Spring naar bijdragen

Geloof je dat je niet ziek hoeft te


Aanbevolen berichten

Als je zegt dat je christen bent, maar niet gelooft in het werk van christus... dan blijven we als christenen ook net als alle andere mensen leven onder de vloek.

Ben benieuwd:

Wat is het evangelie dan? Het goede nieuws dat Jezus bracht dan volgens jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als je zegt dat je christen bent, maar niet gelooft in het werk van christus... dan blijven we als christenen ook net als alle andere mensen leven onder de vloek.

Ben benieuwd:

Wat is het evangelie dan? Het goede nieuws dat Jezus bracht dan volgens jullie?

Wellicht zou je je het probleem niet bij ons willen leggen. Als je nou er even van uit gaat dat wij niet in dezelfde kerk als jou zitten en dus niet vanuit hetzelfde perspectief kijken. Misschien zou je jezelf dan duidelijk verstaanbaar kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik geloof nog steeds in een goede God, alleen lijk je eraan voorbij te gaan dat God alles is en niet alleen goed. God is rechtvaardig, maar ik zie de rechtvaardigheid niet om iemand nog geen 25 te laten worden door twee tumoren in zijn hoofd. Jij wel?

>> Nee daarom is Jezus aan het kruis gegaan met die tumoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je zegt dat je christen bent, maar niet gelooft in het werk van christus... dan blijven we als christenen ook net als alle andere mensen leven onder de vloek.

Geef dan eens een eenduidig concreet accuraat en meetbaar antwoord op de vraag:

Wat is het werk van Christus?

En geef dan eens antwoord op de vragen die ik en anderen stelde. Want jij zegt dus dat als iemand sterft met geloof in God en Hoop op Redding, dat hij/zij niet genoeg geloofde, anders zou hij/zij niet sterven.

Quote:
Ben benieuwd:

Wat is het evangelie dan? Het goede nieuws dat Jezus bracht dan volgens jullie?

Beantwoord die vraag nu eens zelf aan de hand van de vragen die ik stelde. Want het is makkelijk een stelling te deponeren en dan niet in te gaan op vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een keertje dan maar:

Quote:

Als je zegt dat je christen bent, maar niet gelooft in het werk van christus...

Quote:

Nou ben ik wel benieuwd of je deze uitspraak letterlijk kan quoten uit dit topic, getikt door een christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooooooooh, mijn man (ook wel bekend als de legendarische 1000ste gebruiker puh2.gif) zegt:

Jij zegt dat Jezus zondes en dus ook ziektes weggenomen heeft, en dat er dus geen ziekte is. Hoe verklaar je dan dat er wel zonde is, als Jezus die weggenomen heeft?

Quote van mijn man: Jezus heeft geen zondes weggenomen. Hij heeft de schuld voor die zondes weggenomen.

* nee dames, hij is al van mij knipoog_dicht.gif *

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de stelling wat verkeerd geïnterpreteerd wordt. Natuurlijk is er nog ziekten, maar Jezus heeft ze betaald, dus hoeven ze er niet meer te zijn. Net als met zonden, je kunt nog steeds zondigen, de zonde is nog steeds in de wereld, maar Jezus heeft ze betaald, vergeven, ze worden je niet meer aangerekent zodra je Jezus' offer hebt geaccepteerd.

Ik geloof dat ziekte niet meer hoeft te bestaan. Ik geloof zeker dat Jezus ziekten op zich heeft genomen aan het kruis, ik geloof dat wij vrij mogen zijn in Hem, en niet meer ziek hoeven te zijn. Ik geloof dat doordat Jezus stierf wij de mogelijkheid hebben gekregen mensen te genezen in Jezus naam. Ik geloof daarom ook dat het Gods wil is dat iedereen geneest. Het feit dat dit niet altijd gebeurt kan aan tal van zaken liggen. Soms geneest God niet meteen, soms zijn er zonden die in de weg staan of soms is het een demonische ziekte bijvoorbeeld.

Maar goed, dit is mijn visie op wat de TS zegt in ieder geval knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het feit dat dit niet altijd gebeurt kan aan tal van zaken liggen. Soms geneest God niet meteen, soms zijn er zonden die in de weg staan of soms is het een demonische ziekte bijvoorbeeld.

En dus aan een gebrek aan geloof van de zieke, lekker makkelijk is het niet de schuld schuiven op het hebben van een "te klein" geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

grijns... weet je hoeveel vragen tegelijk er zijn knipoog_dicht.gif En heb je mijn vragen allemaal beantwoord knipoog_dicht.gif

Maar goed daar gaat t niet om.

Wat is het werk van Jezus: Lees jesaja 53 zelf. is makkelijker dan kopien. En stukje hierboven lees je wat dat inhoud. Jezus is met ons geruild.

Meetbaar: Daar waar mensen dit preken, gebeuren er wonderen aan de vleet.

Iemand die sterft met geloof in God en hoop op redding: 1. je kunt daar niet over oordelen of iemand geloof heeft, dat kan alleen als je God bent. 2. waarom sterven mensen: we leven in gebroken wereld, en gaan we naar het einde van de tijd toe... waarover staat dat de laatste kerk zal knallen met het goede nieuws en zieken genezen worden etc etc.

Als laatste:

Is het niet gek als je zegt:

God is Goed, maar ondertussen zorgt God niet voor zijn bloedeigen kinderen?

Ik zeg: God heeft heel goed voor ons gezorgd en alles betaald wat ons een rot leven kon bezorgen... Hij gaf Zijn zoon, ik geloof dat dit de beste oplossing was... door geloof in het werk van die Zoon, wordt je van ALLES gered wat niet goed is.

Het evangelie is:

Romeinen 5:17 Door de overtreding van die ene mens kreeg de dood de wereld in zijn macht. Hoeveel meer is er door die andere mens, Jezus Christus, gebeurd! Door Zijn overvloedige genade is vrijspraak mogelijk geworden. Wie die grote gift van Hem aannemen, zullen samen met Hem leven (=goddelijk leven, is dat met ziekte en

armoede?) en als koningen regeren.

Mennn, dat is toch goed nieuws?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En dus aan een gebrek aan geloof van de zieke, lekker makkelijk is het niet de schuld schuiven op het hebben van een "te klein" geloof?

Ik zeg helemaal nergens dat een geloof te klein is. Wat ik wel zeg is dat er onwetenheid kan zijn. Soms weten mensen niet dat het mogelijk is dat demonen een ziekte veroorzaken, hoe kun je er dan van worden genezen? Dat reken ik die mensen absoluut niet aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg helemaal nergens dat een geloof te klein is. Wat ik wel zeg is dat er onwetenheid kan zijn. Soms weten mensen niet dat het mogelijk is dat demonen een ziekte veroorzaken, hoe kun je er dan van worden genezen? Dat reken ik die mensen absoluut niet aan...

God kan toch genezen en je geloof in God en de werken van Jezus (wat dat mag zijn volgens Roos)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het evangelie is:

Romeinen 5:17 Door de overtreding van die ene mens kreeg de dood de wereld in zijn macht. Hoeveel meer is er door die andere mens, Jezus Christus, gebeurd! Door Zijn overvloedige genade is vrijspraak mogelijk geworden. Wie die grote gift van Hem aannemen, zullen samen met Hem leven (=goddelijk leven, is dat met ziekte en

armoede?) en als koningen regeren.

Mennn, dat is toch goed nieuws?!

Ameeeeeeeen! widegrin.gif

Sorry voor m'n uitbundigheid(bloos.gif), maar ik ben het er helemaal mee eens! yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat jouw zonden niet meer de oorzaak hoeven zijn van ziekten, omdat die zonden ook betaald zijn.

He ik ga!

Weet nog steeds niet waarom jullie dan blij zijn met je God.

En weet je als je nou echt wilt weten of God echt zo goed is en echt alles betaald heeft: vraag dan aan God of Hij je dat in je hart wil laten voelen.

Lotar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Meetbaar: Daar waar mensen dit preken, gebeuren er wonderen aan de vleet.

Ik ben dol op meetbare dingen. Hoe heeft de meting plaatsgevonden? Welke onderzoekers of onderzoeksbureau's zijn daarbij betrokken? Zijn er ook onderzoekers uit de seculiere wetenschap aangetrokken om zo de onafhankelijkheid te waarborgen en tot slot waar kan ik de onderzoeksmethoden en resultaten terugvinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou heb ik je al een paar keer gevraagd of je enkele uitspraken (of oordelen eigenlijk naar users hier in dit topic) kan onderbouwen door letterlijke quotes te geven, maar dat doe je dan niet.

Ik vind sommige uitspraken van je namelijk nogal beledigend overkomen...

Dus, zou je dat alsnog willen doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar goed daar gaat t niet om.

Waar dan wel om ?

Quote:
Wat is het werk van Jezus: Lees jesaja 53 zelf. is makkelijker dan kopien. En stukje hierboven lees je wat dat inhoud. Jezus is met ons geruild.

Op welke manier is Jezus dan volgens jou met ons geruild?

Quote:
Meetbaar: Daar waar mensen dit preken, gebeuren er wonderen aan de vleet.

Dan preken wij zeker een ander iets, want ik zie die wonderen niet aan de vleet gebeuren.

Quote:
Iemand die sterft met geloof in God en hoop op redding: 1. je kunt daar niet over oordelen of iemand geloof heeft, dat kan alleen als je God bent.je kunt daar niet over oordelen of iemand geloof heeft, dat kan alleen als je God bent.

Maar jij kan dat dan wel om te bepalen of iemand wel of niet genoeg vertrouwd op en gelooft in het werk van Jezus?

Quote:
2. waarom sterven mensen: we leven in gebroken wereld, en gaan we naar het einde van de tijd toe... waarover staat dat de laatste kerk zal knallen met het goede nieuws en zieken genezen worden etc etc.

Ja, is dat niet makkelijk om iemans terminale ziektebeeld mee weg te wuiven? Je geeft geen antwoord op de vraag die ik stel, want de Hoop op Redding en vertrouwen op God waren aanwezig. Om met de woorden van Robert te spreken "Christus werkte door zijn gelaat". Tot op het laatste moment was hij positief en goed gestemd ondanks dat hij wist dat hij voor zijn 25 jaar dood zou zijn. Geloof is er zeker geweest en daarom werd hij ook geprezen door de dominee. Hij kon haast niet meer lopen en toch nog elke week naar de kerk komen, om het maar niet te missen. Spreekt daar niet een stukje vertrouwen uit, uit die drang om de dienst (Gods woord!) op zondag niet te missen? Stap jij dan niet makkelijk hieraan voorbij, iets wat zichtbaar is geweest voor mensen om hem heen wuif jij weg met de woorden "je kunt daar niet over oordelen of iemand geloof heeft, dat kan alleen als je God bent."

Quote:
Als laatste:

Is het niet gek als je zegt:

God is Goed, maar ondertussen zorgt God niet voor zijn bloedeigen kinderen?

Ik zeg: God heeft heel goed voor ons gezorgd en alles betaald wat ons een rot leven kon bezorgen... Hij gaf Zijn zoon, ik geloof dat dit de beste oplossing was... door geloof in het werk van die Zoon, wordt je van ALLES gered wat niet goed is.

Maar hoe bezie jij die redding? Praten we hier over hetzelfde, zitten we op dezelfde bladzijde?

Quote:
Het evangelie is:

Romeinen 5:17 Door de overtreding van die ene mens kreeg de dood de wereld in zijn macht. Hoeveel meer is er door die andere mens, Jezus Christus, gebeurd! Door Zijn overvloedige genade is vrijspraak mogelijk geworden. Wie die grote gift van Hem aannemen, zullen samen met Hem leven (=goddelijk leven, is dat met ziekte en

armoede?) en als koningen regeren.

Is dat het evangelie? Is dat het werk van Jezus waar je eerder over sprak? Nogmaals praten we wel op dezelfde golflengte?

Quote:
Mennn, dat is toch goed nieuws?!

Zeker weten, we mogen weten dat we in Jezus bloed gered zijn voor het leven hierna, dat Jezus het offer heeft willen brengen voor de zonden van de mensen. Zo kunnen we lezen in de Nederlands Geloofsbelijdenis:

Artikel 20. God heeft Zijn rechtvaardigheid en barmhartigheid bewezen in Christus.

Wij geloven dat God, Die volkomen barmhartig en rechtvaardig is, Zijn Zoon gezonden heeft om aan te nemen de natuur in dewelke de ongehoorzaamheid begaan was, om in haar te voldoen en te dragen de straf der zonden door Zijn zeer bitter lijden en sterven. Zo heeft dan God Zijn rechtvaardigheid bewezen tegen Zijn Zoon, als Hij onze zonden op Hem gelegd heeft; en heeft uitgestort Zijn goedheid en barmhartigheid over ons, die schuldig en der verdoemenis waardig waren, voor ons gevende Zijn Zoon in den dood door een zeer volkomen liefde, en Hem opwekkende tot onze rechtvaardigmaking, opdat wij door Hem zouden hebben de onsterfelijkheid en het eeuwige leven..

Artikel 21. Van de voldoening van Christus, onzen enigen Hogepriester, voor ons.

Wij geloven dat Jezus Christus een eeuwige Hogepriester is, met ede, naar de ordening van Melchizédek, en Zichzelven in onzen naam voor Zijn Vader gesteld heeft, om Zijn toorn te stillen met volle genoegdoening, Zichzelven opofferende aan het hout des kruises, en vergietende Zijn dierbaar bloed tot reiniging onzer zonden, gelijk de profeten hadden voorzegd. Want er is geschreven dat de straf die ons den vrede aanbrengt, op den Zone Gods was, en dat door Zijn striemen ons genezing is geworden; Hij ter slachting geleid is als een lam; met de misdadigen gerekend; en als een kwaaddoener veroordeeld door Pontius Pilatus, hoewel hij Hem onschuldig verklaard had. Zo heeft Hij dan wedergegeven, wat Hij niet geroofd had, en heeft geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen; en dat zowel in Zijn lichaam als in Zijn ziel, gevoelende de schrikkelijke straf, die onze zonden verdiend hadden, zodat Zijn zweet werd gelijk droppelen bloeds, op de aarde aflopende. Hij heeft geroepen: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten? en heeft zulks alles geleden tot vergeving onzer zonden. Daarom zeggen wij wel terecht met Paulus, dat wij niet anders weten dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd; wij achten alle dingen voor drek, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, onzen Heere; wij vinden allerlei vertroosting in Zijn wonden, en hebben niet van node enig ander middel te zoeken of uit te denken om ons met God te verzoenen, dan alleen deze enige offerande, eenmaal geschied, door welke de gelovigen in eeuwigheid volmaakt worden. Dit is ook de oorzaak waarom Hij door den engel Gods genaamd is Jezus, dat is Zaligmaker, overmits Hij Zijn volk zou zalig maken van hun zonden.

Artikel 22. Van onze rechtvaardigmaking door het geloof in Jezus Christus.

Wij geloven, dat, om ware kennis dezer grote verborgenheid te bekomen, de Heilige Geest in onze harten ontsteekt een oprecht geloof, hetwelk Jezus Christus met al Zijn verdiensten omhelst, Hem eigen maakt, en niets anders meer buiten Hem zoekt. Want het moet noodzakelijk volgen, óf dat niet al wat tot onze zaligheid van node is, in Jezus Christus zij; óf, zo het alles in Hem is, dat degene die Jezus Christus door het geloof bezit, zijn gehele zaligheid heeft. Nu, dat men zeggen zou dat Christus niet genoegzaam is, maar dat er nog benevens Hem iets meer toe behoeft, ware een al te ongeschikte godslastering; want daaruit zou volgen dat Christus maar een halve Zaligmaker ware. Daarom zeggen wij terecht met Paulus dat wij door het geloof alleen, of door het geloof zonder de werken gerechtvaardigd worden. Doch wij verstaan niet dat het, om eigenlijk te spreken, het geloof zelf is dat ons rechtvaardigt; want het is maar een instrument, waarmede wij Christus, onze rechtvaardigheid, omhelzen. Maar Jezus Christus, ons toerekenende al Zijn verdiensten en zoveel heilige werken, die Hij voor ons en in onze plaats heeft gedaan, is onze rechtvaardigheid; en het geloof is een instrument dat ons met Hem in de gemeenschap van al Zijn goederen houdt; dewelke, de onze geworden zijnde, ons meer dan genoegzaam zijn tot onze vrijspreking van onze zonden.

Artikel 23. Dat onze rechtvaardigmaking bestaat in de vergeving der zonden en toerekening der gehoorzaamheid van Christus.

Wij geloven dat onze gelukzaligheid gelegen is in de vergeving onzer zonden om Jezus Christus? wil, en dat daarin onze rechtvaardigheid voor God begrepen is; gelijk David en Paulus ons leren, verklarende de gelukzaligheid des mensen te zijn, dat God hem de rechtvaardigheid zonder werken toerekent. En dezelfde apostel zegt dat wij om niet, of uit genade gerechtvaardigd zijn, door de verlossing die in Christus Jezus is. En daarom houden wij dit fundament altijd vast, Gode al de eer gevende, ons vernederende en bekennende zodanigen als wij zijn, zonder iets van onszelven of van onze verdiensten te vermeten*, steunende en rustende op de gehoorzaamheid van den gekruisigden Christus alleen, dewelke onze is wanneer wij in Hem geloven. Die is genoegzaam om al onze ongerechtigheden te bedekken, en ons vrijmoedigheid te geven, de consciëntie vrijmakende van vrees, verbaasdheid en verschrikking, om tot God te gaan, zonder te doen gelijk onze eerste vader Adam, dewelke al bevende zich met vijgenbladeren bedekken wilde. En voorwaar, indien wij voor God verschijnen moesten, steunende op onszelven of op enige andere schepselen, hoe weinig het ook ware, wij moesten (helaas) verslonden worden. En daarom moet een iegelijk zeggen met David: HEERE, ga niet in het gericht met Uw knecht; want niemand die leeft, zal voor Uw aangezicht rechtvaardig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof dat jouw zonden niet meer de oorzaak hoeven zijn van ziekten, omdat die zonden ook betaald zijn.

Een verhaal dat ik wel eens gelezen heb is van een vrouw die altijd roddelde over een vrouw die zwanger was en daar nogal last van had. Ze snapte niet dat die zwangere vrouw vaak niet kwam opdagen bij bidstonden of kringavonden, en ze vond dat ze zich maar aanstelde. Later werd ze zelf zwanger en ondervond ze precies dezelfde problemen. Ze begon te bidden, en genezing uit te spreken maar niks hielp: ze bleef ziek, pijn e.d. (weet niet precies wat het was eerlijk gezegd...). Toen bracht God dat incident weer in haar gedachten, ze beleed dat ze gezondigd had, vroeg om vergeving en ze werd genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid