Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

opstartkosten waren redelijk hoog. Tenminste, ik rekende de eerste anderhalve maand daar ook bij omdat we in die tijd nog vakantie hadden. Nu konden we in die tijd klussen, maar ik was de enige die er al min of meer woonde.

Zou je huur niet meerekenen, dan scheelt dat al een hoop. We waren 1 maand huur (810/4=202,50 pp) kwijt aan bemiddelingskosten en idem aan borg. Daarnaast nog contractkosten ed die ook nog iets van 300 euro (/4=75pp) waren erbovenop.

Voor de inboedel waren we bijna niks kwijt omdat we van alle kanten spullen kregen. Uiteindelijk hebben we alleen echt betaald aan de (bijna nieuwe) koelkast die we goedkoop kregen (50/4=12,50pp) en de vloerbedekking in de gezamelijke ruimten (huiskamer, keuken, hal) waar we ook 50 (/4=12,50) voor betaalden.

Dus als je de eerste maanden huur niet meerekent, waren we ongeveer 500 pp kwijt waarvan 200 borg, die we aan het eind terug krijgen.

Zouden we eerder van deze verhuurder hebben geweten, dan scheelde ons dat minimaal nog eens 200 pp die we nu aan de makelaar kwijt waren...

Waren we eigenlijk maar 100 euro kwijt aan opstartkosten als je de borg niet meerekent. Lijkt me goed te overzien.

Daarvoor is het trouwens wel nodig dat je contacten hebt om aan al je inboedel te komen. Wat dat betreft zijn we heel gezegende mensen...


Samengevoegd:

Ohja, het "niet superveel" slaat meer op de maandelijkse kosten als je eenmaal gesettled bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...en dan mogen ze ook die Mercedes wel hebben. In sommige andere culturen gaat dat heel simpel: als je iets zelf niet gebruikt, wordt het vanzelf geleend.

Ja, maar als je de cultuurrelativistische weg bewandelt, dan moet je ook consequent zijn en kun je regels uit een totaal andere cultuur niet zomaar transponeren naar de situatie hier.

Quote:

Is toch iets anders dan diefstal, ik vraag me ook zeer af of krakers het doel hebben om het pand tot hun eigendom te maken.

Dat is verder niet zo belangrijk, het is het eigendom van een ander, daar moet je afblijven. Ja, ik weet het, het klinkt heel simpel, maar zo simpel ligt het ook denk ik.

Secundaire elementen zijn ook nog dat krakers niet zelden zo'n pand totaal uitwonen. Ik ken dat argument van 'culturele centra' ook, maar nog los van dat het gewoon niet juist is, vind ik het vaak ook niet veel soeps, het lijkt eerder een soort dekmantel te zijn. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is in mijn ervaring wel waar dat het hele maar-wij-doen-aan-politieke-bewustwording/hulp-voor-de-dakloze n/wat-dan-ook ook wel eens een excuus vormt voor wilde feestjes en grote hoeveelheden cider en jezelf drie weken niet wassen en tussendoor wat rellen met de politie maar ach, dat heeft ook zo z'n charme. knipoog_dicht.gif Nuja, zo lang de positieve dingen ook maar gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De positieve dingen moeten centraal staan, da's waar, dat heb ik in mijn vorige post niet duidelijk uitgedrukt. Maar dat de meer zeg maar puberale zaken er ook wel eens bijkomen is vrees ik onvermijdelijk, maar zolang dat niet de spuigaten uitloopt stoort het me niet zo. Nuja, dat merk je ook aan de politie, zo lang de positieve zaken centraal staan gaan ze ook niet zo snel een pand ontruimen (hier toch), pas wanneer het een ongeordende chaos wordt is dat nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid