Spring naar bijdragen

Geloof je dat je niet ziek hoeft te


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

ja i know...

dit bedoelde ik met

wat geloof je (iets wat je niet zien)

wat constateer je (iets wat je ziet)

Want als het waar zou zijn dat mijn evt. kanker morgen het werk van Jezus ongedaan zou kunnen maken, dan was Jezus werk niet perfect... sterker nog: kun je ook twijfelen of je zonden wel vergeven zijn en of je dus wel gered bent... is de bijbel niet waar.

Wat is Jezus werk dan in deze context?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee, dat begrijp je verkeerd.

Want als Jezus werk dus wel perfect is: dan betekent dat ook dat je niet meer veroordeeld wordt op bijvoorbeeld ongeloof omdat je IN Jezus bent. (rom 8:1)

Maar schijnbaar is Jezus werk dus verre van perfect want er sterven nog steeds mensen bij bosjes aan ziektes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk de bijbel zegt dat Jezus alle zonden en ziekten gedragen heeft... sterker nog de hele vloek (check jesaja 53 en galaten 3)...

ik zeg: de bijbel is waar en ik geloof dat. Ongeacht wat ik constateer. (daarmee zeg ik niet dat dat altijd zo makkelijk is)

Want juist door 'geloof' zouden we leven

Rom 1:17

Want in die blijde boodschap wordt de rechtvaardigheid van God bekendgemaakt. Dit betekent dat iedereen volkomen op Hem moet vertrouwen. De profeet Habakuk heeft immers geschreven: "De rechtvaardige zal in geloof op Mij leven."

Denk even verder:

Wat nou als iedereen massaal niet gelooft in Jezus' werk, omdat ze wat anders constateren (dus niet geloven)... hoe gek is t dan dat veel mensen ziek zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik volg je niet helemaal. Aan Bijbel citaten heb ik niet zoveel (en het praat ook niet zo makkelijk), ik probeer er achter te komen wat jouw mening is. Zou je misschien iets meer kunnen verduidelijken?

Maar in je laatste alinea leg je weer de link tussen geloven en ziek zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Snap je het verschil tussen leven uit geloof en leven uit wat je ziet?

Dus de bijbel, het goede nieuws van Jezus werk aan het kruis is waar. Dat zegt iedereen in de kerk...

Maar zodra er iets in tegenspraak lijkt te zijn... iemand wordt ziek, dan wordt er getwijfeld aan Jezus'werk... wat toch echt perfect was.

Geloof en ziek zijn gekoppeld...

Hoe kan iemand geloven in Jezus werk, als het hem/haar niet vertelt wordt?

Hoe kan iemand geloven dat God niks tegen Hem haar heeft en dat ziek zijn geen straf is van God (JUIST niet want Jezus voor alle ellende gestraft)... als het hem/haar niet vertelt wordt.

En hiermee veroordeel ik niet iemand die ziek is... JUIST niet. Ik geloof dat de oplossing ligt in het weer durven geloven in dat Jezus'werk echt compleet was en dat het ECHT waar is dat Hij alles gedragen heeft... omdat Hij van ons houdt en goed is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat t het simpel is, want anders zou een kind het niet kunnen begrijpen.

Wat is Jezus werk is... Hij werd mens, droeg de gevolgen van de zondeval (ziekte, armoede, ellende, hel, etc) en de straf op alle fouten die daaruit voortkwamen. Hij ging letterlijk kapot voor jou.

Kort gezegd (zie ook jesaja 53)

Jezus werd: afzichtelijk zodat jij kunt stralen.

Jezus werd: gestraft zodat je vrijgesproken bent

Jezus werd ziek zodat jij gezond kunt zijn

Jezus werd verraden zodat jij geaccepteerd kunt zijn

Jezus werd verlaten zodat jij nooit meer alleen bent

Jezus werd verdrietig zodat jij getroost wordt en blij kunt zijn

Jezus werd arm zodat jij rijk kunt zijn

Jezus werd vol zorgen zodat jij zorgeloos kunt leven

Jezus werd minderwaardig zodat jij hooggeplaatst bent

Jezus werd gedood zodat jij eeuwig kunt leven

Jezus werd overwinner zodat jij nu meer dan overwinnaar kunt zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja prima, maar hoe wil jij de vele zieke mensen verklaren? Je kunt wel geloven dat je met terminale kanker niet ziek bent, maar op een gegeven moment zul je het echt voelen. Je kunt je kop wel in het zand steken, maar daar wordt de ziekte niet minder door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof dat de oplossing van die terminale kanker ligt in het weer gaan geloven in Jezus werk. Want dat zegt Gods woord: leven uit geloof. En dat Leven dat daar staat, staat voor leven zonder ziekte (grondtekst).

Daarbij: dit geloven is makkelijker als je niet ziek bent. Maar Jezus kon die man die door het dak zat ook genezen toen hij het geloof van zijn vrienden zag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

worden/zijn?

Jezus betaalde alles aan het kruis zonden/ziekte/straf/etc, in 2 korinthe 5:17 staat zelfs dat je helemaal NIEUW bent.

Ben nieuwsgierig wie hier dat gelooft.

En in het verlengde hiervan:

Leef jij uit geloof of vanuit constateren

Geloven is iets wat je zeker weet dat gaat gebeuren ondanks dat het er anders uit kan zien.

Constateren is dat wat je ziet/gezien hebt en dat als waarheid aanneemt.

Betekent dit dat als je niet beter wordt je een te klein geloof hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik geloof dat de oplossing van die terminale kanker ligt in het weer gaan geloven in Jezus werk. Want dat zegt Gods woord: leven uit geloof. En dat Leven dat daar staat, staat voor leven zonder ziekte (grondtekst).

Daarbij: dit geloven is makkelijker als je niet ziek bent. Maar Jezus kon die man die door het dak zat ook genezen toen hij het geloof van zijn vrienden zag.

WAT IN DE NAAM VAN DE BAARD VAN SINTERKLAAS IS NOU HET WERK VAN JEZUS!!!!

Argh! noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als ik je nou vertel dat een diep gelovig mens, die zelfs de gave van genezing had, waar mensen van verre heen kwamen en die later heilig verklaard is. Dag in dag uit duizenden doden stierf van de pijn en uiteindelijk is overleden? Wat je indirect dus wil beweren is dat haar geloof niet genoeg was?

Jij verwacht dat je dus genezen wordt van kanker als je maar genoeg geloofd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap de hele strekking van dit topic niet, heb alle reacties van de topicstarter gelezen, en nog krijg ik niet duidelijk wat nou precies je stelling is. Ik kan wel gaan gissen, net als ik veel anderen zie doen, maar zeker weten doe ik het niet.

Dus: Wat is nou precies je stelling?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je oordeelt over iemands geloof nu. God zegt oordeel niet.

En nee ik zeg niet dat het aan genoeg geloof ligt. Want er is geen veroordeling meer.

Helpt het je als ik je zeg dat en mijn vader en mijn broer zijn gestorven aan een ziekte paar jaar geleden? helpt dat je om te begrijpen dat t me niet om oordelen gaat... maar juist om de oplossing.

De oplossing ligt volgens mij in het omarmen van wat Jezus heeft gedaan en dat als waarheid beschouwen boven de situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stelling is:

Jezus heeft alle ziekten betaald (verleden tijd) net als je zonden. Dus net zoals je zonden weg zijn is ook je ziekte weg.

Geloof je dat? Of constateer je wat anders en is dat je waarheid.


Samengevoegd:

Nou eigenlijk vind ik jouw oplossing (God geneest de ene keer wel, de andere keer niet en je moet wel realistisch blijven) meer een 'vrede met je situatie antwoord' met als bij effect dat je niet meer in een goede God gelooft dus de rest van je zijn ook op losse schroeven staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stelling is:

Jezus heeft alle ziekten betaald (verleden tijd) net als je zonden. Dus net zoals je zonden weg zijn is ook je ziekte weg.

Geloof je dat? Of constateer je wat anders en is dat je waarheid.

Je zet dus geloof direct tegenover constateringen? Dan is geloof als oogkleppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stelling is:

Jezus heeft alle ziekten betaald (verleden tijd) net als je zonden. Dus net zoals je zonden weg zijn is ook je ziekte weg.

Geloof je dat? Of constateer je wat anders en is dat je waarheid.

Dat geloof ik niet. Ik constateer, en met mij vele artsen en wetenschappers dat er nog steeds vreselijke ziekten bestaan en mensen er nog dagelijks aan overlijden.

Ik geloof dat er maar 1 waarheid is, ongeacht wat ik er over denk. Iets als mijn of jouw waarheid bestaat in mijn ogen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Want als het waar zou zijn dat mijn evt. kanker morgen het werk van Jezus ongedaan zou kunnen maken, dan was Jezus werk niet perfect... sterker nog: kun je ook twijfelen of je zonden wel vergeven zijn en of je dus wel gered bent... is de bijbel niet waar.

Makkelijk redeneer werk, maar hoe leg je dat uit aan iemand van 23 met 2 tumoren in zijn hoofd en nog een jaar te leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom Robert,

Quote:
Het is voor elk mens moeilijk te verkroppen, denk ik dan. Wie maakt er dan géén ellende mee? Denk niet dat het voor mij gemakkelijk is het zo op te schrijven. het vraagt vreselijk veel vertrouwen en het valt mij ook zwaar die op te brengen. Maar als je eenmaal die stap kunt nemen, dan denk ik dat je er heel veel vrede door krijgt.

Toch is het veel makkelijker op te schrijven dan dit mee te maken in je omgeving. Het is zo makkelijk te zeggen "vertrouw op God", maar hoe ga je daarmee om als je iemand van je eigen leeftijd onder je ogen ziet aftakelen vanwege twee tumoren in zijn hoofd? Hoe moet je dan zijn dood zien na een jaar ziekte bed? Zo makkelijk te schrijven "als je die stap kan maken", maar wat is dat voor een stap dan, hoe neem je die stap? Hoe zorg je dat het vertrouwen er is en blijft en jijzelf die toekijkt niet God de rug toekeert?

Quote:
Het gaat niet om wel of geen schuld. Het gaat erom dat God alle ellende ten goede kan keren.

Ja, maar die ellende komt niet van God zeg je eerer, waar komt het dan vandaan en als dat vertrouwen er is, waarom neemt God dan die ellende niet weg?

Quote:
Want door het lijden kun je namelijk ook delen in Zijn lijden en zo Christus' gelaat laten zien. Dat hoeft geen messteek in de rug te zijn, maar kan je troost geven en je helpen je ziekte of pijn te dragen.

Ja, maar helpt daarin dan als je de wetenschap hebt dat je de 25 niet gaat halen?

Quote:
Net zoals Paulus inzag hoe God zijn doorn in het vlees ten goede keerde. Hij leerde er mee leven en dankte God zo voor Zijn genade.

Ja, maar dat is wel een heel andere strekking dan een terminale ziekte hebben, vind je ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stelling is:

Jezus heeft alle ziekten betaald (verleden tijd) net als je zonden. Dus net zoals je zonden weg zijn is ook je ziekte weg.

Geloof je dat? Of constateer je wat anders en is dat je waarheid.

Hoe weet je wat ziek zijn is? Wat een ziekte is?

Doordat er kennis over is. Doordat mensen ziek geworden zijn en er hierdoor ervaringen mee hebben.

De hele medische wetenschap is er zelfs op gebasseerd. Dus er is wel degelijk ziekte. Dat lijkt me niet eens een vraag.

Dat Jezus zonden heeft weggenomen geloof ik, maar ziektes is iets heel anders.

Nope, snap het nog steeds niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stelling is:

Jezus heeft alle ziekten betaald (verleden tijd) net als je zonden. Dus net zoals je zonden weg zijn is ook je ziekte weg.

Toch kon dat geloof en die Hoop op redding geen leven onder ons betekenen. Makkelijk om te schrijven dat je ziekte weg is, voor iemand die niet terminaal ziek is...

Quote:
Geloof je dat? Of constateer je wat anders en is dat je waarheid.

Wat moet ik geloven? Dat Jezus kan genezen door geloof? Dat geloof ik zeker, maar waarom is lijkt het nu dan niet meer gedaan te worden? Of waarom dan zo weinig. Het is niet Jezus die redding brengt, maar het geloof, dat is ook wat Jezus zegt tegen de mensen "Uw geloof heeft u behouden".

Quote:
Nou eigenlijk vind ik jouw oplossing (God geneest de ene keer wel, de andere keer niet en je moet wel realistisch blijven) meer een 'vrede met je situatie antwoord' met als bij effect dat je niet meer in een goede God gelooft dus de rest van je zijn ook op losse schroeven staat.

Nee, ik geloof nog steeds in een goede God, alleen lijk je eraan voorbij te gaan dat God alles is en niet alleen goed. God is rechtvaardig, maar ik zie de rechtvaardigheid niet om iemand nog geen 25 te laten worden door twee tumoren in zijn hoofd. Jij wel? Als iemand zo ziek is in jou omgeving blijf jij dan vrolijk en roepen "God geneest, geloof nou maar"? Impliciet zeg je daarmee namelijk dat degene niet genoeg geloof heeft, maar hoe kan je dat nu bepalen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid