Spring naar bijdragen

Homo in een christelijke wereld [4]


Aanbevolen berichten

Quote:

Misschien interessert het jou niet wat de bijbel hierover zegt, neemt niet weg dat er heel veel mensen zijn die geloven, die de bijbel als leidraad in hun leven hebben en homosexualteit WEL als zonde zien. Interesseert het hen wat jij hier over zegt.

Ach hen interesseert het vast niet maar dat is ook zo handig als je de waarheid in pacht hebt je hoeft je hooft niet over dat soort dingen te breken. Maar ik vergelijk ze wel met mensen die vinden dat zwarten minderwaardig zijn.

Quote:
Het is verschrikkelijk dat dit is gebeurd en nog steeds gebeurd. Dat homosexualteit als zonde wordt gezien is nog geen vrijbrief voor discriminatie en al helemaal niet voor moord.

Homoseksualiteit zondig noemen is al discriminatie. Het moet je dan ook niet verbazen als je daar op aangevallen wordt. Want als je discriminatie laat woekeren loopt het vast wel een keer uit op moord.

Quote:
Oh, nou dan kan ik zo ook nog wat dingen verzinnen die ik wil doen, onder het mom van "een leuk begin"

Zoals?

Quote:
Vindt je het heel erg gek?
hamer.gif

Deze stad heeft voor mensen zoveel betekenis, zoveel religuese geschiedenis. En jij vindt het
raar
dat mensen gaan piepen als een heel leger holebi's voor die poort gaan staan?

Nee ik vind het niet raar dat mensen gaan piepen. Ergens begrijp ik het wel zelfs. Maar dan nog dat ze beginnen te piepen als de legers met hun regenboogvlaggen voor de poorten staan zegt mij al genoeg op hun visie over holebi's. Mensen dat wel maar niet goed genoeg voor de heilige stad. Homo's piepten overigens ook als ze gestenigd werden daar werd destijds niet moeilijk over gedaan.

Quote:
Sorry, jullie willen respect voor het feit dat je op man/man of vrouw/vrouw valt. Je verdient geen respect in mijn ogen, als je net zo weinig respect hebt voor het feit dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden.

We willen geen respect we eisen het. We komen eindelijk na ig duizend jaar het respect halen wat ons altijd ontzegt werd. Dat we mensen voor het hoofd stoten die holebi's eeuwen onderdrukt en vervolgd hebben is jammer.

Quote:
Je wil me dus vertellen dat die hele gaypride er is, enkel en alleen om ons christenen te laten zien dat jullie er zijn en dat we jullie maar moeten accepteren?

Nee hoor het is voor iedereen die tegen homo's is. Kijk dat krijg je dus als je een bevolkingsgroep discrimineerd: een tegenreactie. En als je beweerd dat het christendom homo's nooit heeft gediscrimineerd dan moet je nog eens de geschiedenis induiken.

Quote:
En ik wil een Jezus beeld in een moskee

Maak je hard voor die zaak zou ik zeggen. Moslims geloven in Jezus maar ze hebben het niet zo op beelden.

Quote:
Beste Marinus, ik heb niks maar dan ook niks tegen holebi's alleen je hele post komt zo discrminerend en ver/beoordelend over. en dat terwijl je ervoor pleit discriminatie weg te laten.

Waar is JOUW respect?

Ik weet het het klinkt hard allemaal. Maar dit is de tegenreactie die te verwachten viel. bij mij ligt het misschien ook te persoonlijk;

Ik ben christelijk opgevoed en ik kan je verzekeren dat het afschuwelijk is om ergens op veroordeelt te worden zonder dat je snapt waarom. laten we zeggen dat ik 7 was toen ik doorkreeg dat ik anders was en 14 toen ik definitief stopte met geloven. 7 jaar ellende (beter kan ik het niet maken) door een paar nietszeggende teksten. Maak je geen illusie dat ik de enige ben. miljoenen kinderen over de hele wereld gaan op dit moment door dezelfde ellende. Hoofdoorzaak? religie.

Quote:
wist je trouwens dat

- Christenen, jarenlang vervolgd en afgemaakt zijn?

- dat nu nog steeds gebeurd?

Ja dat weet ik. Maar ze zijn nooit door holebi's vervolgt. Wel door medechristenen.

Marinus

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ow zie boven: alle veroordelingen van homoseksualiteit in dit draadje zijn gebasseerd op die teksten. Die teksten kunnen, nee moeten verworpen worden. In mijn ogen zijn ze niet beter dan de diverse rassentheorien die we gehad hebben in het verleden.

Agree

Quote:
Zou een goede eerste stap zijn ja de bijbel verwerpen. Of nu ja de kwalijke teksten daaruit. Om te beginnen die teksten waarin mensen om de meest belachelijke redenen worden veroordeelt tot de dood.

Er zal altijd een percentage mensen zijn die teksten voor eigen doeleinden gebruikt, of zich laten misbruiken door charismatische (evangelische)christelijke leiders met vreemde ideeen. Ligt niet zozeer aan de bijbel wel aan de mensen.

Quote:
De enigen die het ooit voor de homo's hebben opgenomen zijn de holebi's zelf. Voor de jaren zestig was er gewoon nog onderdrukking van onze soort.

Ten eerst homo's zijn GEEN soort. Ten tweede je doet erg veel mensen tekort door te zeggen dat homo's zelf het voor de holebi's hebben opgenomen. Zelfs op dit forum lopen een aantal mensen die het wel degelijk voor holebi's opnemen.

Quote:
Kijk: het christendom heeft zelfs mijn jeugd verziekt; Voor je informatie ik was 6 of 7 toen ik er achter kwam dat ik anders was Ik heb dan nog mazzel gehad dat ik God en de bijbel rond mijn puberteit definitief verworpen heb anders was ik wellicht ook zo'n religay-frusto geweest.

Ik geef je gelijk als dat de grootste homo-bashers een godsdienstige achtergrond hebben en inderdaad vaak ingegeven door problemen met de eigen geaardheid. Waarvan in dit topic wel enkele voorbeelden staan.

Quote:
Ik vind dat nichten zich veeeel te mild opstellen naar christenen.

Ik vind het woord nicht beledigend en denigrerend.

Quote:
Vrijheid van godsdienst is wat mij betreft ok maar komt in mijn agenda net even iets lager dan homo-discriminatie die voor een groot deel door die godsdiensten in de hand is gewerkt.

mee eens.

Quote:
Neem dit stuk niet te persoonlijk; Mijn visie is dat religie nog steeds een gevaar vormt voor de holebi-emancipatie en daarom moet het aangepakt worden. Als je voor jezelf hebt uitgemaakt dat holebi's op geen enkele manier gediscrimineerd mogen worden dan heb ik geen reden om je aan te vallen. Maar goed homodiscriminatie is onder veel christenen nog geaccepteerd en dus wat mij betreft is het christendom nog gewoon "fair game".

Een net zo'n groot gevaar voor holebi-emancipatie zijn de holebi's zelf.


Samengevoegd:

Quote:

Elke vorm van 'haat' is achterlijk en walgelijk (behalve voor flitspalen en politiecontroles).

Ik ben eerlijk gezegd in kerkland nog niemand tegen gekomen die homo's haat. De homoseksualiteit an sich misschien wel, maar de persoon niet.

Ik ken wel een paar mensen in kerkland die dit zinnetje er altijd achteraan plakken nadat ze je op je plaats gewezen hebben en uitgebreid vooroordelen etc.. hebben lopen spuien. Dat staat wat mij betreft gelijk aan haat, het is oke als iemand zegt dat hij moeite heeft met homoseksualiteit, maar er vervolgens elke keer weer op terug te komen en daarbij ook nog de standaard vooroordelen te gebruiken, daar heb ik ernstig moeite mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Elke vorm van 'haat' is achterlijk en walgelijk (behalve voor flitspalen en politiecontroles).

Ik ben eerlijk gezegd in kerkland nog niemand tegen gekomen die homo's haat. De homoseksualiteit an sich misschien wel, maar de persoon niet.

In mijn direkte omgeving ken ik (zo snel nadenkend) 2 homo's, allebei superlieve mensen waar ik niets tegen heb. Met hun geaardheid heb ik dan weer iets meer moeite maar dat is eigenlijk meer omdat ze allebei nogal tegen God zijn omdat Hij homo's zou haten. Ik ben er echter zeker van dat dat weer niet het geval is.

Een stukje verdraagzaamheid van beide kanten is dus best handig
smile.gif

Verdraagzaamheid is mooi maar niet de realiteit helaas. De homohaat laait weer op de laatste tijd. Dit is niet het werk van christenen overigens de meesten van hen verafschuwen geweld tegen homo's.

Nee het is de nieuwe vreedzaamste religie van allemaal: De Islam. Ik weet dit uit eigen ervaring uit de ervaringen van vrienden en natuurlijk ook uit de krant. Het wordt tijd dat de holebi's een vuist maken en hun rechten beschermen. Als het kan op een vreedzame manier, maar God verhoedde het, indien nodig met geweld. Ik heb zelf drie keer geweld moeten gebruiken tegen gaybashers overigens.

Even terug naar de geweldloosheid van christenen. Dit is op zich goed natuurlijk. Ik ben niet bang dat ik binnenkort op straat in elkaar geslagen wordt door een christen en daarmee lijkt de kous af...

Of toch niet?

Nee ik weet vanuit eigen ervaring hoe desastreus de veroordeling van homosexualiteit kan zijn. Het veroorzaakt een diepe naar binnen gerichte zelfhaat die in het uiterste geval kan leiden tot zelfmoord. In mijn geval richtte ik mijn woede uiteindelijk op God en rekende met hem af. De meeste christelijke homo's doen dit uiteindelijk is mijn ervaring. Hoewel sommigen dus ook met zichzelf afrekenen.

Ik denk dat de meeste homo's hierdoor min of meer getraumatiseerd zijn. Ik denk ook dat dit zich uit in zelfdestructief gedrag bij velen. Maar dat is mijn ervaring. Punt is: woorden maken meer kapot dan je je kunt voorstellen.

Groet Marinus


Samengevoegd:

Quote:
Er zal altijd een percentage mensen zijn die teksten voor eigen doeleinden gebruikt, of zich laten misbruiken door charismatische (evangelische)christelijke leiders met vreemde ideeen. Ligt niet zozeer aan de bijbel wel aan de mensen.

Dit klopt: ik heb in dit zelfde draadje al mensen gezien die homoseksualiteit onvoorwaardelijk goedkeurden met de bijbel in hun hand. Maar de andere kant heb ik ook gezien . Het punt is die teksten staan nog steeds in de bijbel terwijl ze verworpen zouden moeten worden.

Quote:
Ten tweede je doet erg veel mensen tekort door te zeggen dat homo's zelf het voor de holebi's hebben opgenomen. Zelfs op dit forum lopen een aantal mensen die het wel degelijk voor holebi's opnemen.

Klopt ook; maar het echt opnemen voor de holebi's (dwz zonder enige veroordeling van homosexualiteit is zeldzaam. Waar ik meer op doelde was het feit dat de holebi's zelf de aanzet vormden tot de emancipatie. Later kwamen er meer anderen bij.

Wat heel wrang is overigens is het feit dat de "normale" holebi's in de eerste instantie de rest uitsloten van hun beweging. Ironisch genoeg was het een travestiet was die de eerste klap uitdeelde bij de Stonewall-rellen (1969) die toch gezien worden als het eerste openlijke holebiverzet.

Quote:
Ik geef je gelijk als dat de grootste homo-bashers een godsdienstige achtergrond hebben en inderdaad vaak ingegeven door problemen met de eigen geaardheid. Waarvan in dit topic wel enkele voorbeelden staan.

klopt meeste homobashers zijn latent homo.

Quote:
Een net zo'n groot gevaar voor holebi-emancipatie zijn de holebi's zelf.

Dat is wat ik ook dacht. Tot ik me begon te verdiepen in hoe het werkelijk gesteld was met de homodiscriminatie. In dit land valt het wel mee; er worden een paar honderd homo's per jaar afgetuigd en dat is het wel zo'n beetje. Maar wereldwijd worden we door de meerderheid gezien als minderwaardig en door een aanzienlijk deel als een "uit te roeien" kwaad.

We moeten onze plaats in de samenleving koste wat het kost veiligstellen. Het gaat niet om een kleine minderheid maar om ongeveer 5-10% van de populatie. Zelfs de meest behoudende schattingen hebben het over 1 á 2%. Dat we de gevestigde orde daarvoor overhoop moeten halen is niet altijd prettig maar wel nodig. Alle emancipatie gaat gepaard met provocatie dat kun je terugvinden in de geschiedenis.

Groet Marinus

PS: ik zal proberen woorden als nicht ed te vermijden. Uiteraard bedoel ik ze niet kwetsend; het is denk ik een beetje te vergelijken met die afro-amerikanen die zichzelf aanduiden als "nigger".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Woorden kunnen net zoveel kapot maken als fysiek geweld. Alleen als je met je woede wil "afrekenen" met God ben je aan het verkeerde adres, God veroordeelt de homo niet.

Ik zie God als een mogelijke hypothese en als er een God bestaat lijkt het me sterk dat hij homo's veroordeelt. In de eerste plaats omdat hij er dan zelf verantwoordelijk voor is dat ze bestaan.

Maar met het klassieke Abrahamitische Godsbeeld heb ik wel afgerekend. Die God claimt namelijk dat de bijbel Zijn woord is en dat betekent dus dat de anti-homoteksten zijn mening zijn. Overigens lijkt Jezus een andere mening te zijn toegedaan aangaande homo's.

Neemt niet weg dat je me nu als ongelovige kunt beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is wat ik ook dacht. Tot ik me begon te verdiepen in hoe het werkelijk gesteld was met de homodiscriminatie. In dit land valt het wel mee; er worden een paar honderd homo's per jaar afgetuigd en dat is het wel zo'n beetje.

Daar zit een deel gewone vechtpartijen tussen waarbij de homo het op discriminatie gooit. Wat overigens niks afdoet aan de ernst van de overige mishandelingen vanwege geaardheid. Overigens ken ik ook gevallen waarbij homo's hard terugslaan, alleen hoor je daar niet zoveel over want de eerste de beste skinhead, tokkie of marrokaan zal er niet over opscheppen als hij in elkaar gemept is door homo's en er zeker geen aangifte van doen. Die hebben dan in iedergeval 1 vooroordeel minder en dat is dat homo's zachtaardiger, verwijfder etc.. zouden zijn. smile.gif

Quote:
Maar wereldwijd worden we door de meerderheid gezien als minderwaardig en door een aanzienlijk deel als een "uit te roeien" kwaad.

Helaas wel ja.

Quote:
We moeten onze plaats in de samenleving koste wat het kost veiligstellen. Het gaat niet om een kleine minderheid maar om ongeveer 5-10% van de populatie. Zelfs de meest behoudende schattingen hebben het over 1 á 2%. Dat we de gevestigde orde daarvoor overhoop moeten halen is niet altijd prettig maar wel nodig. Alle emancipatie gaat gepaard met provocatie dat kun je terugvinden in de geschiedenis.

Mijn ervaring is dat die 10% wel een redelijke schatting is.

Provocatie is prima als eerste middel (Israel,polen,rusland), maar in het geval van Nederland waar homoseksualiteit door een groot deel van de bevolking is geaccepteerd, is het niet goed om door te gaan met steeds provocerende optochten. Daar bereik je niets mee en je bevestigd niet alleen bestaande vooroordelen maar ook homoseksuelen kunnen zich daar niet meer mee identificeren. Ik ken heel wat homo's die niks met dit soort organisaties en mensen te maken wil hebben. Daar ben ik er trouwens 1 van.

Beter is om energie in de echte misstanden te stoppen, weigerambtenaren, bloeddonor, discriminatie op werk, misstanden in kerken/moskeeen etc..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zie God als een mogelijke hypothese en als er een God bestaat lijkt het me sterk dat hij homo's veroordeelt. In de eerste plaats omdat hij er dan zelf verantwoordelijk voor is dat ze bestaan.

Maar met het klassieke Abrahamitische Godsbeeld heb ik wel afgerekend. Die God claimt namelijk dat de bijbel Zijn woord is en dat betekent dus dat de anti-homoteksten zijn mening zijn. Overigens lijkt Jezus een andere mening te zijn toegedaan aangaande homo's.

Neemt niet weg dat je me nu als ongelovige kunt beschouwen.

Dat laatste was me al duidelijk geworden, je zet je echter af tegen een bijbeluitleg door mensen. Je laat je dus door mensen van God afhouden dat is wat ik wilde zeggen. Ik wil je graag deze tekst uit Ps 139 meegeven zoals ik die al aan meer homo's mee heb gegeven:

13 U was het die mijn nieren vormde,

die mij weefde in de buik van mijn moeder.

14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,

wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.

Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd,

kunstig geweven in de schoot van de aarde,

was mijn wezen voor u geen geheim.

16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,

alles werd in uw boekrol opgetekend,

aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

Vooral vers 15 klinkt me niet echt als een homohater in de oren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook wel eens homobashers in elkaar geslagen. Het ging hier wel om zelfverdediging en aangezien ik op zeker speelde heb ik me ook niet echt ingehouden qua geweld.

Ik hoor ook wel geruchten dat er groepen homo's zijn die gaybashers uitlokken met een soort lokhomo en vervolgens met een groep aanvallen. Ik weet niet of dat waar is maar als het zo is kan ik het niet goedkeuren. (Wel begrijpen maar dat is een wraakzuchtige dwaling van mijn kant devil.gif )

Quote:
Provocatie is prima als eerste middel (Israel,polen,rusland), maar in het geval van Nederland waar homoseksualiteit door een groot deel van de bevolking is geaccepteerd, is het niet goed om door te gaan met steeds provocerende optochten. Daar bereik je niets mee en je bevestigd niet alleen bestaande vooroordelen maar ook homoseksuelen kunnen zich daar niet meer mee identificeren. Ik ken heel wat homo's die niks met dit soort organisaties en mensen te maken wil hebben. Daar ben ik er trouwens 1 van.

Beter is om energie in de echte misstanden te stoppen, weigerambtenaren, bloeddonor, discriminatie op werk, misstanden in kerken/moskeeen etc..

Allereerst: Ik vind de Gayprides op zich goed. Dat holebi's zich laten zien is nuttig zelfs nog hier in NL. Het seksuele circus waarmee dit vaak gepaard gaat vind ik ook stuitend. Maar goed ik kan er wel inkomen dat een deel van de holebi's uit de band springt na alle ellende. Wat homo's door de eeuwen aan is aangedaan vind ik een stuk walgelijker dan alle Gayprides bij elkaar.

Over die misstanden aanpakken ben ik het helemaal eens. Het mag wat mij betreft zelfs nog een stuk agressiever. Discriminatie is iets wat je NOOIT moet accepteren zelfs niet het soort discriminatie waar je geen last van hebt. (bloeddonor bijvoorbeeld)


Samengevoegd:

@ dingo

Hoewel ik de bijbel niet als de waarheid aanneem en er ook duidelijk kritiek op heb vind ik het geen totaal kwaadaardig boek. Sterker nog ik lees hem zelfs nog wel eens. Het is ook de basis van de huidige Westerse cultuur waaraan ik mijn (homo)rechten dank. Eigenlijk heel ironisch....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...

Ik weet het het klinkt hard allemaal. Maar dit is de tegenreactie die te verwachten viel. bij mij ligt het misschien ook te persoonlijk;

Ik ben christelijk opgevoed en ik kan je verzekeren dat het afschuwelijk is om ergens op veroordeelt te worden zonder dat je snapt waarom. laten we zeggen dat ik 7 was toen ik doorkreeg dat ik anders was en 14 toen ik definitief stopte met geloven. 7 jaar ellende (beter kan ik het niet maken) door een paar nietszeggende teksten. Maak je geen illusie dat ik de enige ben. miljoenen kinderen over de hele wereld gaan op dit moment door dezelfde ellende. Hoofdoorzaak? religie.

...

Hoofdoorzaak?

Volgens mij niet de religie op zich, maar de interpretatie daarvan.

Het probleem is dat mensen zich altijd willen afzetten tegen anderen. Zolang we anderen maar aan kunnen wijzen als iemand die 'zondigt', voelen we onszelf beter.

Een mooi voorbeeld hiervan:

'10 ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een Farizeeër en de ander een tollenaar. 11 De Farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar.' (Lucas 18)

Toevallig had ik hier vanavond nog een gesprek over, waarbij ik moest denken aan Paulus, die ons leert dat de wet gegeven is om de zonde aan het licht te brengen. Met andere woorden: de wet toont aan dat wij allemaal (niemand uitgezonderd) zondigen voor de Eeuwige. Het probleem is alleen dat mensen de zonde bij de ander erger vinden dan bij zichzelf. Zelf ben ik van oordeel dat de wet heeft afgedaan en dat wij vanuit de genade van Christus leven. Paulus zegt dat ook, wanneer hij leert dat wij - als gevolg van de wet allemaal de dood verdienen - maar door de genade van Christus mogen leven. Van welke 'zonde' er ook sprake is, het staat niet in verhouding tot het gebod wat Christus ons gegeven heeft, namelijk G*d liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf. Dát is het enige gebod wat wij hebben ontvangen, voor de rest toont de wet alleen maar aan dat wij allemaal aan Christus verschuldigt zijn dit gebod in de praktijk te brengen. Als ik dat gebod in de praktijk wil brengen dan voel ik mij niet (net zoals de Farizeeër) beter dan de ander, maar dan is mijn gebed tot de Heer: wees mij genadig.

Wat ik overigens nog even kwijt moet en wat ik ontzettend vaak van christenen hoor is: 'ik heb geen problemen met een homoseksueel persoon, maar met zijn daden'. Dat vind ik zo'n dooddoener, die kant noch wal raakt.

Zo kan ik ook zeggen: 'ik heb geen moeite met die christen, maar met het feit dat hij varkensvlees eet'. Als er namelijk iets is waar de wet ondubbelzinnig duidelijk over is, dan is het wel het verbod op het eten van varkensvlees...

Hoe bedoel je, farizeeërs... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Levi:

Waar ik ook altijd doodziek van word is de nadruk die veel gelovigen leggen op de daad. (wat die daad ook mag zijn want dáár is de bijbel nogal wazig over) Ze snappen blijkbaar niet dat het vooral ook om liefde gaat. Ik heb op dit moment een vaste relatie. Ik zal je niet vervelen met ons sexleven maar het is weinig spectaculair zeg maar. Dit sexleven is ook absoluut de reden dat ik bij mijn vent ben. Ik hou van hem en ik wil bij hem blijven tot de dood ons scheidt. Dit klinkt burgerlijk nietwaar? maar burgerlijk is dan ook de perfecte omschrijving van onze relatie. En ik zou het niet anders willen eigenlijk.

Dat ik fel ben tegen het algemeen afkeurende standpunt van de diverse religieuzen is mijn goed recht. Ik beschouw het een beetje als mijn plicht zelf. Ik ben me er terdegen van bewust dat ik een beetje met de botte bijl te werk ga maar ik vind de houding van het gros van de religieuzen op zijn minst crue. Dan heb ik het nog niet eens over doodsbedreigingen maar ook zoiets als "homo's moeten celibatair leven" en "samenwonen mag wel maar is niet aan te raden". Ik vind dat soort opmerkingen een soort castratie van je liefdesleven.

Maar goed ik heb er in feite niets mee te maken natuurlijk want ik ben niet echt gelovig te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Allereerst: Ik vind de Gayprides op zich goed. [/quote[

Ik niet. Ik vind zowel gayprides als roze *whatever*dagen misselijkmakend. Homo-zijn, ok maar ik vind het echt belachelijk dat er halfnaakte mannen in zogenaamd spannende pakjes in een stad moeten lopen omdat ze zo trots zijn dat ze homo zijn. Sorry, geen goed woord voor over.

Dat holebi's zich laten zien is nuttig zelfs nog hier in NL.

Nee, het feit dat ik geen problemen heb met homo's is omdat ik er een paar ken. Die homo's die zichzelf menen te moeten tonen op een gaypride heb ik weinig respect voor.

Quote:
Maar goed ik kan er wel inkomen dat een deel van de holebi's uit de band springt na alle ellende. Wat homo's door de eeuwen aan is aangedaan vind ik een stuk walgelijker dan alle Gayprides bij elkaar.

Je houdt wel van de slachtoffer-rol, he? knipoog_dicht.gif

Quote:

Waar ik ook altijd doodziek van word is de nadruk die veel gelovigen leggen op de daad. (wat die daad ook mag zijn want dáár is de bijbel nogal wazig over) Ze snappen blijkbaar niet dat het vooral ook om liefde gaat. Ik heb op dit moment een vaste relatie. Ik zal je niet vervelen met ons sexleven maar het is weinig spectaculair zeg maar. Dit sexleven is ook absoluut de reden dat ik bij mijn vent ben. Ik hou van hem en ik wil bij hem blijven tot de dood ons scheidt. Dit klinkt burgerlijk nietwaar? maar burgerlijk is dan ook de perfecte omschrijving van onze relatie. En ik zou het niet anders willen eigenlijk.

Met een sexleven is niets mis, homo of niet. Mijn vriendinnetje en ik doen ook (ongetrouwd maar met liefde) dingen die wellicht niet altijd even christelijk zijn maar dit gebeurt binnen 4 muren, prive... niet in het openbaar omdat we willen laten zien dat het allemaal maar moet kunnen.

Als jij met liefde een sexleven hebt met een man dan lijkt me dat een stuk beter dan een sexleven waar geen liefde bij komt kijken, man of vrouw.

De stukken tekst in de Bijbel die over homoseksualiteit (lijken te) gaan zijn ook in die context geschreven. Lust...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ JoostG.

Je snapt het punt niet helemaal denk ik. Homodiscriminatie is aan de orde van de dag op deze planeet. Ook in NL. Ik kan niet met mijn partner door sommige wijken lopen of ik krijg de meest vreselijke verwensingen naar mijn hoofd. We hebben ook allebei afzonderlijk met gaybashing te maken gehad. Dus zwaaien met die slachtofferrol die ik zogenaamd zou aannemen is een beetje bagataliserend. beledigend zelfs.

En voor je informatie zelfs nu nog worden er homo's geexecuteerd om hun geaardheid. Niet vaak maar toch. En over het verleden wil ik al helemaal niet te veel uitwijden; zelfs in de concentratiekampen hadden homo's last van gaybashing (door medegevangenen) om maar wat te noemen.

Daarom zijn er ook nu nog gayprides nodig. Een gaypride is in beginsel niets meer of minder dan een tocht voor holebi's en aanverwanten. Ik ben ook niet dol op het hele sexcircus wat erom heen is ontstaan Maar de gayprides zijn helaas nog nodig om te protesteren voor onze rechten. Zelfs in dit land.

Voor jou is een GayPride niet echt nodig maar jij behoort met je visie tot een minderheid op de planeet. Je hebt een realistische kijk op homoseksualiteit denk ik. Hoewel ik waarschijnlijk minder snel aanstoot zal geven aan iets dan jou. Ik vind een travestiet totaal niet storend om maar wat te noemen.

Overigens vind ik de doodstraf voor iemand die aan liefdeloze sex doet ook niet ok. sex is sowieso een dierlijke lust die niets heiligs in zich heeft. Kijk de gemiddelde pornofilm maar eens en je begrijpt wat ik bedoel. Sex is leuk maar eigenlijk alleen voor de 2 betrokkenen. Ik vind porno overigens stuitend

Marinus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Met een sexleven is niets mis, homo of niet. Mijn vriendinnetje en ik doen ook (ongetrouwd maar met liefde) dingen die wellicht niet altijd even christelijk zijn maar dit gebeurt binnen 4 muren, prive... niet in het openbaar omdat we willen laten zien dat het allemaal maar moet kunnen.

Maar vervolgens zet je dat wel open en bloot op een forum... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die gayprides eigenlijk ook belachelijk.Homo's willen altijd geaccepteerd worden als gelijken.Maar als je ziet wat daar gebeurt,het enigste wat ik dan kan doen is ze eigenlijk uit lachen.Verder is het nog steeds gevaarlijk om homo te zijn ook in Nederland.Ze worden vaak overvallen op parkeerplaatsen.Maar omdat de meeste homo's daar ook getrouwd zijn met een vrouw kunnen ze geen aangifte doen.Nog maar niet te spreken over de potenrammers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind die gayprides eigenlijk ook belachelijk.Homo's willen altijd geaccepteerd worden als gelijken.Maar als je ziet wat daar gebeurt,het enigste wat ik dan kan doen is ze eigenlijk uit lachen.Verder is het nog steeds gevaarlijk om homo te zijn ook in Nederland.Ze worden vaak overvallen op parkeerplaatsen.Maar omdat de meeste homo's daar ook getrouwd zijn met een vrouw kunnen ze geen aangifte doen.Nog maar niet te spreken over de potenrammers.

We willen niet als gelijken gezien worden we eisen dit.

De rest van je post is nogal puntloos. Wat moeten homo's doen volgens jou?

A. allemaal terug de kast in

b. dankbaar zijn voor de positie die ze nu hebben in de maatschappij.

c. doorgaan tot discriminatie tot het verleden hoort (if ever)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken een verhaal van iemand die ook homosexuele gevoelens had, en legde dit voor aan zijn voorganger. De voorganger heeft samen met hem gebeden en in naam van Jezus de demon die homosexualiteit veroorzaakt eruit gestuurd. Diegene is een gelukkig heterosexueel en blij dat God altijd bij hem is geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken een verhaal van iemand die ook homosexuele gevoelens had, en legde dit voor aan zijn voorganger. De voorganger heeft samen met hem gebeden en in naam van Jezus de demon die homosexualiteit veroorzaakt eruit gestuurd. Diegene is een gelukkig heterosexueel en blij dat God altijd bij hem is geweest.

Wat wil je hier nu mee zeggen? Gewoon flink bidden en dan ben je geen homo meer? hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neu, het ligt er aan wat je onder 'onchristelijk' ziet dus het is vrij neutraal omschreven
engel.gif

Mwah... of ben ik nu zo wantrouwend? widegrin.gif

__________________________

Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er zo onpersoonlijk (ook, zij het over andere onderwerpen, door mij) wordt gesproken over mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Enerzijds door de mensen zelf: "wij homo's". Maar anderzijds door de rest: "zij homo's". Net of iemand die homo is een ander soort, afwijkend mens is. Dat slaat toch nergens op? Behalve als je een discussie wilt die bol staat van de (voor)oordelen en stigmatiseringen.

Van de anti-homoseksualiteit-kant irriteert het me mateloos dat er soms zo betuttelend wordt gedaan. 'We vinden homo's lief en aardig maar ze moeten wel even hun gevoelens aan de kant schuiven want die zijn natuurlijk fout en zondig. En anders laat je je toch genezen?!' Op mij komt het zo denigrerend over. Lang niet iedereen reageert zo, maar er staan toch elke keer weer mensen in de rij om uit te leggen hoe een ander zich zou moeten gedragen. Hou daar gewoon mee op. Alleen al het idee dat je als christen een mening zou moeten hebben over homofilie... waarom eigenlijk?

Andersom wordt er soms ook wel erg kort door de bocht gereageerd. Sommige mensen waarvan bekend is dat ze homo zijn staan al met de fakkels en hooivorken in de hand als iemand zijn mening eens wat ongelukkig verwoordt. Het komt op mij over alsof er dan geen enkele moeite wordt gedaan naar de intentie te kijken, meteen vliegen woorden als discriminatie, walgelijk en kortzichtig over tafel. Hierdoor bekruipt mij af en toe het gevoel dat er per definitie al wordt gedacht dat "die christenen" een homofiel persoon niet zullen accepteren. Het is triest dat er mensen zijn die dit beeld aangewakkerd hebben, maar het is niet terecht om te doen of dit het algemene christelijke gedachtegoed is.

Om een lang verhaal kort te maken: we praten hier in mijn beleving als mensen onderling. Niet als hetero's tegen homo's of als christenen tegen niet-christenen. Het is fijn als je ergens van overtuigd bent en dat van de daken wilt schreeuwen, maar dan kun je misschien beter op een sinaasappelkistje op de markt gaan staan. Hier is het de bedoeling om een gesprek aan te gaan, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mwah... of ben ik nu zo wantrouwend?
widegrin.gif

__________________________

Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er zo onpersoonlijk (ook, zij het over andere onderwerpen, door mij) wordt gesproken over mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Enerzijds door de mensen zelf: "wij homo's". Maar anderzijds door de rest: "zij homo's". Net of iemand die homo is een ander soort, afwijkend mens is. Dat slaat toch nergens op? Behalve als je een discussie wilt die bol staat van de (voor)oordelen en stigmatiseringen.

Van de anti-homoseksualiteit-kant irriteert het me mateloos dat er soms zo betuttelend wordt gedaan. 'We vinden homo's lief en aardig maar ze moeten wel even hun gevoelens aan de kant schuiven want die zijn natuurlijk fout en zondig. En anders laat je je toch genezen?!' Op mij komt het zo denigrerend over. Lang niet iedereen reageert zo, maar er staan toch elke keer weer mensen in de rij om uit te leggen hoe een ander zich zou moeten gedragen. Hou daar gewoon mee op. Alleen al het idee dat je als christen een mening zou moeten hebben over homofilie... waarom eigenlijk?

Andersom wordt er soms ook wel erg kort door de bocht gereageerd. Sommige mensen waarvan bekend is dat ze homo zijn staan al met de fakkels en hooivorken in de hand als iemand zijn mening eens wat ongelukkig verwoordt. Het komt op mij over alsof er dan geen enkele moeite wordt gedaan naar de intentie te kijken, meteen vliegen woorden als discriminatie, walgelijk en kortzichtig over tafel. Hierdoor bekruipt mij af en toe het gevoel dat er per definitie al wordt gedacht dat "die christenen" een homofiel persoon niet zullen accepteren. Het is triest dat er mensen zijn die dit beeld aangewakkerd hebben, maar het is niet terecht om te doen of dit het algemene christelijke gedachtegoed is.

Om een lang verhaal kort te maken: we praten hier in mijn beleving als mensen onderling. Niet als hetero's tegen homo's of als christenen tegen niet-christenen. Het is fijn als je ergens van overtuigd bent en dat van de daken wilt schreeuwen, maar dan kun je misschien beter op een sinaasappelkistje op de markt gaan staan. Hier is het de bedoeling om een
gesprek
aan te gaan, toch?

Eens, alleen dat gesprek betwijfel ik ten zeerste. Het is een ontzettend zwaar onderwerp waar eigenlijk geen conclusie uitgetrokken kan worden en waar dus, zoals jij zegt, normaal over gepraat kan en eigenlijk moet worden. Maar omdat een bepaalde groep mensen nou eenmaal in hun hoofd hebben zitten dat het genezen kan worden en andere mensen het als de normaalste zaak van de wereld zien, denk ik niet dat het ooit een normaal gesprek zal worden.

Ik ben wel nog steeds benieuwd naar het antwoord van Emma.U. Of kan iemand anders mij vertellen dat het demonisch is als je homo bent? nosmile.gif

Edit: En natuurlijk; waar ik dat in de Bijbel kan vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

We willen niet als gelijken gezien worden we eisen dit.

De rest van je post is nogal puntloos. Wat moeten homo's doen volgens jou?

A. allemaal terug de kast in

b. dankbaar zijn voor de positie die ze nu hebben in de maatschappij.

c. doorgaan tot discriminatie tot het verleden hoort (if ever)

De voorbeelden die ik gaf was om te zeggen wat er kan gebeuren als je homo bent.Was niet echt om conclusies uit te trekken.Je zei dat het gevaarlijk is om homo te zijn en met die voorbeelden geef ik je gelijk.Maar Nederland is toch een goed land vergeleken met andere landen.Ik ken enkele homo's en het gaat ze goed af op enkele ecsessen na.En discriminatie zal altijd blijven voor iedereen,niet alleen homo's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken een verhaal van iemand die ook homosexuele gevoelens had, en legde dit voor aan zijn voorganger. De voorganger heeft samen met hem gebeden en in naam van Jezus de demon die homosexualiteit veroorzaakt eruit gestuurd. Diegene is een gelukkig heterosexueel en blij dat God altijd bij hem is geweest.

Tuurlijk, en de troetelberen kwamen ook nog even langs op hun wolkenwagen.

Dit soort goedkope pulp geloof je toch zelf niet mag ik hopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid