Mister_L 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Vroeg me af... Warning: Spoiler-alert Spoiler: Is hij nu echt de hele tijd gestoord geweest of Is hij gebrainwasht? Vond dat aan het einde wat onduidelijke... maar dacht zelf het laatste, omdat die vuurtoren nog in beeld kwam op het allerlaatst Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Spoiler: Ik denk het eerste. Ik had in ieder geval vrij snel door dat die twist eraan zat te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 spoilers werken niet! Samengevoegd: Quote: Op zondag 01 augustus 2010 16:05:24 schreef Mister_L het volgende: Vroeg me af... niet lezen als je de film nog wilt kijken! Spoiler: Ik denk dat hij al die tijd gestoord is geweest. Aan het eind wordt aan hem steeds meer uitgelegd over waarom het niet kán dat hij echt de marshal is die hij graag wil zijn. Ze confronteerden hem met de foto's van zijn kinderen en hij krijgt dan ook de flashback over zijn echte achtergrond. En die andere marshal (chuck) bleek ook een psychiater te zijn. Hij speelde alleen de hele tijd mee omdat ze hem dán zover zouden kunnen krijgen dat hij erachter zou komen dat hij in zijn eigen waan leeft. Ondanks dat hij daar inderdaad achter komt en het echt beseft lijkt hij in de laatste scene toch terug te vallen. Hij zegt als laatst zoiets als: 'Is het beter te leven als een monster dan te sterven als een goed mens'. Hij kan daarbij doelen op de monsters die hersenexperimenten uitvoeren in de vuurtoren en dat hij dan de goede persoon is die nu sterft. Maar hij kan ook doelbewust op zijn lobotomie afgaan doordat hij beseft dat het zwaarder is om te leven met de wetenschap dat door zijn schuld zijn vrouw en kinderen zijn overleden en hij dus kiest voor de 'dood' (lobotomie zorgt ervoor dat je geen emoties en wil meer hebt) als een goed mens, namelijk een gek die er van overtuigd is dat hij vecht tegen het kwade. Verder denk ik ook dat hij echt in de war was, omdat de discussie tussen de ouderwetse psychiaters die pleitten voor lobotomie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lobotomie} en de vernieuwende psychiaters die pleitten voor medicijnen en gesprekstherapie in die tijd opkwam. Gelukkig hebben de vernieuwende ideeen het gewonnen, mede door de uitvinding van betere medicijnen. (haha, sorry voor de lange uitleg hoor, het heeft m'n interesse nogal) Samengevoegd: en kurt: Spoiler: jij bent ook heel goed Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Spoiler: he, waarom lees ik die spoilers nou? Nu hoef ik de film niet meer te zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 De spoilers werken wel hoor, bij mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Oke thnx voor de uitleg! Daar kan ik me dan ook wat meer in vinden ja Maar een geweldige film! Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Holla, ik weet 't. *bloos* Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Quote: Op zondag 01 augustus 2010 16:51:05 schreef Kurt het volgende: De spoilers werken wel hoor, bij mij. Bij mij niet. Ik kan het niet laten ze toch te lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Geweldig filmpje overigens: Day & Night, met dank aan een vrind die me erop wees. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Die korte filmpjes zijn altijd zo geniaal! Heb er een dvd vol van Samengevoegd: had em nog niet afgekeken.. maar vind em geweldig! Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Quote: Op zondag 01 augustus 2010 16:51:05 schreef Kurt het volgende: De spoilers werken wel hoor, bij mij. ja, maar dat komt omdat ik ze in verschillende posts heb gezet. Meerdere spoilers in één post lukt niet CvW: ik twijfelde er nog over of ik ernstiger moest waarschuwen: NIET LEZEN! oid Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Dat helpt bij mij toch niet. Wat er staat lees ik. Het goede nieuws: mijn dvd-speler is kapot, dus ik kan toch geen films huren. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Wat is The Shawshank Redemption toch een goede film. Maakt ook niet uit hoe vaak je hem ziet. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 klopt Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Quote: Op zondag 01 augustus 2010 23:01:48 schreef *nath* het volgende: Wat is The Shawshank Redemption toch een goede film. Maakt ook niet uit hoe vaak je hem ziet. Amen, ik heb hem net ook weer gezien. Blijft een pracht van een film. Spoiler: Ik weet het, het was te verwachten met dat kleine hamertje, maar de eerste keer dat ik hem keek had ik echt geen flauw benul dat hij er ook echt vandoor zou gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 1 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Dus wel 1 van de beste films ooit gemaakt als je het mij vraagt Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Wat is Brooklyn's Finest toch een enorm vette film. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Gisteren The Imaginarium Of Doctor Parnassus gezien Grappige film, met een sterkte cast. Plus officieel de laatste film van Heath Ledger Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Grappig? Zo zou ik het toch niet noemen. Ja, er zit een dosis humor in en er zijn grappige elementen, maar een grappige film? Sterke cast klopt ja. Spoiler: Ik vond de beginscène ook best heftig, een dode Heath Ledger terwijl hij zelf nog niet zo lang geleden is overleden. Best een schok, was dat. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 03 augustus 2010 12:11:58 schreef Henriëtte het volgende: Grappig? Zo zou ik het toch niet noemen. Ja, er zit een dosis humor in en er zijn grappige elementen, maar een grappige film? Sterke cast klopt ja. Spoiler: Ik vond de beginscène ook best heftig, een dode Heath Ledger terwijl hij zelf nog niet zo lang geleden is overleden. Best een schok, was dat. Hmm daar heb heb je gelijk in.. Wilde het ook niet als comedy bestempelen hoor Daar is de film te goed voor Link naar bericht Deel via andere websites
Jeast 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Quote: Op zondag 01 augustus 2010 16:51:30 schreef Mister_L het volgende: Oke thnx voor de uitleg! Daar kan ik me dan ook wat meer in vinden ja Maar een geweldige film! Ik heb afgelopen zaterdag Shutter Island ook gezien toevallig en ik denk dat hij NIET gek was. Spoiler: Aan het einde, nadat hij die zin over dood als goed mens heeft uitgesproken, noemt die "chuck" hem alsnog Teddy, terwijl ze ervoor hem de hele tijd proberen wijs te maken dat hij Andrew heet. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Spoiler: dat is omdat ze merken dat hij er nog niet klaar voor is, dat hij nog steeds in die fantasie zit en dus maar besluiten om het weer mee te spelen.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jeast 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 hmm dat weet ik zo net nog niet... Waar staat dat geschreven? :-P Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Nergens, dat is mijn interpretatie van het slot Link naar bericht Deel via andere websites
Jeast 0 Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Ghehe nou je kan best wel gelijk hebben, alleen durf ik de eindes van Scorsesi's films niet meer zo zwart op wit voor mezelf te bepalen. Spoiler: denkt ook aan Inception Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten