgende: Het is al vrij bizar dat het kwaad gelijk word gesteld aan een nuttig zij het gevaarlijk dier. Dat zegt iets over de primitieve oorsprong van de tekst vermoed ik. Dat zegt inderdaad iets over de primitieve oorsprong van de tekst, als je kijkt naar de eerste betekenis die de 'Van Dale' geeft. pri·mi·tief (bijvoeglijk naamwoord; primitiviteit) behorend tot het vroegste stadium in een ontwikkeling, met name van het leven en de maatschappij Gen 3,1 De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof? Samengevoegd: Quote: Op donderdag 29 mei 2008 00:18:51 schreef AndreasJ het volgende: Mjah, heb je vijanden lief enzo... Andere wang toekeren... In Rom. 12 en Luc. 6 gaat het over de verhouding van mensen met hun broeders en met hun medemens. Het gaat daar niet over de duivel, de 'mensenmoorder van den beginne'. Jak 4,7 Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden. Link naar bericht Deel via andere websites
Nils 0 Geplaatst 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2008 @Barbapapa: Je bijbelse aanhalen geven niet echt een extra fundament voor je onderbouwing om niet-bijbelse mensen mee te overtuigen. Ik vermoed verder dat MarinusCopy met primitief gebrekkig bedoelde. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 30 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2008 Quote: Op donderdag 29 mei 2008 19:08:41 schreef Nils het volgende: @Barbapapa: Je bijbelse aanhalen geven niet echt een extra fundament voor je onderbouwing om niet-bijbelse mensen mee te overtuigen. Quote: Ik vermoed verder dat MarinusCopy met primitief gebrekkig bedoelde. Volgens mij bedoelt Marinus nÃet een 'gebrekkige' tekst, maar wel degelijk tekst "behorend tot het vroegste stadium in een ontwikkeling", zoals van Dale zegt. Mensen dachten toen natuurlijk heel mythisch, beelden gebruikend uit hun naaste omgeving om dingen te duiden die ze niet snapten, vandaar de slang als beeld voor een 'kosmische verleider', die op zijn beurt beeld is voor fouten die mensen maken. Wat Ãk dan niet snap, is dat Barbapapa niet gewoon zegt "het is beeldspraak hoor, natuurlijk heb ik het niet over slangen". Slang=beeldspraak voor de duivel, daar zal Barbapapa het wel over eens zijn, duivel=beeldspraak voor een schuldige die wij zoeken voor het lijden (net zoals ik altijd God altijd bestrijd, die volgens gelovigen immers de bron van alles is) en ons afvragen waarom dingen mis gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
MaDGLaZ 0 Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Wat een onzin, als er satan of duivel staat dan wordt daar gewoon duivel/satan mee bedoeld..e hoe kom je bij die onzin dat het 'beeldspraak is' :S even je theologie opnieuw herzien (en je signature ook - vermoeid en oud... dan ken jij God niet!) maar goed, ontopic; Buitenaardse wezens? Er zijn er miljoenen! Maar dan wel in de geestelijke wereld die wij (meestal)niet kunnen zien Nee 'aliens' met grote ogen die wonen op mars bestaan niet... anders had het wel in de bijbel gestaan! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Sjaloom MaDGLaZ, Dan stel ik voor dat bij deze geisers, onderzeese rivieren, zwarte gaten, supernova's en planeten ook niet meer bestaan. Immers, anders had de Schrift toch zeker melding gemaakt van deze natuurverschijnselen... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2008 Quote: Op zaterdag 31 mei 2008 17:40:03 schreef MaDGLaZ het volgende: Wat een onzin, als er satan of duivel staat dan wordt daar gewoon duivel/satan mee bedoeld..e hoe kom je bij die onzin dat het 'beeldspraak is' :S even je theologie opnieuw herzien (en je signature ook - vermoeid en oud... dan ken jij God niet!) maar goed, ontopic; Buitenaardse wezens? Er zijn er miljoenen! Maar dan wel in de geestelijke wereld die wij (meestal)niet kunnen zien Nee 'aliens' met grote ogen die wonen op mars bestaan niet... anders had het wel in de bijbel gestaan! Ik "vermoed" dat think ontzettend bekend is met de geestelijke wereld, God en de rest van het rattaplan. Maar goed ik vermoed dat voor veel ongelovigen geld tegenwoordig. Verder is de bijbel een boek waarvan sommige delen millenia oud zijn. En dat lees je er ook aan af. Wat je er ook aan afleest is dat het niet uit de hemel is komen vallen, maar door mensen is geschreven die niet genoeg kennis van het universum adden om de mogelijkheid van buitenaards leven zelfs maar te kunnen overwegen. En dat niet alleen, RobertF noemt nog een aantal andere dingen op en ik kan ook nog wel een waslijst bedenken. Een heleboel dingen die niet in de bijbel staan bestaan daarom niet minder in de echte wereld.... Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op zaterdag 31 mei 2008 17:40:03 schreef MaDGLaZ het volgende: Wat een onzin, als er satan of duivel staat dan wordt daar gewoon duivel/satan mee bedoeld..e hoe kom je bij die onzin dat het 'beeldspraak is' :S even je theologie opnieuw herzien (en je signature ook - vermoeid en oud... dan ken jij God niet!) Dus jij gelooft dat het echt een slang was in het paradijs die sprak? Ik ga 'mijn' theologie niet herzien in één waarin alles letterlijk wordt genomen. Overigens ken ik God inderdaad niet, alleen beelden van God, omdat dat alles is wat ten aanzien van God bestaat. Projecties op een leeg scherm. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Vanmorgen koffie gedronken met een vrouwelijk buitenaards wezen van de planeet Weotoqlosxie.Ze zag beeldschoon uit met haar 20 ranke benen en een bos haar van blond staaldraad levend. Jammer dat ze zo snel weg moest ze wilde lid worden van Credible,op haar planeet Weotoqlosxie was dit forum bekend,ze spreken daar Twents. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Sacerdos, ze beginnen wat saai te worden, die buitenaardse wezens van jou. Heb je zelf nog een bijdrage aan de discussie? Laat je vriendinnetje van Weotoqlosxie anders maar een bijdrage typen? Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 16:43:49 schreef Think het volgende: Sacerdos, ze beginnen wat saai te worden, die buitenaardse wezens van jou. Heb je zelf nog een bijdrage aan de discussie? Laat je vriendinnetje van Weotoqlosxie anders maar een bijdrage typen? Ze is niet saai het is een leuke buitenaardse meid,en de bijdragen is er een van nieuws buitenaardse wezen en hun bevindingen . Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 16:46:48 schreef Sacerdos het volgende: [...] Ze is niet saai het is een leuke buitenaardse meid,en de bijdragen is er een van nieuws buitenaardse wezen en hun bevindingen . kinderachtig Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:20:32 schreef Mister_L het volgende: [...] kinderachtig Leuk he Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:26:34 schreef Sacerdos het volgende: [...] Leuk he kinderachtig... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:31:29 schreef Mister_L het volgende: [...] kinderachtig... gelukkig wel.leuk he Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:32:41 schreef Sacerdos het volgende: [...] gelukkig wel.leuk he kinderachtig Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:33:38 schreef Mister_L het volgende: [...] kinderachtig Wie is er nou kinderachtig een ventje van 20 jaar zoals jij die het laatste woord wil hebben . Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:35:48 schreef Sacerdos het volgende: [...] Wie is er nou kinderachtig een ventje van 20 jaar zoals jij die het laatste woord wil hebben . Daar zit je helaas op 2 fronten fout Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:39:01 schreef Mister_L het volgende: [...] Daar zit je helaas op 2 fronten fout Er is er maar een die fout zit kijk is in de spiegel. Discussie gesloten . Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Quote: Op maandag 02 juni 2008 17:43:59 schreef Sacerdos het volgende: [...] Er is er maar een die fout zit kijk is in de spiegel. Discussie gesloten . Ten eerste ben jij dus degene die het laatste woord wil hebben (zie quote) Ten tweede ben ik inmiddels 21 Even blijven opletten en niet zo met jezelf bezig zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Loop niet zo te zeuren over een bijdrage van die buitenaardse meid. Ze sprak Twents en een eventuele bijdrage zou dus toch onbegrijpelijk zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 1. Ik ben niet buitenaards 2. Ik praat verstaanbaar Link naar bericht Deel via andere websites
heleen 0 Geplaatst 2 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2008 Ook even een reactie van mij hier. Dit is een reactie op het beginbericht van dit topic Ik denk wel degelijk dat buitenaardse wezens bestaan. Ik denk sowieso dat wij niet de enige mensen zijn op Aarde. Als wij hier al zijn. Maar dat is weer een ander verhaal Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten