Spring naar bijdragen

Top 40 Luisteren??


Aanbevolen berichten

Ondanks dat 'top 40' elke keer andere muziek bevat (dat mensen het een genre vinden is al van te walgen), dus hoe kan het nou constant 'verboden' zijn?

Overigens zijn er al tal van topics hierover, dus gebruik voor de gein de zoekfunctie om meer te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1.Mag je als christen naar Top 40 muziek luisteren??

Ja.

Quote:
2.Wat vinden jullie van de tegenwoordige top 40 muziek?

Matig, met af en toe een uitzondering (ik vond de Scissor Sisters en The White Stripes bv wel grappig, maar het overgrote deel van de Top40 spreekt me niet aan).

Quote:
3.Luister je het zelf??

Nee, nooit gedaan ook eigenlijk. Tijdens het leren had ik vroeger wel MTV op de achtergrond, maar ik kocht vooral CD's.

Quote:
Groetjes... En Gods zegen
knipoog_dicht.gif

Dank, en dito. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie niet meteen waarom je als christen niet naar de top 40 mag luisteren. Er kunnen soms wel eens nummers in staan die jij te ver vindt gaan (ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat je als christen liever niet luistert naar een nummer waarin gespot wordt met het geloof, of een nummer dat ongebonden seks, druggebruik, geweld enzovoort verheerlijkt), maar dat maakt de top 40 op zich toch niet slecht?

Zelf luister ik er wel eens naar voor de lol, maar er staat niet zo vaak muziek in die ik echt leuk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

heey..
smile.gif

Yo

Quote:
1.Mag je als christen naar Top 40 muziek luisteren??

Ja.

Quote:
2.Wat vinden jullie van de tegenwoordige top 40 muziek?

Veel goedkope muziek en vaak niet mijn smaak.

Quote:
3.Luister je het zelf??

Soms, als ik me enorm verveel.

Sommige liedjes vind ik trouwens 'wel aardig', een enkeling zelfs leuk.

Quote:
Groetjes... En Gods zegen
knipoog_dicht.gif

MZZL

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

heey..
smile.gif

Kwou ff weten wat jullie hiervan vinden:

1.Mag je als christen naar Top 40 muziek luisteren??

2.Wat vinden jullie van de tegenwoordige top 40 muziek?

3.Luister je het zelf??

Groetjes... En Gods zegen
knipoog_dicht.gif

1. njah...

2. vaak niet erg boeiend...

3. als ik het toevallig op de radio hoor wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

1: ja

2: je kan de muziek neit per definitie fout noemen. sommige nummers misschien wel, maar anderen ook weer neit. (steld at het fout was, dan zou het ummer Shackles van Mary Mary ook fout zijn geweest)

3: ik moet het op mijnw erk luisteren en heeeeeel soms zit er iets leuks bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Top 40 is sowieso al oplichterij.

Er word telkens geclaimt dat het 'de 40 populairste platen van NL' bevat.

In werkelijkheid onstaat de Top 40 door airplay op de radio. De Radio-bobo's bepalen dus wat er in komt.

(de rol van de DJ is al meer dan 20 jaar uitgespeeld)

Mensen kopen al lang geen CD-singles meer. Of ze zoeken het album, of het word van internet gehaald.

De echte populairste platen staan dus in de Album top 100.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat je zowieso eerst goed moet kijken naar de teksten. ik luisterde altijd super veel naar de top 40 maar nu niet meer. Ben namelijk naar de avond over popmuziek van koos de jong geweest, en dat heeft mijn blik er op wel verandert. kijk hier eens op als je wil weten wat een nummer precies inhoudt:> link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je echt van muziek houdt luister je geen top 40. De oppervlakkigheid vanuit een hedonistisch denkpatroon torpedeert iedere vorm van gezond verstand en diepgang.

Mooi voorbeeld vind ik dat liedje van Pink, iets over de president. Een nietszeggend nummer wat amper serieus te nemen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je echt van muziek houdt luister je geen top 40. De oppervlakkigheid vanuit een hedonistisch denkpatroon torpedeert iedere vorm van gezond verstand en diepgang.

Mooi voorbeeld vind ik dat liedje van Pink, iets over de president. Een nietszeggend nummer wat amper serieus te nemen is.

Niets aan toe te voegen, mee eens widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
1.Mag je als christen naar Top 40 muziek luisteren??

Ja hoor, heeft TMF geen enkel probleem mee. Weer serieus: ja, maar altijd met kritische geest. Er zijn immers nummers waar je mijns inziens als christen met goed fatsoen niet naar kunt luisteren. Maar er zijn ook nummers die prima tot zelfs hele goede teksten hebben. Probleem is dat in de Top 40 zowel slechte als goede nummers gewoon door elkaar worden gedraaid. De Top 40 zomaar als achtergrondmuziek draaien lijkt mij daarom weer géén goed idee.

Quote:
2.Wat vinden jullie van de tegenwoordige top 40 muziek?

Geen idee, ik luister het nooit. Maar soms zie ik clips of hoor ik nummers en ben ik blij dat ik het voor de zekerheid maar nooit luister. Popmuziek spreekt mij niet echt aan, enkele nummers uitgezonderd dan, dus daar heb je het al.

Quote:
3.Luister je het zelf??

Nee dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar waarom zou je zoiets willen weten? Een dergelijke vraag stel je volgens mij alleen maar als je ergens niet zeker over bent namelijk
smile.gif

O ik ben er wel zker over hoor wat ik ervan vind,,,Ik luister het zelf nietknipoog_dicht.gifMaar gwoon ff nieuwsgierig wat mensen ervan vinden. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, wat vind jij er dan zelf eigenlijk van?
big-smile.gif

Em ik vind et nie egt goed,,,Tegenwoordig moet je egt oppassen wat voor teksten en clips er op tv zijn,,want overal worden vrouwen als object gebruikt,,of van die rare teksten,,en dan zeg ik nie da alle muziek verkeerd is hoor..maar ik hou er persoonlijk nie zo van knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Em ik vind et nie egt goed,,,Tegenwoordig moet je egt oppassen wat voor teksten en clips er op tv zijn,,want overal worden vrouwen als object gebruikt,,of van die rare teksten,,en dan zeg ik nie da alle muziek verkeerd is hoor..maar ik hou er persoonlijk nie zo van
knipoog_dicht.gif

Vrij generaliserend bezig op deze manier. Alsof de Top 40 alleen maar uit 1 soort muziek bestaat. Waar jij het over hebt zijn de genres R&B, hiphop en rap. En als ik naar de top 40 kijk, zie ik toch een breeder aanbod dan alleen de eerder genoemde R&B, hiphop en rapperdeklap.

Het is momentaal toch ook jumpstyle wat populair is, en die clips zijn eigenlijk doorgaans gevuld met dansende mensen of lego-poppetjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid