Spring naar bijdragen

Waarom gaan jongeren naar de kerk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 02 december 2006 12:17:06 schreef Princess. het volgende:

Vertel eens wat meer over Jezelf.. Waarom ga jij wel naar de kerk?

ikzelf ga naar de kerk om meerdere dingen. om mijn beste vrienden (onze jeugd is een hele hechte groep) te ontmoeten. om God te ontmoeten. om te zingen voor mijn Heer. Om te leren van de preken.enz enz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb naar een aantal jeugdsprekers geluisterd, ik heb er met veel aandacht naar geluisterd.

Worden jongeren ook echt aangesproken door de sprekers? Veranderen ze erdoor?

Ik vraag me sowieso wel eens af wat het luisteren naar een preek met mensen doet. Het lijkt wel alsof niemand nog echt veranderd door het luisteren naar een preek...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 13:44:34 schreef gh.gert het volgende:

Het lijkt wel alsof niemand nog echt veranderd door het luisteren naar een preek...

Dat kan meerdere dingen betekenen:

- De Geest werkt niet krachtig door die persoon.

- Er wordt onzin verkondigd.

- De mens doet er niets mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik ga naar de Kerk om het woord van God te horen.

Ik merk ook dat ik me erdoor beter voel!

Vaak als ik ergens mee zit, dan hoor ik daarover vaak iets terug in de preek, dan ben ik blij dat ik dat heb mogen horen!

Of ik lees erover in de bijbel, en weet dat het toch een antwoord is op mijn vragen of gevoel(de dingen) waar ik meezat!

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik ga naar de kerk, om God te ontmoeten en te ervaren. Maar dit kan ik ook thuis doen, want als ik s'ochtends mijn stille tijd heb en alleen met God praat waar niemand mij ziet, ontmoet ik hem ook en ervaar ik hem ook. Dus dat is niet de enige reden, ik ga ook om mijn broeders en mijn zusters te ontmoeten en te bemoedigen. En natuurlijk om het woord van onze Machtige God te ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat is de motivatie van jongeren om op zondagochtend hun bed uit te stappen?

en wat maakt jouw kerk leuk,

of waarom vind jij een kerk vet?

Mijn motivatie? De koffie die mijn moeder brengt clown.gif

Maar even serieus, ik vind het heerlijk om naar het woord van God te luisteren. En nee niet altijd, af en toe is mijn bed zo lekker warm ^^ maar het idee dat ik vrij naar de kerk mag gaan en naar een preek kan luisteren die gaat over mijn geloof over mijn Vader. Dat maakt het waard te gaan.

Wat maakt mijn kerk leuk? de mensen die ik er ontmoet denk ik.

Vrede, Taam

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Waarom ik naar de kerk ga...

Om meer te leren van/over God, om Hem te aanbidden en te prijzen, en omdat er elke zondag weer wat in de preek naar voren komt waar ik mee zit. Het is elke week weer precies genoeg benzine voor de week ernasmile.gif

En ik word ook absoluut niet gedwongen om naar de kerk te gaan, mijn moeder heeft zelfs liever dat ik niet naar de gemeente ga waar ik nu heen gapuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Het is een verdieping van mijn dagelijkse geloof (of soms een gebrek daaraan).

- Het is een moment waarop ik ongeveer 1,5 uur voor God vrijmaak en niks of niemand mij kan storen (gebeurt in m'n dagelijks leven nog te vaak)

- Het is prettig om met andere mensen bij elkaar te zijn en naar Gods woord te luisteren.

- Door de preek leer ik meer over God

- Het is gezellig, vet cool en tof puh2.gif om elke zondag weer een hoop bekenden tegen te komen die je de rest van de week niet of nauwelijks ziet

Ach en 09:30 valt toch nog best mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Quote:

maar ik vraag me af, waarom gaan jullie naar de kerk?

Als ik me beperk tot de Mis: omdat mijn Heer me uitnodigt.

Quote:
wat is de motivatie van jongeren om op zondagochtend hun bed uit te stappen?

De jongeren in mijn huishouden: omdat hun ouders dat willen.

Quote:
en wat maakt jouw kerk leuk,

of waarom vind jij een kerk vet?

Mijn kinderen noemen iets "vet" als ze het positief vinden, mij ontgaat de subtielere betekenis van dit woord. En leuk? Ik weet niet of de Kerk nu specifiek "leuk" is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

De wijsheid bouwt haar huis,

zeven zuilen heeft zij uitgekapt;

zij heeft haar slachtvee geslacht, haar wijn gemengd

en ook haar tafel gedekt.

Zij heeft haar dienaressen uitgestuurd en zij roept

vanaf de allerhoogste plaatsen van de stad.

‘Wie onervaren is moet hierheen komen’

en tegen degene die zonder verstand is zeg ik:

‘Kom, eet mijn brood

en drink de wijn die ik gemengd heb.

Laat je onverstand varen en jij zult leven

en de weg van het inzicht betreden.’

(Spreuken 9:1-6)

Tja, en zo'n uitnodiging kan ik dan weer niet weerstaan hè? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid