Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Vandaag
  2. Powder-coated aluminium shopfronts London can be found affordably through established suppliers who focus on quality and budget-friendly solutions. Choosing the right installer ensures you receive durable finishes, attractive colours, and reliable glazing at a fair price. It’s important to evaluate experience, materials used, and customer feedback before purchasing. Affordable doesn’t mean low-quality—many providers offer high-end powder-coated systems at competitive rates. KLR Shopfitters is known for supplying cost-effective powder-coated aluminium shopfronts throughout London. Their team en
  3. Many thanks! An abundance of posts. no deposit casino canada [url=https://bhcmerced.org/canadian-casino-online]best online casino canada real money[/url] best casino canada
  4. Low Budget Taxi Service in Mahipalpur Delhi is widely trusted due to its consistent punctuality, transparent fares, and professional drivers committed to customer satisfaction. Reliability begins with well-maintained vehicles that undergo routine inspections to ensure safety and performance. Drivers possess strong knowledge of Mahipalpur and surrounding routes, helping passengers reach destinations quickly and efficiently. The service eliminates hidden charges, making every ride predictable and stress-free. Partnering with Otts Travel enhances reliability through structured operations, resp
  5. Kruispuntdenken, ook wel intersectionaliteit genoemd, is een sociologisch denkkader dat analyseert hoe verschillende sociale identiteiten zoals gender, afkomst, klasse, en handicap elkaar kruisen en unieke ervaringen van discriminatie, privilege, of onderdrukking creëren. In plaats van problemen te zien als op zichzelf staand, benadrukt kruispuntdenken de samenloop van factoren die iemands maatschappelijke positie en kansen bepalen.
  6. Pseudocode is nergens echt gedefinieerd, zoals dat bij het ontwerpen van een echte programmeertaal wel gebeurt, waardoor de schrijver van de pseudocode een grote vrijheid heeft. Hierdoor kan een hoger abstractieniveau worden gebruikt dan in een programmeertaal, hetgeen de leesbaarheid ten goede komt.
  7. Gisteren
  8. Het is een beetje flauw om te zeggen: “Ik geloof wat Jezus zegt”, terwijl geen van de punten die je noemt dingen zijn die Jezus daadwerkelijk heeft gezegd. Jezus heeft nooit gezegd: “Ik ben een god.” “Ik ben het eerste schepsel.” “Ik ben lager in natuur dan de Vader.” “Mijn Geest is alleen maar een kracht.” Dat staat nergens in de evangeliën en komt niet uit de mond van Jezus. Dat zijn interpretaties van jullie organisatie, niet uitspraken van Hemzelf. Wat Jezus wél zegt in Johannes is bijvoorbeeld: “Opdat allen de Zoon eren zoals zij de Vader eren.” (Jo
  9. Het gaat hier niet om wat het jodendom gelooft, maar wat het christendom leert. En binnen het christendom is de consensus al 2000 jaar hetzelfde: Johannes 1:1 zegt dat het Woord goddelijke natuur heeft, niet dat het “een” god is of een geschapen wezen. Je haalt nu allerlei gevolgtrekkingen uit je eigen leer (Jezus lager, eerste schepping, Geest = kracht), maar die staan nergens in Johannes 1:1 en ze horen ook niet bij de historische christelijke leer. Christelijke theologie maakt onderscheid tussen: natuur (wezen) en persoon (relatie, rol, positie) Joh. 1:1 gaat over natuur
  10. Maar dat is wel een gevolgtrekking. Ik geloof wat Jezus zegt. Het zijn Zijn eigen woorden. Nergens staat dat Jezus de Almachtige God is maar Zijn eniggeboren Zoon. Dat zet Hem apart van alle creaties. Dat de Geest de kracht is geloven de Joden bijv ook. Johannes 1:1 zegt dus niet dat Jezus dezelfde God is als de Vader. Er is maar 1 Almachtige God.
  11. Johannes 1:1 gaat over natuur, niet over rangorde. “Van goddelijke aard” klopt grammaticaal. De extra claims die je noemt (Jezus lager, eerste schepping, Geest = kracht) staan niet in de tekst, maar komen uit jullie geloofssysteem, niet uit Johannes 1:1.
  12. Een god is grammaticaal wel juist maar het Woord was van goddelijke aard vind ik persoonlijk ook beter. Maar daar staat dus dat het Woord een goddelijke natuur heeft en dat is ook logisch want Jezus is als eerste direct voortgebracht door Jehovah God. Het zegt dus over Jezus’ natuur maar niet over Zijn status. De Vader staat boven Jezus. Jezus zegt: ‘ De Vader is groter dan ik’ en Hij noemt Zijn Vader ‘mijn God’ Hij gaf doorlopend de Vader alle eer, nooit Zichzelf. Hij gebruikt aldoor de Geest van Zijn Vader. De heilige Geest is dan ook de werkzame kracht vanuit de Vader.
  13. Eerst verzwakken, dan aanvallen. Opdat ze kermend van dorst tevergeefs stuiptrekkend met hun grote droge bek mogen verliezen.
  14. 1. Het Grieks van Johannes 1:1 De zin luidt: καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος (kai theos ēn ho logos) Belangrijk: θεός (theos) staat zonder lidwoord. ὁ λόγος (ho logos) heeft wél een lidwoord. In het Grieks betekent een anarthros predikaat-nomen vóór het werkwoord meestal een kwalitatieve betekenis, niet een onbepaalde. Dat wil zeggen: “het Woord was goddelijk van aard”. Dit is door alle grote Grieks-grammatici bevestigd (Colwell, Harner, Wallace). Dus grammaticaal naturaler: “Het Woord was God” (kwalitatief) of “Het Woord was van goddelijke aard”
  15. Figulus

    Gezelschapsspellen

    Ben net terug van een spelletje "Territorium-Expeditie". Het heeft de hond en mij ongeveer 4 uur genot opgeleverd. In dit spel bepaal ik veel minder dan in een normaal spel, en dat is precies de bedoeling. Maar ik ben niet machteloos. Ik stuur op de achtergrond, zoals een gids die het avontuur mogelijk maakt zonder het te domineren. Belangrijke elementen van het spel: Welke richting koos de hond als eerste? Hij koos een zuidelijke richting, waarschijnlijk omdat de wind uit die richting kwam. Hebben we een bijzonder “checkpoint” gehad? Ja, verscheidene vennetjes en een
  16. Dannyr

    Gezelschapsspellen

    Ga het een keer bekijken jouw spel territorium expeditie😊👍
  17. Ah, het bekende lijstje die circuleert in hun literatuur. Het probleem: deze lijst suggereert dat al deze bronnen “de NWV-vertaling ondersteunen”, maar dat klopt niet. Als je ze stuk voor stuk bekijkt, zie je dat ze óf: geen volwaardige vertalingen zijn, geen “een god” bedoelen, of juist het tegenovergestelde ondersteunen van wat de JG’s suggereren. 1. 1808 – “Improved Version” (Newcome) Wat JG zeggen: “en het woord was een god”. Werkelijke situatie: Deze vertaling is unitarisch en theologisch gemotiveerd. Het is geen neutrale vertaling, maar een product van de Unitarian Socie
  18. 1808„en het woord was een god”The New Testament, in An Improved Version, Upon the Basis of Archbishop Newcome’s New Translation: With a Corrected Text, Londen.1864„en een god was het Woord”The Emphatic Diaglott (J, interlineaire lezing), door Benjamin Wilson, New York en Londen.1879„en het Woord was een god”La Sainte Bible, Segond-Oltramare, Genève en Parijs.1928„en het Woord was een goddelijk wezen”La Bible du Centenaire, Société Biblique de Paris.1935„en het Woord was goddelijk”The Bible — An American Translation, door J. M. P. Smith en E. J. Goodspeed, Chicago.1963„en het Woord was een god”
  19. Wolven die zich verenigen, maar geen één pack vormen. Ze jagen samen — maar slapen apart. Zodra het doel wegvalt, vallen de wolven elkaar weer aan. Onderlinge frictie wordt pragmatisch even aan de kant geschoven. Escalatie naar bredere regionale oorlog lijkt me steeds waarschijnlijker worden. Als grootmachten betrokken zijn, kan een lokaal conflict sneller regionaal worden, omdat iedereen elkaar moet afschrikken. Kijk maar naar Jemen, Syrië 2015, Irak 2003, Tanker-oorlog jaren '80 De VS is al actief tegen Houthi’s. Als er één Amerikaanse dode valt door een proxy-aanval, gaat de escal
  20. Foucault beschrijft genealogie als een specifiek onderzoek naar die elementen waarvan we geneigd zijn te voelen dat ze geen geschiedenis hebben. Genealogie is derhalve geen zoektocht naar oorsprongen en ook niet de constructie van lineaire ontwikkeling.
  21. Afgelopen week
  22. Figulus

    Gezelschapsspellen

    Ik ook, maar over het algemeen heb ik een hekel aan spelletjes. Met uitzondering van spellen met open einde zonder klassiek “win- of verliesmoment”, waar plezier of creativiteit centraal staat. Zo speel ik regelmatig “De Territorium-Expeditie”, samen met de hond. De hond bepaalt en ik stuur. Heel leuk, het is een soort samenwerkingsspel. Zo markeer ik ook regelmatig de route. Dat past perfect in een open-einde-bosspel. Honden communiceren via geur… en mensen soms ook via humor. 😉 Hehehe.
  23. Plaatsvervangende schaamte en hypocrisie, waarom ze vaak samengaan. Je ervaart makkelijk plaatsvervangende schaamte bij hypocrieten omdat: Ze tonen zichzelf aan de buitenwereld als moreel voorbeeld, maar gedragen zich exact tegenovergesteld. Velen zien de ironie, behalve zijzelf. Dat creëert een sociale mismatch tussen hun zelfbeeld en de realiteit.
  24. Kerkgebouwen staan steeds vaker leeg en sommige worden zelfs in brand gestoken. Dit is schokkend en symbolisch, maar het is vooral een symptoom van diepere maatschappelijke veranderingen. Leeglopende kerken zijn geen oorzaak van het verdwijnen van normen en waarden; ze weerspiegelen het verlies van actieve gemeenschap en betrokkenheid, een proces dat al decennia aan de gang is in veel westerse samenlevingen. Secularisatie, individualisering en een afnemend vertrouwen hebben de christelijke gemeenschap verzwakt, waardoor de gebouwen hun oorspronkelijke functie verliezen. Tegelijkertijd rij
  25. Discoursethiek is een mogelijke basis voor kritische theorie. In die context betoogt zij dat immorele maatschappelijke kwalen ontstaan door een geblokkeerd discours, waarbij bepaalde deelnemers hun standpunten niet kunnen of willen voorleggen aan rationeel overleg.
  26. Omdat hun gedrag structureel, relationeel en destructief is, en omdat ze correctie afwijzen. Niet omdat ze meer zondaren zijn. Maar omdat ze zonde tot levensstijl maken en anderen erin meetrekken. Jezus leert vergeving van zonden. Die typen mensen zijn er onbekend mee. Vergeving is voor iedereen beschikbaar — maar niet iedereen wil door die deur.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid