Spring naar bijdragen

Ben je tegen inentingen?  

  1. 1. Ben je tegen inentingen?

    • Nee, integendeel het is een zegen voor de mensheid
      19
    • Nee
      5
    • Kweenie
      0
    • Ja
      0
    • Ja, het gaat direct in tegen de bijbel
      1


Aanbevolen berichten

Ik ben als kind niet ingeënt. Mijn vader was tegen inenten vanwege religieuze redenen. Ik heb zelfs kinkhoest gehad daar door, en geloof me: 9 weken lang je longen uithoesten is geen pretje. Zeker niet als je achteraf hoort dat dat helemaal niet nodig was geweest.

Gelukkig was mijn moeder minder dogmatisch en toen er weer eens een polio-uitbraak was in de biblebelt heeft ze ons stiekum laten inenten. Ze had immers 14 kinderen, en ik kan er erg inkomen dat ze naast haar omvangrijke huishouden niet nog eens 5 rolstoelers of zo kon gebruiken. Ze was erg praktisch ingesteld die moeder van mij. smile.gif

Nu, puur uit nieuwsgierigheid: zijn er nog crediblers die niet ingeënt zijn of waren om religieuze redenen? En: zijn er ook mensen die daar wat over kwijt willen?

Persoonlijk vind ik het met alle respect voor mijn vader tamelijk achterlijk om inentingen te verwerpen op bijbelse grond. Vaccinatie was en is een grote sprong voorwaarts voor de mensheid, en het niet inenten van je kinderen is in mijn ogen iets wat grenst aan kindermishandeling

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

14 kinderen... dood.gif Wow..

Over het onderwerp, ik ben helemaal voor inentingen. Ik ben ook tegen van alles ingeënt, en als ik op vakantie ga naar een ver en een rare-ziekte buitenland dan laat ik me ook inenten.

Waarom risico lopen dat niet nodig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als we die middelen hebben, waarom zouden we ze dan niet gebruiken?

Ja, dat vraag ik me ook af, maar gezien de huidige bof-epidemie denkt niet iedereen er zo over. Overigens is de onderbouwing voor niet-inenten op zijn zachts gezegt dubieus. Soms word een uitspraak van jezus er volledig uit zijn verband gerukt bij gehaald (Je hebt geen dokter nodig als je niet ziek bent) Mijn vader had een nog enigzins rationele reden: hij heeft van dicht bij meegemaakt dat een pokkeninenting zware invaliditeit tot gevolg had. Ik neem het hem niet te veel kwalijk dus. Maar goed ik ben wel blij dat ik ingeënt ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dan kan je je kinderen ook geen eten geven, als God wil dat ze eten zorgt hij daar zelf wel voor

En sparen als appeltje voor de dorst hoeft dan ook niet meer, want als God het wil komt het wel goed

mensen hebben toch nog een eigen verantwoordelijkheid? En ja als Hij het wil dan komt het wel goed, maar dat betekent niet dat we niet voor onszelf en elkaar hoeven te zorgen.

Met medicijnen en operaties heb je dan ook nog hetzelfde

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben heel erg voor. Ik denk dat je veel uitvindingen van de medische wetenschap ook kan zien als een stuk wijsheid dat door God gegeven is aan artsen. En ik ben het ook wel met je eens dat het niet inenten iets weg heeft van in ieder geval verwaarlozing, wat ook een vorm van kindermishandeling is. Waarom je kind blootstellen aan ziektes die dodelijk zijn? Nu heb je in nederland het geluk dat de inentingsdichtheid heel groot is waardoor je niet heel erg veel risico loopt als je je kind niet inent, maar ik vraag me af of ze dat ook zouden doen als ze in landen leven waar kinderen niet bijna standaard ingent worden knipoog_dicht.gif

Zelf laat ik me voor alles inenten, ook nu nog. Iedere vaccinatie die ik krijgen kan laat ik met veel plezier in mijn arm zetten. Zeker in mijn beroep waar je gewoon niet kan weten wat men onder de leden heeft neem ik gewoon geen risico.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wel hoor en mijn ouders ook. Dit soort dingen kom je wel tegen in ons kerkverband, maar is wel een keuze van de personen zelf je zult het niet van de kansels horen bijvoorbeeld.

Dat zul je eerder horen in de Gereformeerde Gemeenten in Nederland (Binnen/Buiten Verband) en de Oud Gereformeerde Gemeenten (Binnen/Buiten Verband) misschien ook thuislezende groeperingen in de bevindelijk-gereformeerde traditie verder weet ik het niet echt.

Op de Veluwe in de Betuwe en in Zeeland zijn wel wat meer GGiN's en OGG's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid