Spring naar bijdragen

Homo in een christelijke wereld [4]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Marliesje, zeg je nu:

1. Toch stiekem dat homoseksualiteit zonde is?

2. Dat je anderen nooit op hun zonden mag wijzen?

puh2.gifbye.gif hahaha....

uhhhh.....ik trek de conclusie uit de gequote post, dat er staat dat homoseksualiteit zonde is......en ik dat ik zelf moeite heb met die conclusie, vanwege het splinter-balkverhaal.....kee???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

trek je nou de conclusie dat homoseksualiteit zonde is??? ik vind dat nog steeds heel moeilijk om iemand die homo is te zeggen dat hij zondigt. zeker omdat als ik zeg dat een ander zondigt, dat ik met mijn eigen zonde tegelijk wordt geconfronteerd......je weet wel, splinter en de balk enzo......

Als ik een splinter of een balk in m'n oog heb trek hem dan eruit.

Je bent niet de enige die zoeits tegen me zei en ik ben ook niet beter dan jou, maar als je een balk of een splinter opmerk dan moet je hem er ook uit trekken en het niet gaan roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En waarom heb je daarmee moeite als het specifiek over homoseksualiteit gaat?

nee hoor, ik heb in het algemeen moeite met oordelen, omdat ik daarmee mezelf veroordeel.....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als ik een splinter of een balk in m'n oog heb trek hem dan eruit.

Je bent niet de enige die zoeits tegen me zei en ik ben ook niet beter dan jou, maar als je een balk of een splinter opmerk dan moet je hem er ook uit trekken en het niet gaan roepen.

dus we houden onze zondes maar stilletjes voor onszelf??? we beleiden ze stilletjes aan God en doen hard ons best niet meer te zondigen...ik weet niet of jou dit lukt, maar ik heb anderen nodig om me te helpen niet meer te zondigen.....die me scherp houden en me de juiste weg wijzen (maar dit is trouwens wel off-topic)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Zeg kelskip, jij bent op pagina 47 van deel 3 er de oorzaak van dat we nu in deel 4 bezig zijn. Ga eerst maar eens antwoord geven op de reacties en vragen die op je opmerkingen zijn gekomen, daarna heb je iets meer rechten om je met de moderatie van dit onderwerp te bemoeien.

Ik vond het een vrij bijzondere opmerking alsof ik een trauma zou hebben en daarom homo ben, eigenlijk nogal beledigd, ik wacht op een reactie. Je kunt op een discussie forum niet zomaar zoiets neerzetten en daarna geen antwoord geven maar wel klagen over de inhoud.

wel, sorry, ik kom blijkbaar niet vaak genoeg hier op het forum om de discussie goed te kunnen volgen, ik had namelijk geen flauw benul van dat er zo veel op mij gereageerd was. mijn excuses dan voor mijn 'inbreken' enzo.

maar ik zal proberen t een en ander(dat trauma gedeelte)uit mijn vorige post te verduidelijken(ik hoop dat t me goed lukt)(NOTE: dit is hoe IK het zie, wat IK geloof en vooral wat ik weet uit boeken en van ervaringen van anderen..! alsjeblieft geen reacties met dingen als 'dat geloof jij' want,... nuja. ik ben voor rede vatbaar knipoog_dicht.gif )

nuja, er wordt gesteld dat homo-zijn aangeboren is, maar dat is zo ver IK weet dan, tot nu toe nog niet bewezen, hoewel ze t wel geprobeerd hebben te bewijzen. en aangezien het nog niet is bewezen dat t aangeboren kan zijn, ga ik er dan maar van uit dat t 'ontstaat', waneer dan ook.

wel, mijn bron:

ik heb zo'n boek(Het Gebroken Beeld) erover gelezen, van Lianne Payne. er wordt daar voor mensen met (o.a.) homosexuele gevoelens gebeden, tijdens dat gebed gaan de desbetreffende personen samen met God in gedachten terug naar het verleden. zo komen dan vaak dingen boven die de persoon allang was vergeten; vaak onverwerkte dingen(dit kan ook t overlijden van je konijn wezen, als je dat nooit goed hebt verwerkt...could)hoe dan ook, die personen gaan dan, samen met God, die gebeurtenis verwerken, of de persoon, die de (onverwerkte) herrinnering heeft veroorzaakt, vergeven, dat soort dingen. dus, vrede krijgen met de situatie, zodat het geen invloed meer kan hebben op hun leven.

nou ben ik echt geen ster in genezend gebed enzo hoor, maar wat ik wel weet is dat die personen na het gebed zowel van hun depressie o.i.d. als van hun homosexuele gevoelens af waren!

dat bedoelde ik te zeggen met 'dat t te genezen is'. nou kan ik me ook niet voorstellen dat 1 op de 10 mannen(zoveel schijnen er homosexuele gevoelens te hebben...best veel dus eigelijk)iets als een trauma meezeult vanuit zn baby/kindertijd hoor. maar...blijkbaar??!! als t niet aangeboren kan zijn...!

nuja, ik hoop dat ik zo een beetje het nodige heb verduidelijkt. en nogmaals: excuses dat ik nu pas met t antwoord op de vragen uit t vorige deel kom bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wel, sorry, ik kom blijkbaar niet vaak genoeg hier op het forum om de discussie goed te kunnen volgen, ik had namelijk geen flauw benul van dat er zo veel op mij gereageerd was. mijn excuses dan voor mijn 'inbreken' enzo.

maar ik zal proberen t een en ander(dat trauma gedeelte)uit mijn vorige post te verduidelijken(ik hoop dat t me goed lukt)(NOTE: dit is hoe IK het zie, wat IK geloof en vooral wat ik weet uit boeken en van ervaringen van anderen..! alsjeblieft geen reacties met dingen als 'dat geloof jij' want,... nuja. ik ben voor rede vatbaar
knipoog_dicht.gif
)

nuja, er wordt gesteld dat homo-zijn aangeboren is, maar dat is zo ver IK weet dan, tot nu toe nog niet bewezen, hoewel ze t wel geprobeerd hebben te bewijzen. en aangezien het nog niet is bewezen dat t aangeboren kan zijn, ga ik er dan maar van uit dat t 'ontstaat', waneer dan ook.

wel, mijn bron:

ik heb zo'n boek(Het Gebroken Beeld) erover gelezen, van Lianne Payne. er wordt daar voor mensen met (o.a.) homosexuele gevoelens gebeden, tijdens dat gebed gaan de desbetreffende personen samen met God in gedachten terug naar het verleden. zo komen dan vaak dingen boven die de persoon allang was vergeten; vaak onverwerkte dingen(dit kan ook t overlijden van je konijn wezen, als je dat nooit goed hebt verwerkt...could)hoe dan ook, die personen gaan dan, samen met God, die gebeurtenis verwerken, of de persoon, die de (onverwerkte) herrinnering heeft veroorzaakt, vergeven, dat soort dingen. dus, vrede krijgen met de situatie, zodat het geen invloed meer kan hebben op hun leven.

nou ben ik echt geen ster in genezend gebed enzo hoor, maar wat ik wel weet is dat die personen na het gebed zowel van hun depressie o.i.d. als van hun homosexuele gevoelens af waren!

dat bedoelde ik te zeggen met 'dat t te genezen is'. nou kan ik me ook niet voorstellen dat 1 op de 10 mannen(zoveel schijnen er homosexuele gevoelens te hebben...best veel dus eigelijk)iets als een trauma meezeult vanuit zn baby/kindertijd hoor. maar...blijkbaar??!! als t niet aangeboren kan zijn...!

nuja, ik hoop dat ik zo een beetje het nodige heb verduidelijkt. en nogmaals: excuses dat ik nu pas met t antwoord op de vragen uit t vorige deel kom
bloos.gif

dat zogenaamde genezen geloof ik geen bal van. natuurlijk kun je met iemand van het andere geslacht trouwen of gewoon roepen dat je 'genezen' bent. het gebeurt vaak zat dat iemand na weet ik veel hoeveel jaar getrouwd te zijn zegt dat hij homo is en gaat scheiden. dat zijn ook allemaal mensen die hun gevoelens onderdrukt hebben. die getrouwd zijn omdat dat van hun familie verwacht werdt. het genezen ervan bestaat simpelweg niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als er mensen wel genezen zijn, zijn ze simpelweg nooit homo geweest. In die zin is het van beide kanten misschien wat simpel geredeneerd. Van een vriend van me weet ik dat hij homoseksueel was en daar ook enorm mee worstelde. Maar bij hem is het wel zo dat, zoals hij het zegt, God hem daarvan genezen heeft en hij nu hetero is en getrouwd is met een vrouw. Dan kun je natuurlijk zeggen dat hij stiekem toch nog steeds homo is, maar ik kies er voor om mijn vriend te vertrouwen, omdat ik geen reden zie dat niet te doen.

Ik wil hiermee dus niet zeggen dat iedereen die homoseksueel is, genezen zou kunnen worden. Dat denk ik namelijk niet. Maar ik denk dat genezing wel mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat zogenaamde genezen geloof ik geen bal van. natuurlijk kun je met iemand van het andere geslacht trouwen of gewoon roepen dat je 'genezen' bent. het gebeurt vaak zat dat iemand na weet ik veel hoeveel jaar getrouwd te zijn zegt dat hij homo is en gaat scheiden. dat zijn ook allemaal mensen die hun gevoelens onderdrukt hebben. die getrouwd zijn omdat dat van hun familie verwacht werdt. het genezen ervan bestaat simpelweg niet.

Zo'n uitspraak vind ik eerlijk gezegd net zo arrogant als claimen dat homofilie aangeleerd gedrag is dat bij iedereen genezen kan worden.

Er zijn wel meer dingen die normaal gesproken niet zouden kunnen. Maar bij God is niets onmogelijk. Dus waarom zou Hij iemands geaardheid niet kunnen veranderen?

Aan de andere kant: Dat bij God niets onmogelijk is, betekent niet dat Hij alles doet wat mensen graag willen. Hij is nou eenmaal geen hond die op commando kunstjes doet voor een stukje vlees. Gods wil is niet te doorgronden, dus waarom willen we dat toch iedere keer weer proberen?

Waarom iemand voor gek verklaren die claimt hetero te zijn geworden?

Waarom iemand voor gek verklaren die claimt dat zijn relatie met iemand van hetzelfde geslacht door God gezegend is?

Ik denk dat God nooit volledig te doorgronden is door de mens. Niet door de bijbel en ook niet door de Heilige Geest. Ik denk ook niet dat dat nodig is, want het idee was volgens mij dat we niet oordelen en elkaar liefhebben knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zo'n uitspraak vind ik eerlijk gezegd net zo arrogant als claimen dat homofilie aangeleerd gedrag is dat bij iedereen genezen kan worden.

Er zijn wel meer dingen die normaal gesproken niet zouden kunnen. Maar bij God is niets onmogelijk. Dus waarom zou Hij iemands geaardheid niet kunnen veranderen?

Aan de andere kant: Dat bij God niets onmogelijk is, betekent niet dat Hij alles doet wat mensen graag willen. Hij is nou eenmaal geen hond die op commando kunstjes doet voor een stukje vlees. Gods wil is niet te doorgronden, dus waarom willen we dat toch iedere keer weer proberen?

Waarom iemand voor gek verklaren die claimt hetero te zijn geworden?

Waarom iemand voor gek verklaren die claimt dat zijn relatie met iemand van hetzelfde geslacht door God gezegend is?

Ik denk dat God nooit volledig te doorgronden is door de mens. Niet door de bijbel en ook niet door de Heilige Geest. Ik denk ook niet dat dat nodig is, want het idee was volgens mij dat we niet oordelen en elkaar liefhebben
knipoog_dicht.gif

mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mensen zijn ook wel "in zonde ontvangen en geboren". Dan zijn ze dus volgens jou ook zondig gemaakt door God? Of worden mensen volgens jou vrij van (erf)zonde geboren?

nee, ze worden met erfzonde geboren.

Ik zie niet dat ik zeg dat ze zondig gemaakt zijn door God.

Quote:

[...]

dus we houden onze zondes maar stilletjes voor onszelf??? we beleiden ze stilletjes aan God en doen hard ons best niet meer te zondigen...ik weet niet of jou dit lukt, maar ik heb anderen nodig om me te helpen niet meer te zondigen.....die me scherp houden en me de juiste weg wijzen (maar dit is trouwens wel off-topic)

Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb, je richte het verhaal van balk of splinter in de oog naar mij toe,

dat ik een splinter in m'n oog heb of een balk. (denk ik)

En ik bedoelde als jij die balk of splinter zie verwijder hem dan met het woord van God, geef me een tekst waardoor ik hetgene kan zien dat ik nu niet kan zien door die balk.

Mensen roepen tegen mij dat ik iets niet kan zien maar zelf helpen ze me niet om datgene te laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

zoals ik in eerdere posts ook al aangaf geloof ik zeker niet dat erfzonde dan de enige reden zal zijn, net als dat eigelijk alles wel meedere oorzaken kan hebben... maar voor mij zou t een hoop duidelijk maken als erfzonde wel een reden zou zijn..!

[offtopic modus]nu k er over na denk is erfzonde eigelijk hardstikke lullig! je kan er niets aan doen en je bent er wel het slachtoffer van...[/offtopic modus]

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dostojevski Ja nu snap ik je, je hebt gelijk.

Maar dan ben ik wel tegen de gedachte dat homo zijn geen zonde is, ik geloof dat het een zonde is omdat het normaal is in een huwelijk om gemeenschap te hebben met degene waarmee je ben getrouwd en door de tekst leviticus 20:13 en 18:22.

En omdat het nergens staat, anders had het er echt wel 1x ingestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of het een zonde is. in leviticus staat wel dat het UITVOEREN van homosexuele praktijken een gruwel zijn voor God. maar als dat zo is snap ik niet waarom er wel homo's bestaan dan. ik geloof niet dat God homo's zo heeft geschapen, orrigineel waren man en vrouw voor elkaar bedoeld, niet man en man(anders had God wel adam 1 en adam 2 ofzo geschapen)hoe dan ook, ik probeer op t moment voor mezelf ook redenen te vinden voor homofilie, ik ben r nog niet helemaal uit.

en @ Bronze: homohuwelijken kunnen ook, dan heb je ook gemenschap met de gene met wie je bent getrouwd knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bronze hier hebben we het ook al eens eerder over gehad (3 topics terug of zo). Voor het eten van onreine dieren wordt in Leviticus hetzelfde woord gruwel gebruikt. Als jij denkt dat het nog onverkort zo geldt dan moet je dus je varkenslapje en je gerookte paling enz. ook laten staan.

Als je naar het NT kijkt komt 1 Kor 7:9 in beeld als gedragslijn die net zo goed voor homo's kan gelden 1 Kor 7:9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb, je richte het verhaal van balk of splinter in de oog naar mij toe,

dat ik een splinter in m'n oog heb of een balk. (denk ik)

En ik bedoelde als jij die balk of splinter zie verwijder hem dan met het woord van God, geef me een tekst waardoor ik hetgene kan zien dat ik nu niet kan zien door die balk.

Mensen roepen tegen mij dat ik iets niet kan zien maar zelf helpen ze me niet om datgene te laten zien.

we hebben idd een misverstand.......ik haalde het splinter-balkverhaal aan, om aan te geven dat als ik op splinters van anderen ga wijzen, ik waarschijnlijk balken in mijn eigen ogen tegen ga komen en dat ik daarom moeite heb om een oordeel over homoseksualiteit uit te spreken, of het zonde is of niet. ik zeg niet dat jij een splinter of een balk in je oog heb. dat splinter-balkverhaal was onderbouwing van het feit hoe ik over homoseksualiteit denk, geen aanval richting jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

om eerlijk te zijn denk ik dat de enige reden waarom homo zijn als zonde wordt gezien omdat ze geen kinderen kunnen krijgen. deze hele maatschappij draait om het krijgen van kinderen. doe je dat niet dan hoor je er niet bij. heel triest allemaal.

verbaasd.gif

Klinkt niet echt als de maatschappij waarin ik leef eigenlijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bronze hier hebben we het ook al eens eerder over gehad (3 topics terug of zo). Voor het eten van onreine dieren wordt in Leviticus hetzelfde woord gruwel gebruikt. Als jij denkt dat het nog onverkort zo geldt dan moet je dus je varkenslapje en je gerookte paling enz. ook laten staan.

Dat zou ook moeten, als God dit gebod zelf niet ongedaan gemaakt heeft (Visioen aan Petrus geloof ik).

Quote:
Als je naar het NT kijkt komt 1 Kor 7:9 in beeld als gedragslijn die net zo goed voor homo's kan gelden
1 Kor 7:9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Alleen jammer dan het hele stuk over de relatie man/vrouw gaat. Dus dan ben je het wel heel erg uit de context aan het trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat als we in deze hele discussie homoseksualiteit (niet te verwarren met homofilie) vervangen met pedosexualiteit? Dat is ook een gevoel waarmee pedofielen geboren te zijn. Als dat een sluitend argument zou zijn waarom het goed zou zijn in Gods ogen, dan zouden we een kromme wereld krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat God net zo veel van homo's houd als van hetero's, ik denk alleen wel dat hij de homoseksuele daad afkeurt.

Ik mag aannemen dat iedereen op dit forum vind dat pedofielen hun gevoelens niet mogen uitoefenen (zelf al zou het kind het willen).

Ik wil homofilie en pedofilie niet op een lijn trekken, maar het is wel een gedacht die bij me opkwam. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of de homofielen hun eigen argumenten nog even sterk vinden als ze door een pedofiel gebruikt worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid