Jipperd 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 The stand van Hillsong united, daar krijg ik wat emotie bij, en bij Shout unto God, ook van hen. ik heb alleen het idee dat dat gewoon mijn menselijke emotie is. God voelen in een specefiek liedje doe ik niet, en dat hoeft ook niet, want dan ga ik verwachten dat God de hele tijd tijdens dat liedje bij me komt, zo denk ik niet dat het God is. Overigens heb ik het idee dat je eigen emotie en God voelen 2 verschillende dingen zijn die makkelijk verward worden met elkaar. Je eigen emoties kunnen je aanbidding wel heftiger maken, maar God voelen is toch echt werkelijk wat anders, als God komt, verander ik, bij emoties ben ik na een uur weer dezelfde als altijd. Misschien praat ik alleen voor mezelf hoor, zou best kunnen . Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 wat zij zegt ^^ wel ben ik door sommige liederen snel geraakt, maar ik denk niet dat dat een Godservaring is. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Ik denk wel dat God emoties aanraakt hoor, meestal zelfs. Dat dit iets anders is dan emoties die niet door God worden opgewekt zeg maar, staat vast natuurlijk. Maar ik denk niet dat je emoties en God los van elkaar moet zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 6 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2007 Emoties zijn iets menselijks denk ik, tuurlijk zal God ook door emoties heenwerken, maar God voelen is meestal geen emotie bij mij, God voelen is dieper, iets wat duidelijk niet van mezelf afkomt, en dat is het verschil, voor mij, dus het kan best zijn dat God bij jou zo werkt hoor Jarenlang heeft mijn kerk een visie inclusief grondrollers (lachers) grondbrullers (huilers) en vallers gehad, ik heb weinig gevoeld, en veel mensen gaven later toe dat het grotendeels uit henzelf was, een aanraking met God was anders. Wil dat zeggen dat ze uit zichzelf lachten, huilden en vielen? nee, ik denk niet dat ze het bewust deden, emotie kan rare dingen met je doen, emotie kan je lichaam overnemen, maar ik vind niet dat je emotie en God samen kan zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 ik ben het deels met je eens, maar ik denk wel dat je door bepaalde liedjes je beter open kunt stellen voor God. Het is natuurlijk geen manier van God om naar jou te komen, maar misschien wel een manier voor jou om bij God te komen. Neem bijvoorbeeld het liedje wat ik noemde (In manus tuas, Pater) het betekend: in Uw handen, Vader, leg ik mijn geest. Dan wordt meer dan een lied, het wordt een gebed. En daardoor communiceer je met God, en zal God bij je komen (of laten merken dat Hij bij je is). Ik heb het overigens niet echt met liedjes luisteren ofzo, ik ken geen liedjes waarbij ik als ik ze luister 'God ervaar'. Hiervoor gaat denk ik wel het emotieverhaal van jipke op. Ik ken wel liedjes waar ik kippenvel van krijg, of een heel goed gevoel, of juist een heel slecht gevoel. Maar ik denk dat dit niets te maken heeft met God al dan niet ervaren. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 7 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 22:53:50 schreef Jipke het volgende: The stand van Hillsong united, daar krijg ik wat emotie bij, en bij Shout unto God, ook van hen. ik heb alleen het idee dat dat gewoon mijn menselijke emotie is. God voelen in een specefiek liedje doe ik niet, en dat hoeft ook niet, want dan ga ik verwachten dat God de hele tijd tijdens dat liedje bij me komt, zo denk ik niet dat het God is. Ik heb dat ook niet beweerd. Ik voel God vaak, ook juist zonder muziek, alleen tijdens dat nummer op een één of andere manier op een andere manier. Het deed me ergens aan denken. Het was een herrinerring en ik voelde God toen heel sterk. Dat is een beetje het verhaal. Quote: Overigens heb ik het idee dat je eigen emotie en God voelen 2 verschillende dingen zijn die makkelijk verward worden met elkaar. Je eigen emoties kunnen je aanbidding wel heftiger maken, maar God voelen is toch echt werkelijk wat anders, als God komt, verander ik, bij emoties ben ik na een uur weer dezelfde als altijd. Misschien praat ik alleen voor mezelf hoor, zou best kunnen . Of misschien ervaar je God en roept dat emoties op Overigens denk ik wel dat je voorzichtig moet zijn met emoties. Sommige mensen zien hun emotie als hun leidraad, en vergeten dat er ook nog zoiets als ratio is Ik gebruik muziek niet om God 'op te roepen', maar het kan het soms wel eens versterken. Ik ging een paar jaar geleden wel eens mee met kampen, en ik voelde God daar op diezelfde manier als in dat liedje. IK weet niet of het puur emotie, of puur God is. Misschien is het wel alle twee Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 22:58:15 schreef Hester het volgende: wat zij zegt ^^ wel ben ik door sommige liederen snel geraakt, maar ik denk niet dat dat een Godservaring is. amen zusters Af en toe komt mijn Gereformeerde gedaante toch weer bovendrijven en ben ik minder evangelisch dan een groot deel van dit forum Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Let it Rain van Michael W Smith en It is you van de Newsboys. Overigens ook wel bij Blessed be the Name Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 7 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2007 Quote: Op woensdag 07 maart 2007 13:47:51 schreef ThijsK het volgende: Let it Rain van Michael W Smith... die is idd echt ernstig goed! Als ze die ooit gaan vertalen en in opwekking opnemen wordt ik behoudend gereformeerd! Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 9 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2007 Quote: Op dinsdag 06 maart 2007 16:41:22 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Da's wel heel simpel... Dan zou ik ook de psalmen en Opwekking kunnen noemen. Derhalve: Beetje flauw. Ik ervaar God heel sterk in de Goddelijke Liturgie en ik beschouw die Liturgie als een totaliteit. Wat is daar flauw aan? Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 9 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2007 idd, niks flauws aan Ik ervaar God in liedjes die me kippenvel geven, dat kan vanalles zijn eigenlijk (behalve dood en haat liedjes enzo haha) maar bvb een liedje op het juiste moment, dat ervaar ik dan ook al "van God" Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Moet dat ervaren positief zijn? Er zijn namelijk veel nummers waarbij ik God spinnijdig om me voel neerschouwen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Quote: Op woensdag 14 maart 2007 13:37:37 schreef Leidenschaft het volgende: Moet dat ervaren positief zijn? Er zijn namelijk veel nummers waarbij ik God spinnijdig om me voel neerschouwen. Benieuwd! Geef eens voorbeelden? Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Bang voor ban vanwege de titels. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Dan tip je die nummers via last.fm aan Audiofieltje Link naar bericht Deel via andere websites
Polichism 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 sinds kort heb ik dat bij 'Do or Die' van dogwood... maar ik heb het gevoel ook bij Michael W Smith - healing rain Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Dogwood is goed ja Ik heb het inderdaad ook regelmatig bij christelijke muziek. Maar dan is het eigenlijk vooral bij de ballads. Voorbeelden zijn, No Doubt van Petra, en eigenlijk elke ballad van Whitecross (zoals: You're Mine, Walk With Me, In His Hands, If He Goes Before Me, My Love, I'm Asking You Today vooral deze! supermooi!, I Keep Prayin', No Other Love). Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Om een of andere vage reden heb ik dat gevoel vaak bij 'Bless the Child' van Nightwish.. en Allways Will Be van Hammerfall Link naar bericht Deel via andere websites
Jeffrey-Boot 0 Geplaatst 16 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2007 Verschillende opwekkingsliederen, zoals. 604 - Kom en laat ons prijzen Link naar bericht Deel via andere websites
Kierkegaard 0 Geplaatst 11 april 2007 Rapport Share Geplaatst 11 april 2007 Ondanks dat Bruce Dickinson geen religieus persoon is heeft hij met zijn bewerking van William Blake's gedicht Jerusalem wel mijn meest favoriete nummer ooit gemaakt: And did those feet in ancient times Walk upon England's mountains green? Was the holy lamb of god On England's pleasant pastures seen? And did the countenance divine Shine forth on our clouded hill? Was Jerusalem built here In England's green and pleasant land? Let it rain Let it rain Wash the scales from my eyes Let it rain Let it rain Let me see again... Bring me my bow of burning gold Bring me my arrows of desire I shall not sleep till the clouds unfold Bring me my chariot of fire Let it rain Let it rain Tears of blood fall out of the sky Let it rain Let it rain Wash me clean again... From the frozen waters The king will rise again With two suns in the sky... I shall not cease from mental flight Nor shall my sword sleep in my hand Till we have built Jerusalem In England's green and pleasant land Let it rain Let it rain Tears of blood fall out of the sky Let it rain Let it rain Wash me clean again... See the gleaming spires of the citadel The king and queen will dwell In our hearts... Can Jerusalem be rebuilded here In this trivial time, in this land of fear? In Jerusalem, where the grail remains Walk into the light and dissolve the chains Jerusalem... Here is her secret place From hence she comes forth on the churches in delight Here is her cup, filled with its poisons In these horrid veils And here, her scarlet veil, woven in pestilence and war Here is Jerusalem, bound in chains In the dense of Babylon... Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 2 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2007 Ik heb het tot nu toe het meeste gehad bij 'take me in' Van Kutless en een kinderliedje, Ãk ben nooit alleen'. Soms ook bij andere liedjes, maar het is denk ik niet de bedoeling dat ik hier alles ga posten. Link naar bericht Deel via andere websites
HappyFeet 0 Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Ik heb het heel sterk bij het nummer Gethsemane van Kees Kraayenoord. Nu doet het me dan ook sterk denken aan het benefietconcert in WRZV-hallen in Zwolle. Daar raakte het nummer me heel diep... Kees Kraayenoord Gethsemane My heart is overwhelmed to the point of death and sorrow overtakes me and darkness looms all around Theres no light to be found It's a long hard road That you put me on And I am all alone But I choose to die For the ones that you have given me So not my will, but yours be done Father if it's not possible For this cup to be taken from me Then will I drink it for my live is in your hands And u must fulfill your plan It's a long hard road That you put me on And I am all alone But I choose to die For the ones that you have given me So not my will, but yours be done Not my will, but yours be done... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Take me in is het orgineel niet van Petra? Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 If I Was There van Tourniquet Link naar bericht Deel via andere websites
HappyFeet 0 Geplaatst 16 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2007 Petra? Petra wie? Samengevoegd: Foutje . Ja zou kunnen, staat op de cd The Rock Cries Out 1989. I don't know.. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten