Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Niet? Wat vreselijk kortzichtig.
smile.gif

[...]

Een groot misschien. Hielp het in '36? Dat het zou helpen is natuurlijk grote kolder, daar is ook weinig van te merken. Niet dat een boycott overigens zou helpen hoor, maar dit is voor China één groot propagandafeestje.

Je kan het kortzichtig noemen ja dan nee. Feit is dat die Spelen wel degelijk een soort van bevrijding kunnen zijn voor die mensen. Dat er soms wordt geprotesteerd omdat er huizen zijn platgegooid voor stadions te kunnen bouwen is niet meer dan normaal. Wat zou je zelf doen als je uit je huis moet voor de Spelen? Maar China kan nu wel hun land echt tonen aan de wereld, als je snapt wat ik bedoel. Nu zullen er ook dingen uitkomen van China, die nog niemand weet. Dingen die ze liever voor zich houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Je kan het kortzichtig noemen ja dan nee.

Begrijp mij goed, ik noem het kortzichtig dat jij negatieve reacties niet begrijpt. Dat je het met die reacties niet eens bent vind ik niet kortzichtig per se. Al vind ik het enigzins naief.knipoog_dicht.gif

Quote:

Feit is dat die Spelen wel degelijk een soort van bevrijding kunnen zijn voor die mensen. Dat er soms wordt geprotesteerd omdat er huizen zijn platgegooid voor stadions te kunnen bouwen is niet meer dan normaal. Wat zou je zelf doen als je uit je huis moet voor de Spelen? Maar China kan nu wel hun land echt tonen aan de wereld, als je snapt wat ik bedoel. Nu zullen er ook dingen uitkomen van China, die nog niemand weet. Dingen die ze liever voor zich houden.

Zoals? We weten van de repressie, onderdrukking, de lak aan mensenrechten en het totalitaire karakter van het regime daar. Welke zaken zijn aan het licht gekomen waar we nog geen idee van hadden? Geen enkele bij mijn weten.


Samengevoegd:

Quote:

Als je mensenrechten zo belangrijk vindt, zijn er toch wel belangrijkere dingen om je druk te maken dan over de OS (bijvoorbeeld onbestrafte schendingen van VS/ Israel).

Moslimhuilie.

Quote:

Ik ben het dus oneens met de stelling. De OS zijn leuk, goed voor broederlijke gevoelens en ik zou ze ook niet willen missen..

Broederlijke gevoelens voor wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Begrijp mij goed, ik noem het kortzichtig dat jij negatieve reacties niet begrijpt. Dat je het met die reacties niet eens bent vind ik niet kortzichtig per se. Al vind ik het enigzins naief.
knipoog_dicht.gif

[...]Zoals? We weten van de repressie, onderdrukking, de lak aan mensenrechten en het totalitaire karakter van het regime daar. Welke zaken zijn aan het licht gekomen waar we nog geen idee van hadden? Geen enkele bij mijn weten.


Samengevoegd:

[...]

Moslimhuilie.

[...]

Broederlijke gevoelens voor wie?

Ik begrijp het wel, maar ik dacht dat je mijn stukje zelf wel begreep. Ik wil er maar mee zeggen dat ik mensen niet 'begrijp' ( ik begrijp ze wel, maar begrijpen en begrijpen kan verschillend zijn ) omdat er eigenlijk niet veel mis is met de Spelen in China. Dat mensen het liever in een ander land zien, kan ik opzich best inkomen, maar ik vind het wel mooi voor China en de mensen daar dat het in China wordt gehouden.

We weten idd dat er veel zaken zijn in China die niet deugen, maar eigenlijk weten we helemaal niet veel.

Hoe mensen daar echt behandeld worden ( over het algemeen ) weten toch echt zeer weinig mensen iets van af. Ik heb al eens stukken in de krant gelezen dat China zoveel verbergt, maar ja, dat zal jij ook wel gelezen hebben.

Voor mij is het geen wellus-nietus spelletje. ( daar doe ik toch al niet aan mee ) Ik vind het alleen interessant om te zien waarom sommige mensen het dan toch niet 'goed' vinden of het er niet mee eens zijn dat de Spelen in China worden gehouden, omdat er bepaalde dingen zijn die niet deugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Moslimhuilie.

Nee, realiteit. Maar kijk jij maar verder naar CNN en Fox. Het perfecte wereldbeeld voor jou.

Quote:
Broederlijke gevoelens voor wie?

Landen die het goed doen op de OS worden meer één en de broederlijke gevoelens groeien. Dat zag je toch ook tijdens het EK?

Bovendien is het goed als de wereld elkaar sportief bevecht. Dat is ook goed voor de band tussen landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Landen die het goed doen op de OS worden meer één en de broederlijke gevoelens groeien. Dat zag je toch ook tijdens het EK?

Het EK vond niet plaats in een land dat op grote schaal mensen onderdrukt en vervolgd en het evenenemt gebruikt als propagandashow. Het EK werd niet gebruikt om alle misstanden in het gastland onder de tafel te schuiven. Het EK werd niet gebruikt als excuus om lastige figuren de mond te snoeren, evenmin om complete buurten gedwongen te laten verhuizen.

Quote:

Bovendien is het goed als de wereld elkaar sportief bevecht. Dat is ook goed voor de band tussen landen.

Ja, want kritiekloos vriendjes zijn werkt altijd goed. Dat werkte in '36 bijvoorbeeld uitstekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als je mensenrechten zo belangrijk vindt, zijn er toch wel belangrijkere dingen om je druk te maken dan over de OS (bijvoorbeeld onbestrafte schendingen van VS/ Israel). Ik ben het dus oneens met de stelling. De OS zijn leuk, goed voor broederlijke gevoelens en ik zou ze ook niet willen missen..

Sjaloom mocroflavour,

Waarom niet aan béíden aandacht geven? Daar zijn genoeg mensen voor op de wereld. Waarom wil je enkel aan het belangrijkste aandacht geven en niet ook aan de misschien minder belangrijke, maar wel net zulke kwalijke dingen? Vergeet niet: als je het schijnbaar onbelangrijke negeert, dan kan het zomaar ineens heel belangrijk gaan worden. Juist door kleine, onbelangrijke dingen aan te pakken, kun je misschien al veel meer voorkomen dat ze belangrijker en dus ernstiger worden.

In China worden nu al journalisten beperkt in hun persvrijheid, wordt internet stevig gecensureerd en worden demonstranten snel gearresteerd. Een moeilijke kwestie blijft het wel. Enerzijds wil je sport niet met politiek verbinden. De Olympische Spelen zijn immers ook geen propagandamiddel voor democratie of zo. Anderzijds kan een land dat mensenrechten schendt zo wel even flink propaganda voor haarzelf maken. Zowel voorstanders als tegenstanders hebben valide argumenten. Je zou er nog hoofdpijn van krijgen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms ben ik best blij dat ik niet over álles een mening hoef te vormen. Ik hoef hier immers geen verregaande besluiten over te nemen of zo...

Overigens ben ik wel voor een oude nieuwsgroeptraditie om topics te sluiten zodra er naar de nazi's verwezen wordt. Altijd zo gemakkelijk scoren hè...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Soms ben ik best blij dat ik niet over álles een mening hoef te vormen. Ik hoef hier immers geen verregaande besluiten over te nemen of zo...

Overigens ben ik wel voor een oude nieuwsgroeptraditie om topics te sluiten zodra er naar de nazi's verwezen wordt. Altijd zo gemakkelijk scoren hè...?

Soms is de vergelijking nu eenmaal daar en bij mijn weten noem ik niemand een nazi of impliceer ik iets dergelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Check deze link hiero .

Volgens mij is China er voor de christenen op vooruit gegaan en stond het land in 2006 hoger op de ranglijst. Daarom geef ik de OS het voordeel van de twijfel. (Hoewel ik het natuurlijk beter had gevonden als de sporters zich een groter deel van hun tijd in de Bijbel hadden verdiept, dan in de sport. Maar ja, zij hebben ook zo hun 'werk' he.)

Ik denk wel dat het land 'opener' wordt van zulke spelen. Ik denk dat de Chinese regering het ook ontzettend moeilijk vindt om hier mee om te gaan.

En nu staat het land in de belangstelling. Wie wist er 4 jaar geleden van alle mensenrechtenschendingen die er hadden plaatsgevonden? Er was toen nog nauwelijks aandacht voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je mensenrechten zo belangrijk vindt, zijn er toch wel belangrijkere dingen om je druk te maken dan over de OS (bijvoorbeeld onbestrafte schendingen van VS/ Israel). Ik ben het dus oneens met de stelling. De OS zijn leuk, goed voor broederlijke gevoelens en ik zou ze ook niet willen missen..

Deze schendingen?


Samengevoegd:

Quote:

Echt hele mooie opening!

Helaas moet ik ook stukjes missen omdat ik best druk bezig ben..

Ach, je zal nix missen hoor. In de hemel zijn veel meer special effects dan bij welke gemiddelde openinx-ceremonie ook maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ach, je zal nix missen hoor. In de hemel zijn veel meer special effects dan bij welke gemiddelde openinx-ceremonie ook maar.

Ik denk toch echt dat God het wel kan stellen zonder special effects, maar mocht hij ze nodig hebben, dan doet hij er goed aan een paar niet zo christelijke aziaten toe te laten, die zijn er perfect voor in de wieg gelegd, voor dit soort massa demonstraties is een autoritair systeem natuurlijk prima, mag/moet je zomaar een jaar vrijnemen om te oefenen (maar ja, als ik soms naar de uitleg van sommige gelovigen luister, dan is God ook behoorlijk totalitair) puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu al het idee dat dit de vervelendste Olympische Spelen worden, omdat niemand het dan goed kan doen. Geniet je van de sportieve prestaties, dan krijg je het gezeur dat je zo natuurlijk wel erg-creatief-met-mensenrechten-omgaande-China toejuicht. Wijs je de Olympische Spelen daarom maar af, dan krijg je het gezeur dat politiek en sport niets met elkaar te maken hebben en je dus gewoon naar de Olympische Spelen moet kunnen kijken.

Kortom, mensen hebben weer eens iets geflikt waar ze altijd zó goed in zijn en wat ze om één of andere reden zo vaak toen: een situatie creëren waarin je nooit de goede keuze kunt maken, zodat je later altijd op je keuze afgebrandt en veroordeeld kunt worden. Gewoon over Olympische sportprestaties babbelen, of over de erg knap in elkaar gedraaide openingsceremonie, zit er hier waarschijnlijk denk ik ook wel weer niet in. Wat zijn mensen soms toch oervervelende wezens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Magistrale openingsceremonie. worshippy.gif Beter dan dit kan simpelweg niet. Heerlijk om te zien al dat vuurwerk. Die smog is natuurlijk wel een probleem en kan in de loop van het toernooi alleen maar toenemen, maar ja.

Ik wens alle atleten heel veel succes toe. Hopelijk weet Nederland goed te scoren. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Barbapapa,

Nee, en dat lucht al een heel stuk op. Zoals ik al zei: ik hoef er eigenlijk geen mening over te hebben en kan gewoon doen waar ik zin in heb op dit gebied. Maar ja, we blijven toch mensen hè? En dit soort dingen kunnen dan toch de sfeer drukken en ervoor zorgen dat je ook als sociaal dier toch niet helemaal vrij kunt doen wat je wilt. Gelukkig degene die zich niets van mensen aantrekt, maar zo gelukkig zijn velen niet. En dat zal wel niet voor niets zijn, denk ik dan.

Weer in het algemeen:

Overigens vond ik de openingsceremonie ook erg mooi. Zeggen dat het niet meer beter kan, dat lijkt mij dan weer overdreven. Want zo'n openingsceremonie kun je in verschillende stijlen regisseren. Je kunt het op de overdadige wijze doen, maar ook op een veel meer sobere wijze, zoals in Nagano bij de winterse Spelen in 1998. Ik denk dat de ene stijl niet beter is dan de andere. En ik kan me ook zo voorstellen dat voor de sporters vier uur véél te lang is. Zij moeten er maar staan al die tijd.

Een goede openingsceremonie is kort en bondig, bevat alle tradities van de Spelen en laat wat van de cultuur van het organiserende land zien. Vind ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Barbapapa,

Nee, en dat lucht al een heel stuk op. Zoals ik al zei: ik hoef er eigenlijk geen mening over te hebben en kan gewoon doen waar ik zin in heb op dit gebied. Maar ja, we blijven toch mensen hè? En dit soort dingen kunnen dan toch de sfeer drukken en ervoor zorgen dat je ook als sociaal dier toch niet helemaal vrij kunt doen wat je wilt. Gelukkig degene die zich niets van mensen aantrekt, maar zo gelukkig zijn velen niet. En dat zal wel niet voor niets zijn, denk ik dan.

Weer in het algemeen:

Overigens vond ik de openingsceremonie ook erg mooi. Zeggen dat het niet meer beter kan, dat lijkt mij dan weer overdreven. Want zo'n openingsceremonie kun je in verschillende stijlen regisseren. Je kunt het op de overdadige wijze doen, maar ook op een veel meer sobere wijze, zoals in Nagano bij de winterse Spelen in 1998. Ik denk dat de ene stijl niet beter is dan de andere. En ik kan me ook zo voorstellen dat voor de sporters vier uur véél te lang is. Zij moeten er maar staan al die tijd.

Een goede openingsceremonie is kort en bondig, bevat alle tradities van de Spelen en laat wat van de cultuur van het organiserende land zien. Vind ik dan.

Dat is alleen een verschil van mening. Als iedereen dezelfde mening zou zijn toegedaan, zou het vrij saai worden he. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid