Spring naar bijdragen

Alternatieve geneeswijzen


Vind je alternatieve geneeswijzen goed?  

  1. 1. Vind je alternatieve geneeswijzen goed?

    • Ja
      11
    • Nee
      21


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kon hier zo gauw geen topic over vinden, mocht hier al wel een topic over zijn, dan mag een mod deze sluitensmile.gif

Wat vinden jullie van alternatieve geneeswijzen (acupunctuur, iriscopie, homeopathie etc.)? Het je er ervaring mee of houd je je er liever verre van? Vind je het verantwoord als christen en vind je het iets 'occult' of vind je het iets goed..?

Ik ben benieuwdsmile.gif

Matthijs,

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

vind het goed als het luktsmile.gif

zeker met natuurproducten enzo. Ben zelf nu bezig met studie van planten en al hun eigenschappen enzo, vind dat echt interessant.

en ook handig als je moet overleven lolpuh2.gif

Samengevoegde post 08-11-2006 15:36:04:

Kalmus bvb, een plant

werd vermeld exodus 30: 22-38

22 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

23 Gij nu, neem u de voornaamste specerijen, de zuiverste mirre, vijfhonderd [sikkels], en specerijkaneel, half zoveel [namelijk] tweehonderd en vijftig [sikkels], ook specerijkalmus, tweehonderd en vijftig [sikkels];

24 Ook kassie, vijfhonderd, naar den sikkel des heiligdoms, en olie van olijfbomen een hin;

25 En maak daarvan een olie der heilige zalving, een zalf, heel kunstiglijk gemaakt, naar apothekerswerk; het zal een olie der heilige zalving zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 08 november 2006 15:22:37 schreef thijssieboi het volgende:

Wat vinden jullie van alternatieve geneeswijzen (acupunctuur, iriscopie, homeopathie etc.)?

Kwakzalverij.

In het beste geval bedrog, in het slechtste geval slecht voor je zieleheil.

Zo'n flesje kwaanwater (homeopathie) zou ik bedrog noemen, dat magnetiseur gebeuren en je energie banen in goede wegen brengen zou ik bedrog noemen, plus een gebied waar ik me als christen zijnde niet mee bezig wil houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet te snel oordelen voor je het geprobeerd hebt

heb zelf nog nooit homeopathie of acupunctuur gedaan

maar van acupunctuur is het bewezen dat het helpt

wil het wel eens proberen eig, geeft me een beter gevoel dan die medicijnen die op dieren getest zijn:S die neem ik toch niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

een kruidenthee of andere natuurlijke producten vind ik wel okee...

maar zodra het om drankjes gaat die perse met volle maan buiten moeten staan en dan een x aantal keer heen en weer moet geschut haak ik af.

net als bijv acapunctuur... het kan misschien wel werken, maar (ik denk) dat er geestelijke machten, die niet van God zijn, achter zitten. en die laat je dan wel toe in je leven....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:19:24 schreef Michie23 het volgende:

[...]

dus we moeten alles maar proberen?

hahaha nee helemaal nipuh2.gif ik had me wat ongelukkig uitgedrukt

ik heb het meer over oordelen over het algemeen

iets niet meteen pure evil noemen enzo

(niet dat jij dat doet he) tis gewoon een opmerking

Samengevoegde post 08-11-2006 16:30:26:

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:27:53 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Alleen als ik er al over denk krijg ik er een slecht gevoel over. Voor zover ik het weet komt het op mij over als bedrog. Ik heb er zelf nog nooit over gedaan maar ik hoor ook wel eens wat natuurlijk.

ik heb dat gevoel bij normale medicijnenpuh2.gif

voor mij zou het ook een uitstekend alternatief zijn voor op dieren geteste medicijnen,omdat ik die niet gebruik

dus kan zijn dat ik die alternatieve geneeswijzen wel probeer,en dan laat ik het wel weten puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ann,ik kan me goed vinden in jouw gedachtegang

al blijf ik het moeilijk vinden om erachter te komen of er ook zogenaamde geneeswijze tussen zitten die occult zijn

dat een geneeswijze niet bewezen is wil in mijn ogen niet zeggen dat het meteen occult is,dan zou alles wat niet bewezen is occult zijn,alleen om dat we het nog niet ontdekt hebben..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:37:15 schreef *Roos* het volgende:

@Ann,ik kan me goed vinden in jouw gedachtegang

al blijf ik het moeilijk vinden om erachter te komen of er ook zogenaamde geneeswijze tussen zitten die occult zijn

dat een geneeswijze niet bewezen is wil in mijn ogen niet zeggen dat het meteen occult is,dan zou alles wat niet bewezen is occult zijn..

kloptsmile.gif tis goed dat je kritisch nadenkt over alles. Ik ga ook niet gewoon alles proberen hoor kbenni gekpuh2.gif stel je voor haha

nee ik luister naar mensen die het gedaan hebben of geprobeerd, en natuurlijk ga ik ervanuit dat mensen de waarheid spreken ipv dat ze me leugens wijsmaken...

ik ga altijd uit van het goede.

En als mensen me vertellen over iets wat onschadelijk is, bvb bepaalde genezende planten of acupunctuur, en het hielp hen, dan geloof ik hen ook en zou ik dat zelf ook wel willen proberen.

Want tja ik kan ook veel medicijnen niet nemen he...

moesten medicijnen pas zijn uitgevonden zouden we ook kunnen denken dat daar magische krachten achter zitten ofzo

achja kweeni

heb het hier dan wel over acupunctuur en homeopathie enzo,kruiden etc

genezing dmv handen daar heb ik nog niet echt iets over gehoord en weet ik dus zeer weinig van...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:41:15 schreef Ann het volgende:

genezing dmv handen daar heb ik nog niet echt iets over gehoord en weet ik dus zeer weinig van...

En dat is nou net hetgeen wat ik zou willen doen voordat ik medicijnen zou gebruiken. Alleen daar heb je dan weer nooit veel over gehoord. *ben ik juist weer heel positief over* Maar daar zal ik maar niks over zeggen omdat dat TEVEEL off-topic gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 08 november 2006 16:46:32 schreef thijssieboi het volgende:

Ik geloof dat het een wet is in NL, dat elk medicijn getest moet zijn? maar dat weet ik niet zeker.

Wel als het om een reglulier middel gaat.

Bij alternatieve geneesmiddelen dus niet, vandaar ook dat het dus geen reguliere middelen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:47:15 schreef jeffrey_1989 het volgende:

[...]

En dat is nou net hetgeen wat ik zou willen doen voordat ik medicijnen zou gebruiken. Alleen daar heb je dan weer nooit veel over gehoord. *ben ik juist weer heel positief over* Maar daar zal ik maar niks over zeggen omdat dat TEVEEL off-topic gaat.

nee hoorsmile.giflijkt me nog ontopic als je daar ervaringen mee hebt, ik heb ze gewoon niet, daarom wil dat niet zeggen of ze slecht of goed zijn he smile.gif

Samengevoegde post 08-11-2006 16:50:11:

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:46:32 schreef thijssieboi het volgende:

Ik geloof dat het een wet is in NL, dat elk medicijn getest moet zijn? maar dat weet ik niet zeker.

Persoonlijk weet ik niet zoveel ervan af, maaar mijn voorgevoel is al niet echt goed. Ook niet als je bedenkt dat het voorkomt uit het ying yang enzo..

ja maar niet alle dingen uit andere geloven zijn pure evil hoorknipoog_dicht.gif

dat zou niet vriendelijk zijn ook om dat te denken.

Maar ik snap je teruggehoudenheid erover wel.

zou ik ook hebben moest ik gelovig opgevoed zijn enzo, dat denk ik allesinds

maar nu dus niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:48:26 schreef Ann het volgende:

[...]

nee hoor
smile.gif
lijkt me nog ontopic als je daar ervaringen mee hebt, ik heb ze gewoon niet, daarom wil dat niet zeggen of ze slecht of goed zijn he
smile.gif

Dat vind ik wel goed. Dat je daar niet gelijk van gaat zeggen van het is wel of niet goed.

Ff mail sturen en dan zal ik ff mijn verhaal hier een beetje proberen uit te leggen. *dmv een edit*

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid