Spring naar bijdragen

Nummers waar bij je God ervaart.


Aanbevolen berichten

Je kent dat wel, muziek waar bij je heel erg God ervaart. Ook al weet je niet waarom. Ik heb het heel sterk met het nummer Real Life Motion Picture van The Spirit That Guides Us, ik weet niet waarom. De bandleden zijn christen, dit nummer gaat zo ver ik weet niet over God. Maar ik heb wat met dit nummer. Ik voel God er door heen en ik weet niet waarom.

Ook ervaar ik Gods aanwezigheid soms op heel andere manieren. Bij dit nummer is het vooral iets wat me blij maakt. Als ik dit op aarde al zo sterk voel, hoe mooi moet de hemel dan zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Locus Iste van het jongetjeskoor Libera. Letterlijk alsof engelen je toezingen in de hemel. En toen ik voor het eerst Gregoriaans hoorde (het Magnificat door Benedictijnse monniken in Brazilië gezongen, tijdens de Vespers), bevonden mijn oren zich ook even in de hemel en eigenlijk mijn gedachten ook wel. Goddelijke muziek bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk
knipoog_dicht.gif

Inderdaad, dat maakt mij ook niet uit.

Als ik zou zeggen dat ik bijv. alleen bij vrolijke muziek God ervaar, dan is er volgens mij iets mis met mijn godsbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cryptopsy - The Pestilence That Walketh In Darkness (Psalm 91:5-8)

Een stuk psalm in tekst, het nunmmer begint als een redelijk rustig normaal rock achtig nummer en ontaard halverwege in een bruut stuk death metal met een zeer sterke tekst.

Twisted Sister - All Come All Ye Faithfull

Ja een kerst nummer, maar de tekst vind ik geweldig, zeker in combinatie met de stoere manne metal manier waarop het gebracht wordt.


Samegevoegd:

Van de eerst genoemde is een legale mp3 beschikbaar

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb eigenlijk niet echt specifiek 1 nummer waarbij ik God ervaar, ook niet meerderen eigenlijk. Als ik me echt richt op aanbidding maakt het voor mij niet meer uit wat voor muziek daarbij hoort, maar gaat het alleen nog om God en mij, en niet meer om wat voor muziek er op staat. En eigenlijk hoort het zo ook natuurlijk
knipoog_dicht.gif

Eigenlijk heb je gelijk. Kijk maar naar de tekst vanWhen the music fades van Matt Redman

[qoute]When the music fades

And all is striped away

And I simply come

Longing just to bring

Somthing thats of worth

That will bless your heart

I'll bring you more than a song

For a song in itself, is not what you have required

You search much deeper within

Though the way things appear

Your looking into my heart

(

Chorus)

I'm coming back to the heart of worship

And it's all about you, it's all about you Jesus

I'm sorry Lord, for the thing I've made it

When it's all about you, it's all about you Jesus

King of endless worth

No one could express

How much you deserve

Though I'm weak and poor

All I have is yours

Every single breath

I'll bring you more than a song

For a song in itself, is not what you have required

You search much deeper within

Though the way things appear

Your looking into my heart

Het gaat God eigenlijk niet eens om de muziek maar om ons hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat vrij sterk met Audioslave - Revelation. Ik hoorde dit nummer na een ingrijpende avond op het gebied van bidden en de Heilige geest, en het raakte me op een bepaalde manier.. iedere keer als ik het hoor.

De band en zijn leden zijn naar mijn idee niet bepaald Christelijk, maar dat maakt even niet uit ? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liedje wat ik ook op mijn profiel had gezet:

We have nothing to give

That didn't first come from Your hands

We have nothing to offer You

Which You did not provide

Every good, perfect gift comes from

Your kind and gracious heart

And all we do is give back to You

What always has been Yours

Lord, we're breathing the breath

That You gave us to breath

To worship You, to worship You

And we're singing these songs

With the very same breath

To worship You, to worship You

Who has given to You

That it should be paid back to him?

Who has given to You

As if You needed anything?

From You, and to You, and through You

Come all things, O Lord

And all we do is give back to You

What always has been Yours

We are breathing the breath

That You gave us to breath

Toevallig ook van Matt redman, van de CD: face down..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige psalmen kunnen me zo ineens raken, wanneer ik in de kerk zit. Ik heb momenteel niet echt een voorbeeld, maar het gebeurt regelmatig.

En 'In a little while' van U2. En sommige nummers van 16 Horspower of Woven Hand (vooral bij het concert van hun). En 'Hallelujah' door Jeff Buckley gezongen.

(ja, ik weet dat niet alle nummers christelijk bedoeld zijn smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid