Spring naar bijdragen

Een bewijs van Gods bestaan


Aanbevolen berichten

Hey Allemaal,

Dit had ik eens gelezen, laat ik ff posten, geeft mij veel zekerheid.

Wanneer Job God zit te beklagen wat hij verkeerd heeft gedaan, antwoord God met allemaal rhetorische vragen. Een van die vragen is de volgende:

"Kunt gij de banden der Pleiaden binden, of de boeien van de Orion slaken?" (Job 38:31)

(De pleiaden en orion zijn 2 sterrengroepen, die je met het blote oog als een paar lichtgevende stipjes ziet, God suggereert hier dat de Pleiaden met elkaar verbonden zijn, en dat Orion dat niet (meer) is)

Wat blijkt nu twee en half duizend jaar later, tussen die paar stipjes van de Pleiaden zitten allemaal brokstukken die die sterrengroep aan banden legt/verbindt.

Tegenwoordig zien ze ook dat Orion gewoon los van elkaar staan.

Destijds konden de mensen nog maar tussen de 1000 en 1100 sterren zien, aangezien Antonie nog niet de microscoop/telescoop had uitgevonden. Laat staan dat ze de stukken tussen de sterren konden zien.

Als je de kans wilt berekenen dat iemand dat zou verzinnen, zou je uitkomen op een zeer extreem gigantisch niet normaal lage kans dat iemand dat zou hebben gegokt.

Gaaf he, dat God zo'n klein detailtje vertelt, om ons nog eens te bemoedigen, niet waar?

God zij geprezen!

Gods Zegen & Liefde!

Simeonos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dit soort dingen vond ik een tijdje terug ook altijd helemaal geweldig om te horen. Nu doet het me eigenlijk niet zoveel meer omdat ik mijn persoonlijke relatie met Jezus al genoeg bewijs voor mij is dat God bestaat. Niet dat ik het niet leuk vind om te lezen, maar het voegt niet veel toe aan m'n geloof ofzo knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:31:48 schreef Mark1987 het volgende:

Dit soort dingen vond ik een tijdje terug ook altijd helemaal geweldig om te horen. Nu doet het me eigenlijk niet zoveel meer omdat ik mijn persoonlijke relatie met Jezus al genoeg bewijs voor mij is dat God bestaat. Niet dat ik het niet leuk vind om te lezen, maar het voegt niet veel toe aan m'n geloof ofzo
knipoog_dicht.gif

Maar misschien wel handig voor andere mensen, zulke kleine details..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:06:44 schreef Simeon het volgende:

Wat blijkt nu twee en half duizend jaar later, tussen die paar stipjes van de Pleiaden zitten allemaal brokstukken die die sterrengroep aan banden legt/verbindt.

Tegenwoordig zien ze ook dat Orion gewoon los van elkaar staan.

Weet je toevallig een bron waarin deze ontdekking vermeld staat? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:34:36 schreef Liset het volgende:

[...]

Maar misschien wel handig voor andere mensen, zulke kleine details..

Ik zeg toch ook niet dat het voor andere mensen niet interessant is, alleen dat het voor mij niet zo interessant is puh2.gif anderen mogen er best iets aan hebben hoor

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:41:20 schreef Raido het volgende:

Is dat bewijs voor God? Hooguit voor het bestaan van een God.

Vanuit een Bijbels oogpunt bekeken is het een bewijs van God, immers je aanbid niet een god, maar God. Vanuit een positie in de Islam gekeken zal het helemaal niets aantonen, het is dus maar net wat je uitgangspunt is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:47:52 schreef Michiel het volgende:

[...]Vanuit een Bijbels oogpunt bekeken is het een bewijs van God, immers je aanbid niet een god, maar God. Vanuit een positie in de Islam gekeken zal het helemaal niets aantonen, het is dus maar net wat je uitgangspunt is.
smile.gif

Ik bedoelde eigenlijk precies hetzelfde ja puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:46:09 schreef Liset het volgende:

[...]

Als het in de bijbel staat, welk verschil wil je dan maken?

Ik geloof nou eenmaal niet dat je God kunt bewijzen, zelfs niet dat je uberhaupt het betaan van een hogere macht kunt bewijzen.

Het zijn ondersteuningen voor je geloof, maar die heb je eigenlijk niet nodig. In veel andere boeken staat ook extreem veel wijsheid, waar je het bestaan van een God mee zou kunnen bewijzen..

Tsja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jozua 10:13 En de zon stond stil

en de maan bleef staan,

tot Israël zijn vijanden had afgestraft.

Dit staat opgetekend in het Boek van de Oprechte. De zon bleef een volle dag boven aan de hemel staan voordat ze onderging.

Dankzij Copernicus weten we dat de aarde om de zon draait en niet andersom. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:16:32 schreef Gorthaur het volgende:

Jozua 10:13
En de zon stond stil

en de maan bleef staan,

tot Israël zijn vijanden had afgestraft.

Dit staat opgetekend in het Boek van de Oprechte. De zon bleef een volle dag boven aan de hemel staan voordat ze onderging.

Dankzij Copernicus weten we dat de aarde om de zon draait en niet andersom.
knipoog_dicht.gif

Misschien werd het wel op een andere manier bedoelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:18:21 schreef Liset het volgende:

[...]

Misschien werd het wel op een andere manier bedoelt?

Haha, Of het is gewoon incorrect. flower.gif Gorthaur is gewoon een man en kerel en erkent dat, Maar weetje wat? Dat boeit ook niet omdat het niet cruciaal is voor zijn geloof. Als je kleine "feitjes" nodig hebt om je goed te voelen en je geloof sterk te houden ben je gedoemt te vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:26:25 schreef Raido het volgende:

Ol Moth weet het... daarom viel hij (mede?)

Inderdaad, Mede.

Je moet voor de lol eens mijn posts uit mijn begintijd hier lezen. 2004 ofzo.puh2.gif Dan kan je je niet voorstellen dat ik dat ben. En je moest eens weten, Ik was bloeserieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, het zijn gewoon leuke dingetjes om te lezen. Kleine stukjes oeroude teksten of zelfs riten die nu ineens wetenschappelijk heel verantwoord blijken te zijn. In de Vedageschriften van de Hindoes schijnen ook heel veel van zulke wetenschappelijk verantwoorde vondsten te staan. En ook de Koran schijnt zo haar leuke vondsten te hebben.

Wetenschappelijke spitsvondigheden in oeroude geschriften lijken dus wel in elk religie met een schrift voor te komen, of algemener gezegd: culturen met een schrift. Op zich kan het best leuk zijn om eens te onderzoeken wat men toen al blijkbaar wist. En omdat de wetenschap ook niet stilstaat en steeds nieuwe dingen ontdekt, houdt je onderzoek ook nooit op.

Je kunt er mee aantonen dat men toen al verbazingwekkende dingen wist, maar meer eigenlijk ook niet. En dat hoeft toch ook niet? Gewoon genieten van zulke vondsten, zonder het zwaard der discussie boven je hoofd te hebben hangen, dat zou toch al voldoende moeten zijn? Ik bedoel, het christendom heeft tóch wel gelijk, of er nu wetenschappelijk verantwoorde vondsten in de bijbel staan of niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid