Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

En Job dan? Stemde God ook niet in met zijn ziekte?

Ik ben geen discipel van Job, maar van Jezus, en ik lees nergens in de Bijbel dat Jezus zei dat God een persoon niet wilde genezen. Jezus genas iederen die naar Hem toekwam.

Quote:
[...]

Door wie wel dan? De mensen? Ligt het aan een gebrek van hun? Of is het de duivel? God kan toch iedereen genezen?

Het is gevaarlijk als we zeggen dat God zo en zo is...

Volgens mij bewijst het verhaal van Job dat. De vrienden hadden heel snel hun woordje klaar, waarom Job zo moest lijden. Het lag toch immers aan hem en niet aan God?

Gelukkig lezen we in de Bijbel ook verhalen waar mensen niet genezen. Paulus zegt zelf dat hij iemand in Milete ziek achter liet. En ook hijzelf werd niet van zijn doorn in het vlees verlost. Hij begreep het totaal niet. Maar werd God hierdoor minder geeerd? Ik denk dat door de eeuwen heen vele mensen zich vastgeklemd hebben aan deze woorden van Paulus. Ook hij had iets waar hij niet van verlost werd. Deze woorden ook al was het geen halleluja, waren weldegelijk tot eer van God.

Ten eerste is het helemaal niet zeker dat Paulus ziek was, alleen dat hij een 'door in het vlees' had, maar dat kan van alles zijn. Daarnaast wist hij heel goed waarom hij het had: zodat hij niet hoogmoedig zou worden. Er staat nergens in de Bijbel dat God hem die doorn heeft gegeven.

Quote:
[...]

Maar zou je juist niet door al die mooie verhalen te vertellen juist niet de realiteit verdoezelen. Is het niet eerlijk en ook realistisch om juist ook te vertellen dat niet in alle gevallen God geneest om wat voor reden?

Ik denk juist dat veel mensen 'uiteindelijk' na jaren wellicht, gedesillusioneerd raken van de mooie Hallelujah God geneest verhaaltjes. Helemaal als het niet in je eigen leven gebeurt. Is God daar wel mee geeerd? Of vraagt God om eerlijkheid en mag je met God worstelen en daarvan getuigen in je leven?

Een leven lang worstelen, waarin je Gods genade hebt ervaren is wellicht een groter getuigenis dan het wonder van een moment.

Dus Jezus had beter al die mensen ziek kunnen laten, en vertellen dat ze er mee moeten leren leven omdat God dit liever heeft?

Het punt is: wat is realiteit? Is realiteit wat je om je heen ziet, of is realiteit wat God zegt dat het is, ondanks wat je om je heen ziet? Ik geloof het laatste.

En dat mensen gedesillusioneerd raken na jaren, heb je daar voorbeelden van, of is dat een ononderbouwde losse kreet?

Vraag aan jou: hoeveel zieke mensen heb jij al de handen opgelegd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dan verschillen we hier van opvatting. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat dat ook wel zo zal blijven.

Gelukkig hoeven we het ook niet eens te zijn smile.gif

Quote:
[...]

Maar dit is al heel wat anders dan roepen dat iedereen genezen kan worden en niemand ziek hoeft te zijn.

Ik snap de opmerking niet helemaal eigenlijk, want dat is wel wat ik geloof.

Quote:
[...]

Ik vraag me af waarom je dit tegen mij zegt, ipv tegen jezelf.

Ik zeg het tegen jou omdat jij vraagt waarom ik me zoveel op het positieve focus in plaats van het negatie, en leg het uit. Wederom snap ik je reactie even niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben geen discipel van Job, maar van Jezus, en ik lees nergens in de Bijbel dat Jezus zei dat God een persoon niet wilde genezen. Jezus genas iederen die naar Hem toekwam.

[...]

Waarom maak je de scheiding van God en Jezus. Jezus is toch God? En God was toch ook dezelfde tijdens de tijd toen Job leefde? God genas Job toen toch ook niet meteen?

Quote:
Ten eerste is het helemaal niet zeker dat Paulus ziek was, alleen dat hij een 'door in het vlees' had, maar dat kan van alles zijn. Daarnaast wist hij heel goed waarom hij het had: zodat hij niet hoogmoedig zou worden. Er staat nergens in de Bijbel dat God hem die doorn heeft gegeven.

Klopt, staat niet dat het meteen ziekte was. Maar wel dat hij gekweld werd door een engel van Satan. En Paulus vroeg om bevrijding. Tegenwoordig in de meer 'charismatische' richtingen zou een binding gezien worden om van bevrijd te worden. Ook bindingen kunnen ziekten zijn, omdat we niet totale vrijheid ervaren. Maar God deed het niet.

Quote:
[...]

Dus Jezus had beter al die mensen ziek kunnen laten, en vertellen dat ze er mee moeten leren leven omdat God dit liever heeft?

Ik geloof dat Jezus wonderen twee doeleinden hadden: te laten zien wie Hij was en ten tweede voor de mensen zelf.

Weet je ik geloof ook in wonderen en dat die nog steeds gebeuren in Jezus Naam. Tuurlijk wil God ook nog tegenwoordig genezen. Maar jij gelooft als ik het zo begrijp dat ziekte eigenlijk niet hier thuis hoort op aarde en dat in Jezus naam alle ziekte zou moeten verdwijnen. Als dit niet gebeurt ligt dit hoogst waarschijnlijk aan de mens, omdat deze te weinig geloof heeft. Ik vertaal je nu misschien heel vrij. Maar dit proef ik eruit. En ik geloof dat dit dus heel gevaarlijk is! Dat wil het verhaal van Job dus bewijzen. Die vrienden van Job wisten het allemaal zo goed te verklaren waarom Job moest lijden en waarom hij niet gezond was.

Zo komt het ook van ons over als wij tegen mensen zeggen dat ze eigenlijk niet meer ziek hoeven te zijn, omdat God hen wil genezen. Jezus leeft toch? Ook al klopt het dat Jezus leeft, toch is de realiteit op aarde anders. Pas in de hemel zal elke ziekte weggenomen worden. De boom van genezing waar de volkeren zullen komen in het boek Openbaring laat dit stukje hemel zien.

Quote:
Het punt is: wat is realiteit? Is realiteit wat je om je heen ziet, of is realiteit wat God zegt dat het is, ondanks wat je om je heen ziet? Ik geloof het laatste.

Wat is de realiteit van God dan volgens jou? En waar haal je dat vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan het ook zo zijn dat God in het geval van Paulus de doorn liet zitten vanwege eventuele hoogmoed. Als teken aan Paulus dat hij afhankelijk moest blijven van God? Even zomaar een gedachte wat ik ook nog wel eens voorbij hoor komen bij sprekers. Dat ze een bepaalde beperking houden zodat dat ze afhankelijk houd en ze eigenlijk ten diepste beschermt tegen hoogmoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En dat mensen gedesillusioneerd raken na jaren, heb je daar voorbeelden van, of is dat een ononderbouwde losse kreet?

Mijn neven. Soms wordt alles in evangelische / pinksterkerken net iets te makkelijk gebracht. Wanneer je God niet op zo'n manier ervaart kun je dit gaan opvatten dat God uiteindelijk niet om je geeft of er zelfs niet is.

Quote:
Vraag aan jou: hoeveel zieke mensen heb jij al de handen opgelegd?

Waar komt deze vraag vandaan? Ja, ik heb met een aantal mensen gebeden en ook zieken de handen opgelegd. Maar niemand is meteen genezen. Zal wel een gevalletje 'klein geloof' zijn geweest?

Deze vraag waar het aan ligt waarom iemand niet geneest, kun je volgens mij beter in het midden laten liggen. Zie ook het stukje van Johannes hieronder.

Johannes 9:1-7

1 In het voorbijgaan zag Jezus iemand die al vanaf zijn geboorte blind was. 2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’ 3 ‘Hij niet en zijn ouders ook niet,’ was het antwoord van Jezus, ‘maar Gods werk moet door hem zichtbaar worden. 4 Zolang het dag is, moeten we het werk doen van hem die mij gezonden heeft; straks komt de nacht en dan kan niemand iets doen. 5 Zolang ik in de wereld ben, ben ik het licht voor de wereld.’ 6 Na deze woorden spuwde hij op de grond. Met het speeksel maakte hij wat modder, hij streek die op de ogen van de blinde 7 en zei tegen hem: ‘Ga naar het badhuis van Siloam en was u daar.’ (Siloam is in onze taal ‘gezondene’.) De man ging weg, waste zich, en toen hij terugkwam kon hij zien.


Samengevoegd:

Quote:

Kan het ook zo zijn dat God in het geval van Paulus de doorn liet zitten vanwege eventuele hoogmoed. Als teken aan Paulus dat hij afhankelijk moest blijven van God? Even zomaar een gedachte wat ik ook nog wel eens voorbij hoor komen bij sprekers. Dat ze een bepaalde beperking houden zodat dat ze afhankelijk houd en ze eigenlijk ten diepste beschermt tegen hoogmoed.

Yeb, denk het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom maak je de scheiding van God en Jezus. Jezus is toch God? En God was toch ook dezelfde tijdens de tijd toen Job leefde? God genas Job toen toch ook niet meteen?

Jezus is God, ik bedoelde de Vader. Jezus deed de wonderen op aarde namelijk niet als God, maar als mens, door de kracht van de Heilige Geest. Daarom zijn wij dus ook in staat precies hetzelfde te doen als Jezus, en zelfs meer (Johannes 14:12).

Ik blijf erbij dat ik geen discipel ben van Job, maar van Jezus.

Quote:
[...]

Klopt, staat niet dat het meteen ziekte was. Maar wel dat hij gekweld werd door een engel van Satan. En Paulus vroeg om bevrijding. Tegenwoordig in de meer 'charismatische' richtingen zou een binding gezien worden om van bevrijd te worden. Ook bindingen kunnen ziekten zijn, omdat we niet totale vrijheid ervaren. Maar God deed het niet.

Staat er in de Bijbel dat God het niet deed?

Quote:
[...]

Ik geloof dat Jezus wonderen twee doeleinden hadden: te laten zien wie Hij was en ten tweede voor de mensen zelf.

Weet je ik geloof ook in wonderen en dat die nog steeds gebeuren in Jezus Naam. Tuurlijk wil God ook nog tegenwoordig genezen. Maar jij gelooft als ik het zo begrijp dat ziekte eigenlijk niet hier thuis hoort op aarde en dat in Jezus naam alle ziekte zou moeten verdwijnen. Als dit niet gebeurt ligt dit hoogst waarschijnlijk aan de mens, omdat deze te weinig geloof heeft. Ik vertaal je nu misschien heel vrij. Maar dit proef ik eruit. En ik geloof dat dit dus heel gevaarlijk is! Dat wil het verhaal van Job dus bewijzen. Die vrienden van Job wisten het allemaal zo goed te verklaren waarom Job moest lijden en waarom hij niet gezond was.

Zo komt het ook van ons over als wij tegen mensen zeggen dat ze eigenlijk niet meer ziek hoeven te zijn, omdat God hen wil genezen. Jezus leeft toch? Ook al klopt het dat Jezus leeft, toch is de realiteit op aarde anders. Pas in de hemel zal elke ziekte weggenomen worden. De boom van genezing waar de volkeren zullen komen in het boek Openbaring laat dit stukje hemel zien.

Onze Vader in de hemel,

laat uw naam geheiligd worden,

laat uw koninkrijk komen

en uw wil gedaan worden

op aarde zoals in de hemel.

(Matteüs 6:9-10)

Quote:
[...]

Wat is de realiteit van God dan volgens jou? En waar haal je dat vandaan?

De realiteit van God heb ik al genoemd. Jezus genas iedereen die naar Hem toe kwam, en nog veel meer mensen (Matteüs 4:23-24, 8:16, 9:35, 12:15, 14:14, 15:30, 19:2, 21:14. Marcus 1:34, 6:5. Lucas 4:40, 6:19, 7:21). Behalve de paar wonderen die letterlijk in de Bijbel staan beschreven heeft Jezus blijkbaar nog veel meer mensen genezen van ziekten en wonderen gedaan, het was 1 van de belangrijkste onderdelen van zijn bediening.

Ik denk dat iedereen het volgende vers wel eens heeft gehoord of gelezen:

Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘De oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders. Vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’ (Matteüs 9:37-38)

Vaak wordt het aangehaald in verband met evangelisatie of zending, maar wat meestal niet wordt genoemd is wat maar een aantal verzen verderop staat:

Ga op weg en verkondig: “Het koninkrijk van de hemel is nabij.†Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!

Mocht je twijfelen of deze opdracht ook voor ons geldt, lees dan ook nog even goed het zendingsbevel:

Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. (Matteüs 28:18-19)

In Johannes 14:12 staat ook:

Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

In andere vertalingen wordt in plaats van het woord 'hetzelfde' de woorden 'dezelfde werken' gebruikt, wat duidelijk duidt op daden, waaronder dus wonderen.

Het is geen optie om zieken te genezen, het is een opdracht, een opdracht die ik persoonlijk heel graag uitvoer, want ik hou van Jezus en vind het geweldig om Hem te zien werken in de harten van mensen. Ik geloof dat God iedereen wil genezen, maar ik accepteer ook dat niet iedereen die genezing wil ontvangen. Daarnaast komt het inderdaad ook voor dat om onduidelijke redenen mensen niet altijd genezen.

Wat ik nog steeds apart vind is dat ik maar blijf roepen dat mensen genezen, dat ik heb gezegd dat ik honderden getuigenissen heb gehoord van mensen die zijn genezen, en dat ik enkele mensen door mijn eigen handen heb zien genezen, en toch blijven mensen zich focussen op het feit dat God niet geneest.

Nogmaals mijn vraag: voor hoeveel zieken heb jij al gebeden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mark, het valt me op dat jij telkens verwijst naar het NT en de opmerkingen over Job daar bij redelijk negeert.

Wat ik me dan afvraag is hoeveel waarde je hecht aan het OT. Het verhaal van Job staat niet voor niets in de Bijbel en volgens mij was het toch zo dat Job zijn onheil kreeg met toestemming van God.

Quote:
Het is geen optie om zieken te genezen, het is een opdracht, een opdracht die ik persoonlijk heel graag uitvoer, want ik hou van Jezus en vind het geweldig om Hem te zien werken in de harten van mensen.

Los van het feit dat ik nog niet expliciet heb gezien dat het een opdracht aan alle gelovigen is om lukraak zieken te gaan genezen; vind jij dat mensen niet van Jezus houden als ze iéts minder bezig zijn met genezen van mensen?

Quote:
Ik geloof dat God iedereen wil genezen, maar ik accepteer ook dat niet iedereen die genezing wil ontvangen.

Is dit zo'n typisch charismatische opvatting dat het aan de mensen zelf ligt als ze niet genezen of ben ik nu heel skeptisch?

Quote:
en dat ik enkele mensen door mijn eigen handen heb zien genezen, en toch blijven mensen zich focussen op het feit dat God niet geneest.

Even voor mijn beeldvorming: heb je hier voorbeelden van?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus is God, ik bedoelde de Vader. Jezus deed de wonderen op aarde namelijk niet als God, maar als mens, door de kracht van de Heilige Geest. Daarom zijn wij dus ook in staat precies hetzelfde te doen als Jezus, en zelfs meer (Johannes 14:12).

Volgens mij klopt dit niet. Jezus was God en mens. Hij was geen mens die geholpen werd door de Heilige Geest. Misschien helpt het als je ook de verzen vóór vers 12 leest smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij klopt dit niet. Jezus was God en mens. Hij was geen mens die geholpen werd door de Heilige Geest. Misschien helpt het als je ook de verzen vóór vers 12 leest
smile.gif

Waarom ontvangt Hij dan de Heilige Geest na Zijn doop? De Geest gaat toch uit van God? Tenminste, dat lees ik in mijn bijbel. Hoe kan dan Jezus de Geest ontvangen, terwijl Die Geest eigenlijk van Hem uitgaat? En nog gekker wordt het wanneer je beweert dat Jezus op aarde God is, want dan heeft Hij toch niet nodig de Geest te ontvangen? Sterker nog: dat zou niet mogelijk moeten zijn.

Maargoed: over dit onderwerp bestaat al een ander topic... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat het verhaal van Job in de Bijbel staat, moeten daarom dan alle christenen hetzelfde meemaken? Moet eerst van iedereen de kinderen doodgaan, alle bezittingen worden afgenomen en moet eerst iedereen vreselijk ziek worden (door de duivel) om daarna opnieuw veel kinderen, bezittingen en rijkdom te krijgen?

Moet iedereen net als Abraham eerst een kind op een berg offeren waarna het offer ineens toch niet meer doorgaat?

Moet je eerst ronddobberen in een biezen mandje voordat je een goede christen bent? smile.gif

We hoeven toch niet alle verhalen uit het OT na te doen? De verhalen uit het OT zijn er voor om de herboren christenen iets te leren.

Het betekent niet dat wij allemaal een keer arm en ziek hoeven te worden. Nee, Jezus heeft juist armoede en ziekte gedragen, opdat wij gezond en rijk zouden zijn.

Na het verhaal van Job, had de satan nooit meer zulke gesprekken met God, dus nu zullen ook niet meer zulke afspraken worden gemaakt als in het boek Job. Sinds het offer van Jezus is de satan al z'n macht afgenomen. De enige macht die de satan nog heeft, is de macht die hem wordt toegestaan door mensen.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Als de christenen gaan leven volgens de autoriteit die Christus hen gegeven heeft om de duivel te weerstaan, kan de duivel niets in ons leven aanrichten en kunnen wij van de duivel terugpakken wat hij van ons gestolen had. Alle zegeningen die de duivel van Gods kinderen had afgenomen, krijgen de christenen zo terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mark, het valt me op dat jij telkens verwijst naar het NT en de opmerkingen over Job daar bij redelijk negeert.

Wat ik me dan afvraag is hoeveel waarde je hecht aan het OT. Het verhaal van Job staat niet voor niets in de Bijbel en volgens mij was het toch zo dat Job zijn onheil kreeg met toestemming van God.

Ik hecht heel veel waarde aan het oude testament. Er staan enorm veel bizarre dingen in (in positieve zin), en leert mij veel over het karakter van God. Alleen zodra iets in contrast lijkt te staan met wat ik Jezus zie doen ga ik er toch eerder vanuit dat ik de tekst in het oude testament niet goed interpreteer, dan dat wat in het nieuwe testament letterlijk staat niet waar is.

Quote:
[...]

Los van het feit dat ik nog niet expliciet heb gezien dat het een opdracht aan alle gelovigen is om lukraak zieken te gaan genezen; vind jij dat mensen niet van Jezus houden als ze iéts minder bezig zijn met genezen van mensen?

Die opdracht heb ik al uitgelegd, en nee als je geen zieken geneest ben je niet minder geestelijk, christelijk of hou je zeker niet minder van Jezus dan ik. Ik weet dat je mij waarschijnlijk nog kent om het oordelen van andere christenen enzo, maar tijden zijn veranderd, en daarmee ik ook gelukkig.

Quote:
[...]

Is dit zo'n typisch charismatische opvatting dat het aan de mensen zelf ligt als ze niet genezen of ben ik nu heel skeptisch?

Ik wilde alleen zeggen dat als mensen niet wil dat ik voor ze bid voor genezing, ik me daargbij neerleg: ik wil mensen niets opdringen.

Quote:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: heb je hier voorbeelden van?

Ik neem aan dat je een voorbeeld bedoelt van iemand die genezen is? In dat geval kan ik op aanvraag wel een getuigenis posten.

Niet dat ik de discussie niet interessant vind ofzo, maar ik geloof dat we ondertussen wel een beetje off-topic raken.

Oh, en wat betreft de post van Karin: eens met Levi. Ik zou eventueel zelfs nog een toevoeging kunnen doen (staat ook ergens dat Jezus door de Heilige Geest de wonderen deed in 1 van de brieven).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus is God, ik bedoelde de Vader. Jezus deed de wonderen op aarde namelijk niet als God, maar als mens, door de kracht van de Heilige Geest. Daarom zijn wij dus ook in staat precies hetzelfde te doen als Jezus, en zelfs meer (Johannes 14:12).

Ik blijf erbij dat ik geen discipel ben van Job, maar van Jezus.

Maar niemand heeft gezegd dat je een discipel bent van Job. Jij plaatst Job als contrast met Jezus bediening, maar volgens mij staat het niet in contrast. Genezing door God komt in het leven voor, maar ook lijden en issues in ons leven waar we uiteindelijk niet van bevrijd worden, hoe graag we het ook zouden willen. Het brengt het leven juist in balans en Job's verhaal kan het lijden in deze wereld een ander gezicht geven.

Het verhaal van Job laat zien dat we niet met simpele antwoorden moeten komen, die heel vroom klinken. Juist de vrienden verdedigden God. Zij wisten wel precies hoe God zou werken en dat het Job zijn fout was dat hij leed. Dit klinkt wel mooi, maar uiteindelijk veroordeelt God zelfs zijn vrienden.

In deze discussie merk ik ook zoiets dergelijks. Je neemt Jezus woorden heel letterlijk. Daar is niets op tegen en is zelfs goed. Maar de wereld is geen utopie, ook niet als we discipelen zijn van Jezus. En de wereld wordt ook geen utopie. Zonde en ziekte zal er tijdens ons leven op aarde zijn.

De wonderen in de Bijbel van Jezus zijn opgeschreven met een bepaalde bedoeling. Joh. 20:30. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen vandaag ook zou moeten genezen.

Quote:
[...]

Staat er in de Bijbel dat God het niet deed?

[...]

Als je het hebt over het bevrijden van zijn doorn, dan deed God dat niet. God gaf wel zijn genade. Maar dat is niet waar Paulus in beginsel om gevraagd had.

Quote:
Onze Vader in de hemel,

laat uw naam geheiligd worden,

laat uw koninkrijk komen

en uw wil gedaan worden

op aarde zoals in de hemel.

(Matteüs 6:9-10)

Weet niet helemaal wat je hier mee wil zeggen. Maar als je probeert te zeggen dat Gods Koninkrijk op aarde is dan klopt dat. Maar dat betekent niet dat het op aarde allemaal koek en ei gaat worden. Volgens mij laat Openbaring dat duidelijk zien. We hebben hier in het Westen als christenen allemaal wel best. En weet je de 'welvaartstheologie' werkt hier dan ook best wel prima. Maar wat denk je van al die christenen die vervolgd worden of in arme landen leven? Of geloven die te weinig in Gods bevrijding en welvaart ook voor hen?

Als je het Nieuwe Testament van het begin tot het eind doorleest, volgens mij kom je dan meer over lijden tegen dan over dat het ons welgaat hier op aarde. Je komt meer tegen over volharding, de goede strijd strijden. We zijn in onze westerse maatschappij wellicht te veel bezig met het geluk van het hier en nu en dat probeert men in te passen in de christelijke theologie.

Quote:
[...]

De realiteit van God heb ik al genoemd. Jezus genas iedereen die naar Hem toe kwam, en nog veel meer mensen (Matteüs 4:23-24, 8:16, 9:35, 12:15, 14:14, 15:30, 19:2, 21:14. Marcus 1:34, 6:5. Lucas 4:40, 6:19, 7:21). Behalve de paar wonderen die letterlijk in de Bijbel staan beschreven heeft Jezus blijkbaar nog veel meer mensen genezen van ziekten en wonderen gedaan, het was 1 van de belangrijkste onderdelen van zijn bediening.

Joh. 20:30, maar hier staat ook meteen de verklaring waarom mensen genezen werden. Niet alleen, omdat we een lekker onbezorgd leventje op aarde zouden hebben zonder ziekte.

Quote:
Ik denk dat iedereen het volgende vers wel eens heeft gehoord of gelezen:

Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘De oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders. Vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’
(Matteüs 9:37-38)

Vaak wordt het aangehaald in verband met evangelisatie of zending, maar wat meestal niet wordt genoemd is wat maar een aantal verzen verderop staat:

Ga op weg en verkondig: “Het koninkrijk van de hemel is nabij.†Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!

Mocht je twijfelen of deze opdracht ook voor ons geldt, lees dan ook nog even goed het zendingsbevel:

Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,
en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb.
(Matteüs 28:18-19)

In Johannes 14:12 staat ook:

Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

In andere vertalingen wordt in plaats van het woord 'hetzelfde' de woorden 'dezelfde werken' gebruikt, wat duidelijk duidt op daden, waaronder dus wonderen.

Dit is i.d.d. een opdracht voor ons. En moeten we in praktijk brengen. Jezus kan nog steeds wonderen doen.

Quote:
Het is geen optie om zieken te genezen, het is een opdracht, een opdracht die ik persoonlijk heel graag uitvoer, want ik hou van Jezus en vind het geweldig om Hem te zien werken in de harten van mensen. Ik geloof dat God iedereen wil genezen, maar ik accepteer ook dat niet iedereen die genezing wil ontvangen. Daarnaast komt het inderdaad ook voor dat om onduidelijke redenen mensen niet altijd genezen.

Kijk ik ben het helemaal met je eens, met die opdracht die Jezus geeft, om die in de praktijk te brengen. Alleen mijn punt is, om als iemand niet geneest, je daarbij vragen te stellen waarom iemand niet geneest en dan iemand maar te labelen met: 'te weinig geloof', 'of er zal nog wel een blokkade zitten'.

Quote:
Wat ik nog steeds apart vind is dat ik maar blijf roepen dat mensen genezen, dat ik heb gezegd dat ik honderden getuigenissen heb gehoord van mensen die zijn genezen, en dat ik enkele mensen door mijn eigen handen heb zien genezen, en toch blijven mensen zich focussen op het feit dat God niet geneest.

Ik wil me ook focussen op God die geneest en dat geloof ik ook. Maar volgens mij, geloof jij dat iedereen kan genezen. Als iemand dan niet geneest, dan kom je met een verklaring aan zetten dat je wel weet hoe het zit. Want eigenlijk zou iedereen toch moeten genezen?

En dan zeg ik dat de verhalen van Paulus met zijn doorn, de man die in Milete ziek achterblijft en Job zijn lijden, duidelijk laten zien dat niet iedereen geneest. En ik heb juist het gevoel dat jij je daar niet op wil focussen, maar alleen wil focussen op genezing. Terwijl ik mij wil focussen op een God die kan genezen, maar het in het midden laat waarom mensen niet genezen en geloof dat God daar dan ook een weg mee gaat. Dan wil ik niet voor God gaan spelen en zeggen dat iemand niet wil genezen. Weet je, mensen gaan daar aan kapot!!! En volgens mij hebben juist mensen die ziek zijn mensen nodig die om hem heen staan, en niet net zoals de vrienden van Job met een simpele verklaring komen dat ze wel weten hoe het zit en daarmee Gods wegen denken te kennen.

Quote:
Nogmaals mijn vraag: voor hoeveel zieken heb jij al gebeden?

Vind het eigenlijk nog steeds een irriele vraag. Weet ook niet precies voor hoeveel mensen heb gebeden. Maar ik heb wel voor mensen gebeden. Ik kom ook uit de evangelische / charismatische wereld, dus dan word je ook vrijmoedig om voor mensen te bidden die ziek zijn (bijv. J.m.e.O. en mijn jeugdgroep).

Conclusie: ik had het dus ook veel korter kunnen zeggen. Er moet balans zijn. Tuurlijk moet je voor mensen bidden of God ze wil genezen en moeten we Gods opdracht daarin gehoorzamen en moeten we daarop focussen. Maar dit wil niet zeggen dat God iedereen geneest. Volgens mij is een 'wonder' een bewijs zoals het in Joh. 20:30 staat geformuleerd. Dat Jezus is de Christus en de Zoon van de levende God.


Samengevoegd:

Quote:

Omdat het verhaal van Job in de Bijbel staat, moeten daarom dan alle christenen hetzelfde meemaken? Moet eerst van iedereen de kinderen doodgaan, alle bezittingen worden afgenomen en moet eerst iedereen vreselijk ziek worden (door de duivel) om daarna opnieuw veel kinderen, bezittingen en rijkdom te krijgen?

Moet iedereen net als Abraham eerst een kind op een berg offeren waarna het offer ineens toch niet meer doorgaat?

Moet je eerst ronddobberen in een biezen mandje voordat je een goede christen bent?
smile.gif

We hoeven toch niet alle verhalen uit het OT na te doen?
De verhalen uit het OT zijn er voor om de herboren christenen iets te leren.

Het betekent niet dat wij allemaal een keer arm en ziek hoeven te worden. Nee, Jezus heeft juist armoede en ziekte gedragen, opdat wij gezond en rijk zouden zijn.

Klopt. Juist boeken als Job zijn bedoeld om ons iets te leren. Omdat ze tot de wijsheidsliteratuur behoren. Je moet volgens mij dan ook niet alles heel letterlijk nemen, maar het wil ons wel leren hoe we om moeten gaan met thema's in het leven. Bij Job is dat het lijden en de vraag waar dit vandaan komt. Uiteindelijk is het antwoord die God geeft dat God daar ver boven staat.

Quote:
Na het verhaal van Job, had de satan nooit meer zulke gesprekken met God, dus nu zullen ook niet meer zulke afspraken worden gemaakt als in het boek Job. Sinds het offer van Jezus is de satan al z'n macht afgenomen.
De enige macht die de satan nog heeft, is de macht die hem wordt toegestaan door mensen
.

En door God...

1 Pet. 5:8

Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de

duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi.

De duivel heeft nog steeds de vrijmacht om ons aan te vallen. Van wie heeft de duivel die vrijmacht?

Quote:
Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Als de christenen gaan leven volgens de autoriteit die Christus hen gegeven heeft om de duivel te weerstaan, kan de duivel niets in ons leven aanrichten en kunnen wij van de duivel terugpakken wat hij van ons gestolen had. Alle zegeningen die de duivel van Gods kinderen had afgenomen, krijgen de christenen zo terug.

Wat heeft de duivel van ons afgenomen en wat zijn de zegeningen van God's kinderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Klopt. Juist boeken als Job zijn bedoeld om ons iets te leren. Omdat ze tot de wijsheidsliteratuur behoren. Je moet volgens mij dan ook niet alles heel letterlijk nemen, maar het wil ons wel leren hoe we om moeten gaan met thema's in het leven. Bij Job is dat het lijden en de vraag waar dit vandaan komt. Uiteindelijk is het antwoord die God geeft dat God daar ver boven staat.

Een kind van God staat ook ver boven het lijden.


Samengevoegd:

Quote:

En door God...

Waar staat dat?

Quote:
1 Pet. 5:8

Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de

duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi.

De duivel heeft nog steeds de vrijmacht om ons aan te vallen. Van wie heeft de duivel die vrijmacht?

Van de mens.

Quote:
Wat heeft de duivel van ons afgenomen en wat zijn de zegeningen van God's kinderen?

De duivel nam de verlossing van de mensen af en gezondheid, voorspoed, vrede, rust, blijdschap enz.

Door Jezus Christus zijn Zijn kinderen opnieuw onder de volle zegen van verlossing, gezondheid, voorspoed, vrede, rust, blijdschap enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een kind van God staat ook ver boven het lijden.

Maar daar ook middenin. Of leef je in de hemel? Kinderen van God in Noord-Korea in de concentratiekampen hebben geen deel aan het fysieke lijden?


Samengevoegd:

[...]

Quote:
Waar staat dat?

Volgens 1 Pet. 5, gaat de duivel nog steeds rond over deze wereld. Hij mag dus nog steeds rondgaan in deze wereld van God om christenen aan te vallen.

Quote:
[...]

Van de mens.

[...]

Ja, heb jij als persoon vat op de duivel wat hij wel en niet mag doen? Dus de mens heerst over satan?

Quote:
De duivel nam de verlossing van de mensen af en gezondheid, voorspoed, vrede, rust, blijdschap enz.

Door Jezus Christus zijn Zijn kinderen opnieuw onder de volle zegen van verlossing, gezondheid, voorspoed, vrede, rust, blijdschap enz.

Een beetje flauw van mij misschien. Maar wat houdt die 'volle zegen' precies in?

Gezondhied, ben je nooit meer ziek dan?

Voorspoed? Hoeveel miljoenen heb je op je bankrekening?

Verlossing? Jij bent verlost van al je vervelende karaktertrekken?

Vrede, ben je nooit meer angstig?

Rust, ben je nooit meer opgejaagd?

Blijdschap? Ben je nooit meer kwaad?

Maar wel, we zijn wel in J.C. rechtvaardig, heilig etc. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd merk in mijn leven ook al is het wel een 'geestelijke realiteit'.

Maar je leeft zo te horen al bijna in de hemel engel.gif !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar daar ook middenin. Of leef je in de hemel? Kinderen van God in Noord-Korea in de concentratiekampen hebben geen deel aan het fysieke lijden?

Over mensen in N-K oordeel ik niet, maar ik leef in het koninkrijk van God ja.

Quote:
Volgens 1 Pet. 5, gaat de duivel nog steeds rond over deze wereld. Hij mag dus nog steeds rondgaan in deze wereld van God om christenen aan te vallen.

In het Engels is deze tekst beter vertaald.

1 Peter 5,8

Be sober, be vigilant; because your adversary the devil, as a roaring lion, walketh about, seeking whom he may devour

De duivel gaat rond, zoekend wie hij mag verslinden.

Het is belangrijk dat kinderen van God opstaan tegen de duivel, zodat deze weet dat hij op weerstand stuit en dat de duivel moet vlieden.

Quote:
Ja, heb jij als persoon vat op de duivel wat hij wel en niet mag doen? Dus de mens heerst over satan?

Ja.

Quote:
Een beetje flauw van mij misschien. Maar wat houdt die 'volle zegen' precies in?

Gezondhied, ben je nooit meer ziek dan?

Voorspoed? Hoeveel miljoenen heb je op je bankrekening?

Verlossing? Jij bent verlost van al je vervelende karaktertrekken?

Vrede, ben je nooit meer angstig?

Rust, ben je nooit meer opgejaagd?

Blijdschap? Ben je nooit meer kwaad?

Ik ben inderdaad nooit ziek. Over mijn bankrekening laat ik mij niet specifiek uit, maar ik heb geen reden tot klagen, dankzij God. Ik ben inderdaad nooit angstig, opgejaagd of kwaad. Ik groei overigens wel in mijn karakter. Ik geloof niet in een statisch christen-zijn, maar in een elke dag weer meer leren van Jezus. De duivel probeert mij wel ziek, arm, angstig, opgejaagd of kwaad te maken, maar ik sta tegen hem op, zodat hij telkens weer de nederlaag leidt, dankzij Jezus.

Quote:
Maar je leeft zo te horen al bijna in de hemel
engel.gif
!

Klopt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe is het om vanuit die hemel neer te zien op al die mensen die minder bedeeld zijn, Barbapapa? Voel je je geroepen om al jouw tijd, rijdom, lichamelijke gezondheid, en psychische kracht in te zetten om hen ook een welvarend leven te geven? Of is dat iets wat ieder voor zich moet zien te bereiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor de duidelijkheid over die eerste zin: dat "neerzien" is gewoon een manier van zeggen, ik wil daar niet mee suggereren dat je neerkijkt op anderen.

O.k., bedankt voor de toelichting.

Quote:
Over het helpen van mensen om welvarend te worden (door het geloof), hoe pak je zoiets aan?

Ik denk dat het vooral belangrijk is om mensen informatie te geven. In Gods Woord staat hoe mensen door Gods kracht uit financiële schulden kunnen komen en zelfs vermogend kunnen worden. Mensen die daar weinig over onderwezen zijn, kunnen vaak nog extra informatie uit Gods Woord hierbij goed gebruiken. In de geschiedenis zijn christenen goed onderwezen over de manier waarop mensen gered kunnen worden. Ook zijn mensen soms onderwezen over vrede, rust, blijdschap enz. door Gods genade. Over genezing en voorspoed zijn veel mensen nog minder goed onderwezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke informatie daaruit kan niet door een financiëel adviseur, een mental coach of een psychotherapeut gegeven worden?

Ik heb nog 2 vragen aan Mark1987 en jou (maar anderen mogen uiteraard ook reageren):

-Hoe kijken jullie tegen het idee aan dat veel, zo niet alle discipelen van Jezus een gruwelijke, oneervolle dood zijn gestorven? Gaat dat niet in tegen de wil van Jezus dat zijn volgelingen in dit leven gezond en gelukkig zijn?

-Ik wil niet al te negatief zijn, maar over 100 jaar zijn we allemaal dood. Op dit moment ben je misschien al over je meest vitale punt heen en over een paar decennia zul je al gaan merken dat je lichaam je in de steek laat. Vanaf je geboorte heb je één zekerheid een dat is dat je na een tijdje onder de groene zoden ligt. Wat is de enorme belangrijkheid van fysieke genezing als we straks toch allemaal, zonder aanziens des persoons, sterven?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite om te reageren. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Over mensen in N-K oordeel ik niet, maar ik leef in het koninkrijk van God ja.

[...]

De Noord-Koreanen leven toch ook in het Koninkrijk van God? En als je dat ziet dan betekent dat dat dus best klote kan zijn... ook al leef je in het Koninkrijk van God.

Quote:
Ik ben inderdaad nooit ziek. Over mijn bankrekening laat ik mij niet specifiek uit, maar ik heb geen reden tot klagen, dankzij God.
Ik ben inderdaad nooit angstig, opgejaagd of kwaad
. Ik groei overigens wel in mijn karakter. Ik geloof niet in een statisch christen-zijn, maar in een elke dag weer meer leren van Jezus.
De duivel probeert mij wel ziek, arm, angstig, opgejaagd of kwaad te maken, maar ik sta tegen hem op, zodat hij telkens weer de nederlaag leidt, dankzij Jezus
.

Wanneer was je dan voor het laatst kwaad, opgejaagd of angstig? Was dat voordat je Jezus leerde kennen?

Sorry dat ik het zeg. Maar dit gelooft toch niemand. Je bent een mens, geen robot die niets verkeerd kan doen?

Zondig je wel eens Barbapapa? Of heb je zo'n overwinnend leven dat dit niet meer op jou van toepassing is?

Quote:

Klopt

Meen je dit echt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Welke informatie daaruit kan niet door een financiëel adviseur, een mental coach of een psychotherapeut gegeven worden?

Deze mensen kunnen inderdaad het leven een beetje draaglijk maken en het leven op de rails houden, maar dat is wat anders dan een overwinnend leven op alle gebieden door de doorbrekende kracht van Jezus Christus.

Quote:

-Hoe kijken jullie tegen het idee aan dat veel, zo niet alle discipelen van Jezus een gruwelijke, oneervolle dood zijn gestorven? Gaat dat niet in tegen de wil van Jezus dat zijn volgelingen in dit leven gezond en gelukkig zijn?

Ik maak altijd een onderscheid tussen ziekte en lijden om Christus' wil. Ziekte is niet Gods wil. Lijden om Christus' wil voor de verbreiding van de Goede Boodschap is blijdschap voor de gelovige.

Mat 5,10-11

Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil.

Het is de vraag of deze discipelen niet gelukkig waren. Misschien stierven ze wel in gelukzaligheid en met een glimlach op hun gezicht.

Quote:

-Ik wil niet al te negatief zijn, maar over 100 jaar zijn we allemaal dood. Op dit moment ben je misschien al over je meest vitale punt heen en over een paar decennia zul je al gaan merken dat je lichaam je in de steek laat. Vanaf je geboorte heb je één zekerheid een dat is dat je na een tijdje onder de groene zoden ligt. Wat is de enorme belangrijkheid van fysieke genezing als we straks toch allemaal, zonder aanziens des persoons, sterven?

Ik ben nog niet over mijn meest vitale punt heen. Ik word elke dag gezonder dan de dag ervoor. Dit zal doorgaan totdat ik zo'n 120 jaar oud ben of totdat Jezus teruggekomen is. Doordat we kerngezond zijn, kunnen we met veel energie en kracht werken in het koninkrijk van God en het evangelie brengen en zijn we zichtbare getuigen van de wonderen die God in ons doet. Door ons getuigenis komen anderen tot geloof en redding. Het is altijd Gods doel dat anderen gered worden en ook weer een hersteld leven krijgen, waardoor de Boodschap weer verder gaat. God wil alleen maar dat mensen gered worden en het evangelie de hele aarde bereikt.


Samengevoegd:

Quote:

De Noord-Koreanen leven toch ook in het Koninkrijk van God? En als je dat ziet dan betekent dat dat dus best klote kan zijn... ook al leef je in het Koninkrijk van God.

Er leven inderdaad christenen onder slechte omstandigheden. Toch geloof ik dat ook deze mensen vrij kunnen komen. Er staan genoeg getuigenissen in de Bijbel van mensen die uit gevangenissen worden bevrijd.

Quote:

Wanneer was je dan voor het laatst kwaad, opgejaagd of angstig? Was dat voordat je Jezus leerde kennen?

[...]

Zondig je wel eens Barbapapa? Of heb je zo'n overwinnend leven dat dit niet meer op jou van toepassing is?

1 Joh 3,9

Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

1 Joh 5,18

Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem.

Als je in Christus bent, zondig je niet. Het is mogelijk een overwinnend leven over elke zonde te leiden.

Maar mocht een mens toch in de fout gaan, dan kan een mens zich daarvan direct bekeren en weer verder gaan leven in Jezus Christus.

1 Joh 1,9

Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Ik kan inderdaad ook niet ontkennen dat ik fouten heb gemaakt. God geeft Zijn kinderen telkens weer nieuwe gebieden om over te overwinnen en leert Zijn kinderen steeds weer nieuwe dingen. Ook bij kleine kinderen om ons heen zie je dat deze kinderen fouten maken bij het aanleren van dingen. Maar toch mogen deze kinderen door de liefde van de ouders steeds weer opnieuw beginnen en blijven de ouders houden van de kinderen, ondanks de fouten. Maar net zoals kinderen op een gegeven moment leren fietsen, zo zullen ook kinderen van God steeds nieuwe gebieden onderwerpen. Maar het is niet zo dat kinderen van God altijd onder de zonde zullen blijven. Het is in Gods kracht mogelijk zonden te overwinnen. (Kinderen blijven ook niet altijd met zijwieltjes fietsen knipoog_dicht.gif )

Quote:

Meen je dit echt?

Ja. Het is een steeds meer gaan toenemen in de heerlijkheid van God.

2 Kor 3,18

En wij allen, die met een aangezicht, waarop geen bedekking meer is, de heerlijkheid des Heren weerspiegelen, veranderen naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, immers door de Here, die Geest is.

Zolang een christen in God blijft, is de christen in het koninkrijk van God en in Zijn heerlijkheid. Het 'wereldse' zal steeds meer afnemen en het koninkrijk van God in de gelovige zal steeds meer toenemen met daarbij de gevolgen op het gebied van gezondheid, voorspoed, vrede, rust, blijdschap, vrijheid enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Joas,

Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde denken over dit onderwerp, maar dat we een beetje langs elkaar heen praten. Ik heb helemaal nooit dingen gezegd als dat mensen die niet genezen te weinig geloof hebben, of een blokkade hebben. Ik heb wel duidelijk uitgelegd dat ik geloof dat God iedereen wil genezen, en geen uitzondering maakt, en dat als iemand dan niet geneest (wat gewoon voorkomt) het niet aan God ligt. Waar het wel aan ligt weet ik niet, en daar doe ik ook geen uitspraak over, tenzij God zelf mij specifiek een reden voor een persoon laat zien.

Wat betreft je uitspraak over 'het lekkere onbezorgde leventje', ik hoop dat mijn antwoord op de vragen van Hester hiervoor voldoende is.

Quote:

Welke informatie daaruit kan niet door een financiëel adviseur, een mental coach of een psychotherapeut gegeven worden?

Ik heb nog 2 vragen aan Mark1987 en jou (maar anderen mogen uiteraard ook reageren):

-Hoe kijken jullie tegen het idee aan dat veel, zo niet alle discipelen van Jezus een gruwelijke, oneervolle dood zijn gestorven? Gaat dat niet in tegen de wil van Jezus dat zijn volgelingen in dit leven gezond en gelukkig zijn?

Nee, want Jezus zei ook dat we om Zijn naam vervolgd zullen worden. Ik ga er vanuit dat zodra de antichrist opstaat mijn relaxte leven zoals ik het nu leid wel omgegooid zal worden, maar ik ga er ook vanuit dat mijn leven alsnog goed en onbezorgd zal zijn. Ik geloof namelijk dat de kerk tegen die tijd heel anders zal zijn dan nu, dat wij in de volle glorie en kracht van God zullen opereren.

Vaak wordt de eindtijd als een tijd van onderdrukking voor de christenen beschouwd, die wij met moeite zullen overleven. Ik geloof er niets van, dat zou betekenen dat Satan groter en machtiger is dan God, en dat is onbijbels. Natuurlijk zal er vervolging zijn, zullen christenen gemarteld worden en gedood, maar ik geloof dat het zo zal zijn als in de tijd van de Bijbel: we zullen er alleen maar sterker door worden, en God vragen om meer vrijmoedigheid (Handelingen 4:29).

Quote:
-Ik wil niet al te negatief zijn, maar over 100 jaar zijn we allemaal dood. Op dit moment ben je misschien al over je meest vitale punt heen en over een paar decennia zul je al gaan merken dat je lichaam je in de steek laat. Vanaf je geboorte heb je één zekerheid een dat is dat je na een tijdje onder de groene zoden ligt. Wat is de enorme belangrijkheid van fysieke genezing als we straks toch allemaal, zonder aanziens des persoons, sterven?

Het gaat er ook niet zo zeer om dat iemands lichaam genezen wordt, het gaat er om dat het iets is wat God doet om blijk te geven van Zijn liefde voor de mensen. Voor ongelovigen is het een bewijs dat God bestaat, voor gelovigen is het een enorme bemoediging om te zien dat God dicht bij hen is en om hen geeft.

Wat je in de Bijbel ziet, maar ook zeker tegenwoordig, is dat als mensen fysiek genezen zijn, ze naar huis lopen en God aanbidden. Er zijn mensen die geloven dat het ongezond is om achter wonderen en tekenen aan te lopen omdat je God uit het oog verliest, en je alleen nog maar op de wonderen richt, maar ik geloof dat dat heel erg lastig is. De wonderen zijn er juist om je dichter bij God te brengen. Het is iets wat God graag doet, en het laat iets zien van Zijn karakter.

Zo lijkt het bijvoorbeeld ook heel vreemd om mensen uit de dood op te wekken, dood gaan ze toch wel. Maar ik geloof niet dat als iemand dood gaat het altijd God is die die persoon bij zich neemt. Er zijn verhalen van mensen die geen christen waren, uit de dood zijn opgewekt, alsnog tot Jezus zijn gekomen en later vredig zijn gestorven. Zijn opwekking lijkt me niet onnodig. Daarnaast ken ik ook weer een verhaal van een man die zijn vrouw uit de dood opwekte, de vrouw kwam weer tot leven maar God sprak tot de man dat het nu tijd was dat zijn vrouw bij Hem kwam. Een paar momenten later stierf ze dan ook weer.

Ik wil als laatste nog even toevoegen dat, ondanks dat het lijkt alsof ik mijn verhaaltje altijd klaar heb, ik ook de eerste ben die erken dat ik niet alles weet. Ik wil ook niet altijd alles begrijpen, sommige dingen accepteer ik voor het moment gewoon zoals ze zijn. Zoals het feit dat niet iedereen geneest. Ik begrijp het niet, het lijkt niet te stroken met hoe ik God ken, en wat ik in de Bijbel lees, maar feit is wel dat het zo is.

In plaats van me suf te zoeken in de Bijbel naar een antwoord dat ik op die manier waarschijnlijk toch nooit zal krijgen accepteer ik dat het zo is, en richt ik mij op wat God wel doet. Misschien dat God mij nog wel een antwoord geeft op mijn vragen, maar op het moment probeer ik gewoon zoveel mogelijk gehoorzaam te zijn aan God, en te doen wat Hij wil, en wat ik zie dat Hij doet.

Quote:
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite om te reageren.
smile.gif

Geen probleem, ik praat er graag over smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid