Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Film gezien. En het één en ander over gehoord. Over fouten die erin zitten, koranverzen die niet worden afgemaakt en over een chagrijnige Deense striptekenaar, omdat zijn spotprent zonder zijn toestemming wordt misbruikt in het filmpje. Kortom, al genoeg herrie en dan hebben we het nog niet eens over de inhoud. Komt op mij toch wel wat amateuristisch over, trouwens. Ik bedoel, als student kun je daar misschien nog eventueel mee wegkomen, maar als politicus? Nee toch?

En die inhoud? Tja, het is gewoon het oude verhaaltje: men neme een opruiende citaat uit de Koran en verbinde daar een zwik gruwelijkheden aan. Dramatische muziek eronder en daarna de boodschap: zo gaat Nederland ook worden, beste mensen! Het selectief versnijden naar je eigen visie is een eeuwenoude techniek en bij elke journalist en communicatiedeskundige welbekend.

Zulke filmpjes kun je natuurlijk ook over het jodendom en het christendom maken. Geen enkel probleem. Het is alleen wel nogal, ja voorbarig, om te beweren dat je zo in vijftien minuten een eeuwenoud samenstelsel van verschillende uiteenlopende tradities, culturen en theologische stellingen en ontwikkelingen kunt samenvatten. Maar ja, zo hebben we allemaal wel wat hè?

jou reactie vrolijkt me echt een beetje op. smile.gif Maar niet alle mensen zijn dus zo verstandig en nuchter als jou. Voor veel mensen werken dramatische muziek en van die op het gevoel spelende boodschappen gewoon goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Teleurstellend. Amateuristisch en weinig substantie.

Net gekeken, gemiste kans.

En er zitten wat fouten in.

7b30d6ef_FOUT.png

En die burka met het bord 'Prepare for the real holocaust', die is gefotosoept.

Waarom vertikt die gast het om een diepgaande evaluatie te geven en gaat hij alleen maar uit van media materiaal, zo dom kan hij toch niet zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Luxuria,

Quote:
jou reactie vrolijkt me echt een beetje op.
smile.gif

smile.gif

Quote:
Maar niet alle mensen zijn dus zo verstandig en nuchter als jou. Voor veel mensen werken dramatische muziek en van die op het gevoel spelende boodschappen gewoon goed.

Natuurlijk doen ze dat. Daarom worden die technieken natuurlijk ook eeuwenlang gebruikt. Omdat ze werken. Altijd en overal. Christenen maken daar ook volop gebruik van. Prachtige Missen, opzwepende diensten, fraaie muziek, het is een taal die direct tot het hart spreekt en waarvan ik geloof dat zelfs God daar heus weleens stiekem gebruik van maakt. knipoog_dicht.gif

Daarop kunnen we Wilders dus natuurlijk niet veroordelen. We doen het allemaal, zelfs hier op Credible.nl. Dus kunnen we naar twee dingen kijken: de inhoud en het technische werk. Wel, het tweede is nogal amateuristisch te noemen, vanwege natuurlijk de onnodige fouten erin en bijvoorbeeld beelden van bloederige religieuze plechtigheden (die zelfkastijding), die echter niets met terrorisme of geweld te maken hebben. Net zoals zichzelf kruizigende Filipijnen geen terroristen zijn.

Dat doet me ook denken aan een aardig voorval op mijn korte stage bij de Luchtmacht. Wilde ik gewoon een plaatje van een straaljager op de voorkant, puur als illustratie. Maar ik kreeg toch wat suggesties te horen. Het model stond namelijk niet bij hen in de stal en toen ik het juiste model vond, klopte de achtergrond niet helemaal. Echt, het was slechts als simpele voorkant bedoeld, maar zó nauw moet het wel luisteren. Ook de franje moet kloppen.

En de inhoud? Ik geloof dat het de mens eigen is, om zulke gruwelheden uit te halen. De mens vindt het makkelijk om zondebokken aan te wijzen die ver van zijn bed staan, maar daarmee houdt hij alleen zichzelf voor de gek. De beelden uit de film schokken me, maar ook weer niet. Zie de mens, ecce homo, de mens in al haar glorie zodra ze de kans krijgt. O ja, prachtige dingen doen we, maar we kunnen met onze prachtige talenten ook dít doen. Oók als we christen zijn en vol in het Evangelie staan, vergis je daar niet in.

Maar ja, ik denk ook dat het filmpje mensen flink zal opruien, want niet iedereen heeft dat zo in de gaten. Ben dan ook vreselijk benieuwd hoe de moslimgemeenschap hier zal reageren. De voortekenen klonken gunstig, maar zal dat ook zo blijven? Of zal de gemeenschap onbewust Wilders min of meer gelijk geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem net gekeken. (weliswaar zonder geluid, heb geen geluid hierop).

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel wat "beters" had verwacht. Veel te amateuristisch, hij valt bij mij al de eerste minuut door de mand ... doordat hij koranverzen verzint. Ik dacht dat hij geen koranverzen verzint ... maar het met de huidige bestaande verzen doet ... en dat hij zijn eigen versie (excegese cq. uitleg) aan gaat geven.

Verder laat hij die bebloede kinderen zien (evenals die imaam die een zwaard tevoorschijn trekt) ... wat in beide gevallen sjie-ieten zijn ... ongeveer 10% vd moslims is sjie-iet, en nog een kleinere percentage vd totale moslims in NL is sjie-iet.

Zo te zien heeft hij 'de grote boodschap' vd koran (die overigens alle religies verspreiden) niet begrepen.

Al met al wil ik zeggen dat ik het stemmingmakerij vind. Hij heeft het kabinet altijd als 'bang' bestempeld, maar dat is precies hetzelfde als waar hij toe oproept. Als de koran echt opriep niet-moslims af te slachten ... dan waren er geen niet-moslims meer :-P

Als de koran echt opriep om niet-moslims te vermoorden ... dan zaten alle islam-geleerden, cheicks en imaams vast in de gevangenis. Terwijl juist de niet-praktiserende moslims vastzitten in de gevangenis OMDAT ze niet handelen volgens de koraan.

Het zou hem sieren als hij niet meer zou liegen ... en zich bij zijn woord houdt, nl. dat hij zei dat dit zijn laatste 'waarschuwing' is.

Tot nu toe zijn de reacties vd moslims 'voorbeeldig' te noemen. Ik ben eerder bang voor de niet-praktiserende moslims, die morgen NIET naar de moskee gaan maar in plaats daarvan juist onislamitische dingen gaan doen. Die krijgen nl. het boodschap niet mee tijdens de vrijdagpreek dat het verstandig is om ons gewoon 'bescheiden en sociaal' te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder laat hij die bebloede kinderen zien (evenals die imaam die een zwaard tevoorschijn trekt) ... wat in beide gevallen sjie-ieten zijn ... ongeveer 10% vd moslims is sjie-iet, en nog een kleinere percentage vd totale moslims in NL is sjie-iet.

Ik vind 10% anders nogal groot.

Quote:

Zo te zien heeft hij 'de grote boodschap' vd koran (die overigens alle religies verspreiden) niet begrepen.

Het is nogmaals geen beschouwing, maar een betoog.

Quote:

Als de koran echt opriep niet-moslims af te slachten ... dan waren er geen niet-moslims meer :-P

Die oude video-beelden waren er wel een prima voorbeeld van.

Quote:

Als de koran echt opriep om niet-moslims te vermoorden ... dan zaten alle islam-geleerden, cheicks en imaams vast in de gevangenis.

Nee, want je moet eerst iets doen voordat je de gevangenis in gaat.

Quote:
Het zou hem sieren als hij niet meer zou liegen ... en zich bij zijn woord houdt, nl. dat hij zei dat dit zijn laatste 'waarschuwing' is.

Wat is je punt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind 10% anders nogal groot.

[...]

Het is nogmaals geen beschouwing, maar een betoog.

[...]

Die oude video-beelden waren er wel een prima voorbeeld van.

[...]

Nee, want je moet eerst iets doen voordat je de gevangenis in gaat.

[...]

Wat is je punt?

Dat jij vindt dat er te veel sjie-ieten bestaan is niet mijn probleem :-P Ik kan ook zeggen dat ik zoveel procent vd joden op de wereld te veel joden vind, of is dat in dit geval wel anti-semitisme? (Niet dat ik dat echt vind hoor).

Ik heb nooit verteld dat het een beschouwing is.

Zoals ik al zei: dan waren er geen niet-moslims meer.

Als de islaam daartoe oproept, dan waren de imaams en cheicks de eerste die de wet overtraden.

Mijn punt is dat ik vind dat het ook zonder leugens kan. (met modder gooien). Anders zegt dat meer over de persoon die liegt dan over het andere partij (in mijn ogen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Sjaloom Luxuria,

[...]
smile.gif

[...]Natuurlijk doen ze dat. Daarom worden die technieken natuurlijk ook eeuwenlang gebruikt. Omdat ze werken. Altijd en overal. Christenen maken daar ook volop gebruik van. Prachtige Missen, opzwepende diensten, fraaie muziek, het is een taal die direct tot het hart spreekt en waarvan ik geloof dat zelfs God daar heus weleens stiekem gebruik van maakt.
knipoog_dicht.gif

Daarop kunnen we Wilders dus natuurlijk niet veroordelen. We doen het allemaal, zelfs hier op Credible.nl.

Ja dat weet ik. smile.gif Alleen toch neem ik het hem wel kwalijk, omdat het in dit geval gevaarlijk is.. Dit is een onderwerp die wat meer voorzichtigheid behoeft, zeker nu er al zo'n negatieve sfeer heerst en nu je weet dat er zoveel mensen hem gaan bekijken, ook de niet zulke intelligente mensen dus. Bovendien vind ik dat soort technieken vooral leuk om te gebruiken voor een positief doel. Zijn doel lijkt nu eerder te zijn angst opwekken en haat aanwakkeren. Ik hoorde zojuist advocaat Spong in Pauw&Witteman en die zei dat er best Juridisch iets tegen die film te doen is, ogv het aanzetten tot haat dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet in Nederland, in ieder geval. Daar kennen we dat grappige gedoe genaamd 'vrijheid van meningsuiting'.

Ik hoop dat de film van Ehsan Jami dan wel nuttig is...

correctie: TEKENfilm


Samengevoegd:

Andere kant van het nieuws:

Wilders brengt de Koran dichter bij de mensen

Er zijn ook mensen die profiteren van de film van Geert Wilders. Het internetbedrijf Salama Tronics bijvoorbeeld doet goede zaken. De enige importeur in Nederland van speciale Koran mp3-spelers, Hatim Salama (35), verkoopt tien maal zo veel spelers als voor de ophef. ‘Als de verkoop zo blijft doorgaan, zullen tegen de zomer ongeveer vijfhonderd mensen per maand de mp3-speler bij mij aanschaffen,’ zegt Salama.

Met de speciale mp3-speler kan de gebruiker luisteren naar de gesproken tekst van de Koran en intussen op het scherm meelezen in de taal die hij het beste beheerst. Een jaar geleden verkocht Salama per week ongeveer zes apparaten. Nu, een jaar later, zijn ze nauwelijks aan te slepen en verkoopt hij meer dan zestig stuks per week. De ondernemer uit Amersfoort lanceerde vorige week een nieuwe site om de vraag makkelijker af te handelen, aldus Volkskrant.nl.

Volgens de Marokkaan is de gestegen vraag het gevolg van toenemende interesse in wat de Koran predikt. Het gros van zijn klanten zijn allochtone moslims, maar ook autochtonen willen weten waarover Wilders het heeft. Zoals Abdelhadi Nielsen (55): ‘Sinds het gedoe rond de film wil ik exact begrijpen wat er in de Koran staat. Als je je straks een mening wilt vormen over die film, dan moet je weten wat erin staat.’

Salama denkt dat de film een belangrijke reden is voor de gestegen belangstelling voor zijn product. ‘Wilders brengt met zijn commotie de Koran dichter bij de mensen. Ik spreek de laatste tijd vaak klanten die aangeven dat Wilders’ vervloeking van het boek hun interesse aanjaagt. Klanten van een jaar geleden wilden vooral de islam praktiseren’, zegt Salama. Hij importeert de voorgeprogrammeerde apparaten uit het Verre Oosten en via link brengt hij deze aan de man.

Ook de interesse van Nadim Benamar (24) werd aangewakkerd door de anti-Koranfilm. ‘Ik wilde weten wat Wilders bedoelde. Toen kocht ik de mp3-speler en las in het Nederlands mee met de Koranrecitatie. Ik herkende niets van zijn kritiek op het boek, maar ik realiseer mij nu dat Wilders aanval op de islam aanleiding is geweest voor mijn verdieping in de islam’, zegt de rechtenstudent.

Dus ik vind het wel een 'domme' zet van hem, in dit opzicht. Want hoe meer publiciteit iets/iemand (in dit geval de koran) krijgt, des te meer mensen het gaan onderzoeken die er niets of weinig vanaf weten. Dan zullen ze juist inzien dat Wilders tot haat oproept en niet omgekeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

correctie: TEKENfilm

Ik weet niets over een tekenfilm, ik weet iets over een film.

Quote:


Samengevoegd:

Andere kant van het nieuws:

Wilders brengt de Koran dichter bij de mensen

Er zijn ook mensen die profiteren van de film van Geert Wilders. Het internetbedrijf Salama Tronics bijvoorbeeld doet goede zaken. De enige importeur in Nederland van speciale Koran mp3-spelers, Hatim Salama (35), verkoopt tien maal zo veel spelers als voor de ophef. ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Als de verkoop zo blijft doorgaan, zullen tegen de zomer ongeveer vijfhonderd mensen per maand de mp3-speler bij mij aanschaffen,?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? zegt Salama.

Met de speciale mp3-speler kan de gebruiker luisteren naar de gesproken tekst van de Koran en intussen op het scherm meelezen in de taal die hij het beste beheerst. Een jaar geleden verkocht Salama per week ongeveer zes apparaten. Nu, een jaar later, zijn ze nauwelijks aan te slepen en verkoopt hij meer dan zestig stuks per week. De ondernemer uit Amersfoort lanceerde vorige week een nieuwe site om de vraag makkelijker af te handelen, aldus Volkskrant.nl.

Volgens de Marokkaan is de gestegen vraag het gevolg van toenemende interesse in wat de Koran predikt. Het gros van zijn klanten zijn allochtone moslims, maar ook autochtonen willen weten waarover Wilders het heeft. Zoals Abdelhadi Nielsen (55): ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Sinds het gedoe rond de film wil ik exact begrijpen wat er in de Koran staat. Als je je straks een mening wilt vormen over die film, dan moet je weten wat erin staat.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?

Salama denkt dat de film een belangrijke reden is voor de gestegen belangstelling voor zijn product. ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Wilders brengt met zijn commotie de Koran dichter bij de mensen. Ik spreek de laatste tijd vaak klanten die aangeven dat Wilders?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>? vervloeking van het boek hun interesse aanjaagt. Klanten van een jaar geleden wilden vooral de islam praktiseren?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?, zegt Salama. Hij importeert de voorgeprogrammeerde apparaten uit het Verre Oosten en via
brengt hij deze aan de man.

Ook de interesse van Nadim Benamar (24) werd aangewakkerd door de anti-Koranfilm. ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Ik wilde weten wat Wilders bedoelde. Toen kocht ik de mp3-speler en las in het Nederlands mee met de Koranrecitatie. Ik herkende niets van zijn kritiek op het boek, maar ik realiseer mij nu dat Wilders aanval op de islam aanleiding is geweest voor mijn verdieping in de islam?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?, zegt de rechtenstudent.

Dus ik vind het wel een 'domme' zet van hem, in dit opzicht. Want hoe meer publiciteit iets/iemand (in dit geval de koran) krijgt, des te meer mensen het gaan onderzoeken die er niets of weinig vanaf weten. Dan zullen ze juist inzien dat Wilders tot haat oproept en niet omgekeerd.

Dat is lekker boeiend ja, zonder een bron.

Overigens is "vijfhonderd mensen per maand" niet echt een geweldige markt te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb 'm net gekeken. Ik vond het geen geweldige film, slecht vond ik 'm ook niet. Ik had iets radicalers verwacht dan dit. De kwaliteit was ook evengoed iets wat ik zelf ook wel had kunnen maken met de hulp van YouTube. Maargoed, de moslims zullen wel boos worden over de scheur in de Koran dan over de rest van de film. Morgenvroeg maar even het nieuws bekijken. Mijn aartsvivaal Mark Rutten heeft het overigens aardig verwoord:

[...]

Ik ga wachten tot RawRanX iets gaat zeggen.

Sorry, dat ik wat laat reageer, maar vanuit de kelder kon ik geen draadloze verbinding met mijn server opzetten.

Er is dus geen FILM uitgekomen over barbaren & een boek, maar een simpele collage van kranten knipsels en youtube filmpjes, met een verkeerde foto van een terroristische rapper. (ik dacht eerst dta ik het verkeerd zag, maar geenstijl zag het zelfde) Dus zijn beperkte opvoeding heeft hem oogkleppen gegeven, waar een ieder met baard terrorist is, dus ik kan mijn borst weer nat maken bij de lokale slager, groenteboer en bakker.

Ps. Binnen kort word Ehsan Jami weer in elkaar gemept door 50 Marokkanen, wat uiteindelijk een zielige blanke puistenkop zal zijn. Die Ehsan Jami moet zijn harsens houden, en al zijn problemen mee terug nemen naar Iran, dan zijn wij van dat gezeik af.

Quote:

[...]

[...]

ik ben het nog niet vergeten rawranx...

Goed hoor! En wat wil je dat ik zeg?

Er si toch geen FILM uitgekomen of wel?


Samengevoegd:

O ja, voor ik het vergeet Soera 8 vers 60, staat niets over het terroriseren van ongelovigen, en ook niets over het uitroeien daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

O ja, voor ik het vergeet Soera 8 vers 60, staat niets over het terroriseren van ongelovigen, en ook niets over het uitroeien daarvan.

Klopt, ik heb ook zitten zoeken. Ik dacht al dat het aan mij lag, want ik ben niet zo thuis in de koran (gebruik 'm meer als naslagwerk wanneer er weer eens iets beweerd wordt vanuit de koran waar ik dan het mijne van wil weten) maar die Soera heeft het wel over gelovige en ongelovige maar niet over het uitroeien ervan.

Overigens is het wel zo dat veel moslims de koran niet eens begrijpen hè? Ze leren 'm uit hun hoofd in het Arabisch maar weten niet wat ze eigenlijk lezen.(volgens mij is er op dit forum ook een topic over) Dus zo'n imam kan ze van alles wijs maken denk ik dan. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt, ik heb ook zitten zoeken. Ik dacht al dat het aan mij lag, want ik ben niet zo thuis in de koran (gebruik 'm meer als naslagwerk wanneer er weer eens iets beweerd wordt vanuit de koran waar ik dan het mijne van wil weten) maar die Soera heeft het wel over gelovige en ongelovige maar niet over het uitroeien ervan.

Overigens is het wel zo dat veel moslims de koran niet eens begrijpen hè? Ze leren 'm uit hun hoofd in het Arabisch maar weten niet wat ze eigenlijk lezen.(volgens mij is er op dit forum ook een topic over) Dus zo'n imam kan ze van alles wijs maken denk ik dan.
yes.gif

Dat is ook het grote gevaar, het niet begrijpen van wat je leest. Toen ik 2 jaar geleden hier op het forum kwam aanvliegen, was ook hier te lezen dat sommige blind mee varen op wat paps, mams, forumlid, pastoor of priester hun had wijs gemaakt. Dat is net zo eng als de analfabetische Moslim die naar zijn Imam luistert. Nu na 2 jaar weet ik ook dat er religieuze zijn die wat meer in deze tijd leven, er zijn nog maar 2 forumleden, die in mijn ogen, radicaal zijn, en alles maar blijven weerleggen met filosofen & wetenschappers van de verlichting. Ook merk ik bij deze doorgedraaide profeten, dat zij zich voornamelijk richten op de zwakkere, dus de mensen die makkelijk zijn te beïnvloeden.

Dus ja…


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nu ben je gewoon niet realistisch. De mensen op deze wereld gedragen zich niet allemaal zoals zou moeten. Er lopen moordenaars, verkrachters etc. rond. Daar moet je rekening mee houden en je gedragingen aan aanpassen. Je gaat toch ook niet voor een pitbull die bekend staat als zeer gevaarlijk, staan en hem uitdagen en wanneer hij je vervolgens aanvalt en verwond zeggen 'maar hij had zich moeten gedragen!'. En dit gaat nog enkel over de persoon zelf, maar wat als er kinderen rondlopen in de buurt van die pitbull? Die breng je ook in gevaar. Hetzelfde geldt dus voor Wilders.

Zijn wss negatieve film gaat over de Koran. ENKELE moslims kunnen dat beantwoorden met geweld. Daarnaast kwetst hij nog vele anderen. Dus wat je zegt klopt ook niet helemaal ..

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van je weet je dat. Je bent bang voor de Islam, je bent bang voor een pitbull, je bent bang voor de gevolgen van een cultfilm, je bent bang voor verkrachters, moordenaars (ben je zo vaak verkracht dan?), en ga zo maar door. Hoe kan je bang zijn voor iets waar je nooit mee in aanraking bent geweest?

Hoe, leg mij dat nou eens uit, ipv telkens met bibberende handjes achter je toetsenbord te kruipen, door alleen maar te zijn beïnvloed door media, paps, mams en de anderen om je heen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond de film soms schokkende beelden bevatten (zoals dat onthoofde hoofd dat in de hand werd vastgehouden) maar over het algemeen meevallen. Gezien de buzz die rondom die film gegenereerd werd had ik erger verwacht.

Wilders maakt met zijn film een punt, dat wat daar gebeurd niet hier moet gaan gebeuren. Maar ik betwijfel of het 'gevaar' echt zo groot is. Ja, er lopen mafkezen rond zoals de Hofstad-groep en Mohammed B, maar zijn die presentatief voor al onze moslims in Nederland? Dat denk ik niet.

Radicale moslims mogen en zullen niet worden getolereerd, maar dat geldt hetzelfde voor radicale christenen. Oorlog uit naam van de Islam of het Christendom of welke religie dan ook is per definitie fout.

Misschien dat Trotse Moslim er op kan antwoorden. De citaten die Wilders in de film heeft verwerkt, staan die echt in de Islam (even los van het feit of ze uit de context zijn gerukt)? Ik kan namelijk eenzelfde film over de bijbel maken, als ik Jezus' verlossingswerk er niet in meeneem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind dat ons geloof onder geen enkele omstandigheid vergeleken kan worden met d'islam.

ik persoonlijk sta achter geert wilders niet op elk gebied maar wel op een paar. de film is misschien wat overdreven... maar...

ja nouja ik vind dat je soms grenzen moet stellen zowel als persoon als als land!

we kunnen te vol worden en het islamitische geloof is gevaarlijk en geweldadig althans de echte extremisten... ik vind dat we er niet te ver in moeten gaan ik bedoel de moslims die zich gewoon stil houden en normaal emigreren vind ik goed. maar dat hun hun gebeden van de daken van de moskee schreeuwen vind ik te ver. dat vind ik te tolerant dan kunnen wij net zo goed ook op zondag GOD IS GOED!!! van de daken gaan schreeuwen kijken hoelang het duurt voor onze ruiten in gegooit zijn.

de moslims halen het zichzelf op de nek.

overigens om mijn punt nogmaals even duiderlijk te makenvind ik wel dat er onderschijd gemaakt moet worden tussen de schreeuwende zichzelf opblazende in torens vliegende moslims en de gewoone moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zouden wij reageren als Wilders een film maakte tegen de Bijbel?

Ik heb het idee, dat hij niet tegen het christendom ingaat omdat wij niet zo fel reageren als de Moslims. Het lijkt of hij het juist doet om de Islam uit te dagen; ik bedoel in de Bijbel staat bv. ook een uitgesproken afkeur tegen homofilie, maar daar hoor je hem niet over.

Het lijkt wel of het een spel voor hem is; en omdat veel Nederlanders z'n mening delen krijgt hij nog steun ook.

De sukkel..

Ik heb het topic niet doorgelezen, alleen de startpost.

Ik weet niet hoe ik zou reageren, de film haalt feiten naar boven en presenteert ze zoals Geert het ziet.

Hoe hij dat gaat doen bij de Christelijke film weet ik niet...

Quote:

Wikipedia schreef het volgende:

Geert Wilders also announced his next project, which will offer his view on Christianity and the Bible, which was actually scheduled before the Fitna project.

De islam uitdagen?

Daar hoef je niet veel voor te doen hoor.

Gelukkig zijn er nog mensen als Geert Wilders die attent zijn op vrijheid van meningsuiting en een normale samenleving.

Als het Christendom of wat dan ook een bedreiging zou vormen, dan zou ik zijn mening ook respecteren.

Ik laat buiten beschouwing waar ik het wel en niet mee eens ben bij deze film.

Anders krijgen we nogal saaie discussies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de film helaas niet zo 'goed' en 'doortastend' als ik had gehoopt. Geert smijt meer met beelden en losse kreten. Hij heeft in veel dingen wel gelijk (aangaande de gevaren van het doorgeslagen fanatisme waarbij geweld, dood en intimidatie niet wordt geschuwd), maar had iets meer diepgang mogen geven.

Hij had beter de verschillen, de essentiële verschillen, en de risico's en gevaren voor onze multi-culturele samenleven laten zien. Dit om te laten zien dat toelaten van zulke extremisten de, nu al fragiele, balans dusdanig zal verstoren dat in een paar decennia een burgeroorlog zoals in Libanon, intimidatie van ander gelovigen (wat nu al gebeurd) of een 'vijandige politiek klimaat' deze maatschappij voorgoed zal 'vernietigen' ...

Westerlingen zijn beter met luisteren wanneer ze de risico's voor hun eigen gemakkelijk leventje gaan zien en niet wanneer ze dingen zien waar ze zicht niet mee kunnen associëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zucht. Je zal proberen op elk mogelijke je gelijk te krijgen, of niet?

Ja, want ik, ik en ik heb gelijk, zucht.

Dus vertel me eens knul, wat wil je dan zo graag weten? Of beter, waar kan ik je mee gelijk geven deze ochtend, want ja, het is natuurlijk erg vervelend voor je dat de collage van krantenknipsels, en youtube, je beetje tegen vallen om een vergelijking te kunnen maken met je eigen geloofje.

Doe je best he. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind dat ons geloof onder geen enkele omstandigheid vergeleken kan worden met d'islam.

ik persoonlijk sta achter geert wilders niet op elk gebied maar wel op een paar. de film is misschien wat overdreven... maar...

ja nouja ik vind dat je soms grenzen moet stellen zowel als persoon als als land!

we kunnen te vol worden en het islamitische geloof is gevaarlijk en geweldadig althans de echte extremisten... ik vind dat we er niet te ver in moeten gaan ik bedoel de moslims die zich gewoon stil houden en normaal emigreren vind ik goed. maar dat hun hun gebeden van de daken van de moskee schreeuwen vind ik te ver. dat vind ik te tolerant dan kunnen wij net zo goed ook op zondag GOD IS GOED!!! van de daken gaan schreeuwen kijken hoelang het duurt voor onze ruiten in gegooit zijn.

de moslims halen het zichzelf op de nek.

overigens om mijn punt nogmaals even duiderlijk te makenvind ik wel dat er onderschijd gemaakt moet worden tussen de schreeuwende zichzelf opblazende in torens vliegende moslims en de gewoone moslims.

???????????????

Maar met dit betoog kun je toch niet beweren dat je het met Wilders eens bent?

Die doet namelijk niets anders dan generaliseren.

En als ik het goed begrijp wordt er van ons als christenen juist ook verwacht dat we het van de daken schreeuwen!!

Dat we dat niet doen? tja..

En jij vindt dus een moslim pas goed als ie zich stil houdt en emigreert (wat bedoel je in dit kader trouwens met emigreren)

Dat vind ik persoonlijk ook nogal respectloos.

En ons geloof kan op heel veel punten vergeleken worden met de Islam.

Er zitten meer raakvlakken tussen beide religies dan jij misschien zou (willen) verwachten, maar schep je geen illusies dat het christendom voor buitenstaanders in zijn leer nou zo heel veel verschilt met de Islam.

Dat stukje video van Wilders geeft een nogal ongenuanceerd beeld.

Een beeld wat je ook zou kunnen schetsen over de bijbel en het christendom.

Pak wat oud testamentische teksten, laat beelden zien van een extremistisch christen die nogal provocerend tegen de homo's protesteert en hups... je hebt een film over het christenextremisme...

Juist als christen zou je gekant moeten zijn tegen het ongenuanceerde beeld wat geschept wordt over een wereld religie.

Tuurlijk ben ik tegen heel veel dingen die door die radicale imams en hun "kudde" in de islamitische wereld geroepen wordt.

Maar het blijft niet representatief voor de religie.

En al helemaal niet representatief voor de moslim gemeenschap in Nederland, juist ook omdat velen daarvan juist hier zijn vanwege de extremistische opvattingen in hun vaderland.

(ik noem homo's uit Iran, politiek geengageerde mensen uit vele arabische landen etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vond de film soms schokkende beelden bevatten (zoals dat onthoofde hoofd dat in de hand werd vastgehouden) maar over het algemeen meevallen. Gezien de buzz die rondom die film gegenereerd werd had ik erger verwacht.

Wilders maakt met zijn film een punt, dat wat daar gebeurd niet hier moet gaan gebeuren. Maar ik betwijfel of het 'gevaar' echt zo groot is. Ja, er lopen mafkezen rond zoals de Hofstad-groep en Mohammed B, maar zijn die presentatief voor al onze moslims in Nederland? Dat denk ik niet.

Radicale moslims mogen en zullen niet worden getolereerd, maar dat geldt hetzelfde voor radicale christenen. Oorlog uit naam van de Islam of het Christendom of welke religie dan ook is per definitie fout.

Misschien dat Trotse Moslim er op kan antwoorden. De citaten die Wilders in de film heeft verwerkt, staan die echt in de Islam (even los van het feit of ze uit de context zijn gerukt)? Ik kan namelijk eenzelfde film over de bijbel maken, als ik Jezus' verlossingswerk er niet in meeneem.

Als ik zo vrij mag zijn: "staan die echt in de Islam (even los van het feit of ze uit de context zijn gerukt)?"

Nee, maar het feit of ze uit de context zijn gerukt is dus wel belangrijker. Belangrijker dan wat er wel in de Koran staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder laat hij die bebloede kinderen zien (evenals die imaam die een zwaard tevoorschijn trekt) ... wat in beide gevallen sjie-ieten zijn ... ongeveer 10% vd moslims is sjie-iet, en nog een kleinere percentage vd totale moslims in NL is sjie-iet.

Punt is ook dat die zelfkastijding met zwaarden ook niets met terrorisme of geweld te maken heeft. Het is "gewoon" een bijzonder pijnlijk ritueel om één of andere geestelijke leider te gedenken. En pijnlijke rituelen kom je in vrijwel alle culturen en heel veel religies tegen. Het is eigenlijk alleen de westerse wereld die daar afwerend tegenover staat. Die beelden hoorden daarom ook niet in Fitna thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik zo vrij mag zijn: "staan die echt in de Islam (even los van het feit of ze uit de context zijn gerukt)?"

Nee, maar het feit of ze uit de context zijn gerukt is dus wel belangrijker. Belangrijker dan wat er wel in de Koran staat.

Ik ben het er mee eens dat de context belangrijk is, maar ik vind het nu even belangrijker om na te gaan of het in de koran staat. En aangezien ik zelf alleen Nederlands en Engels beheers wordt het lastig om zelf te checken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, want ik, ik en ik heb gelijk, zucht.

Dus vertel me eens knul, wat wil je dan zo graag weten? Of beter, waar kan ik je mee gelijk geven deze ochtend, want ja, het is natuurlijk erg vervelend voor je dat de collage van krantenknipsels, en youtube, je beetje tegen vallen om een vergelijking te kunnen maken met je eigen geloofje.

Doe je best he.
widegrin.gif

Admod note: RawRanX en Arjen: blijf beiden lief tegen elkaar, anders moeten we weer ingrijpen en dat lijkt me nu net niet de bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid