Spring naar bijdragen

Enquête over het Homohuwelijk


Aanbevolen berichten

Ik ben een studente nederlands recht en samen met een collega-studente ben ik bezig met een onderzoek naar de acceptatie en kennis van het homohuwelijk in nederland.

Hierbij vergelijken we een aantal geloofsgroepen met mensen die geen religie aanhangen.

Hiervoor vragen we zoveel mogelijk mensen een online enquête in te vullen. Het is een korte en anonieme enquête die je kan bereiken via de onderstaande link.

Aan het einde van de enquête vraagt Thesistools om een aantal gegevens. Dit is niet noodzakelijk voor het verwerken van de enquête en kan desgewenst wel/niet ingevuld worden.

Bij voorbaat dank!

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties en nuttige toevoegingen

Ik snap nu even niet waarom de link het begeven heeft. Toen ik hem vanmiddag in de preview zag deed hij het gewoon. Ik heb de link niet aan de praat gekregen (mensen die zien wat ik fout doe mogen het zeggen smile.gif...) Maar ik heb hem zo aangepast dat hij je wel naar de site brengt als je hem kopieert.


Samengevoegd:

En toen deed hij het ineens smile.gif

Mocht iemand het leuk vinden om deze enquête naar andere mensen door te sturen dan is hij natuurlijk van harte welkom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige vragen zijn zo wijds gesteld dat je er onmogelijk een eenduidig antwoord op kan geven.

Overigens is door de invoering van het homohuwelijk er geen burgerlijk huwelijk meer, maar alleen nog een verbintenis tussen twee personen met familierechterlijke consequenties. Het burgerlijk huwelijk was voor die tijd een verbintenis tussen een man en een vrouw met familierechterlijke consequenties. Kortom als men het geregistreerde partnerschap familierechterlijke privileges had gegeven was een huwelijk nog een huwelijk en had men gelijkertijd homoparen niets tekort gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige vragen zijn zo wijds gesteld dat je er onmogelijk een eenduidig antwoord op kan geven.

Overigens is door de invoering van het homohuwelijk er geen burgerlijk huwelijk meer, maar alleen nog een verbintenis tussen twee personen met familierechterlijke consequenties. Het burgerlijk huwelijk was voor die tijd een verbintenis tussen een man en een vrouw met familierechterlijke consequenties. Kortom als men het geregistreerde partnerschap familierechterlijke privileges had gegeven was een huwelijk nog een huwelijk en had men gelijkertijd homoparen niets tekort gedaan.

Het huwelijk is toch "elkaar trouw beloven"? Oftewel: trouwen. Ik kan me niet voorstellen dat homo's willen trouwen alleen om de familierechtelijke privileges zoals je ze noemt. Ze willen elkaar ook trouwe beloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties.

@ Dostojevski: Over een feit kan je toch ook zo je eigen mening hebben? Dat je wellicht vindt dat het niet eens een punt van discussie zou mogen zijn is weer een andere vraag.

Het invullen van gegevens aan het einde van de enquete was niet verplicht zoals ik al in de topicstart al aangaf.

wat betreft het e-mailadres: Dit zien wij niet smile.gif Volgens mij is dit de controle van Thesistools dat niet 1 iemand eindeloos vaak de enquête kan invullen en daarmee de resultaten onevenrdeig beinvloed.

Verder zal ik niet ingaan op inhoudelijke vragen hoe verleidelijk dat ook is smile.gif

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we op wat voor manier dan ook zelf de resultaten zouden beinvloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nooo.gif
Meervoudige persoonlijkheidstoornis.
copper2.gif

Niet:

Ook is inmiddels bekend dat deze mensen géén gespleten persoonlijkheid hebben; ze bestaan niet uit meerdere, verschillende personen. Schizofrenie wordt namelijk vaak verward met dissociatieve identiteitsstoornis. De gespletenheid bij schizofrenie uit zich niet, zoals vaak wordt gedacht, in een meervoudige persoonlijkheid, maar in een beeld waarbij de samenhang in het denken, tussen waarneming en gedachten en tussen emoties en gedachten in ernstige mate is afgenomen, althans voor anderen minder goed invoelbaar is.

bron

Goed, nu weer ontopic:

Ik heb m ingevuld!

Link naar bericht
Deel via andere websites

*offtopic: ik ben niet scizofreen en heb geen MPS knipoog_dicht.gif Ik heb alleen een tijd gehad dat ik nogal dissocieerde (Dissociatieve stoornis) en dat doe ik nog bij vlagen knipoog_dicht.gif

Het ging er vooral omdat dat in de enquete je aan kon vinken hoe oud je bent terwijl hiervoor die 'radiobuttons' zijn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk is een systeem makkelijk te omzeilen. Maar we gaan er vanuit dat iedereen volwassen genoeg is om serieus een enquête in te vullen smile.gif

@Dostojevski: Vraag 9 is een vraag die de kennis pijlt omtrent het homohuwelijk. Doormiddel van deze vraag proberen we te achterhalen of mensen weten wat precies de gevolgen zijn van deze wetgeving.

Omwille van het onderzoek zal ik hier verder niet meer op ingaan, sorry.

Voor alle andere mensen: Bedankt voor het invullen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo klinkt het allemaal wel heel classified knipoog_dicht.gif

Dit is echter niet iets waar wij specifiek voor hebben gekozen. Het is de basis opzet van Thesistools waarbinnen wij onze enquête geschreven hebben.

Wij zien alleen: antwoorden respondent #

Heerlijk actief forum is dit trouwens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komt het eindresultaat ook nog online. Ik ben best wel benieuwd.

Toevoeging: net het Reformatorisch Dagblad gelezen, staat een uitgebreid artikel over dit onderwerp in de bijlage. (is een serie van 3 artikelen). Wellicht heel bruikbaar bij jullie onderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid