Spring naar bijdragen

Vleesetende planten


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Valt dit topic een beetje dood of ben ik nou gek
nosmile.gif

Dit topic sleept zich al 8 maanden voort met gemiddeld 1 1/2 post per week. Niet dood, meer in coma zou ik zeggen. Ach weet je, ik zou dol kunnen zijn op crediblers maar ze houden niet van vleesetende planten. De barbaren... boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

goh Zaarah ik wist niet dat je MC kende?
big-smile.gif
Of zijn vleesetende planten verboden in de Koran?

We zijn familie van elkaar hebben we ontdekt, maar we kennen elkaar verder niet.

ik ontdekte het aan de naam Marinus, die rare naam (sorry marinus) hoor je veel in mijn moeders familie, en omdat ik weet uit welke kerk hij vandaan komt(mijn moeder komt ook uit die kerk) wist ik gelijk dat hij familie van mij moest zijn smile.gif

en nee natuurlijk zijn vleesetende planten niet verboden..God heeft vleesetende planten geschapen toch, en het zijn mooie planten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Insecten hebben geen bewustzijn, zijn ze te primitief voor. Dus ze zijn zich niet 'bewust' van pijn. Hoogstens komen er bepaalde signaaltjes aan bij een soort primitief 'zenuw'centrum.

Maar als jij een insect zou zijn geweest dan zal het vast geen pretje zijn, zo'n plant. knipoog_dicht.gif

Ik wil zo'n plant tegen muggen...

Muggen zijn minions van satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit topic sleept zich al 8 maanden voort met gemiddeld 1 1/2 post per week. Niet dood, meer in coma zou ik zeggen. Ach weet je, ik zou dol kunnen zijn op crediblers maar ze houden niet van vleesetende planten. De barbaren...
boosrood.gif

Ik heb die plantjes op mijn verlanglijstje staan. smile.gif

Ik weet er alleen te weinig van af, dus ben ik bang dat ze het lot van mijn bonzai boompje krijgen....dood...

Maar niet te min wil ik zo'n plant hebben, zeker als ze muggen eten. Dan wil ik er één inteligent is en met van die bladeren die dicht klappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus als ik vliegen thuis heb/krijg (aangezien het steeds warmer wordt) wordt het daardoor verholpen?
:-d

En weet iemand hoe 'insectvriendelijk' die vleesetende planten zijn? Lijdt de insect daardoor veel pijn? (Anders laat ik ze liever gewoon leven, die arme insecten).

Je eerste vraag: is het een remedie tegen vliegen? Nee, niet echt. Ten eerste moet je je niet te veel voorstellen van de capaciteit van de planten. Een venusvliegenval die 5 insecten per week vangt is erg veel. En ten tweede lokken de trekken de planten insecten aan. Niet heel erg hoor, maar genoeg om dat wat ze te vangen te compenseren.

Of ze insectvriendelijk zijn? Niet echt, in bekerplanten verdrinken insecten binnen een paar minuten en de venusvliegenval verstikt zijn prooi in een minuut of 15. Maar een groot insect in een zonnedauw kan het vrij lang volhoden.

Maar: ondanks dat veel planten een levende prooi willen kun je de detectiemecanismes hiervoor redelijk makkelijk omzeilen en ze toch dode prooien voeren.


Samengevoegd:

Quote:

Insecten hebben geen bewustzijn, zijn ze te primitief voor. Dus ze zijn zich niet 'bewust' van pijn. Hoogstens komen er bepaalde signaaltjes aan bij een soort primitief 'zenuw'centrum.

Maar als jij een insect zou zijn geweest dan zal het vast geen pretje zijn, zo'n plant.
knipoog_dicht.gif

Ik wil zo'n plant tegen muggen...

Muggen zijn minions van satan.

Ik ga er vanuit dat insecten kunnen lijden en als een insect te lang blijft leven dan maak ik hem zelf dood. Detectie van levende prooi is enkel in het begin van belang. Dus het heeft geen zin eea te rekken.

Muggen zijn irri maar helaas geen standaard prooi voor vleeseters. De planten bootsen van alles na om prooi te lokken, maar geen bloed.. En dat is wat stekende muggen aantrekt.

En voel je niet gewetensbezwaard om een plant aan te schaffen. Een typische tuincentrumvliegenval kost 4 euro en staat toch alleen maar dood te gaan. Als je de truckjes weet hoe je ze moet verzorgen zijn de planten redelijk makkelijk te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wist niet dat je een misantropische herbofiel was.

Met gezond wantrouwen is niets mis ,heeft al vele mensen gered voor onheil .Een gezond wantrouwen is altijd ten velvaart voor de persoon zelf, en iedereen wil voor zich zelf het goed.

Maar mens vleesetende plant zou mooi zijn en jij zal op moeten passen van jij vindt ze te lief,verslonden wordt je dan ...........maar wel je eigen schuld de vleesetende plant is een rechtvaardige plant en doet niet aan klasse rechtspraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je eerste vraag: is het een remedie tegen vliegen? Nee, niet echt. Ten eerste moet je je niet te veel voorstellen van de capaciteit van de planten. Een venusvliegenval die 5 insecten per week vangt is erg veel. En ten tweede lokken de trekken de planten insecten aan. Niet heel erg hoor, maar genoeg om dat wat ze te vangen te compenseren.

Of ze insectvriendelijk zijn? Niet echt, in bekerplanten verdrinken insecten binnen een paar minuten en de venusvliegenval verstikt zijn prooi in een minuut of 15. Maar een groot insect in een zonnedauw kan het vrij lang volhoden.

Maar: ondanks dat veel planten een levende prooi willen kun je de detectiemecanismes hiervoor redelijk makkelijk omzeilen en ze toch dode prooien voeren.


Samengevoegd:

[...]

Ik ga er vanuit dat insecten kunnen lijden en als een insect te lang blijft leven dan maak ik hem zelf dood. Detectie van levende prooi is enkel in het begin van belang. Dus het heeft geen zin eea te rekken.

Muggen zijn irri maar helaas geen standaard prooi voor vleeseters. De planten bootsen van alles na om prooi te lokken, maar geen bloed.. En dat is wat stekende muggen aantrekt.

En voel je niet gewetensbezwaard om een plant aan te schaffen. Een typische tuincentrumvliegenval kost 4 euro en staat toch alleen maar dood te gaan. Als je de truckjes weet hoe je ze moet verzorgen zijn de planten redelijk makkelijk te houden.

Bedankt voor je antwoorden! widegrin.gif

Ach ja, we moeten het zo zien: In de natuur zijn de dieren ook niet echt 'diervriendelijk' voor elkaar als ze elkaar opeten. Neem maar als voorbeeld een tijger die een zebra verslind. Dat gebeurd ook niet echt 'diervriendelijk'. (Of juist wel. Dat hij hen eerst laat vallen en daarna bij de keel grijpt, om zoveel mogelijk bloedverlies in zo een kort mogelijke tijd te maken, zodat het zebra zo snel mogelijk het bewustzijn verliest).

Mooie plaatje:

venusvlieg_ani.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ach ja, we moeten het zo zien: In de natuur zijn de dieren ook niet echt 'diervriendelijk' voor elkaar als ze elkaar opeten. Neem maar als voorbeeld een tijger die een zebra verslind. Dat gebeurd ook niet echt 'diervriendelijk'. (Of juist wel. Dat hij hen eerst laat vallen en daarna bij de keel grijpt, om zoveel mogelijk bloedverlies in zo een kort mogelijke tijd te maken, zodat het zebra zo snel mogelijk het bewustzijn verliest).

Zo zie ik het ook, maar anders dan de planten heb ik wel verantwoordelijkheid voor eventueel dierenleed. als het niet nodig is voer ik mijn planten niet, en dan liever ook geen levende prooi. bekerplanten kunnen net zo goed dode insecten eten bijv.

Overigens: veel dieren heen zeer onaangename gewoontes als het om prooi gaat. Spinnen, roofwespen, katten ed. zijn volgens menselijke maatstaven sadistisch te noemen. Maar goed dat is ook weer de natuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even een vraagje, wat is goed voor die plant:

- binnen houden op de vensterbank (mijn kamer zit op het zuiden)

- of gewoon in de tuin zetten op een zonvol plekje (ook in de winter of moet je ze in de winter binnen neerzetten).

Ik ben namelijk van plan er vrijdag 1-3 te gaan kopen dus dan moet ik wel weten waar ik ze neer moet zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog even een vraagje, wat is goed voor die plant:

- binnen houden op de vensterbank (mijn kamer zit op het zuiden)

- of gewoon in de tuin zetten op een zonvol plekje (ook in de winter of moet je ze in de winter binnen neerzetten).

Ik ben namelijk van plan er vrijdag 1-3 te gaan kopen dus dan moet ik wel weten waar ik ze neer moet zetten.

Prachtig ben ook een liefhebber maar echt verstand heb ik er niet van,dus goed advies voor je vleesetende planten moet je toch zijn bij M-Copy.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog even een vraagje, wat is goed voor die plant:

- binnen houden op de vensterbank (mijn kamer zit op het zuiden)

- of gewoon in de tuin zetten op een zonvol plekje (ook in de winter of moet je ze in de winter binnen neerzetten).

Ik ben namelijk van plan er vrijdag 1-3 te gaan kopen dus dan moet ik wel weten waar ik ze neer moet zetten.

uiten verdient de voorkeur, maar net als met veel planten zijn vleeseters zeikers met grote temperatuurwisselingen. Ik zou het weerbericht in de gaten houden en als het 20+ C overdag is en de temperatuur 's nachts een paar dagen boven de 10-12 C blijft kun je ze naar buiten doen. Overigens kunnen ze dan ook in de winter uiten lijven, sterker nog veel soorten hebben een paar maanden lage temperaturen nodig. Maar de eerste paar weken is een vensterbank op het zuiden prima.

Als je ze kekocht heb moet je even wat foto's plaatsen voor een soortspecifieke verzorgingsinstructie. (Nee de naam op het kaartje is niet voldoende aangezien tuincentra zelfs de familienaam vaak verkeerd op het label zetten)


Samengevoegd:

Quote:

Wat is er mis met een verslindende vleesetende plant,mag de plant aub.Ja de plant mag graag zelfs.

Nou ok: ik kweek wel zo'n plant. Trouwens wel origineel, dan kunnen we voor de verandering eens christenen voor de planten werpen. en jij de eerste proefpersoon? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben bij een tuincentrum geweest en ze zeiden dat die planten pas eind april/begin mei komen dus ik moet nog even wachten, maar kun je die planten ook stukjes vis geven of maden en eten ze ook wespen? ik zeg maar wat puh2.gif

En hoe moet je ze stekken of hoe ''planten'' ze zich voort?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben bij een tuincentrum geweest en ze zeiden dat die planten pas eind april/begin mei komen dus ik moet nog even wachten, maar kun je die planten ook stukjes vis geven of maden en eten ze ook wespen? ik zeg maar wat
puh2.gif

En hoe moet je ze stekken of hoe ''planten'' ze zich voort?

Ik stel voor dat je eerst de planten koopt en dan kan ik wat gerichter advies geven. Maar voor de meeste standaard tuincentrumplanten geld: voer ze enkel volwassen insecten of andere geleedpotigen. Daar zijn de planten op geevolueerd cq gecreeerd.

Wespen kan dus wel indien de val groot genoeg is, maar het is een ongebruikelijke prooi. Voortplanten kan op diverse manieren. De snelste manier is de rhizome (=soort van wortelstok splitsen in de winter. Dan heb je volgend jaar meerdere volwassen planten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ala je eigenlijk echt goed vleesetende planten wil houden zouden de vleesetende planten een eigen kamer moeten hebben,waar ze in staan met goede omstandigheden,en dan nog kamer op het zuiden .

De vleesetende plant is meer dan een plant.

Dat is wat algemeen gesteld, maar idd is het handig om een goede omgeving te creeren.

Overigens hebben mijn VVV-en roepnamen en ik kan niet ontkennen dat ik ze een beetje als huisdier zie widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is wat algemeen gesteld, maar idd is het handig om een goede omgeving te creeren.

Overigens hebben mijn VVV-en roepnamen en ik kan niet ontkennen dat ik ze een beetje als huisdier zie
widegrin.gif

Daarom zei ik ook een vleesetende plant is meer dan een plant,eerder een goede huisgenoot. knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid