Jyoti 0 Geplaatst 24 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2007 Het grappige is dat mijn meest gelovige vriendinnen eigenlijk helemaal nooit rokken dragen, het zijn toevallig gewoon eerder lange-broek-types. Ze dragen wel altijd een kruisje rond de hals, dus daaraan kan je hun geloof wel merken, en ze zullen ook nooit erg blote of excentrieke kledij dragen, maar dat ligt denk ik niet meteen aan hun geloof, het zijn gewoon meisjes die zich het beste voelen in eenvoudige, nette kledij die niet te opvallend is. Link naar bericht Deel via andere websites
Leonardo80 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op donderdag 24 mei 2007 21:49:51 schreef Gilrea het volgende: Mensen, om even het misverstand van 'de refo' uit de wereld te helpen: Ik zit zelf op een strenge reformatorische school. Je moet persé rokjes dragen, en ze mogen niet korter dan tien centimeter boven je knie. Voor de rest geen naveltruitjes, truitjes met een twijfelachtige opdruk en de lage decolleté (ofzo) is helemaal uit den boze. Hieraan hebben sommige mensen de lak, logisch, sommige mensen hebben die kledingprincipes helemaal niet. Een vriendin van mij is een echte refo, en zij draagt rokken omdat God volgens haar in de Bijbel zegt dat meiden meidenkleding moeten dragen, en jongens jongenskleding. De rok is langer dan kniehoogte omdat ze vind dat ze er niet uitdagend voor jongens uit mag zien. (lees: als hoer erbij lopen) Dit vind ik een vrij logisch iets. Dat refo's alleen maar zwart en donkere kleuren dragen slaat eigenlijk helemaal nergens op. De kleding van 'de refo' moet er netjes uitzien, en heeft geen kleurenregel ofzo. Met andere woorden; refo's zijn net mensen. Zoals ik al dacht,kenden veel mensen van de refo's.Enigste keren wanneer ik ze zag met donkere kleren was op zondag.Maar dat was het ook.Ze hebben wel hun eigen stijl van kleren en winkels die daar natuurlijk in voorzien. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op donderdag 24 mei 2007 22:25:47 schreef NienkeJ het volgende: [...] Overigens @Gilrea: Er bestaan nóg strengere reformatorische scholen, dan die in Rotterdam, dacht ik Volgens mij is dat het geheime plan om de wereld over te nemen, en niet credible. Die vreselijke refoscholen. Link naar bericht Deel via andere websites
PeterK 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 16:48:51 schreef Gilrea het volgende: [...] Volgens mij is dat het geheime plan om de wereld over te nemen, en niet credible. Die vreselijke refoscholen. Verdraaid ze zijn zeker bang dat ik niet mijn mond kan houden, moet ik het weer viavia horen. Ze hadden me er toch minstens bij kunnen betrekken toen ze besloten de wereld over te nemen. Leuk zo'n refocommunitee. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ik draag gewoon wat ik leuk vind en aanstootgevende dingen vind ik niet leuk dat is dus makkelijk. En als ik ergens te gast ben waar men het belangrijk vindt wat je aanhebt dan pas ik me aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Liedewij 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 ik draag wat ik leuk vind en let absoluut niet op of het wel kan uit Christelijke overwegingen. Maar ik hou van basic kleding, met een leuke touch. draag geen lange rokken, heb nu een korte aan met een legging. Heeft iemand voorbeelden/foto's van refomatorische kledij, ben wel benieuwd. Heb wel vaak gewerkt in dorpen waar veel refo's wonen, lange rokken en back to the 90's. Moest laatst voor school iets doen met forecast, trendsvertalen voor 2009 en in de steekwoorden van Li edelkort (meest invloedrijke trendwachter) wordt het voor dn veel meer bedekking! Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Overigens... 'Aanstootgevend' Aanstootgevend is zo'n vaag begrip omdat dat waar je aanstoot aan neemt, een heel persoonlijk iets is. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ik vind roze shirts aanstootgevend. Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 19:49:20 schreef Audiophile het volgende: Ik vind roze shirts aanstootgevend. Ik zal de mijne niet aan doen als jij er bent Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 22:12:41 schreef TamarM het volgende: [...] Ik zal de mijne niet aan doen als jij er bent Bij mannen, jij mag het wel, hoor... Link naar bericht Deel via andere websites
Leonardo80 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Ik wou laatst een roze shirt halen hahahahaha.Hij was te duur dus heb ik em niet gehaald. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 22:18:54 schreef Leonardo80 het volgende: Ik wou laatst een roze shirt halen hahahahaha.Hij was te duur dus heb ik em niet gehaald. Ik ben daar blij om, enige roze shirts die ik accepteer zijin de Libido Airbag bandshirts... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op donderdag 24 mei 2007 22:25:47 schreef NienkeJ het volgende: [...] Dat staat nergens Alleen komt het ook voort uit het feit dat in de jaren '60/'70 men vond dat vrouwen en mannen gelijk zijn Dan hebben ze niet goed gekeken vrees ik Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 23:11:48 schreef Kyran het volgende: [...] Dan hebben ze niet goed gekeken vrees ik Vertel, waar staat het. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 17:00:51 schreef Hester het volgende: Ik draag gewoon wat ik leuk vind en aanstootgevende dingen vind ik niet leuk dat is dus makkelijk. En als ik ergens te gast ben waar men het belangrijk vindt wat je aanhebt dan pas ik me aan. Ik vind het best fijn om pakken te dragen. In mijn omgeving is dat redelijk aanstootgevend. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2007 Quote: Op vrijdag 25 mei 2007 23:12:52 schreef PascalPas het volgende: [...] Vertel, waar staat het. Ze zijn niet gelijk, er zijn lichamelijke verschillen, dáár doelde ik op. Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Aanstootgevende kledij draag ik niet. Ik neem gewoon de goedkoopste dingen, natuurlijk moet het wel passen, geen dingen die afzakken ofzo. Ook draag ik geen blote naveltruitjes. Mijn jeansbroeken spannen wel maar ik zie daar geen problemen in. Heb ook wel een losse broek, daar moet ik steeds een riem in dragen Een rok draag ik eigenlijk... nooit tot zelden, ik vind het heel ongemakkelijk om te dragen, je moet opletten wat je doet, lastig op de fiets etc... Meestal draag ik in de zomer shorts of soms kleedje. Of mijn piratenbroek. Teksten op kledij dat heb ik niet. Ohja heb wel zo'n tshirt waar opstaat: be the change you want to see in the world. Maar dat draag ik dus nooit omdat het de aandacht trekt en daar kan ik niet tegen Dus best stom dat ik dat had gekocht... en onnodig. Maarja ik ben ook niet perfect. Vroeger droeg ik wel vaak truitjes met blote navel enzo. Maar dat deed ik dan al vanaf ik klein was...9 jaar ofzo, dus ik was dat redelijk gewend. later (als je een beetje groter wordt) merk je dan wel wat voor aandacht je krijgt door dat soort kledij en dan ben ik ermee gestopt. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 26 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2007 Quote: Op woensdag 23 mei 2007 16:50:18 schreef Mystique het volgende: Ik draag, omdat ik me om de een of andere reden nog Christen voel, geen aanstootgevende kleding, geen strakke broeken, geen korte rokjes, geen blote buiken, geen lage halzen, etc. Dit omdat ik vind dat je vanuit Bijbels oogpunt zeker op moet letten wat je draagt. Maar je zou net zo goed kunnen zeggen dat je juist wél aanstootgevende kleding moet dragen, omdat je vanuit Bijbels oogpunt de opdracht hebt "gaat heen en vermenigvuldigt u". Dat gaat een stuk makkelijker met aanstootgevende kleding Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 27 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2007 Ik draag wat ik fijn vind en leuk vind. Soms kan de hals redelijk diep zijn, maar dan doe ik er een hempje onder (of ik geef er soms ook enits om, ligt eraan waar ik naartoe ga). Ik draag toch meestal alleen maar strakke broeken, een tshirt en een vest, lekkr makkelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 27 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2007 Een girly jeans bij jongens, ik heb er eentje Het zou Bijbels gezien aanvechtbaar zijn omdat het vrouwenkleding zou zijn. Enige meningen hierover? Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 27 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2007 Het is gewoon emo kleding ^^ Link naar bericht Deel via andere websites
jammetje 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 ik draag gewoon klding die ik mooi vind en als anderen het er niet mee eens zijn welke kleren ik draag hebben zij pech Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 En wat vinden jullie dan van in je bikini op het strand lopen?! Ik voel me hier zelf altijd best ongemakkelijk bij, wat vast niet voor niks zal zijn. Maar zou dit betekenen 'niet meer zwemmen'? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 Mwah, zal denk ik meer te maken hebben met toch wel iets bloter dan gemiddeld erbij rond lopen.Ik vind het ook niet prettig om in alleen een zwembroek voor onbekenden rond te lopen. Ook al heb oik best een mooie zwembroek Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 3 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2007 Quote: Op zaterdag 02 juni 2007 23:07:33 schreef Aluap het volgende: En wat vinden jullie dan van in je bikini op het strand lopen?! Ik voel me hier zelf altijd best ongemakkelijk bij, wat vast niet voor niks zal zijn. Maar zou dit betekenen 'niet meer zwemmen'? Ik vind dat vreselijk Maar ja.. Je doet er niets tegen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten