Spring naar bijdragen

Bevrijding van homo-zijn


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik schrijf dit niet om je te demotiveren, maar net zo min als je met bidden voor elkaar kunt krijgen dat een mens met bijvoorbeeld het syndroom van Down daarvan "geneest" zo min is het mogelijk om van "homosexualiteit" te genezen. Net zo min als je dyslexie weg kunt bidden, zo kun je ook homsexualiteit niet wegbidden.

Je kunt leren er mee om te gaan en binnen je aard jezelf te ontwikkelen.

Huh? Waar haal je dit vandaan? Ik zie nergens in de bijbel staan dat God niet luistert naar gebeden als het om aangeboren dingen gaat engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vooral blijven ontkennen dat homofilie bestaat, het is allemaal inbeelding. En mensen die zeggen dat ze homo zijn die denken dat alleen maar. Ze moeten vooral trouwen en dan straks stiekem met de auto naar de homo-ontmoetingsplaatsen want voor de buitenwacht moeten ze vooral "genezen" blijven. Deelnemers, je ontkent het bestaan en ontmenselijkt tussen de 5 en 10% van de bevolking. Denkt er nu werkelijk iemand dat zo'n groot deel van de bevolking zich iets verbeeld? En maak van die enkele sexueel verdwaalde persoon geen rolmodel voor iedere homo. Accepteer deze mensen nu eens zoals ze zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

het is nooit bewezen dat homofilie genetisch bepaald is...

Bewezen is ook een sterk woord.. er zijn in iedergeval wel een groot aantal onderzoeken (met mono/di-zygotische tweelingen, e.d.) waaruit naar voren komt dat er toch wel een correlatie bestaat tussen erfelijkheid/aangeborenheid en sexuele oriëntatie.

Maarja.. wat is nu eigenlijk 'bewezen', hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Een paar regels later in deze zelfde post heb je het over goudeerlijke evangelische mensen in je gemeente, waarvan je niet gelooft dat ze liegen. Hoe toets jij dat?

Eh lolbroek, ik was niet degene die kwam met de boude uitspraak dat je dat soort dingen makkelijk kunt toetsen zonder dat er geloof bij kwam kijken, dat was jouw persoontje.

Geen antwoord geven en dan wel met een wedervraag komen, daar kom je niet mee weg Dosto knipoog_dicht.gif

Wacht, volgens mij komt er later nog wat.

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Beetje inconsequent dus, als je erop kunt vertrouwen dat goudeerlijke evangelischen niet liegen, dan kan je er ook vanuit gaan dat mensen die beweren dat ze van homo naar hetero zijn veranderd, niet liegen.

Als je die mensen persoonlijk en grondig kent, dan weet je dat met redelijke zekerheid, al heb je kans dat ze zien wat ze heel graag willen zien.

Vandaar dat ik wat dat betreft ook alleen diegenen echt serieus neem die geen problemen hebben met homo's (en dus willen geloven dat het een ziekte is etc.) en aangetoond hebben dat ze in staat zijn tot kritisch denken op redelijk niveau.

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Tenzij... er sprake was van sociale druk, heel graag wíllen veranderen in een hetero. Dat geeft dingo terecht aan. Ik denk serieus dat mensen er achter kunnen komen dat ze geen homo (meer) zijn, zoals dat ook andersom kan. Maar in de meeste gevallen zal gebeuren wat dingo zegt: dat iemand zo graag wil dat de homoseksualiteit weggaat, dat hij/zij het gaat geloven.

Kortom, om je vraag te beantwoorden, als er geen aanwijzingen zijn voor sterke druk van buitenaf, dan mag je iemands getuigenis dat hij homo-af is wel serieus nemen.

Hmm komt al in de buurt.

En komt er dan geloof bij kijken of niet?

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Neemt niet weg dat je er kritische vragen bij moet stellen, aangezien mensen niet zo snel "genezen" van zoiets als dit, en het vaak wishful thinking is. Maar dan nog, er zijn voorbeelden van mensen die eerst homo waren en daarna decennia lang gelukkig hetero, zonder parkeerplaatsbezoek (voor zover bekend ). Alleen mensen die niemand op hun woord geloven of met een sterk getinte visie op homoseksualiteit, nemen dit soort zaken niet aan. Dit is op zich onafhankelijk van of je gelooft in wonderen of niet, het hangt vooral af van je visie op homoseksualiteit.

Tsja, dan ga je er van uit dat wonderen e.d. onmogelijk zijn, dat de Heilige Geest niet op die manier werkt. Ik denk dat dat wel zo is. Niet op basis van eigen ervaring, wel op basis van wat ik uit de Bijbel haal en op basis van getuigenissen van anderen.

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Kan wezen, maar ik zie niet zo veel in dat soort redenaties. Zoals mensen die niet geloven zouden moeten openstaan voor de mogelijkheid van een wonder, zo moeten gelovige mensen ook open staan voor een kritische benadering van wonderen. Als er rationele verklaringen zijn, moet je die niet gaan negeren omdat dat je mooie wondertje zo verpest. Van beide zijden is er dus een zekere mate van blindheid, maar ik geloof dat het best kan gebeuren dat iemand die niet in wonderen gelooft, "opengebroken" kan worden door het aanschouwen van een wonder.

Helemaal mee eens. Ik zeg volgens mij niets dat daar ook maar enigszins in tegenspraak mee is smile.gif

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

En terecht, want in de VS hebben door de eeuwen heen vast hele massa's zwarten zeer volhardend gebeden dat ze blank mochten worden. En dat is nooit gebeurd.

Pff Michael Jackson was een zeer gelovig man knipoog_dicht.gif

Overigens heeft ooit een gelovig persoon geprobeerd in een leeuwenkuil te springen waarbij God om bescherming vroeg, om te bewijzen dat God echt bestaat. Liep niet echt lekker allemaal. Nou ja, voor de leeuwen wel.

Quote:
"Dosto" schreef het volgende:

Maarja, God vindt zwarten ook niet fout, homo's naar het schijnt wel, Hij geeft ze iig aparte regels mee, dus wie weet wil Hij ze ook wel omtoveren in hetero's.

Jep who knows, veel meer zeg ik ook niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Huh? Waar haal je dit vandaan? Ik zie nergens in de bijbel staan dat God niet luistert naar gebeden als het om aangeboren dingen gaat
engel.gif

Je kunt natuurlijk veel voorbeelden aanhalen waarbij mensen genezen zijn van genetische en chromosomale afwijkingen???? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt natuurlijk veel voorbeelden aanhalen waarbij mensen genezen zijn van genetische en chromosomale afwijkingen????
widegrin.gif

Ligt in feite niet elke zwakheid van de mens opgeborgen in zijn genen? knipoog_dicht.gif Stel een persoon die geboren is als een behoorlijk agressief persoon, genetisch bepaald dat hij een te hoge testosteronproductie heeft, of wat voor andere oorzaak dan ook. Als die persoon vervolgens leert wat het is om mild te zijn en niet meer agressief, dan is die persoon toch tegen zijn genetisch materiaal in veranderd?

Of kortom, welke genezing is geen genezing van een genetisch bepaalde afwijking?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ligt in feite niet elke zwakheid van de mens opgeborgen in zijn genen?
knipoog_dicht.gif
Stel een persoon die geboren is als een behoorlijk agressief persoon, genetisch bepaald dat hij een te hoge testosteronproductie heeft, of wat voor andere oorzaak dan ook. Als die persoon vervolgens leert wat het is om mild te zijn en niet meer agressief, dan is die persoon toch tegen zijn genetisch materiaal in veranderd?

Of kortom, welke genezing is geen genezing van een genetisch bepaalde afwijking?

Nee, hij leert zijn gedrag aan te passen, hij heeftnog steeds die agressiviteit, maar vind andere wegen om die aggressiviteit constructief te gebruiken. Hij is niet genezen, hij is genetisch niet veranderd, hij heeft ander gedrag geleerd. Dat is een leerproces en daar heb je God niet direct bij nodig.

Zo kan een homosexueel zijn gedrag ook aanpassen, dat is een keus, geen genezing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hele gedoe rondom homosexualiteit heeft te maken met een verkeerde visie op sexualiteit in z'n algemeen. Sowieso kun je die losse Bijbelteksten niet gebruiken, die gaan óf over misbruiken/pederastie/enz. De huisje-boompje-beestje homo is een 20e eeuws construct, dat bestond toen nog helemaal niet. Je kunt overigens wél uit de Bijbel halen dat sex alleen in een huwelijk is toegestaan, tussen man en vrouw.

In de katholieke theologie is het zo dat het huwelijk eigenlijk voor de sukkels is (en nee, natuurlijk zeggen ze dat nooit hardop zo widegrin.gif ). Paulus zegt ergens al dat men beter zoals hem celibatair kan leven, maar als dat niet lukt, dan maar trouwen. Mensen met een homosexuele geaardheid zouden voor een groot deel dus waarschijnlijk zijn geroepen tot het celibaat, een bevoorrechte positie dus. Maar ook in het huwelijk is het niet de bedoeling dat je maar sext tot dat je erbij neervalt, ook daarin is het de bedoeling dat je er bovenuit groeit.

Concreet vertaalt is er dus niet zoveel mis met een homosexuele vriendschapsrelatie, zolang men maar geen sex heeft. Nu lukt dat vaak niet zo goed, maar misschien is dat net zo goed te vergelijken met hetero's die sex hebben die niet op voortplanting is gericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, hij leert zijn gedrag aan te passen, hij heeftnog steeds die agressiviteit, maar vind andere wegen om die aggressiviteit constructief te gebruiken.

En nu dan anders. In ons wetboek wordt homosekualiteit of heteroseksualiteit omschreven als een 'homosekuele gerichtheid' of een 'heteroseksuele gerichtheid'. Het is het idee van waar iemand op gericht is, iets dat (mede?) genetisch bepaald is/kan zijn. Is het dan niet mogelijk, dat nu het om een gerichtheid gaat, dat die gerichtheid ook geleidelijk aan een andere kant op kan gaan? Ik denk eerlijk gezegd van wel, net zoals bij de mensen die er op latere leeftijd achter komen dat ze homoseksuele gevoelens hebben, terwijl ze al behoorlijk lang gelukkig getrouwd zijn. Of een Gordon die nu opeens verliefd blijkt te zijn op een dame (wat je al niet leest op nu.nl puh2.gif). Volgens mij is homoseksualiteit tov heterosekualiteit niet een kwestie van zwart of wit en geen andere mogelijkheid. Ik denk dat er ook nog een relatief grijs gebied tussen zit en dat mensen op die schaal heen en weer kunnen gaan.

Quote:
Hij is niet genezen, hij is genetisch niet veranderd, hij heeft ander gedrag geleerd.

Dan is de vraag wat jouw definitie is van genezen zijn. Is bij wijze van spreken iemand met het syndroom van Down, die al de kenmerken daarvan kwijt is, maar nog wel dat extra chromosoom heeft genezen, of niet? Je genen zijn niet je ziekte, je genen zijn niet je zwakte, zij veroorzaken die ziekte/zwakte of wat dan ook. Maar wanneer die genen niet meer die zwakte veroorzaken, dan is die persoon toch nog steeds wel genezen?

En daarbij is het idee van de het genetisch bepaald zijn van de seksuele gerichtheid ook niet zo sterk als dat bijvoorbeeld is bij het verschil tussen man en vrouw. Dat is een zeer sterke en absolute scheiding. Andere dingen kunnen onder invloed van van alles en nog wat enorm variëren. Zo zijn er feitelijk alleen genen voor blauwe of bruine ogen (wat mij docent biologie mij vertelde), maar toch is het zo dat mensen groene, grijse en bijna zwarte ogen kunnen hebben. Zo kan de lengte van een persoon door allerlei factoren beïnvloedt worden, hoewel zij ook zeker genetisch bepaald is.

Terug naar het idee van de seksuele gerichtheid. Het lijkt mij inderdaad wel weer sterk als iemand van de ene kant van het spectrum ineens helemaal omslaat naar de andere kant van het spectrum. Tenminste, onder normale omstandigheden. Ik sluit echter niet uit dat God dit ook in één keer kan bewerkstelligen, op eenzelfde manier waarop hij het ook kan doen bij bijvoorbeeld ziektes of andere dingen in het gedrag van mensen. Dit soort dingen zijn echter wel behoorlijk zeldzaam, moet ik erbij zeggen. Meestal is het volgens mij zo dat God een geleidelijke weg gaat met mensen. En ik denk dat een dergelijke weg in principe ook mogelijk is voor iemand die homoseksueel is. Moet hij dan persé die weg gaan? Nee, dat is geen moeten, het blijft alleen wel een verantwoordelijkheid om daar op een juiste manier mee om te gaan. Wie je bent is geen excuus voor hoe je doet.

Quote:
Dat is een leerproces en daar heb je God niet direct bij nodig.

Je hebt God overal bij nodig is mijn stellige overtuiging. knipoog_dicht.gif

Quote:
Zo kan een homosexueel zijn gedrag ook aanpassen, dat is een keus, geen genezing.

En ik denk dat genetisch materiaal in veel opzichten ruw materiaal is, dat op vele manieren gekneed kan worden. In het ene opzicht wellicht meer dan het andere, maar ik denk ook in dit opzicht. Dat is iig wel het verhaal dat stond in de Visie van een aantal weken terug. Daarin sprak een man over het feit dat hij geleidelijk veranderde, eerst homoseksueel, daarna meer een soort van aseksueel en vervolgens heteroseksueel. Ik denk dat zoiets mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, de uiterlijke kenmerken bij het Syndroom van Down zijn in meer of mindere mate aanwezig, of kunnen met hulp van een chirurg (tond b.v.) verholpen worden, de verstandelijke beperking (van zwaar tot licht) blijft echter bestaan. De verschillen tussen man en vrouw zijn in uiterlijke zin ook niet zo absoluut, er zijn veel (uitzonderlijke, dat wel) overgangsvormen bekend, gebaseerd op genetische afwijkingen, daarnaast zijn er nog de transseksuelen, die echt geen keus hebben, want hun (genetisch bepaalde)hersenprocessen zeggen dat ze van het andere geslacht zijn. En ik blijf erbij, dat je kunt kiezen om geen seks te hebben of seks met een partner waartoe je je emotioneel wel voelt aangetrokken, maar seksueel niet en dat je dan een heel bevredigende relatie kunt hebben. Ik kan best een relatie met een vrouw hebben, ook seksueel en als dat maatschappelijk de meest geaccepteerde vorm zou zijn, dan zou me dat waarschijnlijk ook weinig moeite kosten. Je houdt van een mens, en seks is een bijkomende en uiteindelijk niet zo'n bepalende factor.

De topicstarter wenst genezen te worden. Hij heeft al zijn hoop daarop gevestigd. Het enige wat ik wil is dat hij zijn ogen openhoudt voor andere mogelijkheden. Dat homosexualiteit voo rhem binnen zijn geloof onacceptabel is,dat snap ik, accepteer ik en respecteer ik. Ik sluit niets uit, maar al je hoop en geloof op één kaart zetten, die van de genezing....poef het is weg.... Dat vind ik gevaarlijk en ongezond. Wanhoop ligt om de hoek. Waarom wordt ik niet genezen, ben ik het niet waard. Daarnaast zie ik nergens een bewijs van genezing...wel van gedragsverandering en ook niet gelovigen kunnen hun gedrag met therapie veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De topicstarter wenst genezen te worden. Hij heeft al zijn hoop daarop gevestigd. Het enige wat ik wil is dat hij zijn ogen openhoudt voor andere mogelijkheden. Dat homosexualiteit voo rhem binnen zijn geloof onacceptabel is,dat snap ik, accepteer ik en respecteer ik. Ik sluit niets uit, maar al je hoop en geloof op één kaart zetten, die van de genezing....poef het is weg.... Dat vind ik gevaarlijk en ongezond. Wanhoop ligt om de hoek. Waarom wordt ik niet genezen, ben ik het niet waard. Daarnaast zie ik nergens een bewijs van genezing...wel van gedragsverandering en ook niet gelovigen kunnen hun gedrag met therapie veranderen.

Daar zit het probleem ook inderdaad. Om het maar even plat te zeggen; de geilheid is het probleem niet, de eros is ansich geen verkeerd gevoel, het moet alleen in goede banen worden geleidt, worden vergeestelijkt om tot zijn recht te komen, dat is zo ontzettend wat anders dan onderdrukken. Als je dat echter onderdrukt komt het alleen maar op een verkeerde wijze terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De topicstarter wenst genezen te worden. Hij heeft al zijn hoop daarop gevestigd. Het enige wat ik wil is dat hij zijn ogen openhoudt voor andere mogelijkheden. Dat homosexualiteit voo rhem binnen zijn geloof onacceptabel is,dat snap ik, accepteer ik en respecteer ik. Ik sluit niets uit, maar al je hoop en geloof op één kaart zetten, die van de genezing....poef het is weg.... Dat vind ik gevaarlijk en ongezond. Wanhoop ligt om de hoek. Waarom wordt ik niet genezen, ben ik het niet waard. Daarnaast zie ik nergens een bewijs van genezing...wel van gedragsverandering en ook niet gelovigen kunnen hun gedrag met therapie veranderen.

Hierin moet ik je inderdaad wel gelijk geven. Het is denk ik ook niet handig om volledig en helemaal te willen gaan voor die genezing. Vooral vanwege het idee, weet je zeker dat dit van God is? Je mag compleet en helemaal voor God gaan, dat is geen enkel probleem. Alleen is het in mijn ogen zo dat het er nogal eens op lijkt dat God er een handje van heeft om Zijn kinderen toch weer behoorlijk anders te lijden als dat ze zelf eerst gedacht hadden.

In die zin zou ik de TS willen meegeven: Zoek eerst God, Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en al het andere zal je gegeven worden. In de zin van, als jij God zoekt en doet wat Hij van je vraagt, dan zal Hij jouw verlangens omvormen naar die van Hem. En dan zal al wat je verlangt aan je gegeven worden. Zoek niet de heteroseksualiteit, want dat kun je niet vinden en zal je niet gelukkig maken. God wel en Hij zal Zijn weg met je gaan, welke dat ook zijn mag. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Homoseksualiteit is inderdaad geen ziekte. De Bijbel zegt op verschillende plaatsen dat dit een gruwel is in de ogen van God.

Zegt God dat over homoseksualiteit, of zegt God dat over mensen die zich misdragen? God veroordeelt de mens die altijd en overal agressief is, maar Hij veroordeelt niet de mens die zich veel moeite troost om zich in te houden. God veroordeelt niemand omdat hij of zij homoseksueel is, waar God naar kijkt is de manier waarop een mens daarmee omgaat.

Quote:
Ik ken iemand die homseksueel is geweest voor zijn bekering. Hij is nu heel gelukkig getrouwd (met een vrouw) en heeft 2 kinderen. Als er in de kerk wordt gepreekt dat homoseksualiteit een zonde is, reageert hij daar altijd heel positief op en zegt amen.

Ik denk dat je homoseksualiteit en het idee van mensen van hetzelfde geslacht die seks met elkaar hebben uit elkaar moet halen. Het eerste is namelijk een onderdeel van hoe een mens is, waar hij meestal niets aan kan doen, en hoe je bent is op zichzelf geen zonde. Daarom is homoseksualiteit geen zonde. Hetgeen wel een zonde is in de ogen van de meeste christenen is het idee van seks hebben met iemand met wie je niet getrouwd bent en daarbij het idee dat je niet met iemand van je eigen geslacht mag trouwen, maakt dat seks met iemand van hetzelfde geslacht, per definitie dus niet goed kan zijn.

Quote:
Dus, als jij aan God je homoseksualiteit beleid en Jezus Christus in je hart vraagt als je Heer en Verlosser, wordt je een christen en neemt God al die gevoelens voor jongens en mannen wel weg.

Denk je dat? Door christen te worden en je zonden te belijden, verander je niet in een oogwenk van de ene persoon in de andere persoon. Doordat je christen wordt geef je God de mogelijkheid om in jouw leven aan de gang te gaan. En dan zal God, stukje bij beetje, al hetgeen dat niet goed is in jouw leven aanpakken. Maar daarbij kunnen dit soort gevoelens wel altijd een zwakke plek blijven. Net zoals Paulus ook een doorn in zijn vlees had, waar God hem niet van wilde bevrijden, hoezeer Paulus daar ook om vroeg.

Het kenmerk van een christen is niet dat hij geen zwaktes of wat dan ook meer heeft. Het kenmerk van een christen hoort te zijn dat hij die zwaktes in naam van Jezus Christus en door Zijn kracht kan overwinnen. En dat kunnen zeer langdurige gevechten zijn, soms pas eindigend als het leven zelf ook ophoudt.

Ik denk dan ook dat je heel veel mensen onrecht aandoet door te zeggen dat als ze zich bekeren en hun fouten belijden, dat ze dan meteen wel heteroseksueel zouden worden. Misschien gebeurt dat wel een enkele keer. Maar ik denk dat dat in het grootste deel van de gevallen juist niet gebeurt, omdat God er op een andere manier Zijn weg mee wil gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Dostojevski,

Nee, hoor, God roept lang niet altijd op basis van capaciteiten of hun karakter. Hij roept over het algemeen eerst mensen en wil ze dáárna pas omvormen tot wat ze moeten zijn. Denk aan de driftige Mozes, de al te enthousiaste Petrus, de ontactische Paulus, et cetera. Sterker nog, soms gebruikt Hij die zwakheden juist in hun roeping. Of roept Hij zelf mensen waarvan Hij wéét dat ze geen goed gaan doen. Denk aan Judas Iskariot, of die paar zondige tot zéér zondige bisschoppen die nog paus werden ook.

Gods roepingenbeleid is dus niet zo gemakkelijk te doorgronden en eigenlijk een mysterie. Het kan heel goed dat Hij homo's tot het celibaat roept. Maar het kan ook zijn dat Hij homo's hun geaardheid als kruis te dragen geeft. We weten het niet, en het kan erg kwetsend voor homo's zijn om daar al te harde uitspraken over te doen. Het enige wat we als katholieken weten, is dat homoseksualiteit een ongeordendheid in de natuur is. Niet per se een zonde dus, want dat is een persoonlijke daad van een mens, maar een ongeordendheid.

Ook is het misschien aardig om je te beseffen dat homo's niet minder mogen dan hetero's volgens de Kerk. Zij mogen gewoon alle sacramenten ontvangen als ze katholiek zijn en gewoon volop deelnemen aan het parochieleven. De geboden die voor hen gelden, gelden namelijk ook net zo goed voor hetero's. Ook hetero's mogen niet buiten het huwelijk seks hebben en kunnen niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht. Alleen voor homo's pakt het huwelijksgebod over man en vrouw nu eenmaal vaak een verrekt stuk moeilijker uit, vanwege hun geaardgheid.

Maar is het niet zo dat elk mens wel een aantal geboden heeft die voor hem of haar een heel stuk moeilijker uitpakken dan anderen? Hiermee wil ik niets bagatelliseren hoor, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn, maar wel aangeven dat we homo's niet als minderwaardig of zondiger moeten zien, omdat zij meer beperkingen zouden hebben. Dat is dus niet zo, hoogstends is hun kruis zwaarder te dragen. Aan ons de taak dan om hen daarin bij te staan en waar nodig te helpen dragen, zoals we bij iedereen behoren te doen. Net zoals Simon uit Cyrene Jezus hielp bij het dragen van zijn kruis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die hele focus op "genezen" of "bevrijden" is eigenlijk gewoon niet goed. Je moet mensen leren omgaan met wie ze zijn. Als je krampachtig gaat proberen mensen te "wijzigen" leidt dat in veruit de meeste gevallen tot trauma's.

ten eeste móét ik niks.

ten tweede is dit letterlijk dingen over mensen afroepen.

ten derde, jij weet het natuurlijk veel beter dan alle anderen.

ten vierde: God haat homosexualiteit. maar ondertussen is sex wel voor iedereen bedoeld. dit laat nog maar een optie open. je raad het al: bevrijding van homofilie!

ten vijfde: trauma's? waar haal je dat nou weer vandaan?

ten zesde: ik ga niemand proberen te wijzigen! dat kan alleen God, mijn maker, schepper, creator.

ik hoop dat je snel een groter geloof zult krijgen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Homoseksualiteit is inderdaad geen ziekte. De Bijbel zegt op verschillende plaatsen dat dit een gruwel is in de ogen van God.

(...)

Dus, als jij aan God je homoseksualiteit beleid en Jezus Christus in je hart vraagt als je Heer en Verlosser, wordt je een christen en neemt God al die gevoelens voor jongens en mannen wel weg.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

homosexualiteit is de daad voegen bij homofilie. ik heb geen sexueel contact gehad met anderen van het mannelijk geslacht. dit maakt mij een homofiel, geen homosexueel.

verder ben ik al een christen (altijd geweest) en God weet alles van mij.

het wegnemen van homofilie ligt denk ik dus net iets ingewikkelder...

en: bedankt voor je steun! dat is (af en toe) moeilijk te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid