Spring naar bijdragen

Gebedsgenezing


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maar wat is dan "voldoende geloof/kennis"?

Dat je het niet hebt als je niet geneest?

Voldoende geloof/kennis uit zich in een genezing. Maar zoals ik vaker schreef, kunnen andere factoren dan geloof en kennis een rol spelen. Een tijdje had ik ook dit en dit nog in mijn gedachten als zaken die meespelen bij het al dan niet ontvangen van genezing. Veel mensen verwijzen naar situaties van anderen of naar situaties uit het verleden en kunnen/willen dit niet loslaten. Als mensen in staat zijn dit los te laten en verder te gaan in het leven, zal dat tot een grote verandering (kunnen) leiden. Zoals het volk Israël gericht was op de wolk- en vuurkolom en op de koperen slang op de stok, zo is het goed als gelovigen zijn gericht op Jezus en zich niet laten afleiden door huidige omstandigheden of op gebeurtenissen in het verleden. Zolang Petrus naar Jezus keek, zonk hij niet in het water, maar toen hij naar de omstandigheden keek, zonk hij. Veel mensen verwijzen in discussies naar hun ervaringen en naar ervaringen van andere mensen. Ervaringen zijn niet van hogere orde dan het woord van God. Ook laten sommige mensen zich leiden door gevoel, maar gevoelens zijn ook niet van een hogere orde van het woord van God. Ervaringen en gevoelens zijn ondergeschikt aan geloof en aan het woord van God. Petrus had ook kunnen zeggen: "Ja, maar ik kende iemand die ook probeerde op het water te lopen, maar die zonk". Maar dat deed Petrus niet. Hij geloofde Jezus op Zijn woord. Pas toen zijn gevoelens de boventoon kregen, ging het fout. Maar toen kwam Jezus toch nog te hulp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ben ik niet met je eens. Als je genezing belangrijker gaat vinden dan God (als het je afgod wordt), zul je ook niet kunnen genezen. Dan staat afgoderij een genezing in de weg. God is de Heelmeester en zonder Hem is er geen leven en geen genezing.

Ex 15,26

terwijl hij zeide: Indien gij aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw God, en doet wat recht is in zijn ogen, en uw oor neigt tot zijn geboden en al zijn inzettingen onderhoudt, zal Ik u geen enkele van de kwalen opleggen, die Ik de Egyptenaren opgelegd heb; want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester.

Matth. 6

33 Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.

Als je prioriteit bij het koninkrijk van God ligt, zal Hij voor je (kunnen) zorgen.

Ps 55,23

Werp uw bekommernis op de HERE, Hij zal voor u zorgen; Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.

Afgoderij leidt alleen tot een vloek. Ziekte en armoede zijn een vloek (Deut. 28).

Quote:
2 Kon. 18

4 Hij verwijderde de offerhoogten, verbrijzelde de gewijde stenen en hieuw de gewijde palen om; ook sloeg hij de koperen slang stuk, die Mozes gemaakt had, omdat tot op die tijd de Israëlieten daaraan plachten te offeren. En men noemde haar Nechustan. 5 Hij vertrouwde op de HERE, de God van Israël; na hem was zijns gelijke niet onder al de koningen van Juda; noch ook onder hen die vóór hem geweest waren; 6 hij hing de HERE aan, week niet van Hem af en onderhield de geboden die de HERE aan Mozes geboden had. 7 De HERE was met hem; overal, waarheen hij uittrok, was hij voorspoedig. En hij kwam in opstand tegen de koning van Assur en diende hem niet meer. 8 Hij versloeg de Filistijnen tot aan Gaza en (verwoestte) het gebied ervan, van de wachttoren af tot de versterkte stad toe.

Nadat de koperen slang verwoest was (vs. 4), werd de koning voorspoedig (vs. 7).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam,

Ik geloof zeker in gebedsgenezing. Of dat nu in naam van Christus is of niet, niets geschiedt zonder de wil van God. Ook als je medicijnen neemt en de convenante kuren volgt, dan nóg is Hij het die bepaalt of je geneest of niet. In mijn Heilig Boek staat:

"Weet dat geen mens sterft (kan sterven) zonder dat God het wil."

Vrede zij met u,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheus 28.18 En Jezus stapte naar voren en zei: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde.

Mattheus 14:14 En toen Hij uit het schip kwam, zag Hij een enorme mensenmassa, en Hij werd met ontferming over hen bewogen en genas hun zieken.

Markus 6:56 En iedereen, die Hem aanraakte, werd gezond.

Lucas 10:11 De mensenmassa volgde Hem en wie genezing nodig had maakte Hij gezond.

Markus 3:11 En de onreine geesten wierpen zich voor Hem op de grond, telkens als zij Hem zagen, en zij schreeuwden: U bent de Zoon van God.

Markus 1:27 En allen werden zeer verbaasd, zodat zij aan elkaar vroegen: Wat is dit? Een nieuwe leer met gezag! Ook de onreine geesten geeft Hij bevelen en zij gehoorzamen Hem!

Mattheus 10:1 En Hij riep zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht over alle onreine geesten om die uit te drijven en om ALLE ziekte en ALLE kwaal te genezen.

Lukas 10:19 Zie, Ik heb u (ons!) macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen.

lukas 10:9 Genees de zieken, die er zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is bij u gekomen.

Mattheus 10:8 Genees de zieken, wek de doden op, reinig melaatsen, drijf boze geesten uit. Ik geef het gratis aan jullie, deel het uit.

Markus 6:13 En zij dreven vele boze geesten uit en zalfden vele zieken met olie en genazen hen.

Handelingen 5:16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen.

Markus 16:18 En gelovigen zullen deze dingen volgen: in Mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen, op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Jezus heeft alle macht. Die macht deelt hij met ons. Hij sprak wat nodig was (genezing) uit het onzichtbare te voorschijn. Wij, wedergeboren door Zijn bloed, kunnen dat ook doen. We zijn immers Zonen en Dochters van de levende God. Zonen en Dochters doen wat hun Vader doet. Geestelijk gezien zijn wij niet meer van deze aarde.

Als ik een voorganger weer eens iets hoor verkondigen zeg ik steevast tegen Jezus. "Heej das raar, Uw woord zegt daar iets anders over, hoe zit het nou precies??". Al lezend in de bijbel bevestigt God daarop steeds weer zijn woord en zorgde voor verdieping.

Ondanks dat ik de wonderwerkende kracht van God ken, genezen er ook mensen niet. De bijbel geeft wel wat redenen daarvoor. Ik laat dat verder los en handel vanuit mijn onwankelbare positie die eigenlijk iedere gelovige door het Bloed van Jezus heeft verkregen.

Paulus verzucht niet voor niks: "moeten wij u opnieuw de leer van bekering van dode werken bij brengen en het opleggen der handen onderwijzen". Wij zijn hardhorend en traag van hard. Te snel zeggen we "dat kan niet!". Dat zeiden ze ook van Jezus!

Wil je werkelijk meer weten? Ga in je binnenkamer en vraag de Heilige Geest om openbaring en luister niet naar blinde wegwijzers. Toets alles (!) wat er gezegd wordt aan het Woord.

"Koningen en profeten hebben deze dingen begeert, het is aan kinderkens gegeven".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat zowiezo niet dat Jezus alle zieken genas en van de tweede generatie gelovigen zijn al geen gedane genezingen meer bekend. Dus kennelijk was de wonderbaarlijke kracht van God al in de tweede generatie christenen opgedroogd. En dat geloof ik niet, wel dat het genezen door Jezus en de apostelen een functie had in de evangelieverkondiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn zeer vele genezingen door God tot op de dag van vandaag bekend. Ik denk dat de RKK ook vele genezingen heeft opgetekend tussen ong. 100 n. Chr. tot het jaar 1500 (en daarna waarschijnlijk ook). Elke dag vinden genezingen plaats.

Quote:

Salaam,

Ik geloof zeker in gebedsgenezing. Of dat nu in naam van Christus is of niet, niets geschiedt zonder de wil van God. Ook als je medicijnen neemt en de convenante kuren volgt, dan nóg is Hij het die bepaalt of je geneest of niet. In mijn Heilig Boek staat:

"Weet dat geen mens sterft (kan sterven) zonder dat God het wil."

Vrede zij met u,

Ilyas

In principe kan geen mens genezen of sterven zonder Gods wil, maar God laat zijn wil op die punten deels over aan de mens. Hij heeft de mens daarin keuzevrijheid en vermogens gegeven.

Deut. 30

19 Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw nageslacht, 20 door de HERE, uw God, lief te hebben, naar zijn stem te luisteren en Hem aan te hangen, want dat is uw leven en waarborg voor een langdurig wonen in het land, waarvan de HERE uw vaderen, Abraham, Isaak en Jakob, gezworen heeft, dat Hij het hun geven zou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er staat zowiezo niet dat Jezus alle zieken genas en van de tweede generatie gelovigen zijn al geen gedane genezingen meer bekend. Dus kennelijk was de wonderbaarlijke kracht van God al in de tweede generatie christenen opgedroogd. En dat geloof ik niet, wel dat het genezen door Jezus en de apostelen een functie had in de evangelieverkondiging.

Ik lees een conclusie gebaseerd op wat u/jij hebt meegemaakt c.q. onderwezen hebt gekregen. Helaas is dat niet in overeenstemming met Marcus 16 v17-18. Daar staat: "Gelovigen....". Dat zijn wij. Tevens is het in strijd met de vele honderden aantoonbare genezingen die ik heb meegemaakt.

Ook je conclusie dat Jezus niet alle zieken genas is voorbarig. Er staat wel 10x in de evangelien dat Jezus "hen die genezing nodig hadden genas", en "Hij genas allen". Daar waar ze Hem benaderden met "Ben jij niet de zoon van Jozef de timmerman?" en/of zijn Goddelijkheid afwezen gebeurde niets.

Het is wijs om eerst onder leiding van de Heilige Geest de bijbel te lezen. Hij leidt in de volle waarheid. Schakel vervolgens al je zintuigen en eigen ervaringen uit. Ga daarna praktiseren wat de bijbel over genezing leert en kom dan pas terug met (voorzichtige) conclusies.

Paulus zegt over genezing:"U hebt het nu gehoord, pas het dan ook toe".

We hebben het hier over macht over het zichtbare en onzichtbare, aan ons gegeven. Daar is geen plaats voor vleselijk redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik lees een conclusie gebaseerd op wat u/jij hebt meegemaakt c.q. onderwezen hebt gekregen. Helaas is dat niet in overeenstemming met Marcus 16 v17-18. Daar staat: "Gelovigen....". Dat zijn wij. Tevens is het in strijd met de vele honderden aantoonbare genezingen die ik heb meegemaakt.

Ook je conclusie dat Jezus niet alle zieken genas is voorbarig. Er staat wel 10x in de evangelien dat Jezus "hen die genezing nodig hadden genas", en "Hij genas allen". Daar waar ze Hem benaderden met "Ben jij niet de zoon van Jozef de timmerman?" en/of zijn Goddelijkheid afwezen gebeurde niets.

Het is wijs om eerst onder leiding van de Heilige Geest de bijbel te lezen. Hij leidt in de volle waarheid. Schakel vervolgens al je zintuigen en eigen ervaringen uit. Ga daarna praktiseren wat de bijbel over genezing leert en kom dan pas terug met (voorzichtige) conclusies.

Paulus zegt over genezing:"U hebt het nu gehoord, pas het dan ook toe".

We hebben het hier over macht over het zichtbare en onzichtbare, aan ons gegeven. Daar is geen plaats voor vleselijk redeneren.

Het uitschakelen van je verstand bij het bijbellezen lijkt me niet de bedoeling. Het is overigens behoorlijk beledigend om te veronderstellen dat ik de bijbel zou lezen zonder de leiding van de Heilige Geest. En dat ik datgene wat me geleerd is niet zou hebben overdacht en op juistheid beproefd en aan de bijbel getoetst.

Deze discussie heb ik al vele malen gevoerd op dit forum dus ik hou het nu maar kort. Als Jezus in Bethesda is geneest hij maar één man terwijl daar een hele ruimte vol met zieken lag.

Timoteus heeft veel onderwijs gehad van Paulus maar krijgt nergens de opdracht om gebedsgenezing te praktiseren. Sterker nog hij vertelt aan Timotheus dat hij Trofimus ziek heeft achtergelaten in Milete.

Buiten dat, ook in de reguliere geneeskunde is genezing buiten de wil van God niet mogelijk en nog steeds een wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste bestaat de Bijbel niet alleen uit de brieven van Timoteüs. Ten tweede staat het wel in Timoteüs, maar niet zo letterlijk als jij het zou willen lezen. Ten derde zijn de brieven vanuit het Grieks vertaald en staan er andere / meer beperkte dingen in het Nederlands dan in het Grieks.

Zo begint de eerste zin van de eerste brief aan Timoteüs al met:

Paulos apóstolos Christou Iesou kat epitagen theou soteros emon kai Christou Iesou tes elpídos emon

'Soteros' betekent Heiland, oftewel Heelmaker, oftewel Genezer. Jezus Christus wordt door Paulus gelijk al aan Timoteüs voorgesteld als de Genezer.

In bv. 1 Tim. 2:4 staat

die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.

Hier staat hetzelfde als "die wil, dat alle mensen genezen worden en tot erkentenis der waarheid komen"

genezen/behouden = sothenai

( os pántas anthrópous thélei sothenai kai eis epignosin aletheías elthein )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ten eerste bestaat de Bijbel niet alleen uit de brieven van Timoteüs. Ten tweede staat het wel in Timoteüs, maar niet zo letterlijk als jij het zou willen lezen. Ten derde zijn de brieven vanuit het Grieks vertaald en staan er andere / meer beperkte dingen in het Nederlands dan in het Grieks.

[...]

Timotheus was al wel de tweede generatie en ik haal hem dus aan als voorbeeld. Als het wel in Timoteüs zou staan was het ook zo vertaald geweest in een van de vier vertalingen die ik gelezen heb. Maar dat is niet het geval dus is kennelijk de door jou gehanteerde uitleg niet algemeen aanvaard. En ook het stellen dat ik iets niet zo zou willen lezen is behoorlijk beledigend en aanmatigend. Verder laat ik je beweringen en aanhalingen over de Griekse tekst graag over aan iemand die daar meer in thuis is dan ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En ook het stellen dat ik iets niet zo zou willen lezen is behoorlijk beledigend en aanmatigend.

Het was niet beledigend/aanmatigend bedoeld, maar gebaseerd op mijn eerdere ervaringen met jou, waarbij het voor mij erop leek dat je dingen heel letterlijk wil kunnen lezen en als je dat niet zo letterlijk kan lezen, dat je het dan lijkt te verwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het was niet beledigend/aanmatigend bedoeld, maar gebaseerd op mijn eerdere ervaringen met jou, waarbij het voor mij erop leek dat je dingen heel letterlijk wil kunnen lezen en als je dat niet zo letterlijk kan lezen, dat je het dan lijkt te verwerpen.

Dat klopt in zoverre dat ik inderdaad niet iets ga lezen wat er niet staat OF het moet zo zijn dat het op basis van andere bijbelgedeeltes het aannemelijk te maken is dat het zo bedoeld is. Vandaar ook mijn opmerking dat je bij het bijbellezen je je verstand niet moet uitschakelen. Maar dit gaat offtopic en dat vindt de mod hier niet goed. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand heeft geschreven dat je je verstand moet uitschakelen. Je moet God zelfs liefhebben met je hart, ziel en verstand.

Mat 22,37

Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.

Misschien dat het volgende opheldering geeft. In beide teksten staat het woord 'sothenai' en het wordt door de Nederlandse vertalers op verschillende manieren vertaald.

Hand. 4:12

Door niemand anders kunnen wij worden gered, want zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.

( Door niemand anders kunnen wij worden genezen, want zijn naam is de enige op aarde die de mens genezing biedt. )

Hand. 14

9 Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden.

( Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij verlost/bevrijd/behouden/gered kon worden. )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het uitschakelen van je verstand....

Dingo,

Vriendelijk verzoek mijn woorden niet te verdraaien. Je zintuigen zijn niet hetzelfde als je verstand.

Je zintuigen (gevoel, zien, horen, reuk, etc) staan bij geloofszaken vaak danig in de weg. De bijbel zegt: "er is genezing", maar je ogen zien de kanker, je neus ruikt de rotting en je denkt "dit komt niet goed". Daar moet je Gods woord over je zintuigen laten heersen. Alle dingen zijn mogelijk bij God. Dat is "je zintuigen uitschakelen".

Dan Bethesda. De mensen zaten daar te wachten op een engel, niet op Hem.

Overal waar mensen Jezus om genezing vragen, geneest hij direct. De bijbel is daar helder en consistent in. Ook in het feit dat Jezus die macht met ons deelt.

Het woord ALLE wordt mbt genezing in de eerdere post diverse keren genoemd. In de evangelien in de context van genezing nog veel vaker. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Omdat uit je opmerkingen blijkt dat je hierin nog geen helder beeld hebt, gaf ik de voorzet over leiding van de Heilige Geest. No offence.

Je krijgt het nu op een presenteerblaadje aangereikt. Ik heb er 3 jaar over gedaan, om zicht te krijgen op: "gij zijt goden".

Mooi he, dat scherpen van elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dingo,

Vriendelijk verzoek mijn woorden niet te verdraaien. Je zintuigen zijn niet hetzelfde als je verstand.

Je zintuigen (gevoel, zien, horen, reuk, etc) staan bij geloofszaken vaak danig in de weg. De bijbel zegt: "er is genezing", maar je ogen zien de kanker, je neus ruikt de rotting en je denkt "dit komt niet goed". Daar moet je Gods woord over je zintuigen laten heersen. Alle dingen zijn mogelijk bij God. Dat is "je zintuigen uitschakelen".

Ik lees wat er staat dat je wat anders bedoeld kan maar het staat er niet. En het lijkt me vrij ridicuul om te denken dat je verstand buiten je zintuigen om functioneert. Mensen kunnen niet naar behoefte delen van het menszijn uitschakelen en dat wordt ook niet van ons gevraagd als je kijkt naar het grote gebod.

Quote:
Dan Bethesda. De mensen zaten daar te wachten op een engel, niet op Hem.

Overal waar mensen Jezus om genezing vragen, geneest hij direct. De bijbel is daar helder en consistent in. Ook in het feit dat Jezus die macht met ons deelt.

Het woord ALLE wordt mbt genezing in de eerdere post diverse keren genoemd. In de evangelien in de context van genezing nog veel vaker. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Ik ken een jongetje met leukemie waar massaal voor gebeden wordt om genezing door iedereen die om hem en het gezin heen staan. Vooralsnog wordt het alleen maar slechter en zijn zijn vooruitzichten twijfelachtig. En Jezus geneest direct als er om gevraagd wordt? Volgens mij wordt het tijd dat je weer met je beide benen op de grond komt. God is volkomen autonoom, Hij beslist over leven en dood, gezondheid en ziekte enzovoort.

Quote:

Omdat uit je opmerkingen blijkt dat je hierin nog geen helder beeld hebt, gaf ik de voorzet over leiding van de Heilige Geest. No offence.

Je krijgt het nu op een presenteerblaadje aangereikt. Ik heb er 3 jaar over gedaan, om zicht te krijgen op: "gij zijt goden".

Mooi he, dat scherpen van elkaar.

Je kent me helemaal niet, je weet niets van de zoektocht die ik gedaan heb maar kan wel even constateren dat ik geen helder beeld heb en kennelijk ook zonder de Geest de bijbel lees omdat ik niet tot dezelfde conclusies kom als jij. Voor mij ben je de arrogantie ten top en matig je je dingen aan waartoe je niet geroepen ben.

Je dacht toch niet dat ik zomaar die vergelijking maakte tussen de koperen slang en gebedsgenezing?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik lees wat er staat dat je wat anders bedoeld kan maar het staat er niet. En het lijkt me vrij ridicuul om te denken dat je verstand buiten je zintuigen om functioneert. Mensen kunnen niet naar behoefte delen van het menszijn uitschakelen en dat wordt ook niet van ons gevraagd als je kijkt naar het grote gebod.

[...]

Ik ken een jongetje met leukemie waar massaal voor gebeden wordt om genezing door iedereen die om hem en het gezin heen staan. Vooralsnog wordt het alleen maar slechter en zijn zijn vooruitzichten twijfelachtig. En Jezus geneest direct als er om gevraagd wordt? Volgens mij wordt het tijd dat je weer met je beide benen op de grond komt. God is volkomen autonoom, Hij beslist over leven en dood, gezondheid en ziekte enzovoort.

[...]

Je kent me helemaal niet, je weet niets van de zoektocht die ik gedaan heb maar kan wel even constateren dat ik geen helder beeld heb en kennelijk ook zonder de Geest de bijbel lees omdat ik niet tot dezelfde conclusies kom als jij. Voor mij ben je de arrogantie ten top en matig je je dingen aan waartoe je niet geroepen ben.

Je dacht toch niet dat ik zomaar die vergelijking maakte tussen de koperen slang en gebedsgenezing?

Beste Joost,

ik geef je als broer een goedbedoelde handreiking over genezing. Je reageert echter constant met eigen negatieve ervaringen, dooddoeners, verdraaide quotes, voorbarige conclusies en persoonlijke aanvallen. Een moderator onwaardig. Lees maar eens goed hoe je te keer gaat.

Je toont geen enkele bereidheid om je te verdiepen in het positieve dat wordt aangedragen. Als je het dan zonodig niet wilt pakken, laat het dan liggen. Maar hou op met je negatieve gedoe.

Ik heb overigens een copie gemaakt van je posts om voor te leggen aan je collega moderators.

God bless verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Beste Joost,

ik geef je als broer een goedbedoelde handreiking over genezing. Je reageert echter constant met eigen negatieve ervaringen, dooddoeners, verdraaide quotes, voorbarige conclusies en persoonlijke aanvallen. Een moderator onwaardig. Lees maar eens goed hoe je te keer gaat.

Je toont geen enkele bereidheid om je te verdiepen in het positieve dat wordt aangedragen. Als je het dan zonodig niet wilt pakken, laat het dan liggen. Maar hou op met je negatieve gedoe.

Ik heb overigens een copie gemaakt van je posts om voor te leggen aan je collega moderators.

God bless verder.

Ten eerste ben ik dingo en niet Joost.

Ten tweede hebben al twee andere mods dan ik gereageerd op je manier van discussieëren zodat je je zou kunnen afvragen of je manier van discusieëren wel de juiste is.

Ten derde beweer je van alles, ook nu weer, maar onderbouw je weinig tot niets van wat je beweert. Als daar dan vraagtekens bij gesteld worden reageer je furieus en agressief maar onderbouwen ho maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Je dacht toch niet dat ik zomaar die vergelijking maakte tussen de koperen slang en gebedsgenezing?

Daar had ik antwoord op gegeven.

Overigens komt het meer voor dat mensen ziekte, armoede, problemen en ellende verafgoden. Mensen zwelgen er soms in denken ook nog dat dat vroom is. Terwijl het tegengestelde waar is.

Quote:

Ik lees wat er staat dat je wat anders bedoeld kan maar het staat er niet. En het lijkt me vrij ridicuul om te denken dat je verstand buiten je zintuigen om functioneert. Mensen kunnen niet naar behoefte delen van het menszijn uitschakelen en dat wordt ook niet van ons gevraagd als je kijkt naar het grote gebod.

Het verstand heeft de zintuigen niet nodig. Als een mens overlijdt gaat de geest van de mens uit het lichaam, maar heeft nog steeds verstand (Bijbels gezien) en heeft geen zintuigen nodig.

Zelf zou ik niet schrijven dat een mens de zintuigen moet uitschakelen, maar dat de mens Gods waarheid hoger moet stellen dan de eigen mensenlijke ervaringen. Veel mensen stellen hun eigen ervaringen en bevindingen boven het woord van God.

2 Kor 5,7

want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen

Rom. 4

19 En zonder te verflauwen in het geloof heeft hij opgemerkt, dat zijn eigen lichaam verstorven was, daar hij ongeveer honderd jaar oud was, en dat Sara's moederschoot was gestorven; 20 maar aan de belofte Gods heeft hij niet getwijfeld door ongeloof, doch hij werd versterkt in zijn geloof en gaf Gode eer, 21 in de volle zekerheid, dat Hij bij machte was hetgeen Hij beloofd had ook te volbrengen. 22 Daarom [ook] werd het hem gerekend tot gerechtigheid.

23 Echter niet om zijnentwil alleen werd geschreven: het werd hem toegerekend, 24 maar ook om onzentwil, wie het zal worden toegerekend, ons, die ons geloof vestigen op Hem, die Jezus, onze Here, uit de doden opgewekt heeft, 25 die is overgeleverd om onze overtredingen en opgewekt om onze rechtvaardiging.

Abraham merkte wel op 'dat zijn eigen lichaam verstorven was', maar zag dat als ondergeschikt aan de belofte. Paulus roept de gelovigen op het geloof te "vestigen op Hem, die Jezus, onze Here, uit de doden opgewekt heeft, die is overgeleverd om onze overtredingen en opgewekt om onze rechtvaardiging." Deze rechtvaardiging is de grond voor gelovigen waarop genezing plaatsvindt. Als Jezus de overtredingen heeft gedragen, is er geen grond meer voor een onrechtvaardige status en is er geen grond meer voor ziekte. Op grond hiervan kan de gelovige in geloof genezing ontvangen/aannemen.

Quote:
God is volkomen autonoom, Hij beslist over leven en dood, gezondheid en ziekte enzovoort.

Klopt en Zijn wil is dat mensen gezond zijn en leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Dan vraag ik hier even verder, want ben toch nieuwsgierig smile.gif

Pijnloze geboorte: ik heb het nog geen enkele vrouw horen vertellen. (dwz pijnloos door pijnstillers niet meegeteld) Of het kan is misschien niet de vraag, ik geloof dat het wel zou kunnen (God kan immers alles). Maar waarom is het voor vrouwen dan nog steeds zo zwaar om te baren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid