Spring naar bijdragen

Geloof je dat je niet ziek hoeft te


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi Mighty Rose. Ik heb heel Jesaja 53 onderhand doorgelezen, maar ik zie niet de zin 'Al mijn ziekten betaald heeft' ik vermoed dat je duidt op Jesaja 53:5 waar staat in mijn vertaling:

Maar Hij Is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.

Hij werd gestraft opdat wij door Hem volkomen vrede krijgen zouden bij God, die met ons ontevreden was vanwege onze zonden. Versta hierbij: en de kastijding is op Hem blijven liggen totdat Hij volkomenlijk voor ons betaald had, maar wat heeft hij betaald? Hij heeft al jou zonden betaald, hij spreekt jou vrij van schuld, de zonden die je gedaan hebt zijn weggeworpen in de diepten van de zee, en God zal ze niet meer gedenken. Je bent wit voor Hem en zult in je leven ook berouw hebben van je zonden. Niet om ze vergeven te krijgen, dat zijn ze bij God maar in jou persoonlijke beleving kan dat een grote breuk tussen jou en God zijn.

Zonde is echter iets anders dan de gevolgen van de zondeval. Ziekte is zo'n gevolg, door de 'degeneratie' van de schepping worden mensen ziek en gaan er nog steeds dingen fout. Ik vraag me nu, tijdens het typen af. Als ik hard genoeg geloof dat Jezus voor mij stierf, waarom zou ik dan wel moeten sterven? Jezus stierf voor mij, en de dood is de straf op de zonde.. terwijl ik toch gerechtvaardigd ben door God, waarom sterven er dan gelovige mensen?

Quote:
Want als het waar zou zijn dat mijn evt. kanker morgen het werk van Jezus ongedaan zou kunnen maken, dan was Jezus werk niet perfect... sterker nog: kun je ook twijfelen of je zonden wel vergeven zijn en of je dus wel gered bent... is de bijbel niet waar.

Het is dan ook een ridicule redenatie.

1. Het werk van Christus is onomkeerbaar als het eenmaal aan jou hart is toegepast als jij door de heilige Geest tot geloof bent gekomen.

2. Mensen hoe diep gelovig en tenvolle vertrouwend worden ziek. Natuurlijk is dat wat de heilige Geest werkt (het is niet Christus die werkt) perfect. Jou zonden zijn vergeven, als jij geloofd/als jou geloof van de heilige Geest is.

3. Het is menselijk dat een persoon wel eens twijfeld aan zijn eigen zaligheid, maar de belofte van het verbond is groter. Christus is sterker dan jou, maar toch kun je daar aan twijfelen. Twijfel is geen zonde, twijfel is mensenlijk. Twijfel is deels een mishagen aan jezelf hebben, dat je niet meer weet wat je moet, en dat je haast niet kunt geloven dat Christus voor jou gestorven is. Dat is menselijke, en ik denk dat het een groot gemis is als soms niet even door God met de stok het hoenderhok wordt in gemept om ondergescheten te worden door jou zonden, en je God eigenlijk niet meer ziet.. Maar God is er écht.. niet in jou beleving, maar Hij is er. Als jij Hem dan later weer ziet, zul je zijn verlossing nog prachtiger vinden..

Niet om twijfel de hemel in te prijzen, alleen maar om al die antitwijfel-gevoelens wat te relativeren. Dat ik of jij ziek zijn is geen gevolg van ons ongeloof of te weinig vertrouwen in God.

Je haalt veel Bijbelteksten aan, maar ook in de context?

Quote:
Want als Jezus werk dus wel perfect is: dan betekent dat ook dat je niet meer veroordeeld wordt op bijvoorbeeld ongeloof omdat je IN Jezus bent. (rom 8:1)

Ik zou het anders stellen: 'Jezus werk is perfect, een mens echter niet. Wie in ongeloof valt, was Jezus Christus door de heilige Geest niet deelachtig'. Het is dus een non-issue 'niet veroordeeld op ongeloof'. Wat Romeinen 8:1 in deze context (niet verdoemd vanwege ongeloof als je geloofd). Mensen die van nieuws geboren zijn, wedergeboren, uit de Geest geboren zijn zullen inderdaad niet en nooit verdoemd worden. Wat heeft dat met 'niet meer ziek zijn' te maken?

Quote:
Kijk de bijbel zegt dat Jezus alle zonden en ziekten gedragen heeft... sterker nog de hele vloek (check jesaja 53 en galaten 3)...

Er staat niet dat Christus al onze ziekten gedragen heeft? Ook in Galaten 3 (Wat vooral gaat over Grieken en Joden en de doop van mensen) kan ik niet wat vinden wat hierop van toepassing is.

Quote:
Wat nou als iedereen massaal niet gelooft in Jezus' werk, omdat ze wat anders constateren (dus niet geloven)... hoe gek is t dan dat veel mensen ziek zijn?

Je verbind nu twee losstaande dingen met elkaar. Ik denk zo, dat er in Nederland procentueel minder zieken zijn dan in de gelovige Middeleeuwen, maar toen geloofden ze vast ook nog niet hard genoeg smile.gif

Quote:
Ik geloof dat de oplossing ligt in het weer durven geloven in dat Jezus'werk echt compleet was en dat het ECHT waar is dat Hij alles gedragen heeft... omdat Hij van ons houdt en goed is.

Je impliceerd hier dus mee:

1. Christenen die ziek zijn geloven niet hard genoeg, of:

2. Er zijn nog maar heel weinig christenen die oprecht geloven (dat het ECHT waar is dat Hij alles gedragen heeft).

------------------------------------------------------------ +

Om het te benaderen vanuit christelijk/gereformeerde theologie: 'een punt2-gelovige' (die dus niet geloofd dat Christus ECHT al zijn zonden gedragen heeft) is geen oprechte gelovige, want God doet geen half werk. Je bent of gelovig, of niet.

En de slagroom op jou mooie taart is natuurlijk zo hard mogelijk geloven dat je nooit ziek wordt en nooit sterft wat dan dus het eeuwige leven is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mighty Rose,

Ik heb er even over gedaan om te beslissen wat ik van dit topic vind maar ik moet eerlijk zeggen: ik word er een beetje onpasselijk van.

Je stelt hier impliciet dat iedereen die ziek is niet genoeg geloof heeft, is het niet?

Wat ga je nu doen als je een ernstige ziekte krijgt? Is dan de basis voor je geloof weg of is het dan opeens gewoon "Gods wil"?

En hoe zit het met Johannes 3:16? Moet daar ook opeens een gradatie in geloof aan worden toegevoegd? 'Want God had de wereld zo lief dat hij Zijn eniggeboren zoon ter wereld zond, zodat een ieder die maar genoeg in Hem gelooft ...... " etc

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Shalom Robert

Sjaloom Michiel,

Quote:
Toch is het veel makkelijker op te schrijven dan dit mee te maken in je omgeving. Het is zo makkelijk te zeggen "vertrouw op God", maar hoe ga je daarmee om als je iemand van je eigen leeftijd onder je ogen ziet aftakelen vanwege twee tumoren in zijn hoofd? Hoe moet je dan zijn dood zien na een jaar ziekte bed? Zo makkelijk te schrijven "als je die stap kan maken", maar wat is dat voor een stap dan, hoe neem je die stap? Hoe zorg je dat het vertrouwen er is en blijft en jijzelf die toekijkt niet God de rug toekeert?

Ik weet het niet, Michiel, en ik heb ook mensen zien aftakelen... En dan niet zozeer alleen mensen die lichamelijk ziek waren, maar ook geestelijk in de knoop zitten. En soms kan dat laatste zo uitzichtloos, zo hopelozer zijn, haast nog ernstiger dan een tumor. Ik vind het helemaal niet makkelijk om dit te schrijven en preek ook meer voor mijzelf dan voor iemand anders. Onder het mom van "wat waar is moet gezegt worden, al doe je het zelf niet."

Hoe je ermee omgaat als je iemand ziet doodgaan? Ik geloof dat je iemand best mag bemoedigen. Met het gegeven dat hij in zijn lijden het gelaat van Christus draagt. Dat God van hem houdt en dicht bij hem is. Dat God ook deze kwade ziekte ten goede keert. En dat Gode zij dank het lijden niet eeuwig blijft, maar dat hij met de dood in de armen van God geworpen zal worden. En als hij geen christen is, dan kun je vast wel andere woorden bedenken. Tact blijft belangrijk, maar dat leek mij wel logisch.

Quote:
Ja, maar die ellende komt niet van God zeg je eerer, waar komt het dan vandaan en als dat vertrouwen er is, waarom neemt God dan die ellende niet weg?

Die ellende komt van virussen, bacteriën, de mens zelf, andere stukken schepping, dat soort dingen. En waarom God ellende niet wegneemt? Weet ik niet, maar ik weet wel dat je je ellende mag zien als het delen in het lijden van Christus. Zodat je er misschien zelfs kracht uit kunt halen en je relatie met God hechter kan worden. Net zoals Paulus kracht haalde uit zijn ziekte en uit zijn zwakheden.

Quote:
Ja, maar helpt daarin dan als je de wetenschap hebt dat je de 25 niet gaat halen?

Ja, het kan je helpen je dood te aanvaarden en je dood te zien als verlossing uit het lijden en een innig weerzien met God. En ja, dat is verschrikkelijk moeilijk, maar ik denk niet dat het daarom minder waardevol is. Je lijden opdragen als offer aan God en het zien als het delen in Zijn lijden, kan je helpen positiever om te gaan met het lijden en wie weet hoeveel je dan geneest.

Iemand die geestelijk verzorger is, vertelde mij weleens dat hij in een ziekenhuis een patiënt elke dag hoorde klagen over zijn terminale ziekte. Hij leed veel pijn en zag ontzettend tegen de dood op. Diegene geloofde ook in Christus. Hij ging toen op een dag met de patiënt praten en zei hem dat hij vanaf nu alleen nog maar God mocht loven en danken voor elke dag en voor Zijn kracht en hulp. Na wat gemorrel deed de patiënt dat en ging uiteindelijk in vrede heen, met vreugde in het hart.

Wat is dan genezing? Is genezing dan alleen dat je lijden verdwijnt? Of kan genezing ook zijn dat je het lijden aan God toevertrouwd en zo met een vredig en vertrouwensvol hart Hem en je naasten kunt naderen? God wil dat je afhankelijk van Hem raakt, zodat je brandt van liefde voor Hem en niet zonder Hem kunt. En als Hij jouw lijden kan gebruiken om je dichter bij Hem te trekken, dan geloof ik dat Hij dat ook zal doen.

Quote:
Ja, maar dat is wel een heel andere strekking dan een terminale ziekte hebben, vind je ook niet?

Het laatste is ernstiger ja, maar voor God is niets te zwaar en niets te ernstig om het ten goede te kunnen keren. Vergeet niet dat God alleen het goede met de mens voorheeft. Ook als Hij iemand níét geneest, heeft Hij altijd het beste met diegene voor. Dat is geen kwestie van begrijpen, maar een kwestie van vertrouwen.

Ziekte en genezing zijn hele zware onderwerpen waar je niet zomaar over uitgepraat bent. Voor je het weet zeg je weer iets verkeerds of op de verkeerde manier. Toch heb ik me er niet van laten weerhouden te proberen duidelijk te maken wat ik bedoel. God wil het lijden niet, maar kan het lijden wel ten goede keren en ook gebruiken voor je zieleheil. Denk aan Job, denk aan Paulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou toch ook even een korte reactie geven over dit onderwerp. Ziekte en genezing is altijd iets waar veel mensen door ervaringen wat sneller door gekwetst/aangevallen kunnen worden. Wat ik zelf heb gemerkt is dat het belangrijk is alles wat gezegd wordt puur te toetsen aan de Bijbel en niet aan (hoe lastig ook) ervaringen uit het verleden.

Ik ben hier zelf ook al enige tijd mee bezig en ik wou graag eerst even wat puntjes duidelijk neerzetten. het gaat niet om de hoeveelheid geloof! Door te zeggen dat mensen niet genoeg geloof heb ga je eigenlijk gewoon terug naar het eigen werken systeem. Je moet zelf presteren om iets te bereiken.

Geloof is eigenlijk het amen zeggen op alles wat Jezus al heeft gedaan. Niet iets wat Hij nog voor je moet doen.

Terug naar genezing, Jezus zegt met enige regelmaat dat wij door zijn bediening het hart van de Vader zien. Als we dan kijken naar wat Jezus doet in zijn leven zien we dat een erg groot gedeelte van de bediening bestond uit het genezen van de zieken (Matth 12:15). Dit geeft toch te denken. Wat nog mooier is dat Hij zegt dat wij zijn als Hem in deze wereld en dat we zelfs nog grotere dingen dan Hem zullen doen (Joh 14:14)!

Door Zijn dood aan het kruis heeft Hij niet alleen de vergeving van onze zonden betaald maar ook zoals in jes 53:4+5 staat. Vooral leuk bij dit bijbelgedeelte is om te kijk naar de grondtekst omdat het zijn kracht wat heeft verloren in de vertalingen. In Mattheus 8:16-17 wordt deze tekst even heel duidelijk gemaakt. het gaat hier over Jezus die zieken genezen waar vervolgens deze tekst aan wordt gekoppeld. Dit lijkt me wel duidelijk:-)

Nog een leuk puntje is dat in galaten 3:13 staat dat we vrijgekocht zijn van de vloek van de wet, en wat staat er in de vloeken van de wet?

Deut 28:58-61

58 Als u niet zorgvuldig de wetten naleeft waarin ik u onderwezen heb en die in dit boek zijn opgetekend, en de glorierijke en ontzagwekkende naam van de Heer, uw God, de eerbied onthoudt die Hem toekomt, 59 zal Hij u en uw nageslacht zeer zwaar straffen. Hij zal uw treffen met ongehoorde plagen, waar geen einde aan komt, en met vreselijke, ongeneeslijke ziekten. 60 Hij zal opnieuw al die gevreesde kwalen uit Egypte op u afsturen en u ermee treffen. 61 Maar ook ziekten en plagen waarover dit wetboek zwijgt zal Hij op u afsturen, tot er niemand meer over is.

Hier wordt dus duidelijk gesteld dat ziekten onder de vloek vallen die Jezus voor ons op zich heeft genomen!

Waarom is er dan nog steeds ziekte? Ik denk dat in veel gevallen mensen gewoon niet ten volste realiseren wat Jezus aan het kruis allemaal heeft betaald. Als je niet weet wat je kunt gebruiken wordt het vaak ook niet gebruikt. Mensen denken wel dat Jezus geneest maar ze durven vaak niet te geloven dat dat ook voor hunzelf geldt.

En dat werd geloof ik ook bedoeld met "waar het wordt gepredikt zie je de gevolgen". Als mensen beseffen wat Jezus allemaal heeft gedaan voor hen aan het kruis en ook gaan realiseren dat dat ook voor hun persoonlijk is dan veranderen er dingen!

Genezing heeft vaak een slechte bijsmaak gekregen door mensen die riepen dat jij genoeg geloof moest hebben omdat er anders niks gebeurde. Dit leidde alleen maar tot veroordeling, wat wel het laatste is wat mag gebeuren!

Ik hoop dat mijn standpunt zo een beetje duidelijk is,

God Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mighty Rose,

Ik heb er even over gedaan om te beslissen wat ik van dit topic vind maar ik moet eerlijk zeggen: ik word er een beetje onpasselijk van.

Je stelt hier impliciet dat iedereen die ziek is niet genoeg geloof heeft, is het niet?

Wat ga je nu doen als je een ernstige ziekte krijgt? Is dan de basis voor je geloof weg of is het dan opeens gewoon "Gods wil"?

En hoe zit het met Johannes 3:16? Moet daar ook opeens een gradatie in geloof aan worden toegevoegd? 'Want God had de wereld zo lief dat hij Zijn eniggeboren zoon ter wereld zond, zodat een ieder die maar genoeg in Hem gelooft ...... " etc

Dat heb ik je ook al eerder gevraagd MR en heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat je eerst stelt dat de Ts verkeerd begrepen wordt, dat ik je er dan op wijs dat ze haar stelling letterlijk heeft neergezet, en dat we haar dus niet verkeerd begrijpen. En dat je dan vervolgens de volgende persoon die om uitleg vraagt een link geeft, met daarbij een totaal andere post.

Ik vind dat stiekem gewoon echt grappig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Warrior4Jah: Voor mij is je standpunt duidelijk, als je niet durft te geloven dan wordt je niet genezen. Het is een variant op de openingspost waarin dat ook al min of meer gezegd wordt. Nog weer andere zien er het werk van demonen in waarvan je je niet bewust hoeft te zijn.

En geen van alle houdt voldoende rekening met de schade die de zonde aanricht en dat de dood nog heerst hier op aarde. De laatste vijand, die onttroond wordt, is de dood. Ons leven ligt in God's hand ook nu ziekte en dood nog in ons leven heersen. Bedroef de zieken daarom niet met dit soort verhalen waar de teneur van blijft dat je niet genoeg gelooft als je niet beter wordt maar erken dat God's wegen voor mensen niet te doorgronden zijn maar dat je je leven aan hem kunt toevertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat je eerst stelt dat de Ts verkeerd begrepen wordt, dat ik je er dan op wijs dat ze haar stelling letterlijk heeft neergezet, en dat we haar dus niet verkeerd begrijpen. En dat je dan vervolgens de volgende persoon die om uitleg vraagt een link geeft, met daarbij een totaal andere post.

Ik vind dat stiekem gewoon echt grappig
smile.gif

Ik vind dat kinderachtig en ongepast... yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat je eerst stelt dat de Ts verkeerd begrepen wordt,

Dat ging over het feit dat jullie veronderstelden dat ze dacht dat er geen ziekte meer is in de wereld, en die is er wel...

Quote:
dat ik je er dan op wijs dat ze haar stelling letterlijk heeft neergezet, en dat we haar dus niet verkeerd begrijpen.

volgens mij wel als je stelt dat ze zegt dat er geen ziekte is op dit moment...

Quote:
En dat je dan vervolgens de volgende persoon die om uitleg vraagt een link geeft, met daarbij een totaal andere post.

Dat was een reactie op Joost en Mr. Emilio, die allebei stellen dat zij zegt dat het niet genezen van ziekte ligt aan het gebrek aan geloof, en ze zegt daar duidelijk dat dit niet het geval is. Ook zegt ze dat ze in haar naaste omgeving ervaring heeft met ernstige ziekte, en dat geeft ook antwoord op de vraag van Joost wat er gebeurt als ze zelf ziek wordt lijkt me.

Hoezo heeft dat daar niet mee te maken?

Quote:
Ik vind dat stiekem gewoon echt grappig
smile.gif

Misschien dat je het dan iets minder denigrerend kan neerzetten en gewoon zeggen wat je bedoeld? Dit toont absoluut geen respect, en voelt gewoon als recht in je gezicht uitgelachen worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet nog steeds niet waarom jullie dan blij zijn met je God.

Uit deze opmerking maak ik een beetje op dat je niet begrijpt waarom ik blij ben met God, als Hij niet precies hetgene doet wat in mijn ogen rechtvaardig is.

Maar iets wat in onze visie onrechtvaardig kan lijken, kan vanuit Gods oogpunt misschien wel het goede zijn om te doen. Hij ziet het totale plaatje. Wij kijken alleen vanuit onszelf (wat overigens ook vrij logisch is).

Ik geloof niet dat iedereen genezen kan worden als hij/zij maar genoeg gelooft. Ik geloof wel dat er na dit leven meer is en dat we verder mogen kijken dan de ziekte en dood in deze wereld. En daarom ben ik blij met God knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom Robert,

Ik weet het wel en kan de redenatie allemaal wel volgen, maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Dat is dat onbegrip en het vertrouwen dat we dan aan de dag moeten leggen. Daarom is het goed om voor mezelf te weten dat het vertrouwen er was, zoals ik eerder schreef, maar beticht werd van oordelen over een geloof van iemand, en dat ik daarmee verder kan. Proces is langzaam en moeizaam om te accepteren en Gods hand erin te herkennen, maar beetje bij beetje lukt dat steeds meer.

@Warrior4Jah:

Je resumeert nog een keer op weer andere woorden dat iemand die ziek is niet genoeg geloof heeft. Dingo verwoordt goed wat ik daarover ook wil zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Warrior4Jah: Voor mij is je standpunt duidelijk, als je niet durft te geloven dan wordt je niet genezen. Het is een variant op de openingspost waarin dat ook al min of meer gezegd wordt. Nog weer andere zien er het werk van demonen in waarvan je je niet bewust hoeft te zijn.

En geen van alle houdt voldoende rekening met de schade die de zonde aanricht en dat de dood nog heerst hier op aarde.
De laatste vijand, die onttroond wordt, is de dood
. Ons leven ligt in God's hand ook nu ziekte en dood nog in ons leven heersen. Bedroef de zieken daarom niet met dit soort verhalen waar de teneur van blijft dat je niet genoeg gelooft als je niet beter wordt maar erken dat God's wegen voor mensen niet te doorgronden zijn maar dat je je leven aan hem kunt toevertrouwen.

En als je mijn post even had gelezen had je gezien dat ik het niet eens ben met de stelling "als je niet geneest heb je niet genoeg geloof" verre van juist! Als je een geloof als een mosterdzaadje hebt dan is dat al genoeg!

Geloof heeft door het verkeerde gebruik in de evangelische kringen een heel negatieve klank gekregen, probeer dat even te vergeten en puur naar de bijbel te kijken.

Maar als je verder reageert op mijn stukje dan zie ik graag bijbels onderbouwde reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En als je mijn post even had gelezen had je gezien dat ik het niet eens ben met de stelling "als je niet geneest heb je niet genoeg geloof" verre van juist! Als je een geloof als een mosterdzaadje hebt dan is dat al genoeg!

Dat komt niet helemaal duidelijk naar voren dan. Je haalt een stuk uit Deuteronomium aan en sluit af met de stelling:

Ik denk dat in veel gevallen mensen gewoon niet ten volste realiseren wat Jezus aan het kruis allemaal heeft betaald...Mensen denken wel dat Jezus geneest maar ze durven vaak niet te geloven dat dat ook voor hunzelf geldt.

Daar zeg je in iets andere woorden toch ook weer dat het om het geloof in Jezus draait en als je dat niet genoeg geloofd je toch ziek zal zijn?

Quote:
Geloof heeft door het verkeerde gebruik in de evangelische kringen een heel negatieve klank gekregen

Eens en dat leidt tot excessen en schuldgevoelens aanpraten bij mensen die ziek zijn in plaats van bemoediging. Dit leidt tot verbitterdheid en dat leidt van God.

Quote:
probeer dat even te vergeten en puur naar de bijbel te kijken.

Daar kijk ik dan naar en ik kijk naar wat je geschreven hebt en kom tot voorgaande conclusie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan was het mijn fout;-)

Als mensen niet een compleet beeld hebben van wat Jezus aan het kruis heeft gedaan dan moeten ze zich eerst maar gaan richten op de basis.

Genezing is cool maar de basis is belangrijker. Als je die basis goed opbouwt dan komt de rest vanzelf (Mat 6:33). Maar je hebt inderdaad gelijk dat het alles om je geloof in Jezus draait, daardoor zijn we geredsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan was het mijn fout;-)

Als mensen niet een compleet beeld hebben van wat Jezus aan het kruis heeft gedaan dan moeten ze zich eerst maar gaan richten op de basis.

Genezing is cool maar de basis is belangrijker. Als je die basis goed opbouwt dan komt de rest vanzelf (Mat 6:33). Maar je hebt inderdaad gelijk dat het alles om je geloof in Jezus draait, daardoor zijn we gered
smile.gif

En dat is waar het bloedoffer over ging, om vergeving van zonden en verlossing van schulden om zo het eeuwige leven te krijgen. De offer van Christus ging niet over 'ziekzijn' of 'sterven'.

Wat is volgens jou de basis? Het koninkrijk der hemelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien dat je het dan iets minder denigrerend kan neerzetten en gewoon zeggen wat je bedoeld? Dit toont absoluut geen respect, en voelt gewoon als recht in je gezicht uitgelachen worden...

Als ik had gezegd dat je een .... bent, je uitspraak nergens op gebasseerd is, je een .... ... bent, had ik dit kunnen snappen.

Maar ik meen het serieus als ik zeg dat ik het echt grappig vind. Daar mag je dan best gewoon vanuit gaan, zonder dat ik iets anders bedoel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik had gezegd dat je een .... bent, je uitspraak nergens op gebasseerd is, je een .... ... bent, had ik dit kunnen snappen.

Maar ik meen het serieus als ik zeg dat ik het echt grappig vind. Daar mag je dan best gewoon vanuit gaan, zonder dat ik iets anders bedoel
smile.gif

Maar ik heb geen idee wat je grappig vindt. Mr Emilio en JoostG vroegen ergens om waar ze al antwoord op had gegeven, ik vertel dat en dat is grappig? Leg dat dan alsjeblieft even uit, want met de beste wil van de wereld snap ik dat echt niet, sorry...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid