Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

@ mackie: Nogmaals: persoonlijk vind ik het niet zo kwetsend, maar ik kan me voorstellen dat mensen het kwetsend vinden. Het je het bericht op FOK wel goed gelezen?

Quote:
De voorzitter van Bijbel en Onderwijs, Kees van Helden uit Urk, diende ook op persoonlijke titel een klacht in. ''Er zijn veel mensen die hier aanstoot aan nemen. Het probleem is vaak: Wie onderneemt er actie? We mogen laten zien waar we voor staan als christenen. Dit raakt de kern van wat wij geloven. Een herder die in het veld zit te gamen en een engel die daar boos over is; dit trekt het hele heilsfeit in het belachelijke.''

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tenzij er copyright op de verhalen zit, heb ik er geen bezwaar tegen als ze worden gebruikt in parodie-vorm.

Ik vind de verwijzingen naar de Islam-rellen altijd zo belachelijk.. dat ze dat niet zouden durven van dan waren er al lang mensen bedreigd.. ja, het is maar waar je jezelf mee op een lijn wilt zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de cartoons van weinig respect getuigen. Een bijbels verhaal voor je commerciële karretje spannen, geen slimme zet van Dixons. Ik heb vanaf nu toch een beetje een wrange smaak bij die winkels. Al voel ik me niet persoonlijk aangevallen hoor, ik vind het gewoon stom dat ze dit doen. Ze weten heus wel dat ze daar zulke reacties op kunnen krijgen. Maar ja, negatieve aandacht is ook aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Christenen moeten zich over hele andere dingen druk maken vind ik. Buiten op straat gaan mensen dood maar ze maken zich druk om wat plaatjes?

Maar die plaatjes beledigen wel diegene uit wiens naam jij die mensen op straat redt. Kwesrie van prioriteiten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

En weer die religieuze monopolie op 'gekwetstheid'.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Maar die plaatjes beledigen wel diegene uit wiens naam jij die mensen op straat redt. Kwesrie van prioriteiten...

Ook een beetje een veronderstelling toch? Zou God werkelijk beledigd zijn door afbeeldingen in de folder van een Nederlandse electronica winkel?

Het kan best zijn dat bepaalde Christenen zich gekwetst voelen door de afbeeldingen, je kan niet alles hebben, maar de sprong naar 'Godslastering' of 'belediging van God' gaat toch een stukje verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk wel dat je rekening moet houden met hoe diep dingen zitten.

Voor een christen is dit wel het hart van zijn/haar bestaan. En dan kan ik me voorstellen dat het zeer doet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel grappig vond en er niet zo'n aanstoot aan neem.

Het enige wat ik er tegen heb is dat ik het allemaal nogal goedkoop scoren vind.

En wat Pascal zegt over het gebruiken van het kerstverhaal voor commerciele doeleinden:

Ongetwijfeld waar, maar waar doel je dan op?

Een seculiere maatschappij die gebruikt maakt van de bijbel wanneer het hun uitkomt? Dan geef ik je gelijk.

Maar dat is niet een argument waarom mensen zich niet gekwetst zouden mogen voelen.

Ik vind het nogal goedkoop om op alles wat christelijk is te schieten alsof het een lieve lust is, maar ondertussen wel gebruik maken van christelijke verhalen en tradities om je apparatuur aan de man te brengen. Blijf er dan ook volledig vanaf.

Ik weet zeker dat als ik, als openbaar twijfelaar aan evolutie en big bang, die stellingen zou gaan gebruiken voor mijn eigen gewin, ik direct als huichelaar bestempeld zou worden. En terecht!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, je moet je niet te snel gekwetst voelen. Mij is al vaak genoeg verteld dat ik toch echt niet gered ben (mild) of dat ik zeker weten naar de hel ga (hard) en niet alleen wordt me dat persoonlijk verteld, ik mag het ook nog lezen in allerlei christelijk folder materiaal dat ongevraagd door mijn bus wordt gegooid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mwah, ik vind de meeste niet echt grappig, alhoewel de wijzen met de tomtom en de gamende herder wel aardig zijn (zie hier voor meer cartoons).

Ik voel me er niet gekwetst door, maar de plaatjes met een baby-Jezus hadden voor mij niet gehoeven.

Uiteraard levert dit incident christenen weer hopen spot op, als je ziet wat de commentaren zijn op de klacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen kan zich altijd en overal gekwetst door voelen, vooral als het ook nog een zo bedoeld is. Ik denk dat dat in dit geval niet de bedoeling is geweest (al Dixons zich ongetwijfeld bewust zijn geweest van de naderende commotie). Dit is denk ik toch meer humor om de humor (al ben ik het met Nunc eens dat ze niet eens zo heel erg grappig zijn). Daarom bij deze een religieuze cartoon, met evenveel(weinig) kwetsende waarde, die volgens mij wel erg leuk is:

64b9eff204b4359978902ad50dd8e79b99cb7ddb

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid