Spring naar bijdragen

Nummers waar bij je God ervaart.


Aanbevolen berichten

The stand van Hillsong united, daar krijg ik wat emotie bij, en bij Shout unto God, ook van hen. ik heb alleen het idee dat dat gewoon mijn menselijke emotie is.

God voelen in een specefiek liedje doe ik niet, en dat hoeft ook niet, want dan ga ik verwachten dat God de hele tijd tijdens dat liedje bij me komt, zo denk ik niet dat het God is.

Overigens heb ik het idee dat je eigen emotie en God voelen 2 verschillende dingen zijn die makkelijk verward worden met elkaar. Je eigen emoties kunnen je aanbidding wel heftiger maken, maar God voelen is toch echt werkelijk wat anders, als God komt, verander ik, bij emoties ben ik na een uur weer dezelfde als altijd. Misschien praat ik alleen voor mezelf hoor, zou best kunnen smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Emoties zijn iets menselijks denk ik, tuurlijk zal God ook door emoties heenwerken, maar God voelen is meestal geen emotie bij mij, God voelen is dieper, iets wat duidelijk niet van mezelf afkomt, en dat is het verschil, voor mij, dus het kan best zijn dat God bij jou zo werkt hoor smile.gif

Jarenlang heeft mijn kerk een visie inclusief grondrollers (lachers) grondbrullers (huilers) en vallers gehad, ik heb weinig gevoeld, en veel mensen gaven later toe dat het grotendeels uit henzelf was, een aanraking met God was anders. Wil dat zeggen dat ze uit zichzelf lachten, huilden en vielen? nee, ik denk niet dat ze het bewust deden, emotie kan rare dingen met je doen, emotie kan je lichaam overnemen, maar ik vind niet dat je emotie en God samen kan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben het deels met je eens, maar ik denk wel dat je door bepaalde liedjes je beter open kunt stellen voor God. Het is natuurlijk geen manier van God om naar jou te komen, maar misschien wel een manier voor jou om bij God te komen. Neem bijvoorbeeld het liedje wat ik noemde (In manus tuas, Pater) het betekend: in Uw handen, Vader, leg ik mijn geest. Dan wordt meer dan een lied, het wordt een gebed. En daardoor communiceer je met God, en zal God bij je komen (of laten merken dat Hij bij je is). Ik heb het overigens niet echt met liedjes luisteren ofzo, ik ken geen liedjes waarbij ik als ik ze luister 'God ervaar'. Hiervoor gaat denk ik wel het emotieverhaal van jipke op. Ik ken wel liedjes waar ik kippenvel van krijg, of een heel goed gevoel, of juist een heel slecht gevoel. Maar ik denk dat dit niets te maken heeft met God al dan niet ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

The stand van Hillsong united, daar krijg ik wat emotie bij, en bij Shout unto God, ook van hen. ik heb alleen het idee dat dat gewoon mijn menselijke emotie is.

God voelen in een specefiek liedje doe ik niet, en dat hoeft ook niet, want dan ga ik verwachten dat God de hele tijd tijdens dat liedje bij me komt, zo denk ik niet dat het God is.

Ik heb dat ook niet beweerd. Ik voel God vaak, ook juist zonder muziek, alleen tijdens dat nummer op een één of andere manier op een andere manier. Het deed me ergens aan denken. Het was een herrinerring en ik voelde God toen heel sterk. Dat is een beetje het verhaal.

Quote:
Overigens heb ik het idee dat je eigen emotie en God voelen 2 verschillende dingen zijn die makkelijk verward worden met elkaar. Je eigen emoties kunnen je aanbidding wel heftiger maken, maar God voelen is toch echt werkelijk wat anders, als God komt, verander ik, bij emoties ben ik na een uur weer dezelfde als altijd. Misschien praat ik alleen voor mezelf hoor, zou best kunnen
smile.gif
.

Of misschien ervaar je God en roept dat emoties opknipoog_dicht.gif Overigens denk ik wel dat je voorzichtig moet zijn met emoties. Sommige mensen zien hun emotie als hun leidraad, en vergeten dat er ook nog zoiets als ratio issmile.gif Ik gebruik muziek niet om God 'op te roepen', maar het kan het soms wel eens versterken. Ik ging een paar jaar geleden wel eens mee met kampen, en ik voelde God daar op diezelfde manier als in dat liedje. IK weet niet of het puur emotie, of puur God is. Misschien is het wel alle twee

Link naar bericht
Deel via andere websites

idd, niks flauws aan

Ik ervaar God in liedjes die me kippenvel geven, dat kan vanalles zijn eigenlijk (behalve dood en haat liedjes enzo hahapuh2.gif)

maar bvb een liedje op het juiste moment, dat ervaar ik dan ook al "van God"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dogwood is goed ja smile.gif

Ik heb het inderdaad ook regelmatig bij christelijke muziek.

Maar dan is het eigenlijk vooral bij de ballads.

Voorbeelden zijn, No Doubt van Petra, en eigenlijk elke ballad van Whitecross (zoals: You're Mine, Walk With Me, In His Hands, If He Goes Before Me, My Love, I'm Asking You Today vooral deze! supermooi!, I Keep Prayin', No Other Love).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ondanks dat Bruce Dickinson geen religieus persoon is heeft hij met zijn bewerking van William Blake's gedicht Jerusalem wel mijn meest favoriete nummer ooit gemaakt:

And did those feet in ancient times

Walk upon England's mountains green?

Was the holy lamb of god

On England's pleasant pastures seen?

And did the countenance divine

Shine forth on our clouded hill?

Was Jerusalem built here

In England's green and pleasant land?

Let it rain

Let it rain

Wash the scales from my eyes

Let it rain

Let it rain

Let me see again...

Bring me my bow of burning gold

Bring me my arrows of desire

I shall not sleep till the clouds unfold

Bring me my chariot of fire

Let it rain

Let it rain

Tears of blood fall out of the sky

Let it rain

Let it rain

Wash me clean again...

From the frozen waters

The king will rise again

With two suns in the sky...

I shall not cease from mental flight

Nor shall my sword sleep in my hand

Till we have built Jerusalem

In England's green and pleasant land

Let it rain

Let it rain

Tears of blood fall out of the sky

Let it rain

Let it rain

Wash me clean again...

See the gleaming spires of the citadel

The king and queen will dwell

In our hearts...

Can Jerusalem be rebuilded here

In this trivial time, in this land of fear?

In Jerusalem, where the grail remains

Walk into the light and dissolve the chains

Jerusalem...

Here is her secret place

From hence she comes forth on the churches in delight

Here is her cup, filled with its poisons

In these horrid veils

And here, her scarlet veil, woven in pestilence and war

Here is Jerusalem, bound in chains

In the dense of Babylon...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik heb het heel sterk bij het nummer Gethsemane van Kees Kraayenoord. Nu doet het me dan ook sterk denken aan het benefietconcert in WRZV-hallen in Zwolle. Daar raakte het nummer me heel diep...

Kees Kraayenoord

Gethsemane

My heart is overwhelmed

to the point of death

and sorrow overtakes me

and darkness looms all around

Theres no light to be found

It's a long hard road

That you put me on

And I am all alone

But I choose to die

For the ones that you have given me

So not my will, but yours be done

Father if it's not possible

For this cup to be taken from me

Then will I drink it

for my live is in your hands

And u must fulfill your plan

It's a long hard road

That you put me on

And I am all alone

But I choose to die

For the ones that you have given me

So not my will, but yours be done

Not my will, but yours be done...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid