Dwarrel 43 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Een slotje op nummer 2 Daar gaan we weer paar stukjes van me die recent zijn afgedrukt: Thema: Vleugels Gebed kan voor vleugels zorgen als jij Hem laat helpen. Laat je vallen, laat je dragen vertrouw op Zijn kracht en vlieg! ---------------------------- Thema: dat gun ik je. Hij gunt jou een beter leven. Beter nog; Hij wil het perse! En Hij doet er alles aan om dat te laten uitkomen. Soms zal je het niet zien, door tranen of pijn. Maar je mag het niet vergeten. Vertrouw er maar op! ------------------------------ Thema: knipoog Mooi! Als je zomaar heel spontaan iemand tegenkomt die jou helpt en snapt! Wondertje? Toeval? Geluk? Knipoog van God! ----------------------------- Next Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 ''Pro Deo'' het is zondagochtend hij is weer op de buis hij brengt ons verlossing een anker en een kruis hij brengt het evangelie zomaar bij u thuis, bij u thuis alles beter dan de droeve leegheid die de rest tentoonspreid heeft u ook behoefte aan verlossing heeft u behoefte aan gebed want God kan dit allemaal zegenen bel nulnegennulnegen nulzesnulzes bel nulnegennulnegen nulzesnulzes vijftig cent per minuut het geld gaat naar de Heer ach wees toch resoluut en koop vooral mijn boek het verandert uw leven en alsof dat nog niet alles is het brengt, ja zeker zoveel zegen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Knap hoe jullie dat allemaal kunnen Ik houd 't maar een bij wat knip- en plakwerk en nog wat bekends ook. Maar het raakt me altijd als ik het hoor. De tekst is geschreven door Henry Lyte in 1847 toen hij ziek was en niet lang meer te leven had. Een beetje dramatisch dus, maar sommige mensen houden daarvan. De tekst is een paar jaar later, in 1861, op muziek gezet door William Monk. Jammer dat je dat er niet bij kunt horen, ik vind het een van de mooiste hymnen die er zijn. (Hier is ook een Nederlandse vertaling van, die staat in het LvdK. Ook mooi, maar niet zoals de Engelse natuurlijk. Abide with me; fast falls the eventide; The darkness deepens; Lord with me abide. When other helpers fail and comforts flee, Help of the helpless, O abide with me. Swift to its close ebbs out life’s little day; Earth’s joys grow dim; its glories pass away; Change and decay in all around I see; O Thou who changest not, abide with me. Not a brief glance I beg, a passing word; But as Thou dwell’st with Thy disciples, Lord, Familiar, condescending, patient, free. Come not to sojourn, but abide with me. Come not in terrors, as the King of kings, But kind and good, with healing in Thy wings, Tears for all woes, a heart for every plea— Come, Friend of sinners, and thus bide with me. Thou on my head in early youth didst smile; And, though rebellious and perverse meanwhile, Thou hast not left me, oft as I left Thee, On to the close, O Lord, abide with me. I need Thy presence every passing hour. What but Thy grace can foil the tempter’s power? Who, like Thyself, my guide and stay can be? Through cloud and sunshine, Lord, abide with me. I fear no foe, with Thee at hand to bless; Ills have no weight, and tears no bitterness. Where is death’s sting? Where, grave, thy victory? I triumph still, if Thou abide with me. Hold Thou Thy cross before my closing eyes; Shine through the gloom and point me to the skies. Heaven’s morning breaks, and earth’s vain shadows flee; In life, in death, O Lord, abide with me. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 There's a way Here for us I'm sure, once we'll go Just everything will fall on it's place So, my dear, when shall we go? Niet een van m'n beste, maar moet ergens m'n emoties instoppen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 Quote: Op vrijdag 24 augustus 2007 11:04:28 schreef Hester het volgende: Knap hoe jullie dat allemaal kunnen Ik houd 't maar een bij wat knip- en plakwerk en nog wat bekends ook. Maar het raakt me altijd als ik het hoor. De tekst is geschreven door Henry Lyte in 1847 toen hij ziek was en niet lang meer te leven had. Een beetje dramatisch dus, maar sommige mensen houden daarvan. De tekst is een paar jaar later, in 1861, op muziek gezet door William Monk. Jammer dat je dat er niet bij kunt horen, ik vind het een van de mooiste hymnen die er zijn. (Hier is ook een Nederlandse vertaling van, die staat in het LvdK. Ook mooi, maar niet zoals de Engelse natuurlijk. Abide with me; fast falls the eventide; The darkness deepens; Lord with me abide. When other helpers fail and comforts flee, Help of the helpless, O abide with me. Swift to its close ebbs out life’s little day; Earth’s joys grow dim; its glories pass away; Change and decay in all around I see; O Thou who changest not, abide with me. Not a brief glance I beg, a passing word; But as Thou dwell’st with Thy disciples, Lord, Familiar, condescending, patient, free. Come not to sojourn, but abide with me. Come not in terrors, as the King of kings, But kind and good, with healing in Thy wings, Tears for all woes, a heart for every plea— Come, Friend of sinners, and thus bide with me. Thou on my head in early youth didst smile; And, though rebellious and perverse meanwhile, Thou hast not left me, oft as I left Thee, On to the close, O Lord, abide with me. I need Thy presence every passing hour. What but Thy grace can foil the tempter’s power? Who, like Thyself, my guide and stay can be? Through cloud and sunshine, Lord, abide with me. I fear no foe, with Thee at hand to bless; Ills have no weight, and tears no bitterness. Where is death’s sting? Where, grave, thy victory? I triumph still, if Thou abide with me. Hold Thou Thy cross before my closing eyes; Shine through the gloom and point me to the skies. Heaven’s morning breaks, and earth’s vain shadows flee; In life, in death, O Lord, abide with me. Ja, die is zo mooi Blijf bij mij Heer, want d'avond is nabij.. (hij bestaat trouwens in twee versies in het Nederlands, ik kende alleen de wat meer oud-nederlandse versie eerst, maar in veel bundels staat hij in de hippere versie) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 En die is lang niet zo mooi Wij hebben dat lied nogal eens 's avonds gezongen.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2007 - Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 De ukulele werd weer duchtig bespeeld allen speelden hun eigen melodie en ieder dacht dat prachtige muziek ontstond Maar in de stille nacht vielen Gods tranen als een zachte deken op me neer de ukulele staat onbespeeld in de hoek van de kamer Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 leven in vrezen dood beter dan leven god je vertrouwen geven nu nog stoppen met beven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Als je ooit de weg kwijt bent, en onbekend terrein verkent ... Dan zoek je naar dat weten, dat je was vergeten ... Daar zaai je dan terstond, in de allerbeste grond ... De akker waarin morgen, op zeker, zonder zorgen ... Mooie bloemen op zullen komen, diegene uit je dromen! Samengevoegd: Laat maar 't gezeik Laat hen nou maar razen! Jij heb toch gelijk Dat zal ze ooit verbazen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hand in hand met de vrede Mocht ik het leven betreden Met de liefde wandelde ik er doorheen Ik was nooit meer alleen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Ik weet niet zo goed waar ik m moet plaatsen, maar onderweg van de kerk naar huis daarnet kwam ik een stukje poëzie tegen: Mooi he? Ik vind m echt prachtig Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 26 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Kom maar bij me huilen maar wel opschieten hoor Kom maar met me praten als ik tijd heb sta ik klaar Deel het met me, ik ben er maar niet voor 100% Je kunt alles bij me kwijt maar ik heb het best wel druk Ach meis toch, waarom zei je niks? waar was ik mee bezig toen waarom heb je me dit niet eerder verteld? ik had gister 5 minutjes tijd Volgende keer echt bij me aankloppen hoor als ik er ben ik kom er zelf wel uit Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Quote: Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35:52 schreef NienkeJ het volgende: Blijf bij mij Heer, want d'avond is nabij.. (hij bestaat trouwens in twee versies in het Nederlands, ik kende alleen de wat meer oud-nederlandse versie eerst, maar in veel bundels staat hij in de hippere versie) Wij zingen: Blijf mij nabij wanneer het duister daalt. Ik vind die tekst zelf wel mooi, vooral 2 coupletten daaruit: Blijf mij nabij, wanneer het duister daalt, De nacht valt in, waarin geen licht meer straalt. Andere helpers, Heer, ontvallen mij. Der hulpelozen hulp, wees mij nabij. U heb ik nodig, uw genade is mijn enig licht in nacht en duisternis. Wie anders zal mijn leidsman zijn dan Gij? In nacht en ontij, Heer, blijf mij nabij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Bloem De jongen trapte op de bloem maar snapte mijn tranen niet "Sorry" "Sorry zeg ik toch?" Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Vallen en opstaan Ik wens voor jou een mooi leven En dat je door de diepe dalen overeind blijft En dat we voor altijd gelukkig bleven En dat de Liefde de pijn verdrijft Maar zo af en toe lijkt het wel Alsof we even door een bui gaan Soms gaan we even door een hel Om daarna weer rechtop te staan En met vallen en opstaan leer je Dat het geluk voor ieder klaar ligt En dat voel je weer wanneer je Zo een mooi rijmpje hebt gedicht Schijn Heel even heb ik gedacht Dat ik hier niet thuis hoorde Ik heb zo lang gewacht En gezocht naar die woorden Die rust en liefde geven Dat geeft een goed gevoel Al is het maar voor even Je begrijpt wel wat ik bedoel Maar ineens ging het zo spontaan Dat ik begreep dat ik er mocht zijn Toen wist ik, dit ben ik voortaan Dat andere was maar schijn Stemmetje Af en toe komt weer dat stemmetje Het is maar een papieren held Dan loopt hij hand in hand met je Terwijl hij al die leugens verteld Dat ik beter zou zijn als ik zus en zo deed En dat ik dan het groot geluk mag proeven Maar dat loopt alleen maar weer uit op leed En daar wil ik niet vertoeven Vieren Help mij als het even niet meer gaat Dat de vogels nog voor mij zullen zingen En dat ik na elke verkeerde daad Weer leer van die stomme dingen Daar ik in dit prachtig leven Mijn medemens zal versieren Dat de zonde niet meer aan mij blijft kleven En dat ik het echte leven mag gaan vieren Liefde Liefde is dat je elkaar vertrouwd En dat je samen iets moois opbouwt En dat je elkaars fouten vergeeft En door dik en dun voor elkaar leeft En laat je hart maar spreken Het komt van binnenuit En je moet echt weten Dat je je zo het beste uit Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Mooi gedicht Justidee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Ja het is niet helemaal mijn ding, maar ik dacht ik probeer het eens, ze zijn wel van 3 jaar terug ofzo.. Samengevoegd: Ja ik heet eigenlijk gewoon Justin hoor haha Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
GreenEyes 0 Geplaatst 29 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2007 Speeltuin De koele stilte is geen straf; Ik wieg heel zachtjes heen en weer - schaapachtig en behoedzaam - en vraag me ietwat droevig af: sinds hoe lang is het ook alweer, dat ik me op een schommel schaam? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 30 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2007 Afscheid nou dat was het dan dit is de tijd wat zeg je nou op zo'n moment het spijt me dat ik je moet verlaten? ik ga je missen? tot straks? vaarwel? geen woorden zijn toch genoeg om te zeggen hoeveel ik van je hou? daarom ben ik gewoon stil en geef ik een alleszeggende knuffel en fluister ik zachtjes: tot de volgende keer Autor's note: naar aanleiding van een MSN gesprek, hier en daar wat aanpassingen gemaakt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 30 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2007 Only The Lonely Know only the lonely know what it's like to be dead so lonely nobody notices you nobody needs you nobody says hi when you walk by only the lonely know what it's like to be dead Now I know what they know since you left me I started breaking down piece by piece walls are closing me in now ever since i lost my mind if you were only by my side only the lonely know what it's like to be dead Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 2 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 sorry heb je spijt? van alles wat je zei, wat je hebt aangedaan, hebt verwoest, hebt aangericht? Heb je wel door, wat voor littekens het achterliet? Hoekan ik het dan vergeven en vergeten als je niet eens 'sorry' zegt...? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Fijn dat er weer aardig gepost wordt. Fijn om te lezen, bedankt allemaal! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten