Spring naar bijdragen

Alternatieve geneeswijzen


Vind je alternatieve geneeswijzen goed?  

  1. 1. Vind je alternatieve geneeswijzen goed?

    • Ja
      11
    • Nee
      21


Aanbevolen berichten

Quote:

Op woensdag 08 november 2006 16:52:36 schreef *Roos* het volgende:

bij occultisme worden we (wat ik begrepen heb)in de bijbel gewaarschuwt,maar in 1 Korinte 10 staat juist dat we zelfs afgodenvlees kunnnen eten...

Jij mag best met een magneetje om je nek gaan lopen hoor. Of met een magneetje over jezelf gaan wrijven.

Maar zodra je gaat geloven dat het je postieve en negatieve energiën in de juiste banen zal brengen of het yin en yang in de juiste balans zou brengen, dan begin ik het erg ongezond te vinden voor je geestelijke gesteldheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:55:02 schreef thijssieboi het volgende:

Naar mijn idee haal je het zo wel een beetje uit de context, ja. Het begint namelijk met:

[...]

ok smile.gif

deze text werd ook aangehaald in het topic over homeopatie,vandaar...

maar het is dus niet echt juist toe te passen bij dit onderwerp?

Link naar bericht
Deel via andere websites

mn vriendin heeft tijd lang acupunctuur gedaan.

ik zag gewoon dat het echt goed hielp, ze werd rustig en veel (weggestopte) emoties kwamen naar boven. Ze werd er vaak heel rustig door.

Ik zie niet echt in wat er fout is met acupunctuur. Ik weet wel dat er andere geneeswijzen zijn die dan weer niet kunnen. Denk zelf dat dit verschilt per geneeswijze..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alternatief, tjsa, er was een tijd dat men handenwassen na patientencontact ook maar erg zweverig en alternatief vond smile.gif

En wat in Nederland of de Westerse wereld alternatief is, is wellicht gangbaar in andere landen.

En laten we wel wezen, Jezus manier van genezen was ook nogal alternatief smile.gif

Maar er is ook veel hocus pocus en rotzooi in die wereld. Veel is ook gebaseerd op een goed psychologisch inzicht van de behandelaar. Er zijn stapels kwalen die eerder een uiting zijn van spanning en sommige alternatieve therapiën werken ontspannend, of nemen door de tijd die de behandelaar neemt om te luisteren een hoop van de angst weg. Verder zijn er nog stapels aandoeningen die ook zonder ingrijpen over gaan.

Maar een alternatief behandelaar zal je alleen behandelen als je je niet afkeert van de reguliere dokter. Elke alternatief therapeut die anders handelt is kwalijk bezig, maar wellicht zelf wel overtuigd van de juistheid van zijn handelen. Dan heeft zijn geloof in de therapie een haast religieus karakter.

Kijk er zijn ook bepaalde (sektarische) christenen die van mening zijn dat als het met bidden niet overgaat, dat het dan wel gods bedoeling zal zijn geweest. Uitwassen van een bepaalde overtuiging vind je overal, ook in de alternatieve geneeskunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er mis met een paar naalden in je huid steken in de hoop dat je beter word, in plaats van dat je chemicalien tot je neemt?

Ik denk niet dat accupunctuur e.d. slechter is dan het nemen van een paracetamol!

Laten we eerlijk zijn: Gebedsgenezing valt ook onder alternatieve geneeswijze. En ik denk dat het merendeel van de cristenen eerder een paracetamol neemt dan in gebed gaat... Medicijnen zijn ons gewoon. Alternatieve geneeswijze niet.

Ik denk dat ik een paar wedervragen ga stellen:

Is de reguliere wijze die wij kennen, dus medicijnen enzo, beter dan genezing door gebed???? Vertrouwen wij niet meer op een pilletje dan op de Here? Zo ja, hoe slecht is een alternatief als accupunctuur DAN? Is dat dan niet net zo slecht als medicinale genezing?

Lijkt mij dus een typisch geval van: Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:52:36 schreef *Roos* het volgende:

bij occultisme worden we (wat ik begrepen heb)in de bijbel gewaarschuwd,maar in 1 Korinte 10 staat dat we zelfs afgodenvlees kunnnen eten,maar wel tot eer van God.

geen of we deze text hierbij kunnen toepassen..

iemand die hier meer over kan zeggen ??

Jaha, dat betekend dat we donnie kebab mogen eten!! YEAH! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 november 2006 01:34:18 schreef Freefly4fun het volgende:

Wat is er mis met een paar naalden in je huid steken in de hoop dat je beter word, in plaats van dat je chemicalien tot je neemt?

Ik denk niet dat accupunctuur e.d. slechter is dan het nemen van een paracetamol!

Laten we eerlijk zijn: Gebedsgenezing valt ook onder alternatieve geneeswijze. En ik denk dat het merendeel van de cristenen eerder een paracetamol neemt dan in gebed gaat... Medicijnen zijn ons gewoon. Alternatieve geneeswijze niet.

Ik denk dat ik een paar wedervragen ga stellen:

Is de reguliere wijze die wij kennen, dus medicijnen enzo, beter dan genezing door gebed???? Vertrouwen wij niet meer op een pilletje dan op de Here? Zo ja, hoe slecht is een alternatief als accupunctuur DAN? Is dat dan niet net zo slecht als medicinale genezing?

Lijkt mij dus een typisch geval van: Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

hier ben ik het mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

De toepassing van magie wordt in de Bijbel veroordeeld, bijvoorbeeld in Exodus 22:18 en Handelingen 19:19. Over occultisme wordt daarentegen weinig gezegd in de Bijbel. In Lucas 11:52 is sprake van het woord gnosis. In de passage worden de joodse wetsgeleerden gekritiseerd als verbergers van kennis (gnosis). Daarmee beletten zij volgens de auteur mensen de toegang tot kennis, vanwege hun naleving van de wet naar de letter en niet naar de geest.

De vraag moet dus zijn of alternatieve geneeswijzen magisch zijn, niet of ze occult zijn. Occult betekent slechts verborgen/geheim

Link naar bericht
Deel via andere websites

zou osteopathie ook onder de 'magische' behandel methode vallen?

en weet misschien iemand meer over of meredianen aan te tonen zijn?sportmasseurs werken ook met de meredianen,of zijn dit weer andere?

Samengevoegde post 17-11-2006 17:08:24:

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 15:48:50 schreef Ann het volgende:

niet te snel oordelen voor je het geprobeerd hebt

heb zelf nog nooit homeopathie of acupunctuur gedaan

maar van acupunctuur is het bewezen dat het helpt

wil het wel eens proberen eig, geeft me een beter gevoel dan die medicijnen die op dieren getest zijn:S die neem ik toch niet

stel dat je heel ziek bent en medicijnen nodig hebt om te zoveel mogelijk pijn te verzachten

zou je ze dan niet nemen?

of als je ontzettende hoofddpijn hebt en eigenlijk niet naar je werk kan maar door een pijnstiller wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees dit even, homeopathie heeft een man zijn leven veranderd terwijl gewone geneeskunde dit niet kon

Uit het boekje: maar NATUURLIJK!

Al wat ik eet zet zich om in wind…

Rudi, een man van 38 jaar komt op raadpleging op 30 januari 2004?

Zijn probleem: de spijsvertering laat het afweten. Zeven jaar geleden is hij gevallen van ongeveer 4 meter hoogte en sindsdien zijn de gezondheidsproblemen otnstaan, met name chronische last in de maag en buik, en constant een knagende pijn. Hij werd ervoor gehospitaliseerd , maar men vond geen oorzaak. Hij kreeg Prepulsid (cisapride) en Pantazol (pantoprezol), evenwel zonder resultaat. Men sprak van een vertraagde spijsvertering. Zijn maag en buik zijn steeds opgezwollen en pijnlijk, alleen het boeren en wind laten geeft tijdelijk een lichte verbetering. Het is alsof alles vol wind zit, alsof alles te vol zit.

Diarree en hoofdpijn

De man heeft tevens driemaal per dag diarree en in zijn stoelgang zitten steeds onverteerde voedingsresten. De winden stinken erg. Ook de oprispingen zijn stinkend en er komt steeds een slechte geur uit zijn mond, zegt zijn echtgenoten.

Hij denkt dat het ook te maken heeft met zenuwen, want alles slaat bij hem op de maag en de darmen. Wanneer hij gespannen is of angstig,voelt hij dat in de maag en in de buik. Honger heeft hij nooit, hij eet omdat het moet.

De man heeft ook regelmatig hoofdpijn, indien hij niet voldoende uren kan slapen ; dit begint gewoonlijk omstreeks 11 uur en dan neemt hij een pijnstiller.

Zware voeding zoals frieten verdraagt hij zeer slecht en ook bier stelt een probleem. ’s Nachts rommelt zijn buik regelmatig, vooral rond 3 uur ’s morgens. Verder klaagt hij nog over aften in de mond en heeft hij een kromme wervelkolom.

Er werd 1 middel geselecteerd, rekening houdend met alle individuele symptomen. Dit middel werd toegediend in een M-potentie, dagelijks in te nemen.

Een wonder!

Raadpleging op 12.03.2004. De patiënt komt , vergezeld van zijn vrouw en deze zegt: ‘het is een wonder,dokter! Reeds de derde dag na de inname van uw homeopathisch middel had hij totaal geen klachten meer!’

Het opgeblazen gevoel is volledig weg, hij heeft geen diarree meer en voelt totaal geen pijn meer.

’Het is de eerste keer in al die jaren, dat ik een normale stoelgang heb’, verklaart hij. ‘Ik vel mijn maag en buik niet meer…Het is ongeloofelijke!â€

‘de slechte geur uit zijn mond heb ik ook niet meer opgemerkt’, aldus zijn vrouw. De patiënt is sedertdien klachtenvrij.

Rekening houden met alle klachten

Het lijkt zeer eenvoudig, en dat is het ook – o voorwaarde dat men het ‘juiste’ homeopathische middel vindt. Welk middel er moet gegeven worden, biedt zich niet aan als een gebakken duifje op uw bord. Eerst en vooral moet men rekening houden met ‘alle’ klachten van de patiënt, vermits de mens 1 geheel is. Vergeet niet dat iedere cel in ons lichaam dezelfde genetische structuur heeft, met als gevolg een intense ‘eenheid’ als geheel.

Hier was het dus de taak van de homeopaat een middel te vinden dat aangewezen is voor de langdurige gevolgen van een ongeval, hoofdpijn door gebrek aan slaap, opgeblazen gevoel, aften in de mond, angst die steeds op maag en darmen slaat enz.

Na deze zoektocht is dan uiteindelijk het duifje klaar en kan het toegediend worden, met als gevolg een weldoend, effect op de ganse mens ; zowel geestelijk als lichamelijk. De patiënt kan dan zeggen : “ik voel me goed!’.

Die holistische aanpak is de enige manier om chronische aandoeningen te genezen en dat kan alleen maar met de klassieke homeopathie, maar dan wel uitgeoefend door iemand die zijn ‘vak’ kent en die de regels van de kunst volgt zoals aangeleerd door dr: Samuel hahnemann.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok moet je natuurlijk voor jezelf wetensmile.gif

zelf heb ik dat dus andersom, ik heb een slecht gevoel bij gewone geneesmidelen,en die andere voel ik me dan weer beter.maarja dat komt ook door al die dierentests enzo, dat vindt ik werkelijk gruwelijk.

tis niet omdat een andere cultuur,die een ander geloof heeft iets uitvind,dat het persee super slecht is.maarja als je echt het gevoel hebt dat het niet goed voor je is moet je dat natuurlijk niet doen he smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid