Spring naar bijdragen

Vleesetende planten


Aanbevolen berichten

Quote:

ik bedoelde inderdaad voedingsstoffen ipv energie... ik denk teveel als mens....

Voedingsstoffen komen dus voor het overgrote deel uit insecten. Sterker nog: de planten sterven accuut aan wortelrot als er teveel voedingsstoffen in de grond zitten en zelfs leidingwater heeft al teveel kalk.


Samengevoegd:

Quote:

* Pius kan er niet over meepraten, maar meldt zich als trouwe meelezer als dit topic weer eens een kick krijgt

thumbsup.gif

Op een dag ram ik mijn hobbyvanzelf wel een keer door je strot waarschijnlijk. Ik ben wat dat betreft net een evangeliserend klapclublid met een lijntje teveel speed op. knipoog_dicht.gif.

Heb je een raam/balkon op het zuiden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op een dag ram ik mijn hobbyvanzelf wel een keer door je strot waarschijnlijk. Ik ben wat dat betreft net een evangeliserend klapclublid met een lijntje teveel speed op.
knipoog_dicht.gif
.

dat heb ik nou met boeken en cd's yes.gif

Quote:
Heb je een raam/balkon op het zuiden?

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

deal
yes.gif

doe er eens een fotootje van?
smile.gif

Nou, ze sterven in de winter terug tot een soort bloembol-achtig iets dus veel is er niet te zien. En ik fotografeer zelden dussuh, maar ze lijken vrij veel op dit:

al18a.jpg

de echte happertjes dus zeg maar. De naam betekend overigens zoiets als:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

och guttegut wat een knuffeltjes... Ik zou er bijna zelf een gaan aanschaffen, ware het niet dat ik alleen planten kan hebben die 4-6 weken verwaarlozing kunnen dorostaan.

Volgens mij hoef je vleesetende planten ook niet zo goed te verzorgen.

Maar jij hebt toch niet je hele huis vol staan met phalenopsis he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, mijn groene vingers (die ik ergens wel heb), richten zich op tuinen. Nu woon ik in de stad, dus in de praktijk zijn dat nu tuinen van familie en vrienden waar ik graag in help.

Ik heb wel wat groen in huis, voornamelijk grote planten in grote potten die het erg lang uithouden (niet exact dezelfde als op foto, maar het geeft een indicatie... saai)

grote kamerplanten.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, mijn groene vingers (die ik ergens wel heb), richten zich op tuinen. Nu woon ik in de stad, dus in de praktijk zijn dat nu tuinen van familie en vrienden waar ik graag in help.

Ik heb wel wat groen in huis, voornamelijk grote planten in grote potten die het erg lang uithouden (niet exact dezelfde als op foto, maar het geeft een indicatie... saai)

Bloeiende potplanten zijn ook leuk, en okee, die moet je wat vaker water geven, maar sommige planten zijn niet heel veeleisend, een potchrysant kan opleven alsie helemaal slap hangt en dan zie je ook dat ie water nodig heeft knipoog_dicht.gif.

Maar met groene planten is ook niets mis.

Met de phalenopsis wel.yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

och guttegut wat een knuffeltjes... Ik zou er bijna zelf een gaan aanschaffen, ware het niet dat ik alleen planten kan hebben die 4-6 weken verwaarlozing kunnen doorstaan.

zonlicht, nathouden en met rust laten. Zoveel verzorging hebben ze niet nodig....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

zonlicht, nathouden en met rust laten. Zoveel verzorging hebben ze niet nodig....

Ik heb weinig zon in mijn huis, wel een groot dakterras. maar da's buiten.

Dat nathouden wordt ook een probleem, ik ga dat 2 maanden keurig volhouden en dan gebeurt er iets en is het ineens 5 weken verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb weinig zon in mijn huis, wel een groot dakterras. maar da's buiten.

Dat nathouden wordt ook een probleem, ik ga dat 2 maanden keurig volhouden en dan gebeurt er iets en is het ineens 5 weken verder.

Oh gij onwetende dwaas: veel van de vleeseters zijn planten uit gematigde klimaatzones; sterker nog, veel van de soorten sterven zonder een koude periode. De vorst moet erover een anders halen ze de volgende zomer niet. Gaat heen zondaar en koop een vleesetende plant.

Yeah i get biblical on this topic... knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid