Spring naar bijdragen

Hoe zou je reageren als.....?


Aanbevolen berichten

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik me een beetje opgelaten zou voelen, en zou reageren met de woorden dat hij/zij dit beter aan een dominee kan vragen.


Samengevoegd:

Het is natuurlijk wel mooi, maar voor mij persoonlijk zou het onvoorstelbaar zijn dat iemand dit tegen mij zou zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

Wat wil je met deze topic suggereren..?

Heb het idee dat het nogal een kwaadaardige propaganda-topic gaat worden gericht tegen Katholieke broeders en zusters.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je niet zoiets hebben dat je vergoddelijkt wordt op deze manier?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Wat wil je met deze topic suggereren..?

Heb het idee dat het nogal een kwaadaardige propaganda-topic gaat worden gericht tegen Katholieke broeders en zusters.

Nee hoor! Ik heb het weleens zien gebeuren, vond het een beetje vreemd. Zou me er niet zo goed raad mee weten. Waarom zou dit tegen katholieke broeders en zusters gericht moeten zijn? Ik volg dat niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee hoor! Ik heb het weleens zien gebeuren, vond het een beetje vreemd. Zou me er niet zo goed raad mee weten. Waarom zou dit tegen katholieke broeders en zusters gericht moeten zijn? Ik volg dat niet!

Waar heb je dit gezien.

En waarom, omdat ik een paralel (met hiaten overigens) denk te zien waarin Katholieken vragen aan heiligen om voor hen te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, we gaan offtopic, hoe zou je reageren?

Quote:
Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent.

Ik zou voor hem/haar bidden.

Quote:
Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Ik zou hem/haar veel geluk, wijsheid, sterkte en liefde toewensen voor in de toekomst. En wijzen op Gods liefde voor hem/haar.

Nu mag jij me mijn vraag beantwoorden.. waar heb jij dit gezien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

Ik denk dat ik de persoon heel raar aan zou kijken en bij mezelf zou nagaan waarom die persoon op deze manier tegen me praat..

Ik denk als ik het allemaal even heb laten bezinken ik voor of samen met de persoon zou bidden en hem vooral zou wijzen op Gods liefde en kracht en niet op mij als mens.

Ik denk dat het wel ik het wel een bizarre situatie zou vinden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het is puur Bijbels als broeders (of niet!) voorbede vragen aan gelovigen, ik zie daar ook geen enkel probleem in. Je schetst het wat hilarisch, maar het uitgangspunt vind ik niet verkeerd. Hij mag ook best bedanken voor de gebeden die ik gedaan heb, en ik zou zelfs nog willen danken voor hem als hij daar dan niet de vrijmoedigheid voor heeft.

Echter hij moet niet vertrouwen op mij, er is maar één vertrouwen en dat is Jezus Christus, het uitgangspunt moet goed zijn 'Soli Deo Gloria', ik wil dus niet zelf aanbeden worden knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

'Eindelijk erkenning! widegrin.gif'

Ach, vragen om voorbede is niet ongebruikelijk, al zie ik het niemand doen op zijn knie"en, da's dan weer het ongeloofwaardige aan dit verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

Het eerste wat ik zou doen is lache, niet uitlachen maar lachen van : wat ben jij nu aan het doen, zet je recht puh2.gif

dus het tweede wat ik zou doen is zeggen dat hij/zij zich recht moet zitten. En dan zou ik zeggen dat ik geen verlosser ben en ook maar volg wat ik geloof en gewoon mijn best doe. dat zijn geloof op God moet liggen en niet op mij. Natuurlijk mogen we geloven in elkaars liefde en krachtsmile.gif maar dat is iets anders natuurlijk.

Ik zou natuurlijk ook vragen wat er aan de hand is enzo, waarom zo'n heftige reactie, wat er scheelt.

dat soort dingen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik zou de persoon in kwestie wijzen op het heiligenbeeld dat vlak naast me staat, en zeggen dat hij/ zij zich vergist. Wat overigens begrijpelijk is, want ik heb een heel statig uiterlijk. widegrin.gif

En serieus: ik ben vooral benieuwd naar je antwoorden op de vragen van Iggi en Hester: in welk programma zag je het, waar ging het over en hoe reageerde de persoon in kwestie.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

'Eindelijk erkenning!
widegrin.gif
'

Tsss, jij bent ook nooit tevreden he. Ik moet half Credible nog "Dostojevski" in zijn profiel zien plaatsen. Dan haal ik het "O ik ben zo Audiophile fan, ja ik aanbid hem en dergelijke" bericht wel weer uit mijn profiel. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zou jij reageren als er een Christelijke broeder of zuster voor jou op de knieen gaat en je afsmeekt met grote devotie om voor je te bidden. Hij zegt dat je zijn voorspreker, hoop en toevlucht bent. Wat als hij je bedankt voor de graties die je hebt gevraagd en wat als hij zegt dat hij voor zijn verlossing op jouw hulp vertrouwt tot dat je elkaar weer ziet in de hemel.

Hoe zou jij reageren?

Als mijn ego mij niet over neemt (puh2.gif) zou ik die persoon weer overeind trekken, zeggen dat die ook tot God rechtstreeks mag bidden, mijn tussenkomst daarvoor niet nodig is, maar dat ik zeker voor hem/haar zal bidden.

Ik zou hem/haar tevens vragen waarom die mij zo ziet. Maakt me nl. wel erg nieuwsgierig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou naast hem of haar op de knieën gaan en samen bidden. En daarna eens een goed gesprek hebben. Dat ik niet de persoon ben waarvan verlossing afhankelijk is, maar Jezus. En hem of haar willen laten inzien dat ze zelf mogen bidden en een persoonlijke relatie met God mogen hebben.

Zoiets...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid