Princess. 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 En ben jij van mening dat de kerk bestaansrecht heeft ook al voel je je er niet altijd thuis? Link naar bericht Deel via andere websites
gh.gert 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Volgens mij heeft de kerk zeker bestaansrecht, maar moeten veel kerken daar wel een nieuwe invulling aan geven... Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Misschien een nieuwe roeping Ik heb eigenlijk zelf geen idee hoe je de jeugd meer naar de kerk kan trekken. Hebben jullie jeugdsprekers? Ikzelf vind ze altijd wel fijn Link naar bericht Deel via andere websites
gh.gert 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Wat zijn jeugdsprekers? Zijn dat sprekers speciaal voor jeugd? Of zijn dat jeugdige sprekers? Ik ben benieuwd... Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Nou bijv de sprekers die op baan7 komen zoals -Jeroah Haumahu -Herman Boon -David de Vos -Jan den Ouden -Matheus van der Steen Samengevoegde post 02-12-2006 17:27:22: Je kan bijv hier luisteren of je de sprekers wat vind Ik kom namelijk uit en evangelische gemeente BAAN7 PREKEN ONLINE Link naar bericht Deel via andere websites
gh.gert 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Beste Princess, Bedankt voor je reactie, ik ben al een toespraak aan het downloaden. Ik ben benieuwd! Link naar bericht Deel via andere websites
Princess. 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Ok ik hoop dat het je verder helpt. Ik vind zelf David de Vos en Herman Boon wel oké Maar ze zijn allemaal wel goed. Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 2 december 2006 Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Waarom ga ik naar de kerk? Ik begeleid een koor en zonder pianiste kunnen ze natuurlijk niet zingen. En tja... verder vind ik het gewoon leuk ofzo. Link naar bericht Deel via andere websites
rosanneee 0 Geplaatst 2 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2006 Quote: Op zaterdag 02 december 2006 12:17:06 schreef Princess. het volgende: Vertel eens wat meer over Jezelf.. Waarom ga jij wel naar de kerk? ikzelf ga naar de kerk om meerdere dingen. om mijn beste vrienden (onze jeugd is een hele hechte groep) te ontmoeten. om God te ontmoeten. om te zingen voor mijn Heer. Om te leren van de preken.enz enz Link naar bericht Deel via andere websites
gh.gert 0 Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Ik heb naar een aantal jeugdsprekers geluisterd, ik heb er met veel aandacht naar geluisterd. Worden jongeren ook echt aangesproken door de sprekers? Veranderen ze erdoor? Ik vraag me sowieso wel eens af wat het luisteren naar een preek met mensen doet. Het lijkt wel alsof niemand nog echt veranderd door het luisteren naar een preek... Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Quote: Op woensdag 06 december 2006 13:44:34 schreef gh.gert het volgende: Het lijkt wel alsof niemand nog echt veranderd door het luisteren naar een preek... Dat kan meerdere dingen betekenen: - De Geest werkt niet krachtig door die persoon. - Er wordt onzin verkondigd. - De mens doet er niets mee. Link naar bericht Deel via andere websites
wubsie89 0 Geplaatst 26 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2007 ik ga ook naar de kerk gewoon omdat ik geloof dat god bestaat en ik op deze manier meer leer over god en de bijbel ik merk de laatste tijd ook wel dat ik tot mijn eigen verbazing soms gewoon zin heb om naar de kerk te gaan en dat ik niet dat" ik moet van mn ouders gevoel;heb Link naar bericht Deel via andere websites
MamaMarieke 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ik ga naar de Kerk om het woord van God te horen. Ik merk ook dat ik me erdoor beter voel! Vaak als ik ergens mee zit, dan hoor ik daarover vaak iets terug in de preek, dan ben ik blij dat ik dat heb mogen horen! Of ik lees erover in de bijbel, en weet dat het toch een antwoord is op mijn vragen of gevoel(de dingen) waar ik meezat! groetjes Link naar bericht Deel via andere websites
rOxy 0 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Ik ga naar de kerk, om God te ontmoeten en te ervaren. Maar dit kan ik ook thuis doen, want als ik s'ochtends mijn stille tijd heb en alleen met God praat waar niemand mij ziet, ontmoet ik hem ook en ervaar ik hem ook. Dus dat is niet de enige reden, ik ga ook om mijn broeders en mijn zusters te ontmoeten en te bemoedigen. En natuurlijk om het woord van onze Machtige God te ontvangen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jeffrey-Boot 0 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Ik ga naar de kerk om God te loven en te prijzen. Fantastisch dat ik hem mag kennen samen met mijn vele broeders en zusters in onze gemeente. Ik ga ook om mijn geloof te versterken d.m.v. van de vertelde preek. Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 14 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2007 Quote: Op woensdag 29 november 2006 15:33:45 schreef rosanneee het volgende: wat is de motivatie van jongeren om op zondagochtend hun bed uit te stappen? en wat maakt jouw kerk leuk, of waarom vind jij een kerk vet? Mijn motivatie? De koffie die mijn moeder brengt Maar even serieus, ik vind het heerlijk om naar het woord van God te luisteren. En nee niet altijd, af en toe is mijn bed zo lekker warm ^^ maar het idee dat ik vrij naar de kerk mag gaan en naar een preek kan luisteren die gaat over mijn geloof over mijn Vader. Dat maakt het waard te gaan. Wat maakt mijn kerk leuk? de mensen die ik er ontmoet denk ik. Vrede, Taam Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 30 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2007 Waarom ik naar de kerk ga... Om meer te leren van/over God, om Hem te aanbidden en te prijzen, en omdat er elke zondag weer wat in de preek naar voren komt waar ik mee zit. Het is elke week weer precies genoeg benzine voor de week erna En ik word ook absoluut niet gedwongen om naar de kerk te gaan, mijn moeder heeft zelfs liever dat ik niet naar de gemeente ga waar ik nu heen ga Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 30 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2007 - Het is een verdieping van mijn dagelijkse geloof (of soms een gebrek daaraan). - Het is een moment waarop ik ongeveer 1,5 uur voor God vrijmaak en niks of niemand mij kan storen (gebeurt in m'n dagelijks leven nog te vaak) - Het is prettig om met andere mensen bij elkaar te zijn en naar Gods woord te luisteren. - Door de preek leer ik meer over God - Het is gezellig, vet cool en tof om elke zondag weer een hoop bekenden tegen te komen die je de rest van de week niet of nauwelijks ziet Ach en 09:30 valt toch nog best mee? Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 13 september 2007 Rapport Share Geplaatst 13 september 2007 Ik ga naar de kerk voor de leerzaamheid, en ook de gezelligheid en de sfeer die daar is. En natuurlijk ook een klein beetje voor de koffie en koekjes. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 13 september 2007 Rapport Share Geplaatst 13 september 2007 Quote: Op woensdag 29 november 2006 15:33:45 schreef rosanneee het volgende: maar ik vraag me af, waarom gaan jullie naar de kerk? Als ik me beperk tot de Mis: omdat mijn Heer me uitnodigt. Quote: wat is de motivatie van jongeren om op zondagochtend hun bed uit te stappen? De jongeren in mijn huishouden: omdat hun ouders dat willen. Quote: en wat maakt jouw kerk leuk, of waarom vind jij een kerk vet? Mijn kinderen noemen iets "vet" als ze het positief vinden, mij ontgaat de subtielere betekenis van dit woord. En leuk? Ik weet niet of de Kerk nu specifiek "leuk" is. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 13 september 2007 Rapport Share Geplaatst 13 september 2007 Toch leuk om je antwoord van een maand of 10 geleden terug te lezen. Mijn mening is inmiddels nog niet veranderd. Link naar bericht Deel via andere websites
Van Xanten 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Naar de kerk ga ik om de Heer te aanbidden,en om geen enkele andere reden. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Quote: Op donderdag 13 september 2007 20:59:26 schreef Thorgrem het volgende: Toch leuk om je antwoord van een maand of 10 geleden terug te lezen. Mijn mening is inmiddels nog niet veranderd. Als ik bepaalde posts van 4 jaar geleden van mij terug lees, denk ik daar soms wel eens anders over. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Voor de oploskoffie en de plakkerige cake. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 De wijsheid bouwt haar huis, zeven zuilen heeft zij uitgekapt; zij heeft haar slachtvee geslacht, haar wijn gemengd en ook haar tafel gedekt. Zij heeft haar dienaressen uitgestuurd en zij roept vanaf de allerhoogste plaatsen van de stad. ‘Wie onervaren is moet hierheen komen’ en tegen degene die zonder verstand is zeg ik: ‘Kom, eet mijn brood en drink de wijn die ik gemengd heb. Laat je onverstand varen en jij zult leven en de weg van het inzicht betreden.’ (Spreuken 9:1-6) Tja, en zo'n uitnodiging kan ik dan weer niet weerstaan hè? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten